anemia

Postów wyświetlanych: 12 - od 1 do 12 (wszystkich: 12)
  • Autor
    Wpisy
  • #64768

    elach

    Witajcie ! Jestem w 25 tyg. i lekarz stwierdził definitywnie, że niestety mam anemię.. Hemoglobina pomimo brania żelaza spada co miesiąc o 10 jednostek. mam juz 10, spadają tez erytrocyty i hematokryt. Dostałam witaminy i dodatkowo kwas foliowy na polepszenie wchłaniania i oczywiście żelazo. Jeśli znowu spoadnie, trzeba będzie dać je dożylnie w szpitalu. Mam nadzieje, ze do tego nie dojdzie! proszę o rady, jak polepszyc te wyniki jedzeniem, (o burakach kwaszonych i w soku wiem- piję) Pozdrawiam serdecznie!

    #823078

    mkkafe

    Re: anemia

    Morele suszone, szpinak. Podobno zelazo lepiej sie wchlania gdy jest przyjmowane z wit C, czyli np z sokiem z czarnej porzeczki, kawalkiem cytryny czy kiwi.

    Monika, Agatka + Ktosik



    #823079

    Anonim

    Re: anemia

    mięsko mięsko i jeszcze raz mięsko, do mięska czerwone wytrawne wino.jak nie jesteś przekonana, to winko można rozcieńczyć wodą.Powodzenia!

    #823080

    aruga

    Re: anemia

    Przede wszystkim czerwone mięso. Do tego jak dziewczyny pisały orzechy, suszone śliwki morele, żółtko jajka, owoce, szpinak
    I herbata z pokrzywy, okropna, ale pomaga.
    Czerwone winko też poprawia krwinki.
    Ważne jest, żeby nie popijać tabletek kawą, herbatą ani mlekiem. Najlepiej sokiem z dużą zawartością wit. C lub wodą min.

    #823081

    women

    Re: anemia

    Ja bym jednak zastosowała zastrzyki – mi pomogły, chociaż są bolesne i bardzo drogie (jak dla mnie), bo 1 ampułka kosztuje 6 zł, czyli miesięczna dawka 180 zł 🙂 Dlatego nie martw się – jak nie pomogą Ci warzywka i tabletki to zastrzyki na pewno 🙂 Mi po miesiącu stosowania zastrzyków hemoglobina podniosła sie z 9 do 11, a erytrocyty z 2 do 4. Powiedz jakie bierzesz zelazo? Ferrum lek, Hemofer F czy może jakieś inne? Ja dostałam jeszcze witaminę B12 na lepsze wchłanianie żelaza. Witamina C w soku pomarańczowym, jabłkowym, buraczanym, z suszonych śliwek również polepsza wchłanianie żelaza. A jedzonko, które zawiera zelazo to żółtko, wątróbka, wołowina, cielęcina, szpinak, fasola, zarodki pszenicy, rodzynki, pieczywo i płatki wzbogacone żelazem.

    Będzie dobrze 🙂

    #823082

    lilianka

    Re: anemia

    Ja do tego wszystkiego co napisały moje poprzedniczki dorzucę zieloną pietruszkę (natkę)…duuuuuzo zielonej (surowej) pietruszki …. mnie ratowała po porodzie – miałam bardzo silna anemię.

    Pozdrawiam

    Lilianka



    #823083

    kulkam

    Re: anemia

    A ja bym jeszcze dorzuciła jabłka.

    Magda +

    #823084

    kotus

    Re: anemia

    w trzech ciazach jadłam dużo warzyw ,żelazo w tabletkach,w trzeciej ciąży od czasu do czasu piłam czerwone wino i Hb spadała mi zawsze do 10,4.Teraz w czwartej ciaży od samego początku co drugi dzień jem 2 jajka na mięciutko zagryzam to wit.C oprócz tego biorę feminatal zestaw witamin żelaza w tabletkach nie biorę poniewasz szkodzi na zołądek,powoduje zaparcia.I o dziwo Hb spadła mi tylko do 11 więcej już nie spadnie bo jestem w 28tc teraz będzie się podnosić.Myślę że to się dzieje przez jajka.Rok temu spadła mi bardzo Hb ponieważ miałam problem z żołądkiem nic nie mogłam jeśc.Zacząłam wtedy jeść codziennie 2 jajka na surowo zagryzajac witC,Hb podniosła mi się migiem.Oczywiście w ciąży jaja na surowo nie są wskazane.Żelazo z warzyw jest prawie nie przyswajalne.
    Mam koleżankę ,której żelazo w ciąży spada poniżej 9-ciu.Leczy się naturalnie, pijąc codziennie pół szkl.soku z pokrzywy.Teraz zaczyna się wiosna pokrzywa zacznie rosnąć także można z tego skorzystać,a podobno pomaga.Będę musiała spróbować

    #823085

    aruga

    Re: anemia

    Wiesz coś chyba jest w jajkach. Startowałam z poziomu hgb 14, po dwóch miesiącach spadło do 13,1 i zaczęłam co 2-3 dni jeść 2 jajka na miękko na śniadanko. I właśnie odebrałam wyniki i spadło do 12,8 więc o wiele mniej. A do tego teraz łykam witaminy z mniejszą zawartością żelaza.

    #823086

    natalia2

    Re: anemia

    Owszem, jajka zawierają żelazo, ale niewiele. Dużo żelaza mają fasola, groch, orzechy, nasiona i zielone warzywa liściaste. Wprawdzie szpinak ma dużo żelaza, lecz kwas szczawiowy obecny w szpinaku utrudnia jego absorpcję (!). Zamiast tego lepiej jeść kapustę, rzepę czy brokuły.



    #823087

    olasawadr

    Re: anemia

    Elu!
    A. Jeżeli przyjmujesz żelazo w tabletkach popijaj je sokiem pomarańczowym albo przyjmuj z wit C- znacznie polepsza ona przyswajanie żelaza. Niestety- żelazo kiepsko się wchłania z tabletek.
    B. Żelazo z warzyw jest b słabo przyswajalne- tak jak mówią dziewczyny, żeby uzupełnić niedobory musiałabyś jeść je tonami (dosłownie) 🙂
    c. Najlepiej przyswajalne jest z mięs- tych czerwonych, pamiętaj też, że jest tam witamina B12, której nie znajdziesz w preparatach wielowitaminowych, a której niedobory mogą prowadzić również do anemii( innego typu).
    d.W jajkach jest dużo mniej żelaza niż w mięsie( ale i tak więcej się go przyswaja niż z roślin), a poza tym nie są one zbyt zdrowe (cholesterol).
    Konkludując-wątróbka(najlepiej),kaszanka i czerwone mięsko. Nawet jeżeli nie lubisz- ugotuj wątróbkę(jedną), zamknij oczy i nos- pomyśl, że to lekarstwo i że to robisz dla dziecka- i połknij. Powtarzaj 2 razy dziennie i żelazo na pewno skoczy do góry – gwarantuje
    Pozdrawiam,

    #823088

    kotus

    Re: anemia

    Być może,że w jajkach nie ma tak dużo żelaza,ale jest ono chyba super przyswajalne.Gdy byłam dzieckiem byłam strasznym niejadkiemm moim jedynym przysmakiem były jajka ,przede wszystkim kogiel-mogiel jadłam je naprawdę często.Przez to,że byłam strasznie wychudzona lekarka kazała mamie zrobić mi wyniki.Kiedy zobaczyła je powiedziała,że wyniki mam końskie tak to określiła.Wiem,że to dzięki jajkom

Postów wyświetlanych: 12 - od 1 do 12 (wszystkich: 12)


Musisz się zarejestrować lub zalogować, żeby odpowiedzieć

Close