Lekcje muzyki w 1 klasie

Postów wyświetlanych: 15 - od 16 do 30 (wszystkich: 70)
  • Autor
    Wpisy
  • #5080490

    asik

    Zamieszczone przez KreseczkaII
    Nie mogą iść wg starej podstawy bo podręczniki na to nie puszczają.:Fiu fiu:Ewentualnie pani jest mniej wyuczona z muzyki i…czytaj wyżej.:Hyhy:

    Szkoła Edysi córki jest wyjątkowa 😉
    tam mogą wszystko 😉

    #5080491

    kokunia

    Zamieszczone przez KreseczkaII
    Zgodnie z podstawą programową w klasach 1-3 nie ma typowej muzyki, dlatego mozecie nie wiedzieć, że dziecko ma muzykę. Teraz nazywa sie to edukacja muzyczno-ruchowa. I dzieci mogą bawic sie przy muzyce, ćwiczyć..wszystko w to wchodzi. Natomiast jeśli chodzi o „rozbudowany”program to powiem tak.
    Jeśli nauczyciel wie coś wiecej z muzyki to uczy dzieci wiecej, a jak nic nie wie, to uczy tylko piosenek z CD i tyle.
    Osobiście wiem więcej i staram się dzieci nauczyć nie tylko piosenek, ale też taktowania, wystukiwania rytmu, nutek – wartościowość i położenie na pięciolinii.
    Szczerze mówiąc od 2 lat jestem w domu ze względu na ciążę i teraz dziecko i nie wiem jak bardzo zmienił się program, ale nie sądzę,że aż tak bardzo i na niekorzyść…

    Ufff;)



    #5080492

    edysia

    Zamieszczone przez Asik.
    Szkoła Edysi córki jest wyjątkowa 😉
    tam mogą wszystko 😉

    Nie jest wyjątkowa, ma wysoki poziom i tyle.
    Ale ja mogę zrozumieć że w pierwszej klasie:
    – mają normalne oceny
    – Czytają
    – piszą dyktanda
    – mają klasówki co miesiąc
    – testy językowe
    -ect…

    wszystko to ok, potrzebne, fajnie dużo ich nauczą

    ale kurna nauki nut na muzyce, gamy, półnut, ćwierć nut td…- po cholere to komu w pierwszej klasie, to nie szkoła muzyczna
    A oceny takie pani od muzyki stawia, jak by to był najważniejszy przedmiot w szkole.:Boje się:
    Chyba się muszę wybrać na pogadankę do Pani od muzyki

    #5080493

    Anonim

    Ja też uczyłam nut w pierwszej klasie…:Fiu fiu:
    to podstawa z muzyki nauczyć jak wgląda i ile trwa każda nutka…ale w formie zabawy.
    A sprawdziany co miesiac to i ja stosuje a nie mamy super szkoły.Dyktanda robie co tydzień, w 1 klasie najpierw pojedyncze litery, później wyrazy a od półrocza zdania..i tak co tydzień.
    To dla dzieci lepiej…to nie świadczy o tym, że szkołą ma wysoki poziom, ale o nauczycielu,że mu sie chce siedzieć po nocach i sprawdzać…
    U syna było identycznie a nawet gorzej, bo miał osobno pania od muzyki, plastyki, wf wiec i szerszy poziom niż ja moge zapewnic dzieciom.

    I. Treści nauczania ? klasa I szkoły podstawowej
    1. Edukacja polonistyczna. Wspomaganie rozwoju umysłowego w zakresie wypowiadania
    się. Dbałość o kulturę języka. Początkowa nauka czytania i pisania. Kształtowanie
    umiejętności wypowiadania się w małych formach teatralnych. Uczeń kończący klasę I:
    1) w zakresie umiejętności społecznych warunkujących porozumiewanie się i kulturę
    języka:
    a) obdarza uwagą dzieci i dorosłych, słucha ich wypowiedzi i chce
    zrozumieć, co przekazują; komunikuje w jasny sposób swoje
    spostrze?enia, potrzeby, odczucia,
    b) w kulturalny sposób zwraca się do rozmówcy, mówi na temat, zadaje
    pytania i odpowiada na pytania innych osób, dostosowuje ton głosu do
    sytuacji, np. nie mówi zbyt głośno,
    c) uczestniczy w rozmowie na tematy związane z ?yciem rodzinnym i
    szkolnym, tak?e inspirowane literaturą;
    2) w zakresie umiejętności czytania i pisania:
    a) rozumie sens kodowania oraz dekodowania informacji; odczytuje
    uproszczone rysunki, piktogramy, znaki informacyjne i napisy,
    b) zna wszystkie litery alfabetu, czyta i rozumie proste, krótkie teksty,
    c) pisze proste, krótkie zdania: przepisuje, pisze z pamięci; dba o estetykę
    i poprawność graficzną pisma (przestrzega zasad kaligrafii),
    d) posługuje się ze zrozumieniem określeniami: wyraz, głoska, litera, sylaba,
    zdanie,
    e) interesuje się ksią?ką i czytaniem; słucha w skupieniu czytanych utworów
    (np. baśni, opowiadań, wierszy), w miarę swoich mo?liwości czyta lektury
    wskazane przez nauczyciela,
    f) korzysta z pakietów edukacyjnych (np. zeszytów ćwiczeń i innych pomocy
    dydaktycznych) pod kierunkiem nauczyciela;
    3) w zakresie umiejętności wypowiadania się w małych fformach teatralnych:
    a) uczestniczy w zabawie teatralnej, ilustruje mimiką, gestem, ruchem
    zachowania bohatera literackiego lub wymyślonego, 6
    b) rozumie umowne znaczenie rekwizytu i umie posłu?yć się nim w
    odgrywanej scence,
    c) odtwarza z pamięci teksty dla dzieci, np. wiersze, piosenki, fragmenty
    prozy.
    2. Język obcy nowo?ytny. Wspomaganie dzieci w porozumiewaniu się z osobami, które
    mówią innym językiem. Uczeń kończący klasę I:
    1) rozumie proste polecenia i właściwie na nie reaguje;
    2) nazywa obiekty w najbli?szym otoczeniu;
    3) recytuje wierszyki i rymowanki, śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego;
    4) rozumie sens opowiedzianych historyjek, gdy są wspierane obrazkami, gestami,
    przedmiotami.
    3. Edukacja muzyczna. Wychowanie do odbioru i tworzenia muzyki: śpiewanie
    i muzykowanie, słuchanie i rozumienie. Uczeń kończący klasę I:
    1) powtarza prostą melodię; śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego, wykonuje
    śpiewanki i rymowanki;
    2) odtwarza proste rytmy głosem i na instrumentach perkusyjnych; wyra?a nastrój
    i charakter muzyki pląsając i tańcząc (reaguje na zmianę tempa i dynamiki);
    3) realizuje proste schematy rytmiczne (tataizacją, ruchem całego ciała);
    4) wie, ?e muzykę mo?na zapisać i odczytać;
    5) świadomie i aktywnie słucha muzyki, potem wyra?a swe doznania werbalnie
    i niewerbalnie;
    6) kulturalnie zachowuje się na koncercie oraz w trakcie śpiewania hymnu
    narodowego.

    itp

    Jest to podstawa programowa, gdzie nauczyciel ma prawo modyfikować, poszerzać wiadomosci, gdyz program zawsze układa sie pod daną klasę, możliwosci szkoły i otoczenia.

    #5080494

    ulaluki

    Zamieszczone przez Edysia
    Nie jest wyjątkowa, ma wysoki poziom i tyle.
    Ale ja mogę zrozumieć że w pierwszej klasie:
    – mają normalne oceny
    – Czytają
    – piszą dyktanda
    – mają klasówki co miesiąc
    – testy językowe
    -ect…

    wszystko to ok, potrzebne, fajnie dużo ich nauczą

    Mój sześciolatek też ma to wszystko i jakoś nie sądzę, że to jest powyżej normalnego poziomu:)
    Nut nie mamy:)

    #5080495

    halinasuperdziewczyna

    Zamieszczone przez ulaluki
    Mój sześciolatek też ma to wszystko i jakoś nie sądzę, że to jest powyżej normalnego poziomu:)
    Nut nie mamy🙂

    a widzisz 😉



    #5080496

    edysia

    Zamieszczone przez ulaluki
    Mój sześciolatek też ma to wszystko i jakoś nie sądzę, że to jest powyżej normalnego poziomu:)
    Nut nie mamy:)

    Według tego co piszą na forum, to nie jest to normalne według nowej podstawy programowej.

    #5080497

    chilli

    Zamieszczone przez Edysia
    Według tego co piszą na forum, to nie jest to normalne według nowej podstawy programowej.

    a jakim zakresie maja te wszystkie zadania?

    #5080498

    figa

    Właśnie zapytałam P. czy zna nuty.
    Odpowedziałą, że zna.
    Recytuj – wyrecytowała (do, re, mi itd, literkowych zna chyba tylko pięć, bo sa w trakcie przerabiania podobno).
    Zapisać umiesz? Umiem.
    Klucz wiolinowy, nuty, półnuty, ćwierćnuty itd – „wszystkiego mamo uczyliśmy się w szkole, tylko takich po 4 nuty jeszcze nie zapisywaliśmy” (cokolwiek to oznacza ;))
    Lekcji muzyki w planie nie ma.

    To imo znaczy, ze jest jak mówi Kreseczka,
    gdzieś tam te nauki są zaszyte w programie,
    gdyż ode mnie moje dziecko niczego w tej dziedzinie na bank się nie nauczyło :Fiu fiu:

    #5080499

    edysia

    Zamieszczone przez szpilki
    a jakim zakresie maja te wszystkie zadania?

    A konkretnie o co pytasz, nie bardzo wiem o jaki zakres Ci chodzi



    #5080500

    chilli

    o zakres materialu – czy musza wypisywac stolice miast z pamieci czy dyktanda sa w obrebie 24 liter czy maja tabliczke mnozenia czy licza w zakresie do 20, czy czytaja w pustyni i w puszczy czy czytanki maja po jednej stronie. i z jakich podrecznikow korzystacie?

    #5080501

    edysia

    Książki mają „razem w szkole”
    dyktanda – pisanie ze słuchu ale w obrębie ilu liter to Ci nie powiem bo nie wiem :Hmmm…: ale znają cały alfabet.
    Natalka poza książkami ma jeszcze zeszyty do polskiego i matematyki.
    Tabliczki mnożenie oczywiście że nie mają – to poziom 3 klasy
    ale dodawanie i odejmowanie , zbiory , , =
    działania matematyczne na 3 liczbach itd…
    Czytanki mają z książek , dzieci są na lekcjach pytane z czytania – czytanie na głos w klasie.
    W domu mieli do przeczytania lekturę – jak dziecko sobie dobrze nie radzi z czytaniem to z pomocą rodziców.
    Co miesiąc mają klasówkę, po zakończeniu każdej książki ( jest ich 10 )
    Mają stawiane normalne oceny w skali 1-6
    co jeszcze chcesz wiedzieć

    Dodam, że całą lekcjęsiedzą w ławkach na słynnym dywaniku siedzieli tylko 1-go dnia:Wstyd:



    #5080502

    lilavati

    Mnożenie jest w pierwszym semestrze drugiej klasy

    #5080503

    edysia

    Zamieszczone przez ania_st
    Mnożenie jest w pierwszym semestrze drugiej klasy

    a w drugiej, ok, mnożenia nie mają

    #5080504

    chilli

    a czyli ida normalnie programem dla dzieci szescioletnich

Postów wyświetlanych: 15 - od 16 do 30 (wszystkich: 70)


Musisz się zarejestrować lub zalogować, żeby odpowiedzieć

Close