Faza lutealna a progesteron

Dzisiaj jest moj 40 dc, 11 dpo. Poniewaz mam pozne owulacje i przez to krotkie fazy lutealne dostalam od gina progesteron, ktory mam brac do 14 dpo. Testowalam 9 dpo – wynik negatywny. Mam w zwiazku z tym kilka pytan. Czy to progesteron utrzymuje wysoka temperature, tzn. nawet jezeli jest ona teraz nadal wysoka, to nie musi byc to ciaza? Czy mimo brania progesteronu moze przyjsc @? Czy @ przyjdzie dopiero po odstawieniu progesteronu? Objawow nie mam zadnych, ani ciazowych ani @owych. Z gory dziekuje za porady.

7 odpowiedzi na pytanie: Faza lutealna a progesteron

mkkafe2005-01-02 17:08:12

Re: Faza lutealna a progesteron

Tak, to wysoka temperatura oznacza ze progesteron jest wysoki, ale o ciazy moze swiadczyc wysoka temperatura 15-16 dni po owu, pod rzad caly czas wysoka. Bralam progesteron tylko 2 razy i zawsze przychodzila @ dwa – trzy dni po odstawieniu, wiec moje doswiadczenia sa male. I jeszcze na koniec – test w 9 dpo zazwyczaj wychodzi negatywny, musisz jeszcze troszke poczekac, lub zrobic bete z krwi.

Monika (13 cykl) i Agatka 4,5r

joassia2005-01-02 17:23:30

Re: Faza lutealna a progesteron

Wiem, ze testowanie 9 dpo bylo bezsensowne (w Sylwestra rano), ale koniecznie chcialam zobaczyc pozytywny test jeszcze w starym roku. Biore jeszsze trzy dni progesteron, a potem zobaczymy. W kazdym badz razie dopiero za tydzien bedzie cos wiadomo. Dzieki za szybka odpowiedz i pozdrawiam.

bep2005-01-02 19:25:30

Re: Faza lutealna a progesteron

Mierzenie tempki podczas brania progesteronu nie ma sensu – zawsze będzie podwyższona (no chyba, że kontrolnie).
A co do @. Ja brałam raz luteinę – bo mam krótką fazę lutealną, ale mimo 10-dniowej kuracji nie zauważyłam jej wydłużenia… @ przyszła znowu w 12 dniu więc w tym cyklu sobie odpuściłam 😉 I muszę przyznać, ze czuję się o niebo lepiej i jakoś spokojniej czekam na styczniowe testowanie.

Noworoczne pozdrowionka

Bep

karla332005-01-02 19:35:02

Re: Faza lutealna a progesteron

Cześć Joanno
Progesteron podwyższa temperaturę i jak spada jego poziom to spada tempka i przychodzi @. Więc @ powinna przyjść dopiero jak odstawisz progesteron.

Pozdrawiam

Karla33

joassia2005-01-04 15:38:31

Dziwne bole brzucha jak podczas @

Od 2-3 dni mam jednak takie dziwne uczucie ucisku w podbrzuszu, jak podczas obfitego okresu i az latam co chwila do kibelka, zeby sprawdzic, czy to nie @, ale troche to nierealne, bo dopoki biore progesteron @ raczej nie bedzie.
Czy ktoras z was tak miala? Skad to parcie w brzuchu?

mika72005-01-04 16:19:37

Re: Dziwne bole brzucha jak podczas @

witaj
nawet jak zazywasz progesteron to @ i tak moze przyjsc i wtedy nalezy odstawic progesteron. Jak rozumiem jutro ( czyli 14 dpo) odstawiasz progesteron. @ moze przyjsc od odstawienia hormonu do 1-3 dni. Ja zawsze @ dostaje 1 dzień po odstawieniu duphastonu ( przynajmniej to mam regularnie bo wszystko inne rozregulowane).
Moze brzuszek boli na fasoleczke lub niestety na @-szona:::((
pozdrawiam mocno i daj znac co slychac:::))

ania

joassia2005-01-04 20:54:27

Re: Dziwne bole brzucha jak podczas @

wychodzi moja niewiedza, az wstyd sie przyznac nie wiedzialam ze duphaston to tez wlasciwie progesteron. moj srodek nazywa sie utrogest. nie slyszalam o nim na forum, wiec pisze, ze biore progesteron (no bo w sumie tak).
ach jak ja bym chciala, zeby brzuch bolal na fasoleczke… niestety mam dzisiaj taki czarny humor i mi sie wszystko wydaje niemozliwe. na wykresie owulacja byla w srode, przytulanko w niedziele przed i w czwartek po. czy plemniczki tyle przetrwaly? jak sie “dostawa niedzielna” nie zalapala, to jajeczko pewnie tez nie czekalo do czwartku na swiezy towar…. ojojojoj.
dzisiaj biore ostatnie tabletki i czekam 3 dni. zeby ten @szon nie przyszedl…

Znasz odpowiedź na pytanie: Faza lutealna a progesteron?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Noworodek, niemowlę
Czy to mozliwe,zeby znowu zatkaly sie kanaliki ocz
Od tygodnia mojemu synkowi lzawi i ropieje oczko. Macius jak sie urodzil mial zatkane kanaliki ropne. Jak skonczyl 2 miesiace bylismy z nim na zabiegu i oto mije pytanie, czy
Czytaj dalej
Karmienie
Chrupki kukurydziane
witam, mam 5 miesiecznego synka , czy moge dac mu chrupka kukurydzianego czy to raczej niebezpieczne? czy takie chrupki zawieraja gluten?? prosze odpowiedzcie [img]http://foto.onet.pl/upload/15/80/_374739_n.jpg[/img] szymon 07.08.2004
Czytaj dalej