Znajomej córka chciałaby spróbować swoich sił w szkole (na nauce dzieci angielskiego).
Nie ma co prawda skończonej szkoły pod kątem angielskiego, ani nic “pedagogicznego”.
Co powinna szybko skończyć, żeby nie trwało zbyt długo i żeby móc składać dokumenty do szkoły, żeby mieć chociaż minimalne szanse na podjęcie pracy w szkole???
Znacie się na tym???
22 odpowiedzi na pytanie: Co trzeba mieć skończone, żeby ubiegać się o pracę w szkole? Dot. angoelskiego
nie ma ani szkoły językowej skończonej, ani nic “pedagogicznego” i ma zamiar uczyć innych?
no po prostu jak zobaczyłam ten tytuł wątku to byłam na 100 % pewna, że to ola12 go założyła
i ten poniżej też
i wiele innych
Marchewkowa, No właśnie nic. Ale zna b. dobrze angielski. Próbować zawsze może, nie?
Tylko mi się wydaje, że powinna chociaż jakiś kurs pedagogiczny skończyć, ale nie wiem, czy dobrze myślę, stąd moje pytanie…
Mikusiowa, o co Ci chodzi? Czyżbym miała jakieś charakterystyczne wątki? 😉 ortografia nie taka? Nie wiem o co chodzi? Czemu te ikony wkleilas?
Oczywiście że może 😀 tak samo jak ja z moimi 165 cm mogę iść do Top Model
A w temacie nauczania – znać j. Angielski i potrafić go nauczyć go to są 2 różne rzeczy… Dlatego nauczyciele uczą się na studiach nie tylko tego “co” będą uczyć ale też “jak” przekazywać swoja wiedzę. Bycie dobrym nauczycielem to nie takie hop siup…
Tak, zakładasz charakterystyczne wątki. Wystarczy wkleić pytanie do googli i masz odpowiedź.
Żeby uczyć w szkole trzeba mieć wykształcenie wyższe, certyfikat i przygotowanie pedagogiczna. Ma cokolwiek z tego?
dorzuce, ze moze tez byc wyksztalcenie wyzsze zawodowe, np. ukonczenie kolegium jezykowego
wyksztalcenie powinno byc ze zblizonej dziedziny, choc widzialam odstepstwo od normy
kursy pedagogiczne organizowaly kiedys osrodki doskonalenia nauczycieli, teraz — nie mam pojecia
czasami prywatne szkoly jezykowe przymykaja oko na brak certyfikatow, choc kiedy ponad rok temu badalam polski rynek pracy pod katem zatrudnienia w szkolach jezykowych – jest podobno spory przestoj, wiec i wymagania wobec lektorow rosna
Wyższe tak, ale nie angielskie, filolozofie chyba skończyła, certyfikaty na pewno, a przyg. Pedagogiczne brak.
Nie rzuca sie z niczym, uczy czasami prywatnie i robi to bardzo dobrze, stad ten pomysł. Tzn. Jest dobrym nauczycielem, chciałaby gdzieś pracować.
Lubi to co robi, i umie to robic, stad ten pomysł.
Zgodnie z § 11 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 roku w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (DzU z 2009 r. nr 50, poz. 400? zaczął obowiązywać dnia 1.09.2009 r.) kwalifikacje do nauczania języków obcych w przedszkolach i szkołach podstawowych posiada osoba, która spełnia jedno z poniższych wymagań:
? ukończyła studia magisterskie na kierunku filologia w specjalności danego języka lub lingwistyki stosowanej w zakresie danego języka obcego i posiada przygotowanie pedagogiczne,
? ukończyła studia wyższe w kraju, w którym językiem urzędowym jest dany język obcy nauczany w szkole oraz posiada przygotowanie pedagogiczne,
? ukończyła studia pierwszego stopnia: na kierunku filologia w specjalności danego języka obcego lub w specjalności danego języka obcego lub lingwistyki stosowanej w zakresie danego języka obcego oraz posiada przygotowanie pedagogiczne,
? ukończyła nauczycielskie kolegium języków obcych w specjalności odpowiadającej danemu językowi obcemu,
? ukończyła studia wyższe na dowolnym kierunku lub specjalności i legitymuje się: świadectwem złożenia państwowego nauczycielskiego egzaminu z danego języka II stopnia lub świadectwem znajomości danego języka obcego w stopniu zaawansowanym lub biegłym (zgodnie z wymaganiami zawartymi w załączniku do niniejszego rozporządzenia) i posiada przygotowanie pedagogiczne.
Zgodnie z paragrafem 11 ust. 3 ww. rozporządzenia kwalifikacje do nauczania języków obcych w przedszkolach i szkołach podstawowych posiada również osoba, która spełnia jedno z poniższych wymagań:
? ukończyła zakład kształcenia nauczycieli w dowolnej specjalności oraz legitymuje się świadectwem złożenia państwowego nauczycielskiego egzaminu z danego języka obcego I lub II stopnia lub świadectwem znajomości danego języka obcego w stopniu zaawansowanym lub biegłym oraz posiada przygotowanie pedagogiczne,
? legitymuje się świadectwem dojrzałości i świadectwem złożenia państwowego nauczycielskiego egzaminu z danego języka obcego I lub II stopnia.
Kwalifikacje do nauczania języków obcych w przedszkolach i klasach I?III szkół podstawowych, zgodnie z paragrafem 11 ust. 4 przytoczonego wyżej rozporządzenia, posiada również osoba, która ma kwalifikacje do pracy w wymienionych placówkach oraz legitymuje się świadectwem znajomości danego języka obcego w stopniu co najmniej podstawowym i która ukończyła studia podyplomowe lub kurs kwalifikacyjny w zakresie wczesnego nauczania danego języka obcego.
Egzaminy potwierdzające znajomość języka obcego na określonym poziomie (podstawowym, biegłym i zaawansowanym) zostały wskazane w załączniku do przytoczonego wyżej rozporządzenia?Świadectwa potwierdzające znajomość języków obcych?. Załącznik ten również stanowi, że dokumentem stwierdzającym złożenie państwowego egzaminu nauczycielskiego z języka obcego I lub II stopnia, jest świadectwo potwierdzające ten fakt zgodnie z zarządzeniem nr 33 Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 sierpnia 1990 roku w sprawie egzaminów państwowych z języków obcych.
Egzamin TELC nie został wskazany w załączniku do przytoczonego wyżej rozporządzenia. Oznacza to, że złożenie go nie nadaje kwalifikacji nauczycielskich. Natomiast jeżeli chodzi o nauczycielski egzamin państwowy z języka obcego, to zgodnie z paragrafem 11 ust. 2 pkt 4 lit. a kwalifikacje do nauczania języka obcego w szkole (z wyjątkiem nauczycielskich kolegiów języków obcych) ma między innymi osoba, która legitymuje się świadectwem złożenia państwowego egzaminu z danego języka obcego II stopnia. Zgodnie z powyższym, mając na uwadze Pani wykształcenie, to jeżeli złoży Pani egzamin państwowy II stopnia, to nabędzie Pani takie kwalifikacje. Natomiast jeżeli chodzi o szkoły podstawowe, to w Pani przypadku wystarczy złożyć egzamin państwowy I stopnia i wówczas uzyska Pani kwalifikacje do pracy w tego typu szkole zarówno w klasach I?III, jak też IV?VI.
Jeżeli chodzi o kwalifikacje do nauczania języka obcego tylko na poziomie przedszkola i szkoły podstawowej w klasach I?III, to tak jak zostało już wskazane, zgodnie z paragrafem 11 ust. 4 przytoczonego na wstępie rozporządzenia, wymagane jest posiadanie kwalifikacji do pracy w tego typu placówkach (ten warunek Pani spełnia, gdyż ukończyła Pani studia magisterskie na kierunku nauczanie początkowe), ukończenie studiów podyplomowych lub kursu kwalifikacyjnego w zakresie wczesnego nauczania języka obcego w szkole (ten warunek również Pani spełnia, gdyż ukończyła Pani odpowiednie studia podyplomowe) oraz legitymowanie się świadectwem znajomości języka obcego w stopniu co najmniej podstawowym. Egzaminami potwierdzającymi znajomość języka angielskiego w stopniu podstawowym są:
? First Certificate in English, University of Cambridge ESOL Examinations ocena A lub B,
? International English Language Testing System (IELTS) z wynikiem 5,0?6,0 pkt,
? Test of English as a Foreign Language (TOEFL)? Eduacational Testing Service, Princton, USA:
? wersja interenetowa iBT z wynikiem całkowitym minimum 57 pkt,
? wersja komputerowa CBT? minimum 173 pkt i dodatkowo minimum 3,5 pkt z pracy pisemnej (TWE) oraz minimum 50 pkt z egzaminu ustnego (TSE),
? wersja tradycyjna PBT? minimum 500 pkt i dodatkowo minimum 3,5 pkt z pracy pisemnej (TWE) oraz minimum 50 pkt z egzaminu ustnego (TSE),
? City & Guilds Level 1 Certificate in ESOL International (reading, writing and listening) Communicator (B2) 500/1765/2 funkcjonujący również pod nazwą City & Guilds International ESOL (IESOL)? poziom??Communicator? łącznie z City & Guilds Level 1 Certyficate in ESOL International (Spoken) Communicator (B2) 500/1775/5, funkcjonującym również pod nazwą City & Guilds International Spoken ESOL (ISESOL)? poziom?Communicator?.
Jeżeli zdała Pani jeden z podanych wyżej egzaminów, to posiada Pani kwalifikacje do nauczania języka angielskiego w przedszkolach i szkołach podstawowych w klasach I?III.
Adam Balicki? pracownik naukowy Wydziału Nauk Prawnych i Ekonomicznych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
O tu jest fajniej to posegregowane ze względu na typ szkoły w jakiej chce się uczyć.
Czy w prywatnej szkole tez są takie wymagania?
Myślę, że szkoły prywatne podlegają tym samym przepisom co szkoły państwowe.
O, uprzedzilas moje pytanie.
A teraz pytanie gdzie zrobić może to “przygotowanie pedagogiczne”?
Przykłady, chodzi o Trójmiasto.
Ola polecam ciocie Google 😀 tam znajdziesz odpowiedź na wszystkie nurtujące cie pytania.
A tak przy okazji zapytam dlaczego Ty szukasz tych informacji a nie sama zainteresowana?
Zainteresowana tez szuka, nie martw sie. Ja zagłębiem we własnym zakresie, zeby jej pomoc trochę.
Potem wymienimy sie zebranymi informacjami.
Zapytasz może jeszcze czemunto robię? Mogłabym nie odpowiadać, ale ci powiem. Otóż po pierwsze taka już jestem, a po drugie zainteresowana uczy na zasadzie dobrego uczynku właśnie moje dziecko.
Ale ja się nie martwię 😀 Ot ciekawość 😉
Ola, kiedyś sama chciałaś uczyć angielskiego w szkole, udzielać zajęć pozalekcyjnych.
Jeszcze raz napiszę, póki co nauczyciel nie jest to praca perspektywiczna, aby inwestować w wykształcenie.
A czemu nie ty uczysz?
o tu:
za moich studenckich czasów wydział zarządzania PG miał studium pedagogiczne, 4 sem. czy coś w okolicach tego, koleżanki z roku robiły, nie znam szczegółów bo nigdy nie byłam zainteresowana (nie kalkulowało mi się wyłożenie kilku tysięcy na uzyskanie uprawnień do zawodu z którym nie wiązałabym przyszłości).
UG na pewno ma studia pedagogiczne.
Jak to możliwe, ze koleżanka ma certyfikat i nie wie do czego on uprawnia?
baaardzo charakterystyczne… oj bardzo…
Znasz odpowiedź na pytanie: Co trzeba mieć skończone, żeby ubiegać się o pracę w szkole? Dot. angoelskiego