latanie samolotem w ciąży

Cześć Dziewczyny,
Od kilku miesięcy nie mieszkam w Polsce – ale w Polsce chce rodzić i mam jeszcze dużo spraw do załatwienia. No i wybrałam latnie samolotem zamiast 7h w samochodzie. Mój lekarz też uważa, że lepiej lecieć godzinę niż 7 się trzęść po wertepach. Ale ostanio steward zwrócił mi uwagę – że to niebezpieczne w moim stanie – wiem, że to nie on kończył medycynę i powinnam opierać się na poradzie zaufanego lekarza – ale kurcze nabraliśmy z mężem wątpliwości. Jestem naprawdę w rozsterce.
Niby organizm ma własne wewnętrzne ciśnienie i kabiny są hermetyzowane – ale wciska w fotel jak samolot startuje i czuć na tyłku lądowanie. Nie wspominam o turbulencjach.
Bo po raz pierwszy mam wątpliwości – jestem ciekawa jakie jest Wasze zdanie, wiedza, doświadczenie.

6 odpowiedzi na pytanie: latanie samolotem w ciąży

teo2006-01-28 12:50:04

Re: latanie samolotem w ciąży

można latać spokojnie do 3 trymestru.
zazwyczaj linie lotnicze nie zgadzają się aby ciężarna chyba około 36 tygodnia ciąży latała …..
a chyba powyzej 30 tygodnia trzeba pokazywac zaswiadczenie lekarskie o stanie zdrowia przed lotem.

[te czasowe ramy napisałam na oko – ale cos mniej wiecej kolo tego]

wiec wszystko zależy od tego kiedy chcesz leciec.

ILONA,KUBEK
+ LIPCUSIĄTKO

zabulijka2006-01-28 13:09:36

Re: latanie samolotem w ciąży

Hej
we wszystkich ksiazkach i we wszystkich poradach napisane jest, ze przelot jest bezpieczniejszy od auta – pod warunkiem jednak, ze nie masz zadnych dolegliwosci, no i oczywiscie ciaza przebiega prawidlowo. I oczywiscie nie jest wskazany w III trymestrze. A poza tym ok. Ja lecialam w 11 tygodniu ciazy, i baaardzo sie balam, ze wczesnie, ale lekarka mnie uspokoila. Ja mysle, ze podstawowa zasada to skonsultowac z lekarzem, czy on nie widzi przeciwwskazan.

mlodzia2006-01-28 18:09:38

Re: latanie samolotem w ciąży

Ja leciałąm w 10 tc. Dobrze się czułam, więc nie było przeciwwskazań. Pod koniec ciąży nie polecam, z wiadomych względów, poza tym jeśli dobrze się czujesz, to czemu nie?/
Pozdrawiamy…

joassia2006-01-28 18:22:14

Re: latanie samolotem w ciąży

Eee tam, nie martw sie. Ja lecialam w ciazy kilka razy, ostatni w 35 tc i bylo wszystko ok. Trafilas na przerwazliwionego stewarda .

Zosienka, 11.09.05

porky2006-01-28 20:33:56

Re: latanie samolotem w ciąży

[Zobacz stronę]


Juleczka

lauidz2006-01-28 23:15:14

Re: latanie samolotem w ciąży

Ja moge powiedziec Ci o swoich doswiadczeniach!! Ostatni raz lecialam pod koniec 37 tyg!! I w sumie latalm sporo przez cala ciaze – srednio 2-3 razy w miesiacu!!! Latalm chociazby na wizyty lekarskie(mieszkam na malej wyspie kolo Bostonu a do lekarza 45 latalam do Bostonu!) Ostatni raz lecialam przed sylwestrem orawie 4 godz -z Miami do Bostonu! Zazwyczaj zime spedzalam na Florydzie, a poniewaz w Bostonie mialam lekarza lecialm tu na wizyte no i poziej siedzialam i czekalam na moje dziecie!!! Pan w samolocie tak powiedzial poniewaz ogolnie linie lotnicze nie sa zachwycone z obecnosci kobiet ciezarnych na pokladzie! boja sie ze bede musieli odbierac porod!!! Latanie nie szkodzi dziecku!!! Tym sie nie obawiaj!!! Nie wiem jak wygladasz, ja mialam maly brzuchol i nike mi sie nie pytal o nic! W razie czego sklam w ktorym jestes miesiacu!!! Moje wylatanie dzieciatko na fotce! Dzis skonczylo 2 tyg!!! I juz niedlugo lece z nimm na Floryde:)
Pozdrawaim ewa z michasiem

Znasz odpowiedź na pytanie: latanie samolotem w ciąży?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dla starających się
Wielka niewiadoma!!!
Witajcie! Zdecydowałam się do Was dołączyć,bo razem jest razniej.Moze zacznę od początku.Już 6 lat staram się odrugie dziecko. Na początku były to raczej lużne starania,ale kiedy znalazłam to forum postanowiłam
Czytaj dalej
Tematy, których nie znalazłam w forum
seks jest jak...
Sex jest jak nokia (connecting people), sex jest jak nike (just do it), sex jest jak coca-cola (enjoy !) Sex jest jak pepsi (ask for more) sex jest jak samsung (everybody is invited)!!! Sex jest
Czytaj dalej