ciekawostka (o chodzeniu)- komu się sprawdziło?

Postów wyświetlanych: 14 - od 1 do 14 (wszystkich: 14)
  • Autor
    Wpisy
  • #52340

    kra

    Przeczytałam kiedyś w bardzo głupiej książce, że jest taka zasada: jeżeli wiek w któym dziecko nauczyło się samo siedzieć pomnożymy przez dwa, to wyjdzie moment, kiedy nauczy się chodzić.
    Książka jest z lat ’60 i większość informacji w niej zawartych byłąby dzisiaj mocno kontorwersyjna, a część tych teorii już dawno zostałą obalona. Dlatego nie bardzo w to wierzyłam. A jednak… według tej zasady Wiktorek powinien nauczyć się chodzić 27 sierpnia, a tymczasem tak na prawdę świadomie i celowo zaczął sam chodzić dwa dni temu. Czyli prawie się zgadza (te pięć dni się może zmieścić w granicy błędu).

    Ciekawa jestem, czy u Was (a właściwie u Waszych dzieci) też się to sprawdza?

    Kra i Wiktorek (19.11.2003)

    #672093

    minka

    Re: ciekawostka (o chodzeniu)- komu się sprawdziło?

    A Twój maluszek chodzi już sam? Bez podparcia? Bo Oliwka chodzi za jedną rączkę i myślałam, że to szybko;-)?

    Minka z Oliwią (19.11.03)



    #672094

    kra

    Re: ciekawostka (o chodzeniu)- komu się sprawdziło?

    Za jedną rękę zaczął pewnie chodzić jakieś trzy tygodnie temu. Tydzień później pierwszych kilka samodzielnych kroczków, ale raczej przez przypadek, jak sie zapomniał, no i na prawdę sporadycznie. A od dwóch dni już się puszcza, żeby przejść do jakiegoś niezbyt dalekiego celu (zwykle do mamy). Ale tylko w butach. Na bosaka taki odważny nie jest 😉

    Kra i Wiktorek (19.11.2003)

    #672095

    chmurka

    Re: ciekawostka (o chodzeniu)- komu się sprawdziło?

    u nas sie nie sprawdziło ponieważ klaudia siadła jak miała pół roku , a zaczeła chodzić jak skończyła niecałe 10 miesiacy z tego co pamiętam …

    JOLA I KLAUDIA 13.09

    #672096

    jagaa

    Re: ciekawostka (o chodzeniu)- komu się sprawdziło?

    U mnie tez to nieprawda, Piotrek pozno zaczal siedziec, dopiero jakies 6-7 tygodni temu. Wg tej teorii powinien chodzic w wieku 16 miesiecy. A juz (ma 10 miesiecy niecale) staje przy meblach i za jakis miesiac na pewno przetupta sam caly pokoj.

    Pozdrawiam, Jagaa i Piotruś 31.10.2003

    #672097

    koyaga

    Re: ciekawostka (o chodzeniu)- komu się sprawdziło?

    U mnie sie nie sprawdziło. Tysia usiadła w dniu ukończenia 5 m-cy a zaczęła chodzic tak „na poważnie” 2 dni przed swoimi 1 urodzinkami.

    Aga i Martynka – 23.08.’03



    #672098

    kamelia

    Re: ciekawostka (o chodzeniu)- komu się sprawdziło?

    Mój synek pierwszy raz stanął na nóżki 31 maja. Do tej pory chodzi tylko przy meblach. Za rączki właściwie nie chce, sam się wogóle nie puszcza… To może wcale nie być tak szybko jak myślisz, zwłaszcza gdy dziecko raczkuje… Piotruś raczkuje?

    Kamelia i Michałek 14.08.2003

    #672099

    monia27

    Re: ciekawostka (o chodzeniu)- komu się sprawdziło?

    Moj maly siedzial samiutki jak mial 6 miesiecy a zaczal chodzic jak mial 10 miesiecy

    Monia i Tymonek (08.08.03)

    #672100

    ciapa

    Re: ciekawostka (o chodzeniu)- komu się sprawdziło?

    Mikołaj siedział w wieku 5 miesięcy, zaczął chodzić na 2 tygonie przed 10 miesiącem

    Kaska i Mikołaj 18.09

    #672101

    Anonim

    Re: ciekawostka (o chodzeniu)- komu się sprawdziło?

    Hubi zaczal wstawac i chodzic przy meblach jak mial 8 miesiecy,a sam jak skonczyl 13-tak wiec podejrzewam ze jeszcze sporo czasu u Was do chodzenia:)

    Nelly i Hubert 23.02.03



    #672102

    aika

    Re: ciekawostka (o chodzeniu)- komu się sprawdziło?

    Weronika potrafiła sama usiąść przed skończeniem pół roczku.Willi tą umiejętność opanował po 7 miesiącu.Za to chodzić zaczęły zaraz po sobie .Córka chodziła sama przed 9 miesiącem a syn 3 tyg. później.
    Pozdrawiam
    aika i WW 2003

    aika i WW

    #672103

    minka

    Re: ciekawostka (o chodzeniu)- komu się sprawdziło?

    No to ja też czekam na te pierwsze kroczki. A tak niedawno to jeszcze tylko leżało maleństwo….

    Minka z Oliwią (19.11.03)



    #672104

    heksa

    Re: ciekawostka (o chodzeniu)- komu się sprawdziło?

    U mnie by sie zgadzalo, bo Sophie samodzielnie zaczela siedziec skonczywszy 5 miesiecy a chodzic 10.

    Luiza i Sophie (14 m-cy)

    #672105

    jagaa

    Re: ciekawostka (o chodzeniu)- komu się sprawdziło?

    Potrafi raczkowac, ale woli pełzać – jest szybciej 🙂
    Mam szczera nadzieje, ze chodzic zacznie szybciej niz za 3 miesiace bo moj kregoslup chyba tego nie wytrzyma :))) Ciagle sie wspina na krzeslo, fotele, stoliki itp. – juz mam dosc:(

    Pozdrawiam, Jagaa i Piotruś 31.10.2003

Postów wyświetlanych: 14 - od 1 do 14 (wszystkich: 14)


Musisz się zarejestrować lub zalogować, żeby odpowiedzieć

Close