którą rączką?

Postów wyświetlanych: 10 - od 1 do 10 (wszystkich: 10)
  • Autor
    Wpisy
  • #15876

    julia

    powinien więcej aktywnie działać?
    czy już prawa powinna być sprawniejsza?

    mam wrażenie (zwróciła mi uwagę „życzliwa” teściowa) że Ignaś częściej wyciąga lewą i nią aktywniej operuje
    czy to może świadczyć że będzie leworęczny (dla mnie to bez znaczenia ale zainteresowało mnie)

    Inaśkowa mama 7m-cy!!!

    #231509

    garfield

    Re: którą rączką?

    Sama jestem ciekawa. Mi sie wydaje, ze Sara tez wiecej robi lewą rączką i jak wkłada do buzi to tylko lewą.
    Ciekawe czy sie to zmieni….

    Gosia i księżniczka Sara ur 23.09.02



    #231510

    czarna

    Re: którą rączką?

    u nas jest raz lewa raz prawa…..jakas niezdecydowana ta dziewucha jest

    AUTOR:SZALONA Z NIEWYSPANIA I OBŁĘDNIE WRZESZCZACEGO WRZASKU ZABKUJACEJ EWY ASIA

    #231511

    Anonim

    Re: którą rączką?

    u nas na razie prawa, ciekawe czy to juz na stale.

    Gaba i Marysia (8 miesięcy)

    #231512

    figa

    Re: którą rączką?

    Akurat tydzień temu zadałam to pytanie lekarzowi! Powiedział, że „ręczność” ustala się dopiero po roku (czasem trwa to do dwóch – podobno).
    Pozdrowienia

    Beata i Zuziaczek (MysiaPysia z 30.01.03)

    #231513

    anetka25

    Re: którą rączką?

    I ja zastanawialam sie nad tym. Adas wiekszosc robi prawa raczka, ale czasami w zaleznosci od pozycji w jakiej sie znajduje i z ktorej strony ktos siedzi obok, to czasami lepiej mu jest lewa.Ja jak na razie kiedy mam mozliwosc kieruje mu zabawki do prawej raczki. No, ale ciekawa jestem jak to bedzie. nie mam nic przeciwko, jesli mialby byc leworeczny.

    Anetka i Adaś (29.04.02)



    #231514

    kleeo

    Re: którą rączką?

    ee tam, to jeszcze nie ma znaczenia. Ja tez tak myslalam jak moj syn wszystko robil lewa raczka, ale o ile pamietam on wtedy juz cos rysowal (czyt.gryzmolil) wiec byl na pewno duzo wiekszy. Pamietam tez ze wyjmawalam mu kredke z lewej raczki i przekladalam do prawej (do dzis nie wiem czy dobrze robilam, czy powinnam mu pozwolic pisac lewa, bo przeciez na sile i tak tego nie mozna zmienic), dzis jest w kazdym razie praworeczny.


    kleeo i Natalia (ur.26.07.02))

    #231515

    ani-ani

    Re: którą rączką?

    Zmieni, zmieni. Iza też dużo więcej robiła lewą rączką. Miała ją bardziejchwytną w pewnym czasie. Teraz jednak obie „działają” ok. Nogai też zaczynała poznawać od lewej 🙂

    Ani_ani i Izunia-Kropunia (7 miesięcy i 1/2)

    #231516

    smoki

    Jeszcze zadna

    Narazie nie ma przewagi jednej raczki
    Dzieciak w tym wieku uzywa raz aktywniej prawej a jak opanuje juz jakis nowy ruch albo manipulacje prawa to lewej i tak na zmiane (albo odwrotnie).
    Po prostu maly czlowiek nie jest w stanie na raz zapanowac nad nauka jakiegos ruchu w obu raczkach lub nozkach. Dlatego ten wzorzec prawo- lub lewo-stronny powinien sie zmieniac
    Mozna dziecku pomagac w szybszym rozwoju podajac zabawke do prawej raczki kiedy preferuje lewa i odwrotnie. Jak przelozy to jego 🙂
    Moze tesciowa zaobserwowala ten lewostronny czas?

    Pozdrowienia
    smoki i Dawidek
    (7 miesiecy i 1/2!)

    #231517

    smoki

    Re: którą rączką?

    i tak ma byc!

    Pozdrowienia
    smoki i Dawidek
    (7 miesiecy i 1/2!)

Postów wyświetlanych: 10 - od 1 do 10 (wszystkich: 10)


Musisz się zarejestrować lub zalogować, żeby odpowiedzieć

Close