Co robić?

Postów wyświetlanych: 7 - od 1 do 7 (wszystkich: 7)
  • Autor
    Wpisy
  • #91286

    Anonim

    Mój mały jest cały wysypany, ma tareczke na plecach. Prawdopodobnie mleko. Lekarka zaleciła clemastinum syropek, wapno i maść cholesterolową do smarowania, a i oilatum hermal do kąpieli i to wszystko. Nie pomaga. Sama posmarowałam go sterydem na małej powierzchni wczoraj i dzisiaj. Na razie bez zmian. Co robić?

    #1669949

    klucha

    Zamieszczone przez annastys
    Mój mały jest cały wysypany, ma tareczke na plecach. Prawdopodobnie mleko. Lekarka zaleciła clemastinum syropek, wapno i maść cholesterolową do smarowania, a i oilatum hermal do kąpieli i to wszystko. Nie pomaga. Sama posmarowałam go sterydem na małej powierzchni wczoraj i dzisiaj. Na razie bez zmian. Co robić?

    hmmmm
    lekarka to alergolog, dermatolog czy pediatra?
    z moich doswiadczeń zamian skórnych – „ciężkie” zmiany u nas nie schodzą po 2 smarowaniach. Mnie lekarz dermatolog szkolił inaczej



    #1669950

    mata-hari

    Zamieszczone przez annastys
    Mój mały jest cały wysypany, ma tareczke na plecach. Prawdopodobnie mleko. Lekarka zaleciła clemastinum syropek, wapno i maść cholesterolową do smarowania, a i oilatum hermal do kąpieli i to wszystko. Nie pomaga. Sama posmarowałam go sterydem na małej powierzchni wczoraj i dzisiaj. Na razie bez zmian. Co robić?

    Jeśli wkroczyłaś już ze sterydem, to musisz go utrzymać przez 3-5 dni, bo w przeciwnym razie zaczniesz budować oporność na powyższy steryd.

    Okres potrzebny na pozbycie się alergenu z organizmu przyjmuje się średnio jako 2 tyg. Tyle czasu potrzeba na oczyszczenie z alergenu pokarmowego. Ty ten okres możesz próbować skrócić poprzez odpowiednie nawilżanie/natłuszczanie skóry (w kąpieli i poza nią) oraz podawanie leków. Wapno jest na pewno dobrym pomysłem, bez względu na to, kto je zalecił 😉 Do tego smarowidełka, cierpliwość i bezwzględne odstawienie tego, co podejrzewasz jako sprawcę. Gdyby doszedł świąd, wtedy trzeba jeszcze pomyśleć o jego załagodzeniu. (Jak będzie problem, to pisz.)

    Jeśli skóra jest faktycznie sucha (nie tylko tarka), to polecałabym coś efektywniejszego niż maść cholesterolową, bo z doświadczenia wiem, że nie zawsze pomaga 🙁 Może być zwykły Bepanthen maść (cudowna rzecz i niezbyt droga), bądź zwykła ciekła parafina. Innych środków nie wymieniam, bo nie wiem, jak zmiany wyglądają i jak bardzo intensywnego natłuszczania (jeśli w ogóle jakiegoś) wymagają. Po co więc wydawać kasę na super drogi preparat.

    #1669951

    Anonim

    Zamieszczone przez Klucha
    hmmmm
    lekarka to alergolog, dermatolog czy pediatra?
    z moich doswiadczeń zamian skórnych – „ciężkie” zmiany u nas nie schodzą po 2 smarowaniach. Mnie lekarz dermatolog szkolił inaczej

    pediatra i to nie zbyt dobra. Kiedyś mi powiedziała, że nie podejmuje się leczenia i wysłąął mnie do dermatologa z dzieckiem.
    Po jekim czasie smarowania sterydem to zejdzie, bo ja wiem, że długo nie można, ze 3 dni?

    #1669952

    Anonim

    Dzięki za rady. Olo nie ma suchej skóry, tylko taką tareczke.
    Mam lipobaze, też dobra. Kurcze na razie zeszło troszke z brodu, tam gdzie smarowałam sterydem. Czy jak wylecze jedno miejsce to mogę smarować sterydem inne miejsce? Chyba będzie za dużo, prawda?

    #1669953

    mata-hari

    Nie wiem, czy dobrze przeczytałam – smarowałaś na brodzie, na buzi? Nigdy nie używaj sterydów na twarz, chyba, że faktycznie, jesteś do tego zmuszona! Pamiętaj, że steryd stosowany zewnętrznie nie leczy, tylko likwiduje efekty alergenu. Przy samej wysypce, o ile nie towarzyszą jej jeszcze inne, naprawdę dokuczliwe objawy, nie ma sensu stosować takich środków, bo efekty uboczne mogą być znacznie wyższe od osiągniętych celów. A skóra na twarzy jest wyjątkowo podatna na uszkodzenia.
    Ponad to, sterydy stosuje się na NIEWIELKIE, NIEUSZKODZONE powierzchnie skóry. Jeśli więc koniecznie chcesz go zaaplikować w miejsca kolejne, wg mnie powinnaś między jednym, a kolejnym miejscem robić jakieś dłuższe przerwy w stosowaniu sterydu.



    #1669954

    klucha

    nigdy nie musiałam stosować maści sterydowych na zuznakową buźkę

    myslę że lekarz specjalista powinien obejrzeć te zmiany.

Postów wyświetlanych: 7 - od 1 do 7 (wszystkich: 7)


Musisz się zarejestrować lub zalogować, żeby odpowiedzieć

Close