jaki jest termin na załatwienie reklamacji?

Postów wyświetlanych: 12 - od 1 do 12 (wszystkich: 12)
  • Autor
    Wpisy
  • #105655

    goooosia

    w grudniu kupiłam portfel skórzany. w kwietniu go reklamowałam – odeszła podszewka od skóry. we wrześniu była podobna sytuacja, ale podszewka odeszła w innym miejscu.
    reklamowałam dokładnie 4 tygodnie temu, mówiąc że najchętniej wzięłabym inny portfel skoro ten jest taki felerny. tydzień temu byłam w sklepie i mi powiedzieli, że jest w naprawie, że zadzwonią jak przyjdzie. w tym tygodniu nie dzwonili, więc wiem że nie mam tam po co jechać.
    na moje pytanie ile czasu mają na zalatwienie reklamacji Pani mi powiedziała, że w ciągu dwóch tygodni podejmują decyzję, a później to już nie jest określone. czyli, że mogę sobie poczekać nawet do Sylwestra….
    jakoś nie chce mi się wierzyć, że to prawda:Niepewny: czy ktoś mi może podrzucić jakieś konkretne przepisy na ten temat?

    #3839866

    kamkar

    w sumie pracuję w innej branży ale u mnie to jest tak że w ciągu 14 dni musi być rozpatrzona, decyzja podjęta i rozwiązanie reklamacyjne czyli albo na 14 dzień pieniądze za towar albo wymiana na inny wolny od wad (nowy).



    #3839867

    swiki

    Jezeli skladalas relkamacje z tytulu niezgodnosci towaru z umowa, to mieli 14 dni aby poinformowac Cie co dalej – jezeli tego nei zrobili musza oddac Ci kase lub portfel nowy (jak wolisz)

    Jezeli z tytulu gwarancji to tu ciezej – wlasnie tez bede dokladnie doczytywac bo od mieciaca mam aparat w naprawie i juz nie chcie mi sie na niego czekac – jak sie cos dowiem to napisze tutaj.

    #3839868

    koleta

    Gosia to Ci się powinno przydać:

    #3839869

    telimena

    To cos z mojego ogródka 😉
    14 dni na powiadomienie klienta o sposobie załatwienia reklamacji. Jeśli sklep uzna Twoją reklamacje za zasadną (i poinformuje Cie o tym w ciagu 14 dni)- musisz niestety czekać aż naprawią ten pechowy portfel.

    #3839870

    goooosia

    Zamieszczone przez telimena
    To cos z mojego ogródka 😉
    14 dni na powiadomienie klienta o sposobie załatwienia reklamacji. Jeśli sklep uzna Twoją reklamacje za zasadną (i poinformuje Cie o tym w ciagu 14 dni)- musisz niestety czekać aż naprawią ten pechowy portfel.

    nie poinformowali mnie 🙁 w dniu, w którym mieli się ustosunkować Panie w sklepie nic nt mojego portfela nie wiedziały.
    o sposobie załatwienia reklamacji dowiedziałam się dokładnie 3 tygodnie po złożeniu reklamacji, gdy po raz kolejny przy okazji zakupów wstąpiłam do sklepu.
    i co teraz? skoro sklep sam o niczym mnie nie poinformował?



    #3839871

    koleta

    Zamieszczone przez garstka
    nie poinformowali mnie 🙁 w dniu, w którym mieli się ustosunkować Panie w sklepie nic nt mojego portfela nie wiedziały.
    o sposobie załatwienia reklamacji dowiedziałam się dokładnie 3 tygodnie po złożeniu reklamacji, gdy po raz kolejny przy okazji zakupów wstąpiłam do sklepu.
    i co teraz? skoro sklep sam o niczym mnie nie poinformował?

    Jak składałaś reklamację -co masz w papierku wpisane?14 czy 21 dni? Jeśli 14 to masz prawo domagać się zwrotu pieniążków,jeśli jednak 21 dni to czekasz na portfel.
    Garstka, a wiesz że jak składałaś drugą reklamację to trzeba było się powołać na niezgodność towaru z umową. I domagać się przy reklamacji zwrotu otówki lub wymiany na inny.

    #3839872

    goooosia

    Zamieszczone przez koleta
    Jak składałaś reklamację -co masz w papierku wpisane?14 czy 21 dni? Jeśli 14 to masz prawo domagać się zwrotu pieniążków,jeśli jednak 21 dni to czekasz na portfel.
    Garstka, a wiesz że jak składałaś drugą reklamację to trzeba było się powołać na niezgodność towaru z umową. I domagać się przy reklamacji zwrotu otówki lub wymiany na inny.

    ola ja się kompletnie na handlu/raklamacjach nie znam.
    termin miałam 14 dniowy, wpisaną datę do ktorej mają sie ustosunkować, a tego nie zrobili. pozatym z tego co tu czytałam to sklep się powinien określić, a tego nie zrobił.
    dopiero tydzień temu się dowiedziałam, że jest coś takiego jak gwarancja/niezgodność towaru z umową i co tam jeszcze, ale szczerze to i tak mi to nic nie mówi :Fiu fiu::Hyhy:
    przy składaniu drugiej reklamacji zaznaczyłam, że chciałabym dostać nowy portfel, skoro ten jest taki felerny. Pani mi powiedziała, że zaznaczy na zgłoszeniu, ale oni i tak robią wg „swojej” kolejności.
    czyli co mogę teraz zrobić?
    mogę iśc robic aferę, że mnie nie poinformowali wtedy kiedy powinni? to już nie będzie musztarda po obiedzie?

    #3839873

    swiki

    Garstka po kolei:
    czzy mialas karte gwarancyjna (chyba takiej nei ma, ale tak pytam na wszelki wypadek) na ten portfel, czy poprostu poszlas do sklepu z portfelem i paragonem i oni na swoim druku wypisali reklamacje.

    Co pisze na tej kartce od nich (masz skaner – jak tak to zeskanuj najlepiej i pokaz) ale chodzi czy pisze gwarancja czy reklamacja bo to dwie rozne i wazne rzeczy…

    Jezeli pisze ze reklamujesz z tytulu gwarancji, to nie musza w ciagu 14 dni sie ustosunkowywac, jezeli tego nie zrobia tzn ze uznali Twoja reklamacj,e ale juz o sposobie zalatwienia jej decyduja oni i maja na naprawe lub wymiane 14 dni od tego momentu (czyli w sumie tak jakby 28 dni ) (chyba nic nie namieszalam)

    Jezeli pisze ze to reklamacja, to mieli 14 dni i musieli sie wtedy z Toba skontaktowac – telefonicznie, sms, pisemnie, jakkolwiek, jezeli tego nie zrobili idziesz do sklepu i poniewaz termin minal musza wymien Ci portfel na nowy a jezeli takiego nei maja to oddac kase lub mozesz sobie wybrac inny w tej cenie. (I tego jestem pewna, bo ja tak mam za darmo panele w pokoju – panowie spoznili sie jeden dzien i przyjechal jeszcze dosc pyskaty sprzedawca no i … nawet nie dyskutowalam wiecej z nimi – zazadalam zwrotu gotowki i tyle )

    Ale jezeli mialas tylko paragon to pewnie to bylo niezgodnosc towaru z umowa i termin juz dawno minal i nawet bym nimi nie dyskutowala i ew postraszyla jak beda robic problemy ze pojdziesz do rzecznika praw konsumentow z tym jak nie wydadza Ci nowego portfela natychmiast.

    Ja teraz reklamowalam aparat (tylko byl na firme i sa inne wtedy zasady) i miesiac go mieli i okazalo sie ze naprawili, ale nadal nie dziala i poszedl znow do reklamacji – masakra…. Znow miesiac bez aparatu…..

    #3839874

    goooosia

    Zamieszczone przez swiki
    Garstka po kolei:
    czzy mialas karte gwarancyjna (chyba takiej nei ma, ale tak pytam na wszelki wypadek) na ten portfel, czy poprostu poszlas do sklepu z portfelem i paragonem i oni na swoim druku wypisali reklamacje.

    Co pisze na tej kartce od nich (masz skaner – jak tak to zeskanuj najlepiej i pokaz) ale chodzi czy pisze gwarancja czy reklamacja bo to dwie rozne i wazne rzeczy…

    Jezeli pisze ze reklamujesz z tytulu gwarancji, to nie musza w ciagu 14 dni sie ustosunkowywac, jezeli tego nie zrobia tzn ze uznali Twoja reklamacj,e ale juz o sposobie zalatwienia jej decyduja oni i maja na naprawe lub wymiane 14 dni od tego momentu (czyli w sumie tak jakby 28 dni ) (chyba nic nie namieszalam)

    Jezeli pisze ze to reklamacja, to mieli 14 dni i musieli sie wtedy z Toba skontaktowac – telefonicznie, sms, pisemnie, jakkolwiek, jezeli tego nie zrobili idziesz do sklepu i poniewaz termin minal musza wymien Ci portfel na nowy a jezeli takiego nei maja to oddac kase lub mozesz sobie wybrac inny w tej cenie. (I tego jestem pewna, bo ja tak mam za darmo panele w pokoju – panowie spoznili sie jeden dzien i przyjechal jeszcze dosc pyskaty sprzedawca no i … nawet nie dyskutowalam wiecej z nimi – zazadalam zwrotu gotowki i tyle )

    Ale jezeli mialas tylko paragon to pewnie to bylo niezgodnosc towaru z umowa i termin juz dawno minal i nawet bym nimi nie dyskutowala i ew postraszyla jak beda robic problemy ze pojdziesz do rzecznika praw konsumentow z tym jak nie wydadza Ci nowego portfela natychmiast.

    Ja teraz reklamowalam aparat (tylko byl na firme i sa inne wtedy zasady) i miesiac go mieli i okazalo sie ze naprawili, ale nadal nie dziala i poszedl znow do reklamacji – masakra…. Znow miesiac bez aparatu…..

    zgłoszenie reklamacyjne z dn 28.08.2010r, mieli „rozpatrzyć reklamację do dn 11.09.2010”. w tym dniu Panie w sklepie nic nie wiedziały nt mojego portfela tłumacząc, że pewnie przyjdzie w ciągu tygodnia(byłam na zakupach w galerii, w ktorej mieści się sklep).
    ze sklepu nikt się ze mną nie kontaktował
    w dniu 18.09 powiedziano mi, że portfel jest u kaletnika (znów byłam na zakupach i wstąpiłam).
    mogę teraz iść żądać kasy dlatego, że mnie do tego 11.09 nie poinformowali? szczerze to już mam dosyć tej firmy i najchętniej bym się uwolniła od tego beznadziejnego portfela…
    naprawa portfela to nie jest fizyka kwantowa i ja nie rozumiem dlaczego to tak długo trwa 🙁



    #3839875

    swiki

    Zamieszczone przez garstka
    zgłoszenie reklamacyjne z dn 28.08.2010r, mieli „rozpatrzyć reklamację do dn 11.09.2010”. w tym dniu Panie w sklepie nic nie wiedziały nt mojego portfela tłumacząc, że pewnie przyjdzie w ciągu tygodnia(byłam na zakupach w galerii, w ktorej mieści się sklep).
    ze sklepu nikt się ze mną nie kontaktował
    w dniu 18.09 powiedziano mi, że portfel jest u kaletnika (znów byłam na zakupach i wstąpiłam).
    mogę teraz iść żądać kasy dlatego, że mnie do tego 11.09 nie poinformowali? szczerze to już mam dosyć tej firmy i najchętniej bym się uwolniła od tego beznadziejnego portfela…
    naprawa portfela to nie jest fizyka kwantowa i ja nie rozumiem dlaczego to tak długo trwa 🙁

    Tak – jezeli to zgloszenie reklamacyjne to ich termin minal i mozesz zadac zwrotu kasy – ba oni nie maja wyboru – musisz poprostu zdecydowanie powolac sie na przepisy (tzn nie cytowac artykulami tylko ze zgodnie z przepisami mieli 14 dni – minely i ich obowiazkiem jest …. a jak nie to pojdziesz to rzecznika i Cie nic nie interesi. I nawet jezeli portfel by juz byl to mozesz go nie odbierac tylko wymagac zwrotu.

    #3839876

    telimena

    Jeśli Cie nie poinformowali o sposobie rozpatrzenia reklamacji do 11.09 a piszesz że tego nie zrobili – oznacza to że przyznali Ci racje i Twoje żądanie określone na druku reklamacyjnym (sprawdź powinnaś mieć taką rubrykę – „oczekiwania reklamującego”) musi zostać zrealizowane. Teraz zależy od tego co tam miałaś wpisane. Pamiętaj że jeśli pisze „wymiana na inny pozbawiony wad” może skończyć się tym że dostaniesz taki sam portfel jak oddałaś tylko nowy. Jeśli nie będą mieć identycznego nie musisz na nic czekać tylko chcieć zwrot gotówki – inny nawet w tej samej cenie nie musi Ci się podobać.

Postów wyświetlanych: 12 - od 1 do 12 (wszystkich: 12)


Musisz się zarejestrować lub zalogować, żeby odpowiedzieć

Close