Witam wszystkich serdecznie,
to jest mój pierwszy post, zatem wypada się przywitać 🙂
Piszę, ponieważ mam goracą prośbę do wszystkich rodziców mających dzieci w klasach I – III szkoły podstawowej.
Otóż jestem studentką III roku pedagogiki i pisze pracę licencjacką na temat trudności w rozwiązywaniu zadań z matematyki w klasach I – III szkoły podstawowej. Generalnie potrzebuję pomocy w badaniach. Chciałabym prosić mamy i tatusiów, aby porozmawiali ze swoimi dziećmi w sposób luźny, jednak kierując sie pytaniami zamieszczonymi poniżej. Oczywiście formę pytań, jak równiez ewentualne pominięcie/dodanie czegoś można dopasować do etapu rozwoju i wieku dziecka. Byłabym bardzo wdzięczna za pomoc
Oczywiście nie trzeba publicznie odpowiadać, zatem podaję w razie czego maila: [email][email protected][/email]
Z góry dziękuje za pomoc i serdecznie pozdrawiam wszystkich 🙂
1. Czy rozwiązujesz na lekcji matematyki zadania z tekstem?
2. Czy czasem są one dla Ciebie trudne? Dlaczego?
3. Jeśli robisz zadania tekstowe w domu, też zdarza się, że są one trudne?
Co wtedy robisz?
4. W jaki sposób nauczyciel tłumaczy zadania na lekcji matematyki?
5. O czym najczęściej rozwiązujesz zadania? Kto/co w nich występuje? Które są najtrudniejsze?
6. Jeśli zadanie tekstowe jest trudne, zawsze starasz sie je rozwiązać?
7. Kogo prosisz o pomoc w rozwiązywaniu zadań? W jaki sposób pomagają Ci rodzice, nauczyciele, koledzy?
8. Czy było kiedyś tak, że nie wiedziałeś/łas co należy w zadaniu zrobić? Co wtedy zrobiłes/ łas?
9. O czym chciałbyś zadania rozwiązywać?
10. Czy uważasz, ze takie zadania na lekcji matematyki powinny być? Czy są potrzebne?
Metryczka (do rodziców)
Imię/ Inicjały dziecka
1. Rok urodzenia dziecka
2. Miejsce zamieszkania (wieś, miasteczko, miasto, można podać przybliżoną l. mieszkańców miejscowości i/lub nazwę)
3. Osoby mieszkające z dzieckiem w jednym gospodarstwie domowym (“pod jednym dachem”)
4. Zajęcia pozalekcyjne dziecka oraz stosunek dziecka do tych zajęć
5. Podejście dziecka do nauki
Do badania:
Opis zachowania dziecka w trakcie rozmowy (spokojne, pobudzone, znudzone, (nie)zainteresowane, współpracujące, pogodne, smutne itd itp)
Bardzo dziękuję 🙂
Znasz odpowiedź na pytanie: