bioderka

Postów wyświetlanych: 13 - od 1 do 13 (wszystkich: 13)
  • Autor
    Wpisy
  • #26940

    magdzik

    Czy badanie bioder u dziecka jest to standartowe badanie, czy wykonywane jest w przypadku zauważenia przez pediatrę istnienia lub podejrzenia jakieś wady?

    Pozdrawiamy,

    Magda, Rafał i cudowny Albercik ur. 8.09.03

    #357476

    gosiar

    Re: bioderka

    standardowe

    bylismy 3 razy u ortopedy od urodzenia
    raz po 6 tyg od urodzenia na usg

    Gosia i Michałek (11 msc:)



    #357477

    brebis

    Re: bioderka

    Pediatra moze zbadac na oko i jesli ma podejrzenia, ze cos moze byc nie tak to wysle dziecko na USG.
    Do niedawna USG bioderek bylo standardowym badaniem ale Minister Zdrowia (tfuuu!) uznal, ze to badanie nie jest konieczne.
    Mozesz zrobic USG bioderek ale na wlasny koszt.

    Pozdrawiamy,
    Kasia i Macius – 27 czerwiec 2003

    #357478

    jagoda

    Re: bioderka

    Standardowo w 3 mieisącu życia dziecka ale niestety u nas nierefundowane wiec byłyśmy prywatnie. Ale to zalezy od województwa, moja znajoma w Bielsku-Baiej miała refundowane.

    Basia z Jagódką (28.06.2003)

    #357479

    lea

    Re: bioderka

    to zalezy… tzn. procedury w roznych miastach są odmienne – np.u mnie wszystkie dzieci kierowane są na usg i jesli jest pomyslne nie powtarza sie go, a wiem, ze bywa w innych miastach, ze i tak usg jest ponawiane

    Lea i Mateuszek (14.03.03)

    #357480

    karolka

    Re: bioderka

    Usg czy nie do ortopedy iśc trzeba przed skończeniem przed dziecko 6 tygodni i jest to bardzo ważne. Apediatra swoją drogą oceni, czy według niego jest wszystko w porzadku, ale zrobi to “na oko”, ortopeda ma większa wiedze i zbada dziecko dokładniej. Lepiej iśc zawczasu, niż później męczyć dziecko jakimiś rozwórkami czy innymi świństwami.

    Karolka i Izabela (1 sierpnia 2003)



    #357481

    dorota27

    Re: bioderka

    w usa nie robi sie standardowego usg..w szpitalu bada ortopeda..a potem..pediatra przy kazdym bilansie..tak samo z szerokim pieluchowaniem..nikt o tym nie slyszal…
    pozd

    dorota i claudia / ur. 29 maja 2003/

    #357482

    anies

    Re: bioderka

    niestandardowe
    u nas badała pediatra, wyprosiłam USG to dała, po USG nikt nas do ortopedy nie skierował
    a tak wogóle to do ortopedy ze skierowaniem czy bez??

    Agnieszka i Wojtuś (23.07.2003)

    #357483

    gosiar

    Re: bioderka

    sorry nie wtym sensie
    chodziło mi o to że mi przy wypisie ze szpitala po 6 tyg kazali isc na usg i do ortopedy
    kolejne wizyty u ortopedy zlecał sam ortopeda (kontrolnie)

    chodziłam prywatnie (mam abonament w przychodni prywatnej)

    a jak jest państwowo to nie wiem

    Gosia i Michałek (11 msc:)

    #357484

    anies

    Re: bioderka

    a u nas to nic w szpitalu nie mówili, a niby taki dobry szpital
    chwalony i wogóle, a ja nie jestem zadowolona
    owszem przed porodem leżałam na 2 piętrze i tam ok, ale po porodzie oddział tragedia, nawet jak szłam do kuchni zrobić herbatę, to kucharka …”czego”
    moja koleżanka rodział 3 tyg temu i też ma te same odczucia
    na USG wyszło chyba ok, niewiem co to jest skala wg GRAFA, wiesz może??
    dodam że pediatra nawet nie spojrzała na wynik tego USG
    Pozdrawiam

    Agnieszka i Wojtuś (23.07.2003)



    #357485

    gosiar

    Re: bioderka

    nie wiem co to jest ta skala

    ja byłam z wynikami usg u ortopedy dziecięcego, bo moja pediatra powiedziała że ona się poprost na tym nie zna (no i ma prawo sie nie znać)

    kolejne wizyty o ortopedy polegały na sprawdzaniu bioderek – czy się dobrze odwodzą równomiernie. Ta lekarka powiedziała mi wtedy jakby jedna się nie odwodziła na bok, albo jedna mocniej druga słabiej to byłby problem – (ja sama raczej bałam sie to robić ze względu na obawe że uszkodze).

    Poza tym na kolejnych wizytach u ortopedy mówiła mi jak go mam nosić, jak ćwiczyć żeby otwierał rączki itd. – w sumie zawsze byłam zadowolona

    Gosia i Michałek (11 msc:)

    #357486

    anies

    Re: bioderka

    ile to problemów z tymi naszymi pociechami, nie?
    babcie mojego dzidziusia mówiły żeby jeszcze sprawdzać czy fałdki tłuszczyku są takie same na każdej nóżce, no i czy kolanko prawe da się zetknąć z łokciem lewym, i na odwrót
    te fałdki to sprawdzam, ale to drugie to się mało udaje bo brzuch dziecia przeszkadza
    ja jak byłam mała to u ortopedy nie byłam i myślę że większość z nas (czytałam tu że np. w USA nikt nie słyszał o szerokim pieluchowaniu), ale do ortopedy się jednak wybiorę, lepiej późno niż wcale
    Boże, ile sie trzeba namęczyć zanim sie babcią zostanie – stara myśl a jaka ponadczasowa.

    Agnieszka i Wojtuś (23.07.2003)



    #357487

    gosiar

    Re: bioderka

    święta racja!
    czasmi to dochodze do wniosku ze powinnam była pediatrię studiować – zaocznie to może by mi to ciut pomogło – hihihihi

    Gosia i Michałek (11 msc:)

Postów wyświetlanych: 13 - od 1 do 13 (wszystkich: 13)


Musisz się zarejestrować lub zalogować, żeby odpowiedzieć

Close