biegunka u niemowlaka

Hej Dziewczyny,
Mój synek niedawno skończył 6 m-cy. Od wczoraj ma biegunkę, pierwsza kupka o 17-tej, następna o 22-giej, i dzisiaj rano o 8:30. Strasznie śmierdzą. Wieczorem i w nocy wypił mleko, ale rano już nie chciał. Zjadł odrobinę kleiku ryżowego. Daję mu czystą wodę do picia, ale też nie bardzo chce pić.
Rano mierzyłam temperaturę, 37,8 przed chwilą 38 stopni. Zachowuje się całkowicie normalnie, jest pogodny, sam się bawi, nie marudzi. Tak jakby mu nic nie było. Teraz śpi.
Zaglądałam do buzi, nie widzę żadnych oznak, żeby szły pierwsze ząbki.
Mama poradziła mi dać soli do wody, aby uzupełnić minerały, ale ja się waham, bo sól jest szkodliwa dla takiego maluszka.
Zastanawiam się kiedy mam jechać do lekarza, jeżeli biegunka i temperatura nie przejdzie. Mieszkam w Norwegii i to stanowi trochę problem. W Polsce już bym pewnie umawiała wizytę u lekarza.
Nie bardzo też wiem, kiedy podać leki przeciwgorączkowe (przy jakiej temperaturze), bo tutaj mówią, że to zależy od dziecka i tego jak się czuje i wygląda…
Proszę o poradę

9 odpowiedzi na pytanie: biegunka u niemowlaka

k-j Dodane ponad rok temu,

goraczke zbija sie gdy jest powyzej 38st
wiec jakis czopek,ew syropek nie zaszkodza,ale poczekaj jeszcze troche
mocna jest ta biegunka??
sama woda czy jak??bo sama czestotliwosc to jeszcze nie tragedia
a nie mozesz isc do lek tam??jakis problem robia lek?
wody z sola dziecko moze ci nie wypic,bo smaczne to nie jest:Niepewny:w aptece mozna dostac płyny uzupełniajace minerały-nie znam nazw niestety
ale skoro dziecko jest wesołe to moze nic złego sie nie dzieje:Hmmm…:
mój tak trzydniówke przechodził,ale temp była ok 39,5st:Boje się:a nawet marudny nie był ,i ładnie sie bawił

majeczka1 Dodane ponad rok temu,

obserwuj temp , jeśli wzrośnie możesz podać coś przeciwgorączkowego, czopek mój np mimo że przytrzymywał pośladek niestety niezdązł się rozpuścic i wylądował razem z kupką
może być jakas jelitówka , dawaj często ale w małych ilościach pić, jesli chcesz zmniejszyć ilośc kupek podawaj sok marchwiowy lub banany

antonina78 Dodane ponad rok temu,

Jeśli Maluszek nie będzie chciał pić, to trzeba będzie iść do lekarza i to szybko. Ale może uda Ci się podać preparat uzupełniający elektrolity, u nas jest np. Orsalit. Jest jeszcze taki gotowy kleik z marchewką i elektrolitami Hipp Ors200, mam w domu buteleczkę w razie czego i właśnie spojrzałam, że jest dla dzieci po 4.miesiącu-może u Was też to jest dostępne lub coś podobnego. Z solą to bym nie próbowała.
Z lekiem na gorączkę to nie wiem, czy u takiego maluszka bez konsultacji z lekarzem można podać. Choć pamiętam, że pediatra po szczepieniu polecił kupić w razie czego w czopkach paracetamol, ale nie było potrzeby podania. Jeśli Maluszek jest pogodny, to pewnie nie jest nic poważnego, ale musi dużo pić. Trzymam kciuki za szybki powrót do zdrowia.

doti78 Dodane ponad rok temu,

synek już ma 38,5 gorączki

Kupka jest rzadka, ale to nie woda. Po prostu od dłuższego czasu robił dość twarde kupki, więc teraz jest bardzo duża różnica. I zazwyczaj ją robi, jak puszcza bąka.
Zaraz spróbuję dać mu czopek, tylko to mam.
Wodę podaję cały czas, ale pije dwa łyki i wypycha smoczek. Przed chwilą zjadł gotowanej marchewki. A i wypił trochę mleka ok. 120 ml, zrobiłam z większej ilości wody.
Do najbliższej apteki mam 40 km, partner jest w pracy i może wyjść dopiero po 17-tej, a apteka do 17-tej. Mogę z taką gorączką zapakować dziecko do auta? Dzisiaj jest -4 stopni na zewnątrz.
Jak wróci Właścicielka mieszkania, to poproszę ją o umówienie wizyty u lekarza, bo ja za słabo znam norweski, by zrobić to sama. Mam nadzieję, że do jutra nic poważnego się nie stanie
Dziękuję

doti78 Dodane ponad rok temu,

Kupka jest rzadka, ale to nie woda. Po prostu od dłuższego czasu robił dość twarde kupki, więc teraz jest bardzo duża różnica. I zazwyczaj ją robi, jak puszcza bąka.
Zaraz spróbuję dać mu czopek, tylko to mam.
Wodę podaję cały czas, ale pije dwa łyki i wypycha smoczek. Przed chwilą zjadł gotowanej marchewki. A i wypił trochę mleka ok. 120 ml, zrobiłam z większej ilości wody.
Do najbliższej apteki mam 40 km, partner jest w pracy i może wyjść dopiero po 17-tej, a apteka do 17-tej. Mogę z taką gorączką zapakować dziecko do auta? Dzisiaj jest -4 stopni na zewnątrz.
Jak wróci Właścicielka mieszkania, to poproszę ją o umówienie wizyty u lekarza, bo ja za słabo znam norweski, by zrobić to sama. Mam nadzieję, że do jutra nic poważnego się nie stanie
Dziękuję
REKLAMA
Edytuj/Usuń wiadomość

apolosiek Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez doti78:Kupka jest rzadka, ale to nie woda. Po prostu od dłuższego czasu robił dość twarde kupki, więc teraz jest bardzo duża różnica. I zazwyczaj ją robi, jak puszcza bąka.
Zaraz spróbuję dać mu czopek, tylko to mam.
Wodę podaję cały czas, ale pije dwa łyki i wypycha smoczek. Przed chwilą zjadł gotowanej marchewki. A i wypił trochę mleka ok. 120 ml, zrobiłam z większej ilości wody.
Do najbliższej apteki mam 40 km, partner jest w pracy i może wyjść dopiero po 17-tej, a apteka do 17-tej. Mogę z taką gorączką zapakować dziecko do auta? Dzisiaj jest -4 stopni na zewnątrz.
Jak wróci Właścicielka mieszkania, to poproszę ją o umówienie wizyty u lekarza, bo ja za słabo znam norweski, by zrobić to sama. Mam nadzieję, że do jutra nic poważnego się nie stanie
Dziękuję

To dobrze, ze pije. Małe ilości, a często.
Ugotuj i podaj marchwiankę.

kajmak Dodane ponad rok temu,

jesli dziecko robi kupkę częściej niz zwykle i jest bardziej żadka niż zwykle to może to być juz biegunka. Ja w piewrszej kolejności podaję orsalit, później włączam probiotyki i generalnie staram się jak najwiecej poić-w sumie maluch powinien wypijać tyle ile wydali-czyli więcej niż zwykle. Co do diety-to u nas sprawdza się marchewkowo-ryżowa…

babyona Dodane ponad rok temu,

Ktos pisał o czopach a zbicie gorączki – NIE
dzieciom przy biegunce nie pdaje sie czopków bo to pobudzi robienie kupki, czopek zostanie wydalony i nie zadziała
tylko syropki na gorczkę- nurofen, paracetamol, ibum itd

mufulira Dodane ponad rok temu,

Dokładnie tak jak piszą moje poprzedniczki. Dieta marchewkowo-ryżowa. Dużo picia (nie soków) i uzupełnianie elektrolitów i probiotyk. Ja zawsze sięgam po Dicoflor. O czopkach trzeba zapomnieć. W naszym przypadku w gorączce sprawdza się Nurofen. W takich kupkowych sytuacjach podaję też ORS Hippa. Wiem, że w Internecie edit moderator – niezgodne z regulaminem DI bywają różne, ale chyba najważniejszy jest rozsądek. Małe dziecko potrafi się błyskawicznie odwodnić, a to może być tragiczne w skutkach. Także poimy, uzupełniamy elektrolity, a jak kupek jest sporo jedziemy do lekarza.

Znasz odpowiedź na pytanie: biegunka u niemowlaka?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zdrowie i uroda
Antykoncepcja i jak przestac sie starac?
Zrobilam sobie termin u ginekologa, zeby zdecydowac sie na jakas antykoncepcje i zastanawiam sie teraz, co dalej. Zdaje sobie sprawe, ze musze wymyslec jakies rozwiazanie zanim pojde na wizyte, bo
Czytaj dalej
Wiek przedszkolny
Jak i z czego zrobić patyczaka Zippiego?
Mam problem - niemoc twórcza :D Moja córka ma w przedszkolu zajęcia wg programu Przyjaciele Zippiego. Zippy to patyczak. No i jest zadanie domowe - mamy zrobić patyczaka. Nie mam pomysłu.
Czytaj dalej