Zostało Ci kilka kilogramów po ciąży, z którymi chciałabyś się pożegnać jeszcze przed wakacjami? Czasu pozostało niewiele, dlatego o pomoc poprosiliśmy ekspertów. Te 5 kroków sprawi, że jeszcze przed urlopem stracisz kilka centymetrów w pasie.

Krok 1: Jedz regularnie

Czy wiesz ile posiłków dziennie zjadasz? Zrób mały eksperyment i tylko przez jeden dzień zapisuj absolutnie wszystko, co znajduje się na Twoim talerzu. Te kilka łyżek zjedzonych podczas gotowania obiadu i parę cząstek jabłka, którymi karmiłaś dziecko i przy okazji sama je zjadłaś, również. Może się okazać, że dodatkowych „przekąsek” jest tak wiele, że dziennie jesz nie 5, a nawet do 10 mini posiłków. Nie sięgasz po nie dlatego, że jesteś głodna.

Jedzenie w dzisiejszym świecie daje nam przyjemność, komfort psychiczny, wpływa na poczucie bezpieczeństwa, zmniejsza stres i jest kojarzone ze spotkaniami towarzyskimi oraz świętowaniem. Gdyby jedzenie zaspokajało jedynie potrzebę fizjologiczną, jaką jest głód, otyłość byłaby mniej popularna. – mówi dietetyczka Sieci klubów sportowych dla kobiet Mrs.Sporty.

Zastanów się, dlaczego i w jakich sytuacjach sięgasz po czekoladkę czy kolejną kanapkę nawet wtedy, gdy nie jesteś głodna. A potem postaraj się to zmienić!

Krok 2: Pij!

Większość Polek pije za mało. Oduczyłyśmy się odczuwania pragnienia i często mylimy je z głodem. Co więcej, nasz zapobiegliwy organizm zaczyna magazynować wodę w obawie przed jeszcze cięższymi czasami. Zacznij pić regularnie 2 litry wody dziennie, a szybko przekonasz się, że ważysz mniej. Twoje ciało przestanie zatrzymywać płyny.

Krok 3: Jedź wszystko, na co masz ochotę

Naprawdę możesz jeść wszystko! Ale w odpowiedniej ilości i o właściwych porach. Sięgając po węglowodany pamiętaj, że ich zadaniem jest natychmiastowe dostarczenie energii organizmowi. Gdy nie masz gdzie i jak jej spalić, tyjesz. Jeśli chcesz sięgnąć po pieczywo czy owoce, zrób to rano, kiedy masz cały dzień na zużycie dostarczonej energii.

Krok 4: Ćwicz 2-3 razy w tygodniu

Nie musi być długo. Prawidłowo dobrany trening może trwać nawet 30-40 minut. Jeżeli nie masz czasu na długie ćwiczenia, postaw na trening metodą interwałową. Dlaczego?

U podstaw skuteczności treningu metodą interwałów leży trwałe pobudzenie przemiany materii i aktywacja procesów spalania tłuszczów. Czas podwyższonego treningiem metabolizmu może sięgać aż 24 godzin po treningu. Oznacza to, że w przeciwieństwie do tradycyjnych ćwiczeń aerobowych, tkanka tłuszczowa jest “wypalana” w trakcie treningu oraz jeszcze przez dobę po jego zakończeniu. – mówi Mariola Wentland, trenerka Mrs.Sporty.

Krok 5: Ciesz się jedzeniem!

Nie stosuj drakońskich diet, które zabraniają niemal wszystkiego. Zadaniem diety jest stała zmiana nawyków żywieniowych. Nie oznacza to jednak, że niczego Ci nie wolno. Sięgaj po desery, ale tylko te zdrowe i o właściwej porze dnia. Tabliczka czekolady zjedzona o 22:00 tuczy, ale dwa kawałki o 15:00 raz na dwa dni już nie!