Forum: Szkolniaki

Lekcje muzyki w 1 klasie

Ja wiem, że szkoła do której chodzi N ma ciut wysokie wymagania ale..
powiedzcie mi czy wasze pierwszaki na lekcjach muzyki uczą się:
– grania gamy do, re ,mi ect…
– umiejętności zapisania tego na pieciolini
– jakieś kurna zapisywanie nut płaskich, kluczy wiolnowych i innych tego typu rzeczy.

Nie znam podstawy programowej z muzyki dla klas pierwszych ale wydaje mi się, że to chyba przesada.
Jak jest u Was?

69 odpowiedzi na pytanie: Lekcje muzyki w 1 klasie

lilavati2012-02-08 19:58:43

Moje dziecko się nie uczyło
Ale ja się w I klasie uczyłam, miałam jeszcze fonogestykę – nie wydają mi się wymieniony materiał jakiś specjalnie skomplikowany – akurat zabawa w podstawy dla maluchów

edysia2012-02-08 20:38:29

Zamieszczone przez ania_st:Moje dziecko się nie uczyło
Ale ja się w I klasie uczyłam, miałam jeszcze fonogestykę – nie wydają mi się wymieniony materiał jakiś specjalnie skomplikowany – akurat zabawa w podstawy dla maluchów

Ja tam w 1 klasie uczyłam się i spiewałam piosenki.
Nut na oczy nie widziałam – to nie szkoła muzyczna.
No ale może teraz są inne podstawy programowe, wie ktoś cos w temacie?

2012-02-09 05:05:32

nIE WIEM czy sa inne,ale mnie w 1 kl tez uczono nutek,to dobre ćwiczenie chocby na grafomotorykę.

kas2012-02-09 08:34:49

U moich dzieci w szkole nuty są w drugiej klasie

kokunia2012-02-09 11:50:14

A mój Wiktor chyba nie ma muzyki w szkole-to możliwe???:Hmmm…:

edysia2012-02-09 16:38:36

To co?
Moje dziecko idzie programem nauczania klas pierwszych z przed 25 lat?

nic już nie rozumiem :Hmmm…:

chilli2012-02-09 16:48:52

my nie mielismy nut, w drugiej klasie tez nie mamy 😉

w sensie wiktoria nie miala

avi2012-02-09 17:17:13

Zamieszczone przez kas:U moich dzieci w szkole nuty są w drugiej klasie
u nas tak samo

nusiak2012-02-09 17:45:38

ja uczyłam się nut
nienawidziłam tego
naucyzłam się grać na gitarze bez nut – sama, zeby mnie te nuty nie wkur… :Śmiech:

-flo2012-02-09 17:57:48

Zamieszczone przez Edysia:Ja wiem, że szkoła do której chodzi N ma ciut wysokie wymagania ale..
powiedzcie mi czy wasze pierwszaki na lekcjach muzyki uczą się:
– grania gamy do, re ,mi ect…
– umiejętności zapisania tego na pieciolini
– jakieś kurna zapisywanie nut płaskich, kluczy wiolnowych i innych tego typu rzeczy.

Nie znam podstawy programowej z muzyki dla klas pierwszych ale wydaje mi się, że to chyba przesada.
Jak jest u Was?

Uczą się. Z gamy (śpiewanie do, re, mi, fa itd. i odwrotnie do, si, la, sol itd. + zapis na pięciolinii ) mieli nawet sprawdzian.

Klucze wiolinowe, ćwierćnuty, ósemki itp. mieli na dodatkowej muzyce, na którą zapisała się cała klasa.
Ale i tak zdecydowanie więcej śpiewają, tańczą i próbują pogrywać na różnych instrumentach.

lilavati2012-02-09 18:44:55

Zamieszczone przez Edysia:To co?
Moje dziecko idzie programem nauczania klas pierwszych z przed 25 lat?

nic już nie rozumiem :Hmmm…:
zdaje się nie raz pisałaś, że w szkole mają w nosie nową podstawę i jadą po staremu:Niepewny:

2012-02-09 18:52:36

Zgodnie z podstawą programową w klasach 1-3 nie ma typowej muzyki, dlatego mozecie nie wiedzieć, że dziecko ma muzykę. Teraz nazywa sie to edukacja muzyczno-ruchowa. I dzieci mogą bawic sie przy muzyce, ćwiczyć..wszystko w to wchodzi. Natomiast jeśli chodzi o “rozbudowany”program to powiem tak.
Jeśli nauczyciel wie coś wiecej z muzyki to uczy dzieci wiecej, a jak nic nie wie, to uczy tylko piosenek z CD i tyle.
Osobiście wiem więcej i staram się dzieci nauczyć nie tylko piosenek, ale też taktowania, wystukiwania rytmu, nutek – wartościowość i położenie na pięciolinii.
Szczerze mówiąc od 2 lat jestem w domu ze względu na ciążę i teraz dziecko i nie wiem jak bardzo zmienił się program, ale nie sądzę,że aż tak bardzo i na niekorzyść…

2012-02-09 18:54:54

Zamieszczone przez ania_st:zdaje się nie raz pisałaś, że w szkole mają w nosie nową podstawę i jadą po staremu:Niepewny:
Nie mogą iść wg starej podstawy bo podręczniki na to nie puszczają.:Fiu fiu:Ewentualnie pani jest mniej wyuczona z muzyki i…czytaj wyżej.:Hyhy:

lilavati2012-02-09 19:01:01

Zamieszczone przez KreseczkaII:Nie mogą iść wg starej podstawy bo podręczniki na to nie puszczają.:Fiu fiu:Ewentualnie pani jest mniej wyuczona z muzyki i…czytaj wyżej.:Hyhy:
Kreseczko ja to wiem, ale to nie kto inny jak Edysia przekonywał nas nie raz, nie dwa, że w tej szkole można 😉

W szkole mojego dziecka mają pierwszaki muzykę jako dodatkową lekcję prowadzoną przez Pana z konserwatorium – sama wychowawczyni powiedziała, że ona w życiu nie jest w stanie dać tyle dzieciom co człowiek po takim przygotowaniu – człowiek ten wedle tego co ja przyuważyłam bardziej na umuzykalnienie dzieci postawił – gra na gitarze znane przeboje – dzieciaki pozytywnie tym zakrecone – zwłaszcza jak pan spełnia ich prośby

asik2012-02-09 19:01:07

Zamieszczone przez KreseczkaII:Nie mogą iść wg starej podstawy bo podręczniki na to nie puszczają.:Fiu fiu:Ewentualnie pani jest mniej wyuczona z muzyki i…czytaj wyżej.:Hyhy:

Szkoła Edysi córki jest wyjątkowa 😉
tam mogą wszystko 😉

kokunia2012-02-10 13:13:19

Zamieszczone przez KreseczkaII:Zgodnie z podstawą programową w klasach 1-3 nie ma typowej muzyki, dlatego mozecie nie wiedzieć, że dziecko ma muzykę. Teraz nazywa sie to edukacja muzyczno-ruchowa. I dzieci mogą bawic sie przy muzyce, ćwiczyć..wszystko w to wchodzi. Natomiast jeśli chodzi o “rozbudowany”program to powiem tak.
Jeśli nauczyciel wie coś wiecej z muzyki to uczy dzieci wiecej, a jak nic nie wie, to uczy tylko piosenek z CD i tyle.
Osobiście wiem więcej i staram się dzieci nauczyć nie tylko piosenek, ale też taktowania, wystukiwania rytmu, nutek – wartościowość i położenie na pięciolinii.
Szczerze mówiąc od 2 lat jestem w domu ze względu na ciążę i teraz dziecko i nie wiem jak bardzo zmienił się program, ale nie sądzę,że aż tak bardzo i na niekorzyść…

Ufff;)

edysia2012-02-10 13:32:55

Zamieszczone przez Asik.:Szkoła Edysi córki jest wyjątkowa 😉
tam mogą wszystko 😉

Nie jest wyjątkowa, ma wysoki poziom i tyle.
Ale ja mogę zrozumieć że w pierwszej klasie:
– mają normalne oceny
– Czytają
– piszą dyktanda
– mają klasówki co miesiąc
– testy językowe
-ect…

wszystko to ok, potrzebne, fajnie dużo ich nauczą

ale kurna nauki nut na muzyce, gamy, półnut, ćwierć nut td…- po cholere to komu w pierwszej klasie, to nie szkoła muzyczna
A oceny takie pani od muzyki stawia, jak by to był najważniejszy przedmiot w szkole.:Boje się:
Chyba się muszę wybrać na pogadankę do Pani od muzyki

2012-02-10 14:10:25

Ja też uczyłam nut w pierwszej klasie…:Fiu fiu:
to podstawa z muzyki nauczyć jak wgląda i ile trwa każda nutka…ale w formie zabawy.
A sprawdziany co miesiac to i ja stosuje a nie mamy super szkoły.Dyktanda robie co tydzień, w 1 klasie najpierw pojedyncze litery, później wyrazy a od półrocza zdania..i tak co tydzień.
To dla dzieci lepiej…to nie świadczy o tym, że szkołą ma wysoki poziom, ale o nauczycielu,że mu sie chce siedzieć po nocach i sprawdzać…
U syna było identycznie a nawet gorzej, bo miał osobno pania od muzyki, plastyki, wf wiec i szerszy poziom niż ja moge zapewnic dzieciom.

I. Treści nauczania ? klasa I szkoły podstawowej
1. Edukacja polonistyczna. Wspomaganie rozwoju umysłowego w zakresie wypowiadania
się. Dbałość o kulturę języka. Początkowa nauka czytania i pisania. Kształtowanie
umiejętności wypowiadania się w małych formach teatralnych. Uczeń kończący klasę I:
1) w zakresie umiejętności społecznych warunkujących porozumiewanie się i kulturę
języka:
a) obdarza uwagą dzieci i dorosłych, słucha ich wypowiedzi i chce
zrozumieć, co przekazują; komunikuje w jasny sposób swoje
spostrze?enia, potrzeby, odczucia,
b) w kulturalny sposób zwraca się do rozmówcy, mówi na temat, zadaje
pytania i odpowiada na pytania innych osób, dostosowuje ton głosu do
sytuacji, np. nie mówi zbyt głośno,
c) uczestniczy w rozmowie na tematy związane z ?yciem rodzinnym i
szkolnym, tak?e inspirowane literaturą;
2) w zakresie umiejętności czytania i pisania:
a) rozumie sens kodowania oraz dekodowania informacji; odczytuje
uproszczone rysunki, piktogramy, znaki informacyjne i napisy,
b) zna wszystkie litery alfabetu, czyta i rozumie proste, krótkie teksty,
c) pisze proste, krótkie zdania: przepisuje, pisze z pamięci; dba o estetykę
i poprawność graficzną pisma (przestrzega zasad kaligrafii),
d) posługuje się ze zrozumieniem określeniami: wyraz, głoska, litera, sylaba,
zdanie,
e) interesuje się ksią?ką i czytaniem; słucha w skupieniu czytanych utworów
(np. baśni, opowiadań, wierszy), w miarę swoich mo?liwości czyta lektury
wskazane przez nauczyciela,
f) korzysta z pakietów edukacyjnych (np. zeszytów ćwiczeń i innych pomocy
dydaktycznych) pod kierunkiem nauczyciela;
3) w zakresie umiejętności wypowiadania się w małych fformach teatralnych:
a) uczestniczy w zabawie teatralnej, ilustruje mimiką, gestem, ruchem
zachowania bohatera literackiego lub wymyślonego, 6
b) rozumie umowne znaczenie rekwizytu i umie posłu?yć się nim w
odgrywanej scence,
c) odtwarza z pamięci teksty dla dzieci, np. wiersze, piosenki, fragmenty
prozy.
2. Język obcy nowo?ytny. Wspomaganie dzieci w porozumiewaniu się z osobami, które
mówią innym językiem. Uczeń kończący klasę I:
1) rozumie proste polecenia i właściwie na nie reaguje;
2) nazywa obiekty w najbli?szym otoczeniu;
3) recytuje wierszyki i rymowanki, śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego;
4) rozumie sens opowiedzianych historyjek, gdy są wspierane obrazkami, gestami,
przedmiotami.
3. Edukacja muzyczna. Wychowanie do odbioru i tworzenia muzyki: śpiewanie
i muzykowanie, słuchanie i rozumienie. Uczeń kończący klasę I:
1) powtarza prostą melodię; śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego, wykonuje
śpiewanki i rymowanki;
2) odtwarza proste rytmy głosem i na instrumentach perkusyjnych; wyra?a nastrój
i charakter muzyki pląsając i tańcząc (reaguje na zmianę tempa i dynamiki);
3) realizuje proste schematy rytmiczne (tataizacją, ruchem całego ciała);
4) wie, ?e muzykę mo?na zapisać i odczytać;
5) świadomie i aktywnie słucha muzyki, potem wyra?a swe doznania werbalnie
i niewerbalnie;
6) kulturalnie zachowuje się na koncercie oraz w trakcie śpiewania hymnu
narodowego.

itp
[Zobacz stronę]

Jest to podstawa programowa, gdzie nauczyciel ma prawo modyfikować, poszerzać wiadomosci, gdyz program zawsze układa sie pod daną klasę, możliwosci szkoły i otoczenia.

ulaluki2012-02-10 14:17:54

Zamieszczone przez Edysia:Nie jest wyjątkowa, ma wysoki poziom i tyle.
Ale ja mogę zrozumieć że w pierwszej klasie:
– mają normalne oceny
– Czytają
– piszą dyktanda
– mają klasówki co miesiąc
– testy językowe
-ect…

wszystko to ok, potrzebne, fajnie dużo ich nauczą

Mój sześciolatek też ma to wszystko i jakoś nie sądzę, że to jest powyżej normalnego poziomu:)
Nut nie mamy:)

halinasuperdziewczyna2012-02-10 14:35:41

Zamieszczone przez ulaluki:Mój sześciolatek też ma to wszystko i jakoś nie sądzę, że to jest powyżej normalnego poziomu:)
Nut nie mamy🙂

a widzisz 😉

edysia2012-02-10 15:44:45

Zamieszczone przez ulaluki:Mój sześciolatek też ma to wszystko i jakoś nie sądzę, że to jest powyżej normalnego poziomu:)
Nut nie mamy:)

Według tego co piszą na forum, to nie jest to normalne według nowej podstawy programowej.

chilli2012-02-10 15:46:55

Zamieszczone przez Edysia:Według tego co piszą na forum, to nie jest to normalne według nowej podstawy programowej.

a jakim zakresie maja te wszystkie zadania?

figa2012-02-10 16:24:17

Właśnie zapytałam P. czy zna nuty.
Odpowedziałą, że zna.
Recytuj – wyrecytowała (do, re, mi itd, literkowych zna chyba tylko pięć, bo sa w trakcie przerabiania podobno).
Zapisać umiesz? Umiem.
Klucz wiolinowy, nuty, półnuty, ćwierćnuty itd – “wszystkiego mamo uczyliśmy się w szkole, tylko takich po 4 nuty jeszcze nie zapisywaliśmy” (cokolwiek to oznacza ;))
Lekcji muzyki w planie nie ma.

To imo znaczy, ze jest jak mówi Kreseczka,
gdzieś tam te nauki są zaszyte w programie,
gdyż ode mnie moje dziecko niczego w tej dziedzinie na bank się nie nauczyło :Fiu fiu:

edysia2012-02-11 08:00:05

Zamieszczone przez szpilki:a jakim zakresie maja te wszystkie zadania?

A konkretnie o co pytasz, nie bardzo wiem o jaki zakres Ci chodzi

chilli2012-02-11 08:49:10

o zakres materialu – czy musza wypisywac stolice miast z pamieci czy dyktanda sa w obrebie 24 liter czy maja tabliczke mnozenia czy licza w zakresie do 20, czy czytaja w pustyni i w puszczy czy czytanki maja po jednej stronie. i z jakich podrecznikow korzystacie?

edysia2012-02-11 09:30:10

Książki mają “razem w szkole”
dyktanda – pisanie ze słuchu ale w obrębie ilu liter to Ci nie powiem bo nie wiem :Hmmm…: ale znają cały alfabet.
Natalka poza książkami ma jeszcze zeszyty do polskiego i matematyki.
Tabliczki mnożenie oczywiście że nie mają – to poziom 3 klasy
ale dodawanie i odejmowanie , zbiory , , =
działania matematyczne na 3 liczbach itd…
Czytanki mają z książek , dzieci są na lekcjach pytane z czytania – czytanie na głos w klasie.
W domu mieli do przeczytania lekturę – jak dziecko sobie dobrze nie radzi z czytaniem to z pomocą rodziców.
Co miesiąc mają klasówkę, po zakończeniu każdej książki ( jest ich 10 )
Mają stawiane normalne oceny w skali 1-6
co jeszcze chcesz wiedzieć

Dodam, że całą lekcjęsiedzą w ławkach na słynnym dywaniku siedzieli tylko 1-go dnia:Wstyd:

lilavati2012-02-11 09:34:01

Mnożenie jest w pierwszym semestrze drugiej klasy

edysia2012-02-11 09:40:43

Zamieszczone przez ania_st:Mnożenie jest w pierwszym semestrze drugiej klasy

a w drugiej, ok, mnożenia nie mają

chilli2012-02-11 09:51:52

a czyli ida normalnie programem dla dzieci szescioletnich

halinasuperdziewczyna2012-02-11 09:53:49

Zamieszczone przez Edysia:Książki mają “razem w szkole”
dyktanda – pisanie ze słuchu ale w obrębie ilu liter to Ci nie powiem bo nie wiem :Hmmm…: ale znają cały alfabet.
Natalka poza książkami ma jeszcze zeszyty do polskiego i matematyki.
Tabliczki mnożenie oczywiście że nie mają – to poziom 3 klasy
ale dodawanie i odejmowanie , zbiory , , =
działania matematyczne na 3 liczbach itd…
Czytanki mają z książek , dzieci są na lekcjach pytane z czytania – czytanie na głos w klasie.
W domu mieli do przeczytania lekturę – jak dziecko sobie dobrze nie radzi z czytaniem to z pomocą rodziców.
Co miesiąc mają klasówkę, po zakończeniu każdej książki ( jest ich 10 )
Mają stawiane normalne oceny w skali 1-6
co jeszcze chcesz wiedzieć

Dodam, że całą lekcjęsiedzą w ławkach na słynnym dywaniku siedzieli tylko 1-go dnia:Wstyd:
czyli dokładnie mają to samo co w naszej prowincjonalnej szkółce było w zeszłym roku

z tym, że tabliczka mnozenia u nas byla do 20 dla wybrańców

co Wy tak z tym poziomem wyskoczyłyscie??

ulaluki2012-02-11 10:20:22

Zamieszczone przez szpilki:a czyli ida normalnie programem dla dzieci szescioletnich

U nas tak samo.
Konrad nawet sam z siebie uczy się tabliczki mnożenia:)
Z religii natomiast jest odpytywany z modlitw, wszystkich po kolei.

Ocen ma około 15.
Zeszytów ma 5: z jęz. polskiego, matematyki, angielskiego, religii, zeszyt dodatkowy do ćwiczenia literek.
Sprawdziany mają ze specjalnych dokupionych ksiażek, na pewno częściej niż jeden na m-c.
Z matematyki rzeczywiście są znaki >, <, ?, zadania z treścią.
Dyktanda też ma.
Czytanek też sporo, czyta sam, a czasem ja mu czytam drugi raz.

A nie sądzę, że jest jakoś przemęczony, nawet uważam, że mółby więcej pracować, wiecej pani wymagać, ale oni sześciolatki, więc może ulgowo traktowani.

edysia2012-02-11 11:05:03

Zamieszczone przez szpilki:a czyli ida normalnie programem dla dzieci szescioletnich

Idą nową podstawą programową, natomiast znajomość liter, czytania ect… zaczeli bardzo wcześnie. Pierwsze dyktanda np. mieli w październiku.

Edytuje by dopisać – w klasie N jest tylko 1 dziecko 6 letnie, pewnie i też dlatego bardziej od nich wymagają

edysia2012-02-11 11:15:42

Zamieszczone przez HalinaSuperdziewczyna:
co Wy tak z tym poziomem wyskoczyłyscie??

Wiesz jak tu pisały mamy to dzieci w 1 klasie
– nie mają ocen tylko jakieś uśmieszki czy naklejki
-lekcje nie trwają 45 minut tylko mniej
– dzieci siedzą na dywanie – u nas np. tego nie ma
– nie czytają i nie piszą liter od razu
– nie muszą znać liter i umieć czytać zaczynając 1 klasę itd….

halinasuperdziewczyna2012-02-11 11:22:32

Zamieszczone przez Edysia:Wiesz jak tu pisały mamy to dzieci w 1 klasie
– nie mają ocen tylko jakieś uśmieszki czy naklejki
-lekcje nie trwają 45 minut tylko mniej
– dzieci siedzą na dywanie – u nas np. tego nie ma
– nie czytają i nie piszą liter od razu
– nie muszą znać liter i umieć czytać zaczynając 1 klasę itd….

Liter u nas znac nie musiały, od tego jest I klasa
średnio zdolne dziecko w mig jest w stanie litery sobie przyswoic
no, chyba, że dziecko z problemami, to faktycznie fajnie popracowac nad takim wczesniej, żeby stresu nie mialo…

Wasza klasa jest integracyjna?

edysia2012-02-11 11:54:21

Zamieszczone przez HalinaSuperdziewczyna:

Wasza klasa jest integracyjna?

nie

figa2012-02-11 12:00:13

Edysiu, to zupełnie przeciętny poziom nauczania.
Moja ma ten sam podręcznik, ten sam program, wszystko to samo, tylko oceny przetłumaczone na słońca i chmury,
z tym, że dzieci niemal od razu odszyfrowały ten kod i mówią o ocenach używając tradycyjnej numeracji.

Nie wiem skąd u Ciebie przekonanie, że to jest wysoki poziom, bo moim zdaniem jest przeciętny.
Gdyby był niższy to zmieniłabym szybko szkołę, bo ułatwianie dzieciom życia musi mieć jakieś granice sensu i zdrowego rozsądku.

edysia2012-02-11 12:13:14

Zamieszczone przez Figa:Edysiu, to zupełnie przeciętny poziom nauczania.
Moja ma ten sam podręcznik, ten sam program, wszystko to samo, tylko oceny przetłumaczone na słońca i chmury,
z tym, że dzieci niemal od razu odszyfrowały ten kod i mówią o ocenach używając tradycyjnej numeracji.

Nie wiem skąd u Ciebie przekonanie, że to jest wysoki poziom, bo moim zdaniem jest przeciętny.
Gdyby był niższy to zmieniłabym szybko szkołę, bo ułatwianie dzieciom życia musi mieć jakieś granice sensu i zdrowego rozsądku.

Jest wysoki poziom – to nie tylko moja opinia, szkoła jest tak oceniana.
Poza tym porównując to co mają dzieci w szkołach naszych znajomych widać, że u nas jest o wiele więcej wymagane.
Czytając nawet tu na forum opisy mam jak przebieg nauka dzieci w pierwszej klasie widać różnice.
Nawet gdzies czytałam , że lekcje trwają 35 minut i byłam w szoku, bo myślałam, że 45 jest wszędzie.
Natomiast nie twierdzę, że nie ma innych szkół gdzie robione jest to samo lub nawet więcej niż w naszej.

lilavati2012-02-11 12:23:07

Zamieszczone przez Edysia:Jest wysoki poziom – to nie tylko moja opinia, szkoła jest tak oceniana.
Poza tym porównując to co mają dzieci w szkołach naszych znajomych widać, że u nas jest o wiele więcej wymagane.
Czytając nawet tu na forum opisy mam jak przebieg nauka dzieci w pierwszej klasie widać różnice.
Nawet gdzies czytałam , że lekcje trwają 35 minut i byłam w szoku, bo myślałam, że 45 jest wszędzie.
Natomiast nie twierdzę, że nie ma innych szkół gdzie robione jest to samo lub nawet więcej niż w naszej.

czytając ten wątek widać, że u Was całkiem przeciętnie, żaden szał jak to od jakiegoś czasu podkreślasz – wręcz sporo dzieci młodszych podobnie jedzie
A “długość lekcji” o niczym jeszcze nie świadczy
To czy ktoś ma 45min+15min przerwy i tak 5 razy dziennie, nie będzie się niczym różniło od tego jak dziecko będzie miało 22.5min+7.5min przerwy 10 razy dziennie
Imo tylko na korzyść dzieciaków jak nauczyciel widząc, że się kręcą robi krótki przerywnik by odświeżone dzieciaki choćby 5 przysiadami i ponownie usiadły obowiązków.

edysia2012-02-11 12:36:45

Zamieszczone przez ania_st:
Imo tylko na korzyść dzieciaków jak nauczyciel widząc, że się kręcą robi krótki przerywnik by odświeżone dzieciaki choćby 5 przysiadami i ponownie usiadły obowiązków.

U nas niestety jak dziecko się kręci w ławce i gada dostaje uwagę do dzienniczka:Fiu fiu:

lilavati2012-02-11 12:42:34

Zamieszczone przez Edysia:U nas niestety jak dziecko się kręci w ławce i gada dostaje uwagę do dzienniczka:Fiu fiu:
I to Twoim zdaniem o wysokim poziomie świadczy?
Kompletny bezsens – na wpisanie uwagi nauczyciel straci minut 5 – dziecku dalej będzie cięzko, bedzie się męczyło i ono, nauczyciel i koledzy bo uwaga nie wyciszy fizjologii
Na 5 przysiadów poświęcimy minut 2 i każdy z klasy zasiądzie rozluźniony i pełniejszy chęci do dalszej pracy
Ja sama w pracy staram się wstawac od biurka, choćby na kilkanaście sekund, zrobić parę kroków – bezcenne dla oczu, dla układu mięśniowego, kości

Znasz odpowiedź na pytanie: Lekcje muzyki w 1 klasie?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Tematy, których nie znalazłam w forum
kryterium rozdzielania świadczeń z ZFŚS
mam kilka pytań dotyczących przyznawania świadczeń osobie zatrudniej w niepełnym wymiarze czasu pracy czy ktoś mógłby mi pomóc? szczegóły przekażę na priv
Czytaj dalej
Tematy, których nie znalazłam w forum
Wakacje na Krymie?
Był ktoś? Zastanawiamy się z małżem nad wakacjami. Ceny na Chorwacji nas powaliły. Pojawił się pomysł - Krym. Jednak nigdy tam nie byliśmy i nie wiemy - przez biuro podróży szukać
Czytaj dalej