Kiedy układa się głową na dół?

Postów wyświetlanych: 14 - od 1 do 14 (wszystkich: 14)
  • Autor
    Wpisy
  • #66769

    talka

    Dziewczyny,
    kiedy dziecko (najwcześniej/najpóźniej) powinno ułożyć się główką na dół? Czy potem jescze ma szansę na „przekręt”?
    Prośba o odpowiedzi. Pozdrawiam burzowo : ) Talka

    #851504

    zoska25

    Re: Kiedy układa się głową na dół?

    burzowo??? U mnie piękne słońce 🙂
    Jak byłam na ostatnim USG- w 17 tc to było już odwrócone- pozycja podłużna główkowa. Moja siostra mówiła, że jej dziecko przekręciło się na początku 7-go miesiąca i lekarz orzekł że jest szczęściarą bo to rzadkość

    pozdrawiam
    zośka25 + październikowy Jędruś



    #851505

    mimi99

    Re: Kiedy układa się głową na dół?

    Według informacji z gazet i książek jakie czytałam to dziecko obraca się w 24 tc. Robiłam badania USG w 22 tc i lekarz stwierdził że moje Maleństwo jest już przygotowane do obrócenia się główką w dół, miało tak ułożone nóżki jakby lada chwila miało się odpchnąć i obrócić ku dołowi 🙂 Jedne dzieciątka robią to szybciej inne później 🙂
    Nie matrw się z pewnością Twoje Maleństwo też wybierze sobie odpowiedni moment i obróci się główką w dół :))

    pozdrawiam,
    Iwona

    #851506

    aruga

    Re: Kiedy układa się głową na dół?

    Oj dziewczyny tu nie ma schematów, bardzo różnie z tym bywa.
    Moje w 26 było ułożone pupką w dół, dwa tygodnie później główkowo.W 32tc na wizycie lekarz znowu stwierdził, że główka jest u góry, a tydzień później głowka znowu była w dole, ale dzidziuś jeszcze się nie ułożył, bo strasznie się wierci.

    Z reguły dzieci przyjmują pozycję do porodu między 32 a 34tc, ale jest wiele przypadków przekręcenie się w ostatniej dobie (a maluszek koleżanki zrobił to chyba 3 godziny przed porodem)

    #851507

    chilli

    Re: Kiedy układa się głową na dół?

    moje w 24 tc było w ulożeniu poprzecznym, w 30tc w podłużnym pośladkowym i tak zostało.

    madzia i Wicia (14 miesiecy)

    #851508

    aguchna

    Re: Kiedy układa się głową na dół?

    Mój synek w 20 tygodniu też był już ułożony główką w dół, ale mój lekarz śmiał się, że jeszcze może zmienić swą pozycję dowolną ilość razy… W końcu ma jeszcze sporo miejsca, aby robić fikołki i uskuteczniać wszelakie harce



    #851509

    porky

    Re: Kiedy układa się głową na dół?

    Juleczka kręciła się jeszcze na sali porodowej… A to dlatego, że była malutka (2880 g), a ja miałam za dużo wód płodowych i ogromniasty brzuch z tego powodu… Było więc gdzie pływać
    Najczęściej dzidzia przyjmuje odpowiednią pozycję do 37 tyg ciąży, ale naprawdę nie ma na to reguły…

    Pozdrawiam

    Juleczka (Puchatek) 12.12.04

    #851510

    mkkafe

    Re: Kiedy układa się głową na dół?

    Po 30 tc, najczesciej miedzy 32-34. Moje wciaz sie przekreca. Czesto czuje ze lezy poziomo bo po bokach z dwoch stron czuje szturchance. A za 5 minut czuje kopanie w pecherz. Wiec narazie sobie nie zawracam glowy. Jeszcze ma duuuzo czasu.

    Agatka 5 lat

    #851511

    ania27

    Re: Kiedy układa się głową na dół?

    Cześć !! Ja jestem w 25 tyg i dzisiaj byłam akurat u lekarza i moja Niunia juz lezy głowką w dół. Z tego co wiem to do 30 tyg jest najlepiej bo póxniej juz ma mniej miejsca na obrót ale różnie to bywa. Pozdrawiam

    #851512

    talka

    Re: Kiedy układa się głową na dół?

    Dzięki za wieści : )
    Rozmawiałam wczoraj z moją siostrą i mówiła, że czasem zdarza się nawet w ostatniej chwili przed porodem, więc chyba nie powinnam się martwić.
    Zastanawiam się jeszcze skąd lekarz wie przed porodem, że ono jest głową na dół, skoro nie robi usg? Można to sprawdzić takim „ręcznym” badaniem?
    Talka



    #851513

    targo

    Re: Kiedy układa się głową na dół?

    Witaj,

    Mój synek odwrócił sie główką w dół ok 30tygodnia, wiem że może sie odwrócić po 28 tygodniu ciążya później jak ma jeszcze miejsce to pewnie też.

    Pozdrawiam
    Sylwia i Oskar

    #851514

    aruga

    Re: Kiedy układa się głową na dół?

    Tak w badaniu przez brzuch lekarz jak najbardziej jest w stanie to stwierdzić. Przykłada ręce u góry brzucha i na dole i tak jakby obejmując dziecko stwierdza jak leży.
    Mi na każdej wizycie teraz gina sprawdza położenie właśnie w taki sposób, bo USG miałam jakiś czas temu i nie mam za każdym razem



    #851515

    mkkafe

    Re: Kiedy układa się głową na dół?

    Mozna to sprawdzic ale wlasnie w koncowej fazie ciazy, nie pamietam dokladnie od ktorego tyg. Chodzi o to ze w ostatnich tygodniach glowka kostnieje i dpiero wtedy staje sie twarda. No i lekarz moze ja wymacac przez powloki brzuszne.

    Agatka 5 lat

    #851516

    ania27

    Re: Kiedy układa się głową na dół?

    Witaj Talka !!
    Wczoraj byłam u lekarza i „ręcznie” u mnie stwierzdił, że dziecko jest juz główką w dół a później potwierzdił to USG także jak widzisz jest to mozliwe. Pozdrawiam

    Ania 25 tc

Postów wyświetlanych: 14 - od 1 do 14 (wszystkich: 14)


Musisz się zarejestrować lub zalogować, żeby odpowiedzieć

Close