Czkawka a owinięcie pepowina

Czesc!
Czy słyszałyscie o teorii, że dziecko mające często czkawke powyżej 36 tc moze byc owiniete pepowina wkolo szyji?
Troche mnie to wystarszylo, bo boje sie o ta pepowine, sni mi sie to po nocach, a moja mala bardzo czesto ma czkawke.
Zaczynamy wlasnie 34tc. Co myslicie?
Marzena

13 odpowiedzi na pytanie: Czkawka a owinięcie pepowina

porky2005-08-13 16:33:31

Re: Czkawka a owinięcie pepowina

nigdy o czymś takim nie słyszałam….

Juleczka (Puchatek) 12.12.04

elik2005-08-13 18:17:24

Re: Czkawka a owinięcie pepowina

Antek mial czesto czkawki i byl owiniety pepowina i nic sie nie stalo, urodzil sie nturalnie. Nie martw sie, zwlaszcza, ze zwiazku pewnie miedzy tym nie ma. Owiniecie pepowina widac na USG – pewnie bedziesz miec jeszcze jedno przed porodem

elik i Antek 18,5 mies

agamonia2005-08-13 20:37:27

Re: Czkawka a owinięcie pepowina

Nasza Kamilka miała czkawkę prawie bez przerwy, już czasem miałam dosyć, bo non stop brzuch mi podskakiwał. Na szczeście nic się nie stało i myślę, że nie ma to żadnego zwiazku z owinięciem pępowiną. Natomiast teraz także czkawkę ma bardzo często!
Pozdrawiamy i życzymy powodzenia!
Agnieszka i Kamila (12.01.2005)

shady2005-08-13 21:06:57

Re: Czkawka a owinięcie pepowina

mysle ze to bzdura…..ja znam przypadki gdzie dziecko bylo owiniete pepowina i w ciazy nie mialo zadnej czkawki…..moj junior ma czkawke pare razy na dzien i tez nie jest owiniety pepowina….swoja droga ciekawe kto wymysla te bzdury?? 😉 pewnie jacys durni lekarze zeby nam ciezarnym za dobrze nie bylo 😉
ja uwielbiam to uczucie jak brzuch podskakuje, tak milo laskocze 🙂

<img src=”http://lilypie.com/days/051024/1/7/1/+10/images/obrazek.gif”>

Edited by shady on 2005/08/13 23:37.

aagnieszka2005-08-13 21:25:18

Re: Czkawka a owinięcie pepowina

NIE ZADRĘCZJ SIĘ!!!!

W czasie ciąży mój maluszek bardzo często miał czkawkę, która pozostała do dzisiaj.
Weronika nie była owinięta pępowiną i urodziła się siłami natury.

Zobaczysz…jeszcze zatęsknisz za podskakującym brzuszkiem.

Życzę bezbolesnego i miłego rozwiązania (taki jaki ja miałam)!!!

Agnieszka i Weronika 15.09.2004

olesia12005-08-14 08:48:12

Re: Czkawka a owinięcie pepowina

Moja Ala też miała często czkawkę. Nie była owinięta pępowiną i urodziła się naturalnie

Ola & Ala :-)))

kas2005-08-14 10:06:36

Re: Czkawka a owinięcie pepowina

To bardzo ciekawe… ale z serii przesądów. (argument z głowy: gdyby tak było to każdy lekarz pytałby się przyszłej mamy czy dziecko miewa często czkawki. W życiu takiego pytania nie słyszałam!!!) Zu miała czkawki bardzo często, z reszta jak się urodziła to też czkała, a nawet teraz chyba miewa je częściej niż znane mi dzieci. Taki urok dziecka. Pępowina była zupełnie w porzadku 🙂

Ale jesli sie denerwujesz to zrób USG bedzie widać 🙂

POwodzenia

Kas
I buzi od Zuzi
i…

mmal2005-08-14 11:56:27

Re: Czkawka a owinięcie pepowina

Ta teoria myslę, to jakiś przesąd. Przyznam, że moje dzieci oboje były owiniete pepowiną i właśnie bardzo czesto miały czkawkę. Były chwile, kiedy mialam dosyć, liczyłam te pukania, czasem doszłam do 50-ciu, i przestawałam, alebrzuszek nie przestawał… Czkawka budziła mnie w nocy przy obojgu, przyznam, że w ogóle nie pamietam innego typu ruchów jak własnie te czkawkowe. Teraz jest zupełnie inaczej- i wcale nie wiem czy to dobrze, czy nie.Czuję spokojne pływanie, przelewanie, pojedyncze kopniaki, wydłużenia, popchniecia i bardzo rzadko czkawkę. Zaczełam 38 tyd, ale nie wiem czy Maluszek jest owiniety pepowiną bo jestem przed usg. W każdym razie – jesli chodzi o poprzednie porody, to urodziłam naturalnie ( I faza ok.4 godz, II faza ok.30 min) z dziecmi było wszystko w porządku i po urodzeniu czkawki wystepowały bardzo sporadycznie.
Nie denerwuj się, bo kazda ciąża jest inna – ale napewno wszystko bedzie dobrze.
Pozdrawiam

olinja2005-08-14 18:35:51

Re: Czkawka a owinięcie pepowina

Spotkałam sie z podobnym twierdzeniem w ksiażce “W oczekiwaniu na dziecko”.
Autorzy zaznaczyli jednak, że cos takiego występuje bardzo rzadko. Poprostu czkawka moze być wywołana niedotlenieniem.
Podkreśle to: MOZE BYĆ…
Jeżeli Twój lekarz nie widzi problemu to jest wszystko ok.
Przedewszystkim nie myśl o tym. Na usg lekarz bedzie widział co sie dzieje.

Jonatan 20.04.05r

toeris2005-08-14 18:51:59

Re: Czkawka a owinięcie pepowina

Hmm o teorii nie slyszlam ba nawet pytalam sie co moze znaczyc czkawka kilka do kilkunastu razy dziennie kazdego dnia bo tak bylo z moja Ala zaden z lekarzy a pytalam wielu bo abstrahujac od mojego gin przez 3 tygodnie patologii troche ich sie przewinelo – zaden o czyms takim nie wspominal nie mowil nawet ze jest to niepokojace. Fakt faktem mala po urodzeniu miala najczestsze i najglosniejsze czkawki na calym odzdziale. Teraz tez ma srednio jedna dziennie 😉

Pozdrawiamy
Toeris, Ala (14.09.03) i

webby2005-08-14 19:42:14

Re: Czkawka a owinięcie pepowina

Moja Mała też miała często czkawkę i nie była owinięta pępowiną.Rodziłam naturalnie:)
To chyba jedna z wielu bzdur

Wiolka i Karina(26.04.05r)

marzenka272005-08-15 10:14:01

Dziekuje za odp

Dziekuję drogie dziewczyny za Wasze odpowiedzi. Macie racje, nie ma sie czym martwic, i tak nie mam wpływu na pępowinę. Poczekam na usg.
Pozdrawiam

encja2006-01-06 11:47:56

Re: Czkawka a owinięcie pepowina

Ja wyczytałam, że czkawka powstaje w skutek zachłyśnięcia sie przez dziecko wodami płodowymi. Poza tym to naturalny sposób trenowania przez dziecko swojej przepony. pozdrawiam, encja

Znasz odpowiedź na pytanie: Czkawka a owinięcie pepowina?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Oczekując na dziecko
włosy na brzuszku od ciąży?
czy to możliwe, że od ciąży zaczeły mi rosnąć włoski na brzuchalku? bo wcześniej nie miałam a teraz mam! od czego to? czy któraś z was też tak ma? no
Czytaj dalej
Noworodek, niemowlę
walec (roller) - Wasze opinie
Zastanawiam się czy kupic Juleczce taki walec http://www.allegro.pl/show_item.php?item=59483447 Co o tym myślicie??? [img]http://foto.onet.pl/upload/22/3/_516700_n.jpg[/img][b]Juleczka (Puchatek) 12.12.04[/b]
Czytaj dalej