grypa juz czy jeszcze nie ??

Postów wyświetlanych: 15 - od 1 do 15 (wszystkich: 21)
  • Autor
    Wpisy
  • #98104

    sara2006

    Witam dziewczyny powiedzcie mi jak u Waszych dzieci wygladały pierwsze objawy grypy??
    Poniewarz moją córke chyba cos bierze ale sama nie wiem.
    Wczoraj do południa mierzylam jej temperature miala 37,5 i lekki katar dałam jej ibufen. i wieczór miała normalna teperature tylko jak poszlismy do pokoju to lezala cały czas od 18 wieczór do 22:30. tylko czemu lezala ? ze jest słaba doradzcie mi.

    #2367546

    kamkar

    u nas bardzo podobnie wysoka gorączka która była przez ok tydzien zbijana lekami ale na krótko,lekki katar potem mokry kaszel i starszy mówił że go „ciało” boli -ogólne osłabienie,my przechodzilismy jakies 2-3 tygodnie temu „w pierwszym rzucie ” choroby, ale wiem że u nas tzn. na południu PL dopiero się zaczęło u starszego w przedszkolu sa łączone grupy bo frekwencja bardzo niska np. u niego w grupie jest 6 dzieci.



    #2367547

    Anonim

    Sara, a może po prostu zarejestruj dziecko do lekarza i niech on oceni stan zdrowia Twojej córeczki?
    To kolejny post, w którym prosisz nas o postawienie diagnozy, a tak wirtualnie to chyba się nie da:).
    A jeśli chodzi o objawy grypy, to u moich dzieci była to bardzo wysoka gorączka (sięgająca 40st.), wymioty, bóle mięśni i osłabienie.

    #2367548

    vivian

    u nas była li i jedynie wysoka gorączka, prawie 40

    ale tylko wieczorami i dwa dni
    byłam z młodym u lekarki, zeby osłuchała i obejrzała gardło i ucho-było ok

    potem jeden dzień lekkiego suchego kaszlu i spokój 🙂

    #2367549

    sara2006

    o 13 miala 37,5 a teraz ma 36,2

    #2367550

    vivian

    Franek przy prawie 40st/grypa/ był bardzo zywy i aktywny

    a w lato przy anginie i 38,5 tez leżał i to na podłodze i nie chciał sie ruszyc-to była jego pierwsza w życiu gorączka/na 2lata/



    #2367551

    eiffla

    Zamieszczone przez sara2006
    o 13 miala 37,5 a teraz ma 36,2

    u dzieci mozna powiedziec ze jest gorączka gdy temp jest powyżej 38 stopni…
    Od 37 do 38 siopni to jest stan podgorączkowy i leków typu Ibufen powinno sie podawac jak temp wyniesie od 38.5 w góre….

    #2367552

    papuch

    grypa czy nie grypa

    mnie zawsze zastanawia jaka jest różnica między grypą a przeziebieniem czy osłabieniem?
    U mnie tydzień temu zaczęły się ferie i miało być fajnie a nie było bo siedzieliśmy nad morzem u dziadków zamknięci w domu z powodu choroby. Najpierw zaczęło się kaszlem u starszej, potem gorączka trwająca 3/4 dni i powrót do zdrowia a teraz mały ma to samo gorączka przez 4 dni i koniec – zdrowy poza katarem i lekkim pokasływaniem. No i co to było? Coś na grypę to mi za słabe wiec wybieram optymistyczna wersję że to tylko przeziebienie bo byli osłabieni ( tydzień wcześniej skończyła im się jelitówka) Ale właściwie jak dojść czy to grypa czy nie?

    #2367553

    sara2006

    dzis bylismy na morfologi i zelazie i moczu i pobierala jej krew z palca na to i kuła 3 razy. i jak juz skonczyła to moje dziecko prawie nie zemdlało i odrazu kazala na swierze powietrze isc ale od czego ??? a lekarz wczoraj zaleciła wizyte u laryngologa.

    #2367554

    Anonim

    Zamieszczone przez sara2006
    dzis bylismy na morfologi i zelazie i moczu i pobierala jej krew z palca na to i kuła 3 razy. i jak juz skonczyła to moje dziecko prawie nie zemdlało i odrazu kazala na swierze powietrze isc ale od czego ??? a lekarz wczoraj zaleciła wizyte u laryngologa.

    Ja chyba też zaraz zemdleję…



    #2367555

    sara2006

    dlaczego???

    #2367556

    vivian

    Zamieszczone przez Avocado
    Ja chyba też zaraz zemdleję…

    i ja



    #2367557

    elza29

    Pierwszymi oznakami grypy jest WYSOKA goraczka tj powyzej 39,5 st. Temp. 37,5 to tylko stan podgoraczkowy. Kiedys uwazano ze stan podgoraczkowy to 37 teraz do 38 nie traktuje sie temp jako goraczki tylko stan podgoraczkowy! Wiesz czym jest podwyzszona temp ?! To oznaka ze uklad odpornosciowy zwalcza jakas infekcje a ty podajac przy tak niskiej temp ibufen obnizylas temp a tym samym zakonczylas ten proces i nawet nie dalas szansy aby organizm sam popracowal i sie wybronil. Dopoki infekcja sie nie rozwinie lekarz i tak nie jest w stanie stwierdzic co ma leczyc no chyba ze odrazu przepisze antybiotyk „na wszystko”, kontroluj temp. lek przeciw goraczkowy podaj dopiero gdy bedzie 38, obserwuj i jesli zacznie sie kaszel lub bol gardla to do lekarza. Podawaj jakies leki wzmacniajace odpornosc, nie wiem moze tran, calcium, i jakies witaminy, psikaj woda morska i jakimis kroplami do nosa np nasivin. Jak cos juz „wyjdzie” np kaszel to do lekarza zeby obsłuchal a moze katar „rozejdzie sie po kosciach” i nie bedzie takiej potrzeby.

    #2367558

    Anonim

    Zamieszczone przez Elza27
    lek przeciw goraczkowy podaj dopiero gdy bedzie 38

    Ja podaję środki przeciwgorączkowe, jeśli temp. przekracza 38.5, wcześniej – wg mojej pediatry – nie ma sensu.
    A propos… mam koleżankę, która uważa, że 37 to gorączka, a przy 37.5 podaje specyfiki obniżające temp… Tłumaczyłam tysiąc razy – nie dociera…:Hmmm…:

    37.5-38 st.C stan podgorączkowy
    38-38,5 st.C lekka
    38,5-39,5 st.C umiarkowana, wymaga obniżania
    powyżej 39,5 st.C wysoka, wymaga szybkiego obniżania

    #2367559

    morena

    Zamieszczone przez Avocado
    Ja podaję środki przeciwgorączkowe, jeśli temp. przekracza 38.5, wcześniej – wg mojej pediatry – nie ma sensu.
    A propos… mam koleżankę, która uważa, że 37 to gorączka, a przy 37.5 podaje specyfiki obniżające temp… Tłumaczyłam tysiąc razy – nie dociera…:Hmmm…:

    37.5-38 st.C stan podgorączkowy
    38-38,5 st.C lekka
    38,5-39,5 st.C umiarkowana, wymaga obniżania
    powyżej 39,5 st.C wysoka, wymaga szybkiego obniżania

    co do zasady się zgodzę
    ale
    zdarza mi się podać dziecku leki przeciwbólowe i przy 37,5 – oprócz gorączki biorę pod uwagę i stan ogólny dziecka – jak jest mega marudne i obolałe, zbijam mu temperaturę

    a, i jeszcze jedno
    mój młodszy jak ma gorączkę, to natychmiast w okolicach 39 st – zawsze tak reaguje, nawet przy zwykłym przeziębieniu;
    starsza rzadko gorączkuje powyżej 38 – więc decydując, czy podać jej leki zbijające gorączkę, patrzę nie mal wyłącznie na jej stan ogólny i nie kieruję się tylko wysokością temperatury.

Postów wyświetlanych: 15 - od 1 do 15 (wszystkich: 21)


Musisz się zarejestrować lub zalogować, żeby odpowiedzieć

Close