klasa integracyjna – plusy i minusy

Postów wyświetlanych: 15 - od 1 do 15 (wszystkich: 35)
  • Autor
    Wpisy
  • #98026

    Anonim

    podzielicie się własnymi uwagami / spostrzeżeniami / przemyśleniami ?

    chciałabym Wasze opinie, czy uważacie że dobrym pomysłem jest zapisanie dziecka do takiej klasy ?

    #2335695

    bombelek78

    Zamieszczone przez EwkaM
    podzielicie się własnymi uwagami / spostrzeżeniami / przemyśleniami ?

    chciałabym Wasze opinie, czy uważacie że dobrym pomysłem jest zapisanie dziecka do takiej klasy ?

    pomysł bardzo dobry, co prawda to zależy od dziecka. Sama w takich klasach pracuję. Co chcesz wiedzieć??



    #2335696

    smoki

    Dawid chodzi do integracyjnej grupy przedszkolnej.

    Plusy: mniej dzieci w grupie, 1 nauczyciel dodatkowy, lepsze zaplecze do pracy, dzieci jakieś takie bardziej „ludzkie” czyli pomagające z własnej inicjatywy innym a nie wyśmiewające się (porównuję z nie-integracyjną grupą Michała)
    Minusy: nauczyciel wspomagający nie zawsze jest w stanie upilnować 5 dzieci integracyjnych np wychodzi z jednym do toalety a drugie w tym czasie kogoś dziabnie zębami albo wyrzuci czyjąś książkę do kosza, przypadki że nie idą na jakiś spacer albo wyjazd bo przykładowo jakieś dziecko ma gorszy czas (ucieka, rzuca się na innych i nie sposób go upilnować), nie można zgłaszać za dużo zażaleń bo przecież matka ma wybór czy zapisuje do integracyjnej czy zwykłej.

    Dawid jest i będzie w integracji z swojej choroby a Michał pójdzie do takiej klasy z mojego wyboru.

    #2335697

    kas

    ja, podobnie jak Smoki, mam doświadczenie z przedszkolem integracyjnym i jest ono bardzo pozytywne.

    Jeśli zaś chodzi o szkołę, to ja jestem cała ZA, tylko, patrząc z punktu widzenia dziecka integracyjnego, warto popatrzeć czy szkoła faktycznie ma doświadczenie w integracji i jak to działa w praktyce, bo bywa różnie.

    #2335698

    k8-77

    wg mnie pomysl klasy integracyjnej byl ok. gorzej jest z realizacja. jesli chcesz poslac dziecko do klasy integracyjnej sprawdz, jak funkcjonuje. ile jest realnie dzieci potrzebujacych wsparcia. czy to naprawde 2 – 3 dzieci, czy 2 – 3 + 6 z mniejszymi dysfunkcjami. moj maz jest wychowawca w takiej klasie, nie ukrywam, ze dla mnie (nauczycielki ze szkoly specjalnej) to paranoja. w takich warunkach integracja to mit, praca na lekcji to mit. mnostwo problemow wychowawczych.
    plusy – malo dzieci, nauczyciel wspomagajacy. ale: jesli w klasie jest dwoje dzieci z uposledzeniem w stopniu lekkim + kilka innych z mniejsza dysfunkcja (dyskalkulia, dysleksja, lekki niedosluch itp.) w praktyce nauczyciel wspomagajacy bedzie sie zajmowal glownie ta dwojka.

    minusy to juz chyba wypisalam.

    dobrze prowadzona integracja jest ok. ale w praktyce coraz wiecej jest klas integracyjnych (w niektorych krakowskich szkolach byly w tym roku TYLKO klasy 1 integracyjne), poniewaz rodzice nie chca poslac dziecka do szkoly specjalnej.
    wez tez pod uwage, ze cześć dysfunkcji „wychodzi na jaw” i jest diagnozowana dopiero w wieku szkolnym. co oznacza, ze praktyczny stan uczniow wymagajacych pomocy w klasie moze wzrosnac w ciagu roku.

    strasznie pesymistycznie wyszlo, wiem…:/

    #2335699

    bombelek78

    u nas jest tak : 3-4 dzieci z orzeczeniem.
    Są 4 klasy na 1 poziomie i dzieci podczas dni otwartych są kwalifikowane do klas tak aby w jednej klasie nie skumulowały się same najtrudniejsze przypadki. Dzieci z orzeczeniami są obserwowane przez nas jeszcze w przedszkolu (to nie jest materiał doświadczalny tylko to dla ich dobra i dobra innych dzieci w klasie). W takich szkołach (mówię o swojej głównie) zazwyczaj jest szeroki pakiet zajęć dodatkowych, którymi objęte są dzieci wymagające pomocy ale niemuszą być z orzeczeniem, np logopeda, rehabilitant, instruktor gimnastyki korekcyjnej, mamy jeszcze pracownię Integracji sensorycznej, reedukację, rytmikę, zajęcia z gimnastyki metodą weroniki sherborne, terapię przez sztukę, psychologa i liczne kółka zainteresowań. Wszystko jest bezpłatne.
    Na wycieczki, basen, zieloną szkołę wyjeżdża dodatkowy opiekun dla każdego dziecka wymagającego takiego opiekuna, w ten sposób cała reszta klasy ma cały czas opiekę 2 nauczycieli. W wielu naszych oddziałach dziewczyny mają skończone po 2 kierunki więc bez problemu mogą zamieniać się rolami, nie jest tak, że pedagog specjalny zajmuje się tylko dzieciakami z orzeczeniem.
    Zdarza się, że dzieci nienadające się do edukacji w warunkach integracji (co brzmi brutalnie, ale np upośledzone umysłowo w stopniu umiarkowanym, z zaburzeniami psychicznymi) są kierowane do szkół specjalnych przystosowanych do ich potrzeb.

    Żeby nie było za różowo kłopoty są w świetlicy, ze względu na przeładowanie 🙁



    #2335700

    k8-77

    Zamieszczone przez bombelek78
    W takich szkołach (mówię o swojej głównie) zazwyczaj jest szeroki pakiet zajęć dodatkowych, którymi objęte są dzieci wymagające pomocy ale niemuszą być z orzeczeniem, np logopeda, rehabilitant, instruktor gimnastyki korekcyjnej, mamy jeszcze pracownię Integracji sensorycznej, reedukację, rytmikę, zajęcia z gimnastyki metodą weroniki sherborne, terapię przez sztukę, psychologa i liczne kółka zainteresowań. Wszystko jest bezpłatne.

    WOW.
    gdzie ta szkoła??!

    ale oddzielne zajecia sa na to wszystko? sherborn macie dla kogo, wszystkie dzieci z klasy?
    u mnie to wszystko jest hmm… w trakcie zajęc, ale ja ucze w specjalnej.

    #2335701

    bombelek78

    Zamieszczone przez k8_77
    WOW.
    gdzie ta szkoła??!

    ale oddzielne zajecia sa na to wszystko? sherborn macie dla kogo, wszystkie dzieci z klasy?
    u mnie to wszystko jest hmm… w trakcie zajęc, ale ja ucze w specjalnej.

    szkoła w warszawie.
    sherborn dla wszystkich dzieci w ramach 1 wf (dla każdego dzieciaka mamy licealistę, którzy w ten sposób zaliczją swój wf, pracują z dzieciakmi wyśmienicie) dzieciaki super się otwierają. My siedzimy i patrzymy 😉 chyba, że ktoś nie ma pary
    a reszta zajęć jest poza godzinami lekcji, ustawiona tak aby była tuż przed lub po. a dzieciaki nadpobudliwe lub takie, które z innych przyczyn nie mogą wytrzymać całego dnia w klasie maszerują w trakcie zajęć (inne w tym czasie piszą sprawdziany, testy itp lub są wprowadzane pojęcia, których nieobecne dziecko w danym momencie by nie ogarnęło, jest tak aby temu nieobecnemu nie przepadła jakaś plastyka lub zajęcia które lubi)
    Rytmika, angielski dla wszystkich dołożony na stałę do planu (ale poza godziny zajęć zintegrowanych) a reszta dla chętnych (kółka) lub tych co w trakcie zajęć przesiewowych się zakwalifikują.

    #2335702

    karolcia79

    Pomysł b.dobry ,ale osobiście uważam ,że nie kazde dziecko nadaje się aby uczęszczać do w/w szkoły..
    Musi być odporne psychicznie….:Niepewny:
    Wiem z doświadczenia znajomej,która ma dziecko ma w takiej szkole-początki dla jej syna były b.trudne..

    #2335703

    bombelek78

    Zamieszczone przez karolcia79
    Pomysł b.dobry ,ale osobiście uważam ,że nie kazde dziecko nadaje się aby uczęszczać do w/w szkoły..
    Musi być odporne psychicznie….:Niepewny:
    Wiem z doświadczenia znajomej,która ma dziecko ma w takiej szkole-początki dla jej syna były b.trudne..

    to prawda, a zwłaszcza jeżeli dziecko nigdy wcześniej nie miało doczynienia z dzieiakami niepełnosprawnymi.
    Jeżeli miało jakieś kontakty to wchodzi do takiej klasy bez większych problemów. Ja często brałam swoją małą Zuzkę jak jescze nie chodziła do przedszkola a babcie zaniemogły, zadawała pytania dlaczego ktoś ma chore nóżki lub podobne, kilka razy jakieś dziecko coś jej tam zabrało, zwykłe wyjaśnienia pomogły. Efekt jest taki, że obecnie mają w grupie chłopca z cechami autyzmu (przedszkole masowe) i żadne jego zachowanie jej nie dziwi, podobno nawet tłumaczy innym dzieciom :Hyhy:(ciekawe jak)



    #2335704

    kas

    Zamieszczone przez bombelek78
    szkoła w warszawie.
    sherborn dla wszystkich dzieci w ramach 1 wf (dla każdego dzieciaka mamy licealistę, którzy w ten sposób zaliczją swój wf, pracują z dzieciakmi wyśmienicie) dzieciaki super się otwierają. My siedzimy i patrzymy 😉 chyba, że ktoś nie ma pary
    a reszta zajęć jest poza godzinami lekcji, ustawiona tak aby była tuż przed lub po. a dzieciaki nadpobudliwe lub takie, które z innych przyczyn nie mogą wytrzymać całego dnia w klasie maszerują w trakcie zajęć (inne w tym czasie piszą sprawdziany, testy itp lub są wprowadzane pojęcia, których nieobecne dziecko w danym momencie by nie ogarnęło, jest tak aby temu nieobecnemu nie przepadła jakaś plastyka lub zajęcia które lubi)
    Rytmika, angielski dla wszystkich dołożony na stałę do planu (ale poza godziny zajęć zintegrowanych) a reszta dla chętnych (kółka) lub tych co w trakcie zajęć przesiewowych się zakwalifikują.

    Byłabym bardzo wdzięczna za adres szkoły na priva…

    #2335705

    smoki

    Zamieszczone przez kas
    Byłabym bardzo wdzięczna za adres szkoły na priva…

    Ale macie fajnie w tej Warszawie 🙂

    Tez chce taką szkołę!



    #2335706

    kas

    Zamieszczone przez smoki
    Ale macie fajnie w tej Warszawie 🙂

    Tez chce taką szkołę!

    A ja bym chciała, żeby ktoś pomógł mi podjąć decyzję… A nawet inaczej, żeby ona się sama podjęła, bo od słuchania różnych pomagających to już mam mętlik w głowie.

    #2335707

    smoki

    Zamieszczone przez kas
    A ja bym chciała, żeby ktoś pomógł mi podjąć decyzję… A nawet inaczej, żeby ona się sama podjęła, bo od słuchania różnych pomagających to już mam mętlik w głowie.

    Wiesz jest jeszcze dodatkowy argument przy wyborze szkoły i ja się nim kierowałam.
    Dawid chodzi teraz do GENIALNEGO przedszkola ale 45 min od domu. Nie ma szans żeby pobawił się po południu z kolegami bo kto go tam zawiezie?
    Teraz chcę żeby za parę lat Dawid powiedział „cześć mamo, idę do kolegi, dobrze?”. To dla mnie bardzo ważne…

    #2335708

    kas

    Zamieszczone przez smoki
    Teraz chcę żeby za parę lat Dawid powiedział „cześć mamo, idę do kolegi, dobrze?”. To dla mnie bardzo ważne…

    Mam podobną sytuację i tez bym chciała to usłyszeć.
    Ja jeszcze muszę podjąć decyzję czy szkoła, czy powtórka zerówki 🙁
    Chwilowo szkoła najbliżej domu na ten rok odpadła (mała, społeczna) – powiedziano „odroczyć”…

Postów wyświetlanych: 15 - od 1 do 15 (wszystkich: 35)


Musisz się zarejestrować lub zalogować, żeby odpowiedzieć

Close