Zdrowe nawyki żywieniowe

Przykład idzie z góry!

Dziecko wynosi swoje nawyki żywieniowe z domu: wszystko co robi wynika z obserwacji i jest naśladownictwem rodziców lub starszego rodzeństwa. Jeśli rodzice jedzą słodycze, do pracy zabierają drożdżówki, piją kolorowe napoje, to traktujące je jako autorytet dziecko robi to samo.

Unikaj słowa „musisz”!

„Dziecko zmuszone, to dziecko nieszczęśliwe i zniechęcone. Ważne jest, żeby zainspirować, pokazać, że warzywa są wyjątkowo smaczne, kolorowe, a przy tym dają frajdę przy przygotowywaniu posiłków. Wybierz kilka dni w tygodniu, kiedy stale będziesz gotować lub robić szybkie warzywne przekąski ze swoim dzieckiem.” – mówi dietetyk z sieci Klubów sportowych dla kobiet Mrs.Sporty.

Niech będą to sałatki, placuszki owsiane, pieczone babeczki z pełnoziarnistej mąki, czy owocowe szaszłyki. Pozwól dziecku wyszukać ulubione produkty w sklepie i wspólnie znajdźcie przepisy, które je wykorzystują. Z gotowania można uczynić zabawę, a później zjeść nowe dania z całą rodziną. Nie zapomnij pochwalić dziecka za takie zaangażowanie!

Zrób album z inspiracjami żywieniowymi

Szukaj w internecie przepisów dla dzieci na zaskakujące dania. Kilka z nich wydrukuj i zrób z nich album. Koktajle z ulubionych owoców twojego dziecka okażą się dużo smaczniejsze, gdy najpierw pokażesz je maluszkowi na ładnej fotografi. Z własnoręcznie przygotowanych dań można zrobić album i nazywać przygotowane potrawy samodzielnie. Fantazjujcie, wygłupiajcie się – niech to będzie doskonała zabawa!

 

Kolorowe akcesoria do gotowania i pieczenia

BEz problemu znajdziesz je w sklepach i supermarketach. Kolorowe foremki na muffinki, fartuszek, deska do krojenia, łopatki, sztućce, talerze, kubeczki, termosy czy foremki do mrożenia – każde z tych akcesoriów sprawi, że samo przygotowywanie potraw będzie przyjemnością.

Zapakuj dziecku do szkoły zdrowy posiłek w ciekawej formie

Inne dzieci będą się nim zachwycały, a twoja pociecha wróci do domu dumna z posiadania przekąski, którą chciało mieć każde dziecko! Co to może być?

Chociażby placuszki w formie myszki miki, naleśniki z twarożkiem w kształcie serduszek, muffinki z jajek z warzywami w kolorowych papilotkach, szaszłyki owocowe, frytki z dyni, koreczki warzywne, koktajl owocowy z nasionami Chia, tortilla domowa pełnoziarnista z kurczakiem i sałatką, czy zwykła kanapka i garść pomidorków koktajlowych, które dzieci uwielbiają i mogą się nimi bawić! Niech Twoje dziecko będzie dumne, że nie ma ze sobą zwykłej kanapki! – zachęca dietetyczna Mrs.Sporty.

Zarażajcie innych miłością do zdrowego odżywiania!

Zrób z dzieckiem zdrowe ciasteczka lub pełnoziarniste owsiane batoniki. Niech weźmie do szkoły większą ilość. Wzbudzi ciekawość i zainteresowanie innych, a po przyjściu do domu okażę się ze wszystko zniknęło, zaś Twoja pociecha chce tego więcej i wcale nie ma ochoty na sklepowe słodycze!

Doskonałą okazją do skosztowania zdrowych słodkości jest też przyjęcie urodzinowe. Sprawdź, jak przygotować domowy tort >>>>