Zdrowa, dobrze zbilansowana dieta to podstawa dla każdej kobiety spodziewającej się dziecka. Przyszła mama musi pamiętać, że wszystko co trafia do jej organizmu jest pożywieniem dla maluszka. Jej posiłki powinny zapewniać niezbędne witaminy i makroelementy, które pozwolą dziecku zdrowo się rozwijać i zaopatrzą go we wszystko, co jest mu potrzebne do prawidłowego wzrostu.

Z pewnością w codziennym jadłospisie nie powinno zabraknąć świeżych owoców. Należy jednak mieć w pamięci, że owoce to węglowodany. Niektóre z nich zawierają sporą ilość cukrów prostych, czyli fruktozy. Są one łatwo przyswajalne. Dostarczają zastrzyk szybkiej energii, która odżywia mózg, ale zapewniają również szybki i gwałtowny wyrzut glukozy do krwi, który może powodować nagłe napady głodu. Najlepiej je jeść na pierwsze lub drugie śniadanie. Można je dodawać do owsianek, omletów, jeść solo lub w formie pysznych koktajli. Wystarczy zwykła sokowirówka lub wyciskarka do owoców, by przygotować owocowy koktajl, który można wypić do śniadania, zabrać ze sobą na spacer czy na dłuższą wyprawę na miasto.

Koktajl bananowy

Banany są źródłem witaminy B6 i magnezu. Ponadto zawierają sporą ilość kwasu foliowego, który jest wskazany dla kobiet w ciąży. Na ich bazie można przygotować wiele pysznych koktajli, które stanowią doskonałe źródło energii i są bardzo sycące.

Sposób przygotowania:

Dwa duże banany zmiksuj ze szklanką mleka. W upalny dzień przed spożyciem schładzaj koktajl w lodówce lub wymieszaj go z pokruszonym lodem.

 

Koktajl z kiwi i mango

Czy wiesz, że w jednym niedużym owocu kiwi znajduje się tyle witaminy C, że pokrywa ona zapotrzebowanie na jej dzienną dawkę? Mango z kolei jest doskonałym źródłem witamin A i B, natomiast o wspaniałych właściwościach szpinaku, takich jak ogromna dawka przeciwutleniaczy, witaminy C i luteiny – o nich nikogo przekonywać nie trzeba.

Sposób przygotowania:

Obierz owoce ze skórki, włóż do blendera i dolej dwie szklanki wody – może być gazowana. Dodaj liście szpinaku, zmiksuj całość na gładką masę. Pij schłodzone.

 

Koktajl arbuzowy

Arbuz aż w 90% składa się z wody. Zawiera stosunkowo niedużą ilość witamin, ale za to jest bogaty w przeciwutleniacze i aminokwasy, które wspomagają pracę serca. Arbuzy są wyśmienite jedzone solo, ale równie dobrze smakują jako składnik koktajlu.

Sposób przygotowania:

Połowę arbuza obierz ze skórki. Zblenduj z sokiem wyciśniętym z całej limonki. Rozcieńcz połową szklanki wody. Dla smaku możesz dodać listki mięty. Należy je rozgnieść na dnie szklanki, by puściły sok i zalać koktajlem, przemieszać. Pij schłodzone.

 

Koktajl cytrusowy

Pomarańcze zapewniają ogromną dawkę witaminy C oraz beta-karotenu. Ich białe skórki widoczne pod grubszą skórą właściwą, a także białe błonki wewnątrz owocu są doskonałym źródłem błonnika pokarmowego, który zapobiega wzdęciom i pomaga w zwalczaniu zaparć, które często nękają ciężarne.

Sposób przygotowania:

Trzy duże pomarańcze obierz ze skóry i zblenduj wraz z cytryną. Dopraw łyżeczką kurkumy, która przyspiesza trawienie i ma właściwości antynowotworowe.

 

Koktajl z malin

Maliny zawierają w swoim składzie magnez, żelazo i wapń w całkiem pokaźnej ilości. Pomagają również w zwalczaniu wzdęć.

Sposób przygotowania:

Szklankę malin zmiksuj z opakowaniem kefiru. Połącz z pokruszonym lodem, a wierzch posyp siemieniem lnianym.