Logopedia czy resocjalizacja?

Dziewczyny ukończyłam pedagogikę resocjalizacyjną na licencjacie, a teraz mam dylemat z magisterką.
Nie wiem co ma większa przyszłość, czy może pracujecie jako logopeda i gdzie?
Obecnie jestem na stażu w szkole podst. i pani pedagog w czerwcu ma odejść na emeryturę i być może mam jakąś szansę…
Staż mam do kwietnia.
Resocjalizację studiowałam z myslą o pracy w Policji lub Ośrodkach dla nieletnich, ale jest ciężko sie dostać, więc myślę jakby rozszerzyć swoje kwalifikacje i spróbować studiować logopedię…

Pozdrawiam

21 odpowiedzi na pytanie: Logopedia czy resocjalizacja?

zuzel2010-10-27 15:15:07

Nie jestem logopedą.

Dla mnie wybór byłby tylko jeden: logopedia.
Podziwiam Cię, że wybrałaś resocjalizację z myślą o pracy w policji czy ośrodku dla nieletnich. Dla mnie byłaby to praca ponad moje siły. Ale jeśli wiesz na co się piszesz i się w tym widzisz, to idź w to dalej! Mało jest osób, które mają predyspozycje by pracować w takich ośrodkach.

ciapa2010-10-27 15:34:10

Patrząc po moim miejscowym rynku to logopedia, zwłaszcza neurologopedia i terapia osób dorosłych z afazją po wylewach/terapia dzieci afatycznych, autystycznych
Jakbym miała wybierać przyszłościowo to bym się w tym wyspecjalizowała
Oczywiście zainteresowania i marzenia to inna działka i jezeli myslisz w przyszłości o pracy zwiazanej z resocjalizacją to idz na to

arkek2010-10-27 15:35:14

Ja studiuję podyplomowo neurologopedię i powiem Ci, że z pracą jest bardzo ciężko. Mimo, że zapotrzebowanie jest ogromne. W szkołach nie zawsze są etaty, zazwyczaj jakieś cząstkowe godziny- trzeba łączyć etaty. Poradnie, przychodnie i szpitale(piszę w odniesieniu do neuro) obsadzone i każdy trzyma swojego miejsca. A dodam, że mieszkam na Śląsku i piszę jaka tu jest sytacja. Nie doradzę, bo to Twoja decyzja, ale piszę jakie mam doświadczenia.

redyna2010-10-27 15:43:13

Zamieszczone przez arkek:Ja studiuję podyplomowo neurologopedię i powiem Ci, że z pracą jest bardzo ciężko. Mimo, że zapotrzebowanie jest ogromne. W szkołach nie zawsze są etaty, zazwyczaj jakieś cząstkowe godziny- trzeba łączyć etaty. Poradnie, przychodnie i szpitale(piszę w odniesieniu do neuro) obsadzone i każdy trzyma swojego miejsca. A dodam, że mieszkam na Śląsku i piszę jaka tu jest sytacja. Nie doradzę, bo to Twoja decyzja, ale piszę jakie mam doświadczenia.

Potwierdzam, mam wielu znajomych, którzy szukają godzin dla logopedów, łączą szpitale ze szkołami, a i tak niewiele godzin im wychodzi.

lea2010-10-27 15:56:11

Logopedia.

meva2010-10-27 16:41:39

Ja bym wybralam logopedie.

jaewa2010-10-27 18:21:34

Według mnie logopedia to nadal przyszłość. Może się mylę, ale dopiero od niedawna rodzice są bardziej świadomi i tych potrzeb. Kto widział, żeby w czasach naszego dzieciństwa do przedszkola przychodzil logopeda lub żeby prowadzać dzieci na prywatne wizyty. Może się mylę, bo sama takich doświadczeń nie mam. Tak mi się wydaje.

lilavati2010-10-27 18:25:54

Zamieszczone przez JaEwa:Według mnie logopedia to nadal przyszłość. Może się mylę, ale dopiero od niedawna rodzice są bardziej świadomi i tych potrzeb. Kto widział, żeby w czasach naszego dzieciństwa do przedszkola przychodzil logopeda lub żeby prowadzać dzieci na prywatne wizyty. Może się mylę, bo sama takich doświadczeń nie mam. Tak mi się wydaje.

Wiem, że taki twór istniał w przychodni dziecka 🙂
Ja wybrała bym logopedie choćby dlatego, że resocjalizacje już masz
Trafnego wyboru i szybkiego znalezienia wymarzonej pracy (teraz na rynku chyba trudno o pracę w wielu zawodach)

aniuniaw2010-10-28 17:03:53

Dziewczyny dziękuję za szczerość.
Jutro zadzwonię na Uczelnię i przepiszę się z resocjalizacji na logopedię. Jakby był etat na pedagoga wolny, to zawsze będę miała drugi kierunek logopedii, tak to sobie tłumaczę.
Dziękuję serdecznie i pozdrawiam

arkek2010-10-28 17:31:58

Podziwiam odwagi, że kierunek studiów wybierasz pod wpływem kilku wypowiedzi na forum. Może najpierw zorientuj się jak wygląda rynek pracy w Twojej okolicy. Co bardziej się “przyda” w przyszłości, gdzie i jakie będą etaty. Gdzie Ty się lepiej widzisz i co byś chciała robić i gdzie pracować, komu pomagać. Właściwych decyzji życzę i miłego studiowania 🙂

aniuniaw2010-10-28 18:26:05

Zamieszczone przez arkek:Podziwiam odwagi, że kierunek studiów wybierasz pod wpływem kilku wypowiedzi na forum. Może najpierw zorientuj się jak wygląda rynek pracy w Twojej okolicy. Co bardziej się “przyda” w przyszłości, gdzie i jakie będą etaty. Gdzie Ty się lepiej widzisz i co byś chciała robić i gdzie pracować, komu pomagać. Właściwych decyzji życzę i miłego studiowania 🙂

hehe, fajnie to zabrzmiało.
Chcę zobaczyć co ma wieksze poparcie według Was. Od 6 lat mieszkam w małej miejscowosci. Marzy Mi się praca w Izbie Dziecka lub z Młodzieżą z problemami. Jako kurator trzeba mieć zaj… duże plecy.
Jestem obecnie na stażu w PSP i przekazała mi jedna z mam z trójki klasowej, że dyrektor powiedział, że coraz więcej dzieci ma problemy i potrzebny im ktos taki jak ja po resocjalizacji, kto ma odpowiednie podejście i kwalifikacje i mógłby zastapić pania pedagog gdy odejdzie na emeryt.
Logopedia mnie pociąga i myślałam o poszerzeniu wiedzy, by mieć szerszy horyzont, a głupio mi zapytać pana dyrektora, czy wieksze mam szanse z samą reso czy jak zrobię logopedię, to może bardziej zabłysnę.
Najgorsze , że nie mam 100 % pewności czy sie wstrzelę.

zuzel2010-10-28 18:29:10

A dużo miałaś styczności z taką młodzieżą i rodzinami, które mają kuratorów? Wiesz jacy to są ludzie i co Cię czeka?
Nie wszyscy chcą się resocjalizować i dać sobie pomóc. Nie boisz się o swoja rodzinę?

olesia12010-10-28 19:00:50

Ja jestem logopedą-pracuję w zawodzie.
mgr mam z pedagogiki i nie miałam pracy w zawodzie przez kilka lat po studiach….Z logopedią się akurat wstrzeliłam – ale łatwo nie jest- w naszym rejonie jest akurat przesyt logopedów….
Niemniej studia polecam! i sama praca też bardzo ok.
Aaa i podpiszę się pod Ciapą-neuro jest chyba najbardziej przyszłościowa.

wkasia2010-10-28 20:37:30

HEJ dziewczyny,

też przerabiam problem, co wybrać po licencjacie. Skończyła wyższą szkołę bankową -[edytowane przez moderatora], kierunek psychologia w biznesie. Mają też studia II stopnia, na stronie sobie możecie zobaczyć jakie – finanse i rachunkowość ? Ja raczej chcę pozostac przy psychologii, no ale sama dokładnie nie wiem. Mieszkam w Oleśnicy (szybki dojazd do Wrocławia) i tak trudno jednoznacznie ocenić rynek pracy. Myślę, że w miarę ze wszystkim było by ok, tylko pozstaje kwestia zarobków. Orientujecie się jak to jest np. z resocjalizacja?

aniuniaw2010-11-03 18:52:15

Ja jestem po resocjalizacji i z praca bardzo ciężko, dlatego chcę dodatkowo zrobić logopedię, może szanse sie zwiekszą.
Po reso, a staż dostałam w szkole , bo to jednak pedagogika resocjalizacyjna.
Dobrze byłoby zostac w tej szkole, aczkolwiek marzyłam o policji. Jednak tutaj troche wolnego jest, a w służbach mundurowych, pracuje się czasami i 16 h i weekendy, a ja za dziećmi tesknię …och

kaktus2010-11-03 19:08:52

To ja się pytam…masz taka mozliwość? Po resocjalizacji na logopedię? Toz to zupelnie inne kierunki są…

a z innej strony – resocjalizacja jest bardzo wąska jezeli chodzi o mozliwości pracy – jako pedagog szkolny nie bardzo /społeczna/- pracownik socjalny nie /praca socjalna/ – świetlice tez nie /opiekuńczo-wychowawcza/
Może masz mozliwość zrobienia pedagogiki ogólnej – to mimo wszystko ogólniejsze i latwiej o jakis ruch na rynku pracy..a logopedię jak się nie myle mozna podyplomówką uzupelnić…a podyplomowke ja pierwszą robilam jeszcze w trakcie Mgr…

a próbowałaś wogóle do Policji..oni nabór maja stale…pewnie, że sa testy, ale jak się ich nie przejdzie to nie będziesz wiedziała czy dasz radę;) A Policjanci mają tez fajny system pracy – stale “muszą” brać wolne 😉 Jak zadługo mają słóżbę to nikt im coprawda za to nie placi, ale dostają dodatkowe dni wolne…i razem sporo tego mają

Ja jestem po kierunku UG który nazywał sie – pedagogika spoleczna, praca opiekuńczo-wychowawcza i sojcalna;) Nie iwem kto ten kierunek tak nazwał, ale DZIĘKI ! to nam dało duzo mozliwości…następne roczniki juz tak dobrze nie miały;)

ps ja jestem kuratorem bez pleców;)

kaktus2010-11-03 19:30:05

Zamieszczone przez aniuniaw:hehe, fajnie to zabrzmiało.
Chcę zobaczyć co ma wieksze poparcie według Was. Od 6 lat mieszkam w małej miejscowosci. Marzy Mi się praca w Izbie Dziecka lub z Młodzieżą z problemami. Jako kurator trzeba mieć zaj… duże plecy.
Jestem obecnie na stażu w PSP i przekazała mi jedna z mam z trójki klasowej, że dyrektor powiedział, że coraz więcej dzieci ma problemy i potrzebny im ktos taki jak ja po resocjalizacji, kto ma odpowiednie podejście i kwalifikacje i mógłby zastapić pania pedagog gdy odejdzie na emeryt.
Logopedia mnie pociąga i myślałam o poszerzeniu wiedzy, by mieć szerszy horyzont, a głupio mi zapytać pana dyrektora, czy wieksze mam szanse z samą reso czy jak zrobię logopedię, to może bardziej zabłysnę.
Najgorsze , że nie mam 100 % pewności czy sie wstrzelę.

Ja myślę, że nie głupio…

Spytałabym…bo w szkole to nie tylko widzi misię dyrektora, ale wyraźne wytyczne ministerstwa, na jakie stanowisko jakie można/trzeba mieć ukonczone studia…
Byc moze zaproponuje ci kończenie oligofreno – bo dzieci ze specjalnymi potrzebami edukcyjnymi może ma…moze Terapię Pedgogiczną …pogadaj…różne mogą mieć potrzeby

vieta2010-11-03 20:02:22

Zamieszczone przez aniuniaw:Dziewczyny dziękuję za szczerość.
Jutro zadzwonię na Uczelnię i przepiszę się z resocjalizacji na logopedię. Jakby był etat na pedagoga wolny, to zawsze będę miała drugi kierunek logopedii, tak to sobie tłumaczę.
Dziękuję serdecznie i pozdrawiam

skonczylam: licencjat resocjalizacja, magisterka-resocjalizacja i opiekuncza i teraz zaluje, bo nie mam wiecej niz mialam. Radzilabym Tobie zmienic kierunek, teraz poszlabym na logopedie i ped. przedszkolna i wczesnoszkolna. Powodzenia!

aniuniaw2010-11-04 18:28:10

Pedagogika mnie bardzo interesuje i pomogła mi w wychowaniu własnych dzieci. Ogólnie wolałabym pracować z trudną młodzieżą, ale co z tego jak na naszym rynku pracy jest jak jest i chciał nie chciał, muszę rozwijać się w szerszym zakresie.
Obecnie ze stażu w PSP wracam tak zmęczona od tego hałasu w zerówce i I klasie, że naprawdę porażka…

W suplemencie mam napisane, że posiadam kwalifikacje do pracy opiekuńczo-wychowawczej i resocjalizacyjnej w instytucjach z zakresu profilaktyki niedostosowania społecznego oraz resocjalizacji. Umozliwia prace w placowkach szkolno-wychowawczych, placowkach resocjalizujących oraz instytucjach resortów sprawiedliwosci i spraw wewnetrznych.

Nie wiem zatem czy do placówki szkolno-wychowawczej mozna zaliczyć szkołę? czy chodzi tu głównie o Ośrodki..

Jest ciężko po resocjalizacji, ale w marcu mam testy do policji w Legionowie, jeżeli nie tu, to będę tam sie starała…

anulkam2010-11-04 21:45:37

Zamieszczone przez arkek:Podziwiam odwagi, że kierunek studiów wybierasz pod wpływem kilku wypowiedzi na forum. Może najpierw zorientuj się jak wygląda rynek pracy w Twojej okolicy. Co bardziej się “przyda” w przyszłości, gdzie i jakie będą etaty. Gdzie Ty się lepiej widzisz i co byś chciała robić i gdzie pracować, komu pomagać. Właściwych decyzji życzę i miłego studiowania 🙂

Arkek niestety teraz jest ciężko z pracą. Nie można patrzeć na to co jest zapotrzebowanie, bo okazuje się, że na nic lub prawie nic. Jestem po ped, plus kurs hipoterapii z doświadczeniem ok. 4 letnim i siedzę w domu. Ponoć bez znajomości się nie wstrzelę- miasto ma 60 tys mieszkańców. Mieszkamy tu od roku. Znajomości brak! I szlak mnie trafia!

logopedia super wybór- będziesz zadowolona:)

vieta2010-11-05 12:47:03

Zamieszczone przez aniuniaw:Pedagogika mnie bardzo interesuje i pomogła mi w wychowaniu własnych dzieci. Ogólnie wolałabym pracować z trudną młodzieżą, ale co z tego jak na naszym rynku pracy jest jak jest i chciał nie chciał, muszę rozwijać się w szerszym zakresie.
Obecnie ze stażu w PSP wracam tak zmęczona od tego hałasu w zerówce i I klasie, że naprawdę porażka…

W suplemencie mam napisane, że posiadam kwalifikacje do pracy opiekuńczo-wychowawczej i resocjalizacyjnej w instytucjach z zakresu profilaktyki niedostosowania społecznego oraz resocjalizacji. Umozliwia prace w placowkach szkolno-wychowawczych, placowkach resocjalizujących oraz instytucjach resortów sprawiedliwosci i spraw wewnetrznych.

Nie wiem zatem czy do placówki szkolno-wychowawczej mozna zaliczyć szkołę? czy chodzi tu głównie o Ośrodki..

Jest ciężko po resocjalizacji, ale w marcu mam testy do policji w Legionowie, jeżeli nie tu, to będę tam sie starała…

ja z potzreby serca chcialabym pracowac z dziecmi majcymi problemy, np. w domu dziecka, kurator sadowy, itp. to by mnie innteresowalo ale niestety zycie to inna bajka. Jakbym dostala sie do jakiegos domu dziecka musialabym dojezdzac i godziny pracy;(
Jako kurator trzeba miec znajomosci. Zastanawiam sie co dalej..
Myslalam juz o przedszkolnej i wczesnoszkolnej, ale nie mam pewnosci.
Jestem ciekawa czy Ci sie uda..zycze ci tego!

Znasz odpowiedź na pytanie: Logopedia czy resocjalizacja??

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Oczekując na dziecko
teraz zaczynają rodzić LIPCOWKI, aby w sierpniu włożyć miniówki :)
Oto Wasza lista z terminami. :) [B]Wszelkie zmiany, proszę wysyłać mi na priva[/B] - powodzenia!!! [CENTER] [URL=http://imageshack.us/photo/my-images/688/lipcowki00808.jpg/][IMG]http://img688.imageshack.us/img688/8926/lipcowki00808.jpg[/IMG][/URL] [/CENTER] ************* [SIZE="5"][B][COLOR="MediumTurquoise"]Wyprawka dla dziecka[/COLOR][/B][/SIZE] Kompletowanie wyprawki dla Waszego dziecka powinno się rozpocząć od ustalenia tego,
Czytaj dalej
Tematy, których nie znalazłam w forum
Jak domyć
Szklane półki podświetlane ledami Próbowałam wszystkiego i stale widać mazy:Boje się:
Czytaj dalej