Forum: Karmienie

Dokarmianie

Mój synek Gabryś 1 sierpnia skończył cztery misiące. Przeczytałam że niektóre mamy w tym czasie podają już swoim dzieciaczkom np soczki czy przetarte jabłuszko. Ja jak narazie karmie tylko piersią, czytalam że pokarm matki w zupełności zaspakaja potrzeby dziecka i nie powinno się go dokarmiać przed 6 miesiącem życia z kolei znajoma powiedziała że mogę zacząć wprowadzać np jabłuszko. Nie wiem w końcu co mam robić. Prosze o poradę Julia i Gabryś

Edited by Eli25 on 2004/08/07 14:19.

11 odpowiedzi na pytanie: Dokarmianie

2004-08-07 14:31:26

Re: Dokarmianie

Ja mysle ze mozesz zaczac wprowadzac soczek z marchewki albo z jabluszka. Przetarte jablko jesli nie bedzie problemow po soczku.

Monika, Mateusz & Nina 19.11.2003

doorka272004-08-07 19:17:38

Re: Dokarmianie

Mój Mikołajek też już ma 4 miesiące i również karmię piersią. Jest silnym i duzym chłopcem więc pomyślałam, że juz czas zacząć, choć pokarmu mam wciąż sporo. Zaczęłam od jabłka i marchewki, oczywiście koniecznie ze słoiczków. Jest Ok, choć czasem ma mocne zatwardzenie, nie wpadam jednak w panikę, stopniowo Miki musi się przyzwyczaić do innego jedzonka. Pozdrawiamy, Dorotka i Mikołajek

myszka232004-08-09 17:45:31

Re: Dokarmianie

Poczekaj jeszcze troszkę. Może z miesiąc. Mleko mamy na razie w zupełności mu wystarcza. Jeszcze sie na jje tych wszystkich rzeczy, a mleczko mamusine jest najlepsze…

Myszka z Natalką i Kacperkiem

2004-08-09 21:35:10

Re: Dokarmianie

ja na Twoim miejscu bym poczekala!
Po co dostarczac dziecku zbednych kalorii,Twoje mleczko w zupelnosci wystarczy,a na machanie lyzeczka masz jeszcze czas.
Hubi pierwszy soczek dostal jak mial 5 miesiecy,a zupke skonczone 6,5 miesiaca,hmm praktycznie 7.

Nelly i Hubert 23.02.03

karus2004-08-11 07:06:56

Re: Dokarmianie

Nic nie dawaj! Twoje mleczko jest najlepszym pokarmem dla Twojego maleństwa. Dopajać też nie musisz, bo mleczko produkuje też picie, zresztą sama o tym czytałaś. Moja mama jest krajowym konsultantem laktacyjnym i zachęca do karmienia wyłącznie piersią do końca 6 m-ca. Nowe pokarmy należy wprowadzać w 7 m-cu zaczynając od zupki. Twój synek jeszcze zdązy zasmakować różnych smaków w swoim życiu, a do mleczka nigdy nie wróci. Poza tym ze swoim mleczkiem dostarczasz mu tego co dla niego najlepsze, m.in. przeciwciała. Ja Kubusia będę karmić tylko cycem do końca 6 m-ca. A póżniej również jak najwięcej. Jest silny zdrowy, ani razu nie chorował. Jeszcze raz zachęcam!
Pozdrowienia

Ps. Polecam stronę [Zobacz stronę]


Karolina i Kubuś

izamr2004-08-12 04:52:17

Re: Dokarmianie

ja zaczelam dosc wczesnie z wprowadzaniem nowych pokarmów, ale to chyba bardziej przez ciekawosc było. jednakze robiłam przerywniki np. jednego dnia mały dostal jabłko, ale drugiego cały czas na mleku. zgadzam się, ze nasze mleko całkowicie dziecku wystarcza do ok. 6 m-ca. z drugim dzieckiem nie bede sie tak speiszyc.

Iza i Karolek

dzidek2004-08-20 03:34:00

Re: Dokarmianie

No tak, dobrze mowic. Moja coreczka ma 3 miesiace a ja coraz mniej pokarmu. Nie wiem co robic. Musze dokarmiac ja mieszankami, bo bez tego ani rusz. Teraz to tylko dwa razy dziennie sciagam mleko i nie jest go az tak duzo. Tez bardzo bym chciala miec go wiecej, ale co moge zrobic? Zastanawiam sie, czy nie dac jej kaszke z mlekiem, ale wydaje mi sie, ze to jeszcze za wczesnie. Co o tym myslisz?
Bardzo bylabym wdzieczna za odpowiedz.

dzidek i Olivia 20.05.04

aborka2004-08-20 06:19:05

Re: Dokarmianie

ja zaczełam dawac do spróbowania jabłouszko. bardzo to lubił i z dnia na dzien dostawał ciut wiecej (obserwowałam kupki i skróre). zaczełam po skonczeniu 4 mies bo za mniesiac miałam wrócic do pracy i chciałam zeby wtedy jadł juz choc jeden posiłek bezmleczny. a jak poszłąm do pdiatry to powiedziała ze powiniem dostawac nawet dwa takie posiłki. teraz nie ma problemu z wprowadzaniem nowych smaków. zjada wszystko. czest jak sie pózno zaczyna to dziecko jest wybredne i nie akceptuje innego jedzonka

Ania, Grześ i Bartuś 13.12.2003

mimmi2004-08-20 09:37:07

Re: Dokarmianie

Nie karmisz bezposrednio? Masz coraz mniej pokarmu, bo dokarmiasz. Zreszta dziecko ma inna technike ssania niz laktator- czasami nie moglam nic sciagnac, a Michalek potrafil cos wyssac.Czesciej przystawiaj to bedziesz miec wiecej pokarmu- oczywiscie nie od razy, ale po jakims czasie. Przed dokarmieniem przystawiaj ja przez jakis czas, a dopiero w ostatecznosc podaj mieszanke.

aga i michalek

dzidek2004-08-21 02:26:23

Re: Dokarmianie

Nie karmie bezposrednio, bo chodze do pracy. Jak tylko mala skonczyla miesiac, niestety musialam wrocic, wiec dlatego sciagam mleko. Moze i przez to mam mniej pokarmu, ale kiedy tylko moge, to karmie piersia.
Najbardziej interesuje mnie to, czy juz moge podac jej kaszke. Ale to tylko na noc. Nie wiem.

dzidek i Olivia 20.05.04

monika212004-08-22 16:07:52

Re: Dokarmianie

To prawda. Jesli karmisz piersia nie musisz podawac dziecku tak wczesnie sztucznego jedzonka. Ja zaczelam w 5 miesiacu, bo musialam dokarmiac Maje.

Pozdrawiam

Monisia i 6 miesieczna Majcia

Znasz odpowiedź na pytanie: Dokarmianie?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Oczekując na dziecko
Wyglądam młodo :-)))
Jedna z koleżanek skarży się, że wygląda młodo. A ja chciałam napisać odmienne zdanie. Mam 28 lat, drobną posturę i młodo wyglądającą twarz (no gdyby nie te pierwsze zmarszczki - ale tych
Czytaj dalej