Tym z Was, które nigdy nie były w ciąży zapewne wydaje się, że w dwa-trzy miesiące po porodzie wszystko wróci do normy. W końcu niektóre modelki po tym czasie znowu reklamują bikini, a aktorki wracają do pracy prezentując zgrabną figurę przed obiektywami aparatów. Rzeczywistość bywa zupełnie inna. Niektóre zmiany zachodzące w ciele są naprawdę zaskakujące!

1. Stopy

Przez wiele miesięcy po ciąży (a czasem już na stałe) twoje stopy będą… większe. Wiele kobiet twierdzi, że po porodzie nadal muszą nosić o pół rozmiaru większe buty niż przed ciążą.

via GIPHY

2. Włosy

Z kręconych na proste lub z prostych na kręcone – takie zmiany dotyczą sporego odsetka młodych mam. Każda z nich boryka się z wypadaniem włosów po porodzie, a czasem również z ich szybkim przetłuszczaniem się.
Sprawdź: Dlaczego wypadają włosy po ciąży i czy jest to niebezpieczne? >>

3. Figura

Nawet, gdy zrzucisz już wszystkie kilogramy po ciąży, ciało będzie wyglądało inaczej. Niekoniecznie gorzej, po prostu inaczej.

via GIPHY

4. Cera

Nie masz pojęcia skąd wzięły się te dziwne wypryski na twojej twarzy? Nawet jeśli w okresie dorastania nie odczułaś na własnej skórze, czym jest trądzik, teraz masz okazję! Burza hormonalna w twoim organizmie może sprawić, że będziesz się borykać z licznymi krostkami na twarzy.

5. Rozstępy i przebarwienia

Czekasz, aż znikną po ciąży? Niestety to może się nie wydarzyć samoistnie. Walkę z rozstępami warto rozpocząć jeszcze przed narodzeniem dziecka stosując odpowiednie kremy. Na przebarwienia dobrze działają preparaty z witaminą C.
Porównaj: Składy i ceny kosmetyków na rozstępy >>>>

6. Alergie i choroby autoimmunologiczne

Możliwości są dwie: albo będzie lepiej albo gorzej. Czasami po ciąży wszelkie dolegliwości związane z alergią czy astmą znikają jak ręką odjął, a czasami kobieta zmaga się z ich ogromnym nasileniem. Na szczęście nawet jeśli musisz borykać się z zaostrzeniem objawów, po kilku miesiącach wszystko powinno wrócić do normy lub całkowicie ustąpić.

7. Muszę lecieć!

Tuż po porodzie problem nietrzymania moczu dotyczy większości mam. Pomogą ćwiczenia mięśni Kegla, które można wykonywać w dowolnym momencie dnia i w każdym miejscu. Wystarczy kilka razy w ciągu doby napinać je i rozluźniać.

Sprawdź: Jak wygląda kobiece ciało po ciąży zdaniem taty? >>>>