Czy są na tym forum mamy 8-9 latków?

Postów wyświetlanych: 15 - od 1 do 15 (wszystkich: 27)
  • Autor
    Wpisy
  • #69260

    agae

    Rozmawiam na tym forum z dziewczynami przede wszystkim o Zuzi, bo mam z takimi maluszkami tu nie brakuje, ale chętnie wymieniłabym troszke uwag, spostrzeżeń i informacji na temat mojego pierworodnego. Maciek ma 9 lat i jest bardzo rezolutny, wygadany… sprawia niestety coraz więcej kłopotów, coraz częściej mam wątpiliwości czy dobrze z nim postępuję.
    Mamy drugo-trzecioklasistów odezwijcie się!

    Aga, Maciuś 9 lat i Zuzia 24.01.05

    #889287

    rymunia

    Re: Czy są na tym forum mamy 8-9 latków?

    Moi synowie mlodsi (7 i 6 lat) ale poklikac sobie zawsze mozemy 😉 pzdr.

    Edited by rymunia on 2005/08/14 08:08.



    #889288

    pipi1234

    Re: Czy są na tym forum mamy 8-9 latków?

    Ja jestem równiez mamą 7-latki i przesłodkim niewiniątkiem tez juz nie jest… Jest mądrą i rozsądna dziewczynka ale potrafi byc niesforna, złośliwa i pyskata… Do tego doskonale wyczywa moja większa słabość psychiczna niż taty i pozwala sobie przy mnie na znacznie więcej…. A mi juz czasem nerwy wysiadają…
    Może wspólnie cos podreperujemy w naszym wychowywaniu dorastających dzieci

    Monika, Julka 7 lat i Antoś 20 m-cy

    #889289

    rymunia

    Re: Czy są na tym forum mamy 8-9 latków?

    To Twoja Julka tez idzie do szkoly w tym roku? Ja strasznie to przezywam zwlaszcza ze Adas pomimo tego ze jest bardzo madrym chlopczykiem moze miec sporo trudnosci w szkole. Staramy sie pracowac z nim nad tym co mu sprawia najwieksze problemy ale nie wychodzi nam to najlepiej,

    #889290

    agae

    Re: Czy są na tym forum mamy 8-9 latków?

    Julka na tym zdjęciu faktycznie na niesforną wygląda . Super mina. Tak to chyba juz jest, ze dzieciaki sobie na więcej przy mamusiach pozwalają. Maciek mi ostatnio powiedział, że lubi patrzeć jak sie wkurzam . Ręce opadają….

    Aga, Maciuś 9 lat i Zuzia 24.01.05

    #889291

    agae

    Re: Czy są na tym forum mamy 8-9 latków?

    Dlaczego myslisz, że Adaś może mieć trudności w szkole?

    Aga, Maciuś 9 lat i Zuzia 24.01.05



    #889292

    pipi1234

    Re: Czy są na tym forum mamy 8-9 latków?

    Julka jest bardzo samodzielna, otwarta, odważna i elastyczna. Potrafi dostosowac sie do wielu sytuacji. Ale potrafi byc niecierpliwa… Jak czasem czegos sie uczyła np. rozpoznawania godzin na zegarku, czy miesięcy roku, to w góry zakładała że ona to umie, jak sie okazywało ze jednak sa problemy to się zaraz wkurzała i mówiła że ona sie tego nie nauczy… zastanawiam się jak bedzie podchodziła do zdobywania wiedzy w szkole… Czy moze pani tez sypnie że ona sie tego nie będzie uczyła…

    Monika, Julka 7 lat i Antoś 20 m-cy

    #889293

    pipi1234

    Re: Czy są na tym forum mamy 8-9 latków?

    No to chyba rzeczywiście reguła że tatusiowie wywołuja większy respekt i dyscypline, ale jednocześnie (tak jest u nas) bardziej rozpieszczają przyjemnościami… U nas to chyba problem braku konsekwencji z mojej strony…
    Ja juz słyszałam z ust mojej córki że mnie nie lubi, nie kocha a nawet momentami nienawidzi…. Czytam teraz fajna ksiązkę „Ciemna strona miłości”, jest w niej duzo informacji o miłości macierzyńskiej i pocieszyłam się że te chwilowe negatywne uczucia z każdej ze stron to cos normalnego… uff… a juz myslałam że jestem beznadziejna matką

    #889294

    agae

    Re: Czy są na tym forum mamy 8-9 latków?

    Coś jest w tym braku konsekwencji, bo ja zawsze dostaję za to po głowie od męża. Najpierw jak sie wkurzę (a to się zdarza coraz częściej ostatnio) to wrzeszczę na Macka i daje mu kary np. zakaz wychodzenia na podwórko, szlaban na kompa… a po kilku godzinach jak mi przechodzi i widzę jak sie mały nudzi, to zmieniam zdanie i odpuszczam karę . Qrcze, no nie potrafię inaczej. Juz staram sie dawać takie kary, które potem bedę mogła wyegzekwować… ale to nie takie łatwe, bo dla Maćka najbardziej bolesne sa właśnie te wymienione powyżej, a w temacie podwórko i komputer nie potrafię być konsekwentna

    Aga, Maciuś 9 lat i Zuzia 24.01.05

    #889295

    pipi1234

    Re: Czy są na tym forum mamy 8-9 latków?

    Mam to samo… Julka czasem tak potrafi mnie błagac, prosić, przepraszac, że juz nigdy więcej itd. , no i jak tu się nie złamać… A poza tym te jej jęki mnie na nowo wyprowadzaja z równowagi i dla własnego świetogo spokoju ustepuję… Oj a to niedobrze…
    a jak jest u was z lekcjami? Maciek sam pamięta o odrabianiu, pomagasz mu czy ew. tylko sprawdzasz? Jak widze moje kolezanki odrabiające lekcje za swoje dzieci, myślące za nie, szukające im materiałow, informacji, czytające za nie ksiązki… ciarki mi przechodzą, jak mozna dopuścić do braku odpowiedzialności u dziecka. Narazie się wymądrzam bo jeszcze nie mam praktyki w tych kwestiach, ale musze tak działać aby mobilizowac Julke do samodzielności w lekcjach. Zobaczymy na ile mi sie to uda… Zreszta moze martwię się na wyrost…

    Monika, Julka 7 lat i Antoś 20 m-cy



    #889296

    agae

    Re: Czy są na tym forum mamy 8-9 latków?

    Szkoła to w ogóle osobna historia. Maciek jest dosyć powiedziałabym beztroski w tych sparwach. Na poczatku w pierwszej klasie stałam nad nim jak odrabiał lekcje i…. wychodziłam ze skóry po prostu. Poczatki były trudne. Zwłaszcza pisanie, bo z czytaniem nie ma problemów. Od zerówki Maciek czyta płynnie, teraz pochłania Harrego Pottera wielkie tomiska i w ogóle duzo czyta. Potem przestałam go pilnować, ale okazało się, że zapominał o zadaniu i w ogole sie tym nie przejmował. Teraz zanim siądzie do komputera, albo wyjdzie na podwórko musi odrobić lekcje. Zazwyczaj pytam po prostu, co ma na zadanie. Czasami sprawdzam zeszyty i książki, ale nie robię tego codziennie. Sam przychodzi zapytać, czy dobrze cos zrobił jesli nie jest pewny, lub prosi żeby mu pomóc kiedy nie potrafi. Największa zmora to pakowanie plecaka do szkoły. Maciek to typowy facet… bałaganiarz. Z piórnika wszystko wypada, w plecaku resztki śniadania z dnia poprzedniego luzem, ogryzki gumki gdzieś w kieszonkach…no szok. Nie potrafię go tego oduczyć, ale walczę!!! Staram się, żeby był samodzielny, ale to żmudna praca i długa droga przed nami. Chyba tak do końca 3-4 klasy trzeba jednak pilnować dzieciaka. Wydaje mi się, że dziewczynki są inne, bardziej zorganizowane i obowiązkowe. Chłopaki… wiadomo

    Aga, Maciuś 9 lat i Zuzia 24.01.05

    #889297

    pipi1234

    Re: Czy są na tym forum mamy 8-9 latków?

    Pilnowanie nie jest grozne, dopytywanie i sprawdzanie co i jak odrobił chyba jest wskazane. Zreszta dziecko powinno czuć taki bat nad sobą. To jest dobra droga to samodzielności i jakiejś dyscypliny. Ale najbardziej niepokoi mnie w postawie rodziców to odrabianie za dzieci lekcji, gdy dziecko w tym czasie się np. bawi. I prowadzi to do tego że dziecko sobie wyrabia postawę ” nie będę pilnował co mam zadane, bo i tak mama zrobi to za mnie”. To niestety jest droga do nikąd…
    Pewnie większośc dziewczynek jest pilniejsza i sumienniejsza od chłopców, więc może będzie mi latwiej…
    A to że Maciek czyta to baaaardzo dobrze, zaprocentuje to pod wieloma względami. Mam nadzieję że Julka też się wciągnie, jak narazie przeczytała wiele ksiązek wspólnie z tatą. Teraz będzie czas na samodzielnośc.

    Monika + Julka 7 lat i Antoś 20 m-cy



    #889298

    ela73

    Re: Czy są na tym forum mamy 8-9 latków?

    Mogę czasem z Wami pogadać? Jestem tu nowa na tym forum i jeszcze nie bardzo wiem jak się po tym wszystkim poruszać, nie komputerze na codzień, bo to działka mojego ślubnego i starszego syna, a ich odgonić od komputera to zadanie mnie przerastające, ale po paru łapówkach…
    Mam dwóch synów: Maciek w listopadzie skończy 7 lat, a Piotruś ma 5 miesięcy. Przed nami za chwilę pierwsza klasa i martwię się czy da radę, ma duże kłopoty z wypowiadaniem się, długo seplenił, ale z pomocą świetnej logopedki jakoś daliśy radę, chociaż „r” dalej nie jest w stanie wymówić. Zerówkę jakoś przebrneliśmy, ale teraz to się martwię, a poza tym należę, niestety, do nadopiekuńczych matek i partaczę całe wychowanie, tata stara się wprowadzać rygor, a ja wymiękam. Teraz widzę swoje błędy i staram się by nie powtórzyć ich na młodszym.
    Pozdrawiam Ela, Maciek 7 lat i Piotruś 5 miesięcy

    #889299

    agae

    Re: Czy są na tym forum mamy 8-9 latków?

    Witam Cie serdecznie. Ja się dzisiaj ujawniłam u mam pierwszoklasistów choć mój Maciek troszkę starszy… a ten watek jest tu ****mamy pierwszaków***- nowy watek Może się tam przeniesiemy? Będzie nas więcej?

    Aga, Maciuś 9 lat i Zuzia 24.01.05

    #889300

    Anonim

    Re: Czy są na tym forum mamy 8-9 latków?

    Hej!
    Ja też chętnie popiszę o starszych pociechach 🙂
    Mój Łukasz ma 9 lat ( w wrześniu) i też czasem jestem bezradna 🙁


    Basia z Wiki i Łukaszem

Postów wyświetlanych: 15 - od 1 do 15 (wszystkich: 27)


Musisz się zarejestrować lub zalogować, żeby odpowiedzieć

Close