drugie dziecko ?

Witajcie kochane
Mam do Was pytanko jak przebiegała u Was druga ciaża? czym różniła sie od pierwszej ? ile przytyłyście więcej ? mniej ? piszcie proszę jak najwięcej .

z góry dziękuję
Ewelina

21 odpowiedzi na pytanie: drugie dziecko ?

ahimsa2007-02-28 16:19:13

Re: drugie dziecko ?

Nadal przebiega;)
Różni się tym, że się szybciej męczę. Z wagą to mam o wileeele mniej na plus niż za pierwszym razem. A dalej to się okaże.

Mat 2,4l. i lipcowy chłopczyk

heksa2007-02-28 17:54:22

Re: drugie dziecko ?

Moja druga ciaza byla troszke bardziej problemowa … ale to glownie z racji mojego wieku. Za drugim razem mialam cukrzyce ciazowa, ale dzieki niej szybciej pozbylam sie ciazowych kilogramow, chociaz przytylam mniej wiecej tyle samo co za pierwszym razem, z tym ze druga ciaze zaczelam troszke ciezsza i tylam jak szalona dopoki nie musialam sie zastosowac do diety. Takze ostatecznie jestem zadowolona z tej “komplikacji”, bo przyzwyczailam sie do zdrowszego zywienia. Druga ciaza byla tez mniej ekscytujaca z braku czasu na ekscytacje i strasznie sie dluzyla. Za drugim razem porod zaczal sie zupelnie inaczej … bardziej zdecydowanie i jednoznacznie – odejciem wod, i byl szybszy i latwiejszy. Z perspektywy czasu nie bylo tak zle, chociaz podczas zaklinalam sie ze “nigdy wiecej” i zastanawialam sie dlaczego tak mi bylo teskno do tego stanu blogoslawionego.

Luiza, Sophie (11.6.03) i Stephanie (8.11.06)
__________________________________

kantalupa2007-02-28 20:25:18

Re: drugie dziecko ?

W drugiej ciazy zaczelam tyc pozniej, przytylam mniej wiecej tyle samo. Generalnie obydwie bezproblemowe, choc w drugiej brzuch pojawil sie wczesniej i urosl wiekszy (ale pierwsza zakonczona przedwczesnym porodem). Pierwszy porod latwy, drugi jeszcze latwiejszy.

Adam i Alek;)

fresz2007-02-28 20:31:29

Re: drugie dziecko ?

U mnie druga ciąża była mniej problemowa. W pierwszej ciąży miałam problemy z nerkami i ostatnie 3 miesiace ciąży przelażałam w szpitalu z małaymi przerwami na wyjścia do domu. W drugiej nie miała juz problemow z nerkami, lepiej się czułam i mniej przytyłam niz przy pierwszej, za to poród drugi był gorszy, po 28 godz. męczarni skończył się cesarką.
Tak więc myslę, że tak naprawdę nie ma dwóch identycznych ciąż i dwóch jednakowych porodów


A & K & M

kas2007-03-01 07:48:47

Re: drugie dziecko ?

POza początkiem, który był trudniejszy (nie dało się leżeć do góry brzuchem na kanapie) reszta znacznie mniej problemowa. Przytyłam mniej, ale w obu dość mało, mniej puchłam, lepiej się czułam. Ale to chyba b. indywidualne jest. Gdybym dała losowi szansę to trzecia mogłaby być jeszcze inna.

Kas
[Zobacz stronę]

effcia2007-03-01 08:07:32

Re: drugie dziecko ?

dwie rozne ciaze, dwa rozne porody, dwoje calkowicie roznych dzieci:) podobieństw tyle, że w obu ciążach turlałam się przez upalne lato, obydwoje urodzili się w tym samym szpitalu w sierpniową noc. przy Zosi było inaczej, mniej rzygawiczności, męczyło mnie przepisowe 3 miesiące, a nie 30 tygodni, przytyłam tylko 6 kg (z Franiem 9), mniej było wyczekiwania, przygotowań, celebrowania (zakupy zrobiłam na 4 dni przed porodem!). musiałam dużo odpoczywać, łykać magnez, nospę i nie pracować. no i było zdecydowanie krócej niż z Franiem. na Frania nie mogłam się doczekać, wpadłam z dół psychiczny, bo z nieba lał się sierpniowy żar, a Frankowi się nie spieszyło, urodził się w 42 tygodniu…… i od razu zaczął demonstrować swój niepokorny, żywiołowy temperament. Zosia (już w brzuchu nieporównywalnie spokojniejsza) pojawiła się nagle i niespodziewanie, mała i chuda urodzila się w 37tc.

kasia2007-03-01 08:31:53

Re: drugie dziecko ?

U mnie było tak

Pierwsza ciąża – przytyłam 21 kilo, byłam gruba, napuchnięta calusieńkie lato , ale mimo wszystko nie było mi tak ciężko. Całe wakacje stałam nad stawem z wędką i ryby łowiłam.

Druga ciąża -przytyłam 13 kilo, miałam tylko brzuszek, ale było mi ciężej. Do tego strasznie upalne lato, cały lipiec po 35-40 stopni. Do tego niespełna 3-letnie dziecko, nie było za wiele czasu na odpoczynek.

Jedyne co było takie same to poród, obie cesarki.

Malwina&Patryk

jade2007-03-01 08:33:32

Re: drugie dziecko ?

Dużo mniej problemowa (mogłam normalnie pracować), mniej kg na plusie, mniej nerwów.
Ale teraz dłuższe oczekiwanie na poród 😉 Adaś już od tygodnia był na świecie :)))

Pozdrawiam,
Jade

adonay2007-03-01 13:42:27

Re: drugie dziecko ?

moja pierwsza ciaza byla ciaza blizniacza,czulam sie na poczatku troche zle(brak apetytu,wszystko smierdzialo)ale krotko to trwalo,przytylam ponad 26 kg,jestem osoba szczupla,wiec moja skora na brzuchu mimo kremow pekala,byla rozpalona,bolala.natomiast druga ciaza w zeszlym roku byla pojedyncza i poczatki byly o wiele gorsze niz przy pierwszej dlugo mdlosci,brak apetytu,zmeczenie,sennosc,przytylam 20 kg.w obu ciazach humor mi dopisywal przewaznie duzo sie smialam,cera mi sie poprawila,wlosy jak zwykle zgestnialy a po porodzie 2 prawie wylysialam za pierwszym i drugim razem po porodzie szybko wrocilam do swojej wagi 46-47 kg.to chyba tyle.


paulina szymon lidia

koyaga2007-03-01 14:16:52

Re: drugie dziecko ?

Wymiotowałam o 4tyg. dłużej w 2 ciąży, czyli do 20 tyg.

Przytyłam więcej w 2 ciąży, czyli jakieś 22kg.

Miałam więcej siły i energiii w 2 ciąży.

Bałam sie 2 porodu pioruńsko ale liczyłam na szybsze rozwiązanie.
Poród 1 trwał 13h.
Poród 2 trwał 2,5h.

🙂

Aga &

gosik2007-03-01 14:20:26

Re: drugie dziecko ?

Mam za sobą 3 ciąże, każdą przechodziłam mniej więcej tak samo, choć w ostatniej brzusio pojawił się bardzo szybko. W każdej przytyłam nie więcej niż 12 kg (w 1 uważałam co jem i ile jem, w drugiej lubiłam sobie pofolgować, w trzeciej żarłam ile dusza zapragnie), ciąża z Fifim wspomagana lekami ,,na wszelki wypadek” (pierwszego maluszka straciliśmy), porody mniej więcej podobne (jeśli mowa o bólu), każdy kolejny zdecydowanie krótszy

I tęskno mi za kolejnym brzuszkiem…..

FBI

2007-03-01 19:16:22

Re: drugie dziecko ?

Pierwsze dwie ciąże niemalże identyczne, dopiero trzecia inna:))
Pierwsze dwie – wymioty niemalże do 4 miesiąca, przytyłam po ok. 12 kg, z których mało co udało mi się niestety zrzucić mimo karmienia piersią, czułam się super do samego końca, ruchliwa, brzuszek dość późno się pokazał i nie był zbyt wydatny, poród w 41tc, ok.3 godzin po odejściu wód:) pierwszy ciężki, drugi- łatwy:)

Trzecia ciąża- zero wymiotów, przytyłam ok. 12kg również, ale już po miesiącu zrzuciłam 15 kg- nie wiem kiedy, bardzo źle się czułam pod koniec ciąży, puchłam strasznie, ociężała mimo niezbyt dużego brzucha, troche problemów zdrowotnych- podejrzenie cukrzycy, kręgosłup; poród w 39tc i to odwleczony o 2 tygodnie (bardzo chciałam urodzić w terminie, by był 2007), 3 godziny po odejściu wód -lekki, łatwy i przyjemny:)

Jaś(11.03), Igusia(02.05), Pawełek(31.12.06)

chilli2007-03-02 09:04:21

Re: drugie dziecko ?

W odpowiedzi na:


I tęskno mi za kolejnym brzuszkiem…..


masochistka normalnie 😀

kusiolson

chilli2007-03-02 09:06:58

Re: drugie dziecko ?

w pierwszej ciazy mdłości koszmarne do 13tc, spadłam na wadze do 20tc 10 kg, potem odrabiałam, w 32tc wyszłłam “na zero” – ostatecznie miałam 4,5kg na plusie w dniu porodu. Cała ciąza przepracowana.

Trzecia ciąza – przeleżana, rozeszło sie spojenie łonowe, schudłam 6kg, potem odrobiłam 9,5kg wieć ciąze skończyłam 3,5kg na plusie w stosunku do wagi sprzed ciazy. Calutka na zwolnieniu lekarskim.

W kwestii porodu – oba planowe cc.

kusiolson

2007-03-03 00:09:50

Re: drugie dziecko ?

Moje dwie ciaze to dwie zupelnie rozne bajki! Poza tym, ze obie zaczely sie plamieniami w 6 tygodniu, to pierwsza po ich ustaniu byla juz do konca praktycznie bezproblemowa, a druga prawie cala przelezalam. W 16 i 18 tygodniu pojawily sie bardzo silne krwotoki, miesiac czasu przelezalam na patologii, a reszte ciazy w domu. Dodatkowo bodajze w 7 m-cu pojawily sie dosc silne i czeste skurcze, wiec cudem chyba dociagnelam do 37 tygodnia na Fenoterolu, ale za to dugi porod byl ekspresowy – 1h 50min. od samego poczatku (odejscie wod i pierwsze skurcze porodowe) do samego konca! Od momentu wejscia do szpitala do momentu, w ktorym przytulilam synka minela zaledwie godzina! Caly porod na wariackich papierach! Corke natomiast rodzilam 10h i 45min. :/
W pierwszej przytylam 12kg, w drugiej 10kg

Agnieszka &

gosik2007-03-03 21:18:33

Re: drugie dziecko ?

Nie ty pierwsza mi to mówisz 😉
I pewnie nie ostatnia 😀

FBI

emalka2007-03-03 23:19:49

Re: drugie dziecko ?

W odpowiedzi na:


I tęskno mi za kolejnym brzuszkiem…..


mi tez. NIe spodziewalam sie, ze tak szybko 😉

a odopwiadajac na pytanie – pierwsza ciaza z problemami od samego poczatku, lezana, porod w 28 tygodniu, przytylam 6 kilo, porod trwal w sumie tydzien (;ezalam na patlogii z rozwarciem i 0 szyjka), ostatnia faza 0.30 min.
Druga ciaza – przeszalana 😉 – sie wakacjowalam na potege (2 razy samolot, raz pociagiem do pragi), obzeralam czym wlazlo, przytylam 13 kilo, porod trwal 2 godziny (ostania faza 15 min :))
a jak bedzie nastepnym razem….?

mamaszymusia2007-03-08 18:02:37

Re: drugie dziecko ?

Pierwsza bez problemów, zakończona porodem SN 4 dni po terminie. Druga powikłana cukrzycą ciążową, poród przedwczesny w 35 tc. W obu przytyłam niewiele i czułam się w zasadzie dobrze.
Poród – pierwszy nadspodziewanie łatwy (4h), drugi zaskakujący (odeszły wody wiec pojechałam do szpitala). Nic się nie działo więc miałam czekać do rana na oxy.Po kilku godzinach miałam dwa skurcze i zaraz potem skurcze parte. Po 5 minutach Hanula już była na świecie. Mąż nie zdążył dojechać z Żoliborza na Karową 🙂

Magda, Szymon (06.04.2003) i Hania (27.08.2006)

karolina812007-03-09 16:13:45

Re: drugie dziecko ?

Moja druga ciaza jest calkiem inna, pierwsza w zasadzie przebiegala “bezobjawowo”, a w drugiej nudnosci, czasam wymioty, zgaga, w drugiej o wiele wiecej slodyczy 😉 zarowno w pierwszej jak i drugiej nie bylo problemu z cisnieniem i takim tam rzeczami .A waga, jescze nie urodzilam (jestem w 34 tyg.)ale mysle ze bardzo podobna.

dorotka12007-03-11 15:48:52

Re: drugie dziecko ?

wszystko z wyjatkiem gory kg bylo inne 😀

agula2007-03-18 14:27:17

Re: drugie dziecko ?

Hej tu Agnieszka
Jako że w maju rodzę trzeciego dzidziusia i cały czas boje sie czy sobie poradzę przeszukuje forum w poszukiwaniu mamus potrójnych – mam mala różnicę wieku paulisia będzie miała w lipcu 5 Mikołajek 3 no i Malwisia majóweczka. Jak to jest jak sobie dać radę – dodatkowo nie przestanę pracować
pozdrawiam i gratuluje fajnej rodzinki
agnieszka

Znasz odpowiedź na pytanie: drugie dziecko ??

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nasze zdjęcia
Galeria zdjęć Matyldy.
Witam wszystkich! Skoro już dzielimy się zdjęciami naszych pociech, chciałem i ja zaprosić Was do obejrzenia galerii mojej córki. [url="http://matylda.borowiak.pl/"]Matylda Borowiak[/url] przyszła na świat 11. listopada ubiegłego roku. Żyje więc już
Czytaj dalej
Leczenie niepłodności
co z tym duphastonem?
Proszę niech ktoś mi powie co daje ten duphaston? Bo ulotka mi nic nie mówi. Czy on pomaga zajść w ciążę? Jakie ma dokładne działanie - w tym celu? Staramy
Czytaj dalej