Moj dom – wasze opinie

Udalo sie nam kupic dzialke, tzn czekamy jeszcze tylko na odpowiedz czy agencja rolna nie chce tego kupic, ale podobno jest to bardzo malo prawdopodobne, wiec czujemy sie juz wlascicielami. I na poczatku chcielismy dzialke odsprzedac z zyskiem a teraz myslimy, zeby wybudowac narazie malutki domek, bo mieszkanie w bloku nas meczy, mimo ze mieszkanko ladne i duze, to sasiedzi rozni. I znalezlismy taki projekt:

Wprowadzimy napewno kilka zmian, po pierwsze domek bedzie mial okolo 7 m szerokosci, po drugie zmiana ukladu, jak na zalaczniki (zrobione na szybko przezemnie wiec sorki za jakosc).
I jestem ciekawa waszych opini, co byscie zmienily, jak Wam sie wogole podoba itd… Bede wdzieczna za wszystkie, nawet krytyczne zdania, sugestie itd.
Oto projekt po zmianach:

82 odpowiedzi na pytanie: Moj dom – wasze opinie

maduxia Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez swiki:Udalo sie nam kupic dzialke, tzn czekamy jeszcze tylko na odpowiedz czy agencja rolna nie chce tego kupic, ale podobno jest to bardzo malo prawdopodobne, wiec czujemy sie juz wlascicielami. I na poczatku chcielismy dzialke odsprzedac z zyskiem a teraz myslimy, zeby wybudowac narazie malutki domek, bo mieszkanie w bloku nas meczy, mimo ze mieszkanko ladne i duze, to sasiedzi rozni. I znalezlismy taki projekt:
[Zobacz stronę]
Wprowadzimy napewno kilka zmian, po pierwsze domek bedzie mial okolo 7 m szerokosci, po drugie zmiana ukladu, jak na zalaczniki (zrobione na szybko przezemnie wiec sorki za jakosc).
I jestem ciekawa waszych opini, co byscie zmienily, jak Wam sie wogole podoba itd… Bede wdzieczna za wszystkie, nawet krytyczne zdania, sugestie itd.

na wizualnie to mi sie podoba 🙂
ale…. dla mnie za mały, niestety
m.

yoko Dodane ponad rok temu,

ogladalismy kiedys ten projekt – zdanie mam takie samo jak Maduxia.

sole Dodane ponad rok temu,

Jak dobrze rozumiem zalezy na malym domku szybkiej budowie ?
Doskonaly!! Maly koszt, funkcjonalny i szybki do realizacji.

Jedyne co to dom nie urosnie z dziecmi wiec moze byc wam ciasno za kilka lat.

dorotka1 Dodane ponad rok temu,

piekny domek
szczegolnie na letniskowy
pieknie bedzie wygladal w prostej duzej przestrzeni
i w takim wykonczeniu jak na projekcie
to rozszerzenie moze nie przyniesc fajnego efektu ogolnego – trzeba by to bylo obejrzec dokladniej
jesli sie zdecydujesz to trzymalabym sie sposobu wykonczenia jak na projkcie- fajne polaczenie drwena i nowoczesnych okien daje mu uroku

nie wiem w jakim metrazu teraz mieszkasz wiem ze osoby mieszkajace w mieszkaniach maja wyobrazenie ze niewiele wiecej mertow w domku wystarczy
niestety dom wymaga wielu pomieszczen gospodarczych
a to zajmuje przestrzen

zawsze malo przedsionkow szaf garderob spizarni schowokow i innych graciarni 😉

najbardziej podoba mi sie to ze jest parterowy
marzylam o parterowym

bratek Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez dorotka1:
zawsze malo przedsionkow szaf garderob spizarni schowokow i innych graciarni 😉

oj tak, święte słowa

ja mam mały, mniejszy niz ten
na dzień dzisiejszy mi wystarcza nawet przy trójce dzieci-przynajmniej jest mało do sprzatania po nich
ale z niecierpliwością oczekuję budowy docelowego
bo z 3 nastolatków nie wyobrażam sobie mieszkać w tym co mam

aggi Dodane ponad rok temu,

Jestem miło zaskoczona ,ze podoba się komuś dom z płaskim dachem – więcej takich klientów proszę ! ;)i to drewienko no mniam 🙂

Ale po
1. brak przedsionka
2. sypialnia nr 4 nie jest nawet normową sypialnia dla 1 osoby
3.pokój dzienny +kuchnia 22 m2 – czyli około na oko 5 m2 kuchnia – przygotowanie posiłku graniczy z cudem i pozostaje 17 m2 na salon- norma w budynkach wielorodzinnych jest bodajrze 19(teraz dokładnie nie pamietam)

Dom faktycznie jak na letniskowy jest super, ale do mieszkania zdecydowanie odradzam, nie spełnia podstawowych parametrów by się go dobrze użytkowało.
to tak na szybko

a teraz dojrzałam Twoja koncepcję-no mocno poszalałaś z programem- radzę udać się do architekta i razem z nim zaprojektowac wymarzony domek 🙂

aggi Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez dorotka1:piekny domek
szczegolnie na letniskowy
pieknie bedzie wygladal w prostej duzej przestrzeni
i w takim wykonczeniu jak na projekcie
to rozszerzenie moze nie przyniesc fajnego efektu ogolnego – trzeba by to bylo obejrzec dokladniej
jesli sie zdecydujesz to trzymalabym sie sposobu wykonczenia jak na projkcie- fajne polaczenie drwena i nowoczesnych okien daje mu uroku

nie wiem w jakim metrazu teraz mieszkasz wiem ze osoby mieszkajace w mieszkaniach maja wyobrazenie ze niewiele wiecej mertow w domku wystarczy
niestety dom wymaga wielu pomieszczen gospodarczych
a to zajmuje przestrzen

zawsze malo przedsionkow szaf garderob spizarni schowokow i innych graciarni 😉

najbardziej podoba mi sie to ze jest parterowy
marzylam o parterowym
normlanie Dorotko jak zwykle 😉 masz racje 🙂

Dodane ponad rok temu,

dokładnie wczoraj rozważaliśmy taką opcję…wybudowac na razie na działce mały domek, i spokjonie ciągnąć nasze 180m2
wszystko oczywiście drewniane
z tym, że my budujemy się na całkiem niezłych terenach rekreacyjnych tuż koło Szczyrku na sporej działce nad rzeką więc domek pozostałby do wynajmowania turystom
tylko kurna, szkoda nam kasy jakoś…:Hmmm…:

a w temacie…bardzo ładny domek

ahimsa Dodane ponad rok temu,

Na letniskowy ok.
Albo dla pary bez dzieci….trzeba sie zastanowić czy to jest docelowe czy nie…jeśli tak-nie zdecydowałabym sie. Po. użytkowa jak mieszkanie w bloku:Niepewny:

ps. i ja uwielbiam mansardy-więc ten projekt odpada, ale to ja;)

magdzik Dodane ponad rok temu,

Domek bardzo mi sie podoba, ale jest on za mały dla rodziny z dziećmi. Z czasem byc może miała żal, że nie zdecydowałas się na kilkanaście metrów więcej.
Ja kupowałam mieszkanie dla pary, no ale juz z dziećmi sie nie miescimy. No a można było te 10 m2 wiecej…

dorota27 Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez swiki:Udalo sie nam kupic dzialke, tzn czekamy jeszcze tylko na odpowiedz czy agencja rolna nie chce tego kupic, ale podobno jest to bardzo malo prawdopodobne, wiec czujemy sie juz wlascicielami. I na poczatku chcielismy dzialke odsprzedac z zyskiem a teraz myslimy, zeby wybudowac narazie malutki domek, bo mieszkanie w bloku nas meczy, mimo ze mieszkanko ladne i duze, to sasiedzi rozni. I znalezlismy taki projekt:
[Zobacz stronę]
Wprowadzimy napewno kilka zmian, po pierwsze domek bedzie mial okolo 7 m szerokosci, po drugie zmiana ukladu, jak na zalaczniki (zrobione na szybko przezemnie wiec sorki za jakosc).
I jestem ciekawa waszych opini, co byscie zmienily, jak Wam sie wogole podoba itd… Bede wdzieczna za wszystkie, nawet krytyczne zdania, sugestie itd.

podpisze sie pod dorotka..wyglada mi bardziej na dom letniskowy, ale w dzisiejszych czasach czy to wazne.. jesli masz odpowiednia kaske na to to buduj:)
a dzieci..kto to wie..ludzie buduja duze domy a potem sami w nich siedza

2308 Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez dorotka1:piekny domek
szczegolnie na letniskowy
pieknie bedzie wygladal w prostej duzej przestrzeni
i w takim wykonczeniu jak na projekcie
to rozszerzenie moze nie przyniesc fajnego efektu ogolnego – trzeba by to bylo obejrzec dokladniej
jesli sie zdecydujesz to trzymalabym sie sposobu wykonczenia jak na projkcie- fajne polaczenie drwena i nowoczesnych okien daje mu uroku

nie wiem w jakim metrazu teraz mieszkasz wiem ze osoby mieszkajace w mieszkaniach maja wyobrazenie ze niewiele wiecej mertow w domku wystarczy
niestety dom wymaga wielu pomieszczen gospodarczych
a to zajmuje przestrzen

zawsze malo przedsionkow szaf garderob spizarni schowokow i innych graciarni 😉

najbardziej podoba mi sie to ze jest parterowy
marzylam o parterowym

Też tak uważam. Ja mam dom właściwie parterowy, bo z możliwością zabudowy poddasza, czego napewno przez wiele lat nie będziemy robić. Powierzchnia duża bo 160 m2 i szczezrze powiedziawszy po roku mieszkania w tym domu przestał mi się wydawać duży.

Zamieszczone przez Vala:z tym, że my budujemy się na całkiem niezłych terenach rekreacyjnych tuż koło Szczyrku na sporej działce nad rzeką więc domek pozostałby do wynajmowania turystom
tylko kurna, szkoda nam kasy jakoś…:Hmmm…:

To będziemy blisko siebie mieszkały.

2308 Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez DOROTA27:
a dzieci..kto to wie..ludzie buduja duze domy a potem sami w nich siedza

To też prawda, ale wydaje mi się, że teraz już ludzie nie budują takich domów jak kiedyś. Parter + 2 piętra. Jedno dla syna drugie dla córki. :Fiu fiu:

natinka Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Vala:
z tym, że my budujemy się na całkiem niezłych terenach rekreacyjnych tuż koło Szczyrku na sporej działce nad rzeką więc domek pozostałby do wynajmowania turystom
tylko kurna, szkoda nam kasy jakoś…:Hmmm…:

napewno super teren …

Zamieszczone przez karabella:To też prawda, ale wydaje mi się, że teraz już ludzie nie budują takich domów jak kiedyś. Parter + 2 piętra. Jedno dla syna drugie dla córki. :Fiu fiu:

mojego P szwagier tak wybudował tylko ze z jednym pientrem 3 duze pokoje, kuchnia, łazienka ,ubikacja na dole to samo a teraz nikt nie chce z nimi mieszkać masakra bo dzieci mają inne opcje i co zrobisz chyba tylko gore rozbierac i mieszkać w mniejszym 😉

Dodane ponad rok temu,

To będziemy blisko siebie mieszkały.[/QUOTE]

już mieszkamy :Hyhy:

maduxia Dodane ponad rok temu,

szczezrze powiedziawszy po roku mieszkania w tym domu przestał mi się wydawać duży.

według moich obserwacji: człowiek bardzo szybko przyzwyczaja sie do “nadmiaru” przestrzeni, przez pierwszy tydzień ja w swojej sypialni nie mogłam spać, taka wydawała mi sie ogromna; jak ktoś przychodzi i mówi- tyle u was przestrzeni- to ja juz tego nie zauważam, dla mnie to jest zwyczajne.
do braku przestrzeni nie przyzwyczaisz się w życiu, zwłaszcza kiedy liczba osób w domu i gratów i mebli rośnie, no nie da się z dnia na dzień przestać zauważać, że z niczym się nie mieścisz, że nikt nie ma własnego kąta albo że nie ma gdzie czegoś tam postawić…
m.

2308 Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Vala:już mieszkamy :Hyhy:

A gdzie mieszkasz na tym podbeskidziu. Napisz na priva.

swiki Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez maduxia:na wizualnie to mi sie podoba 🙂
ale…. dla mnie za mały, niestety
m.

No w projekcie jest maly – docelowo o kilkanascie czy kilkadziesiat nawet metrow wiekszy, bo wymiary: 7×16,5 w srodku, czyli wyjdzie okolo 100 metrow uzytkowej. To juz chyba nie malo wlasnie??
Zamieszczone przez sole:Jak dobrze rozumiem zalezy na malym domku szybkiej budowie ?
Doskonaly!! Maly koszt, funkcjonalny i szybki do realizacji.

Jedyne co to dom nie urosnie z dziecmi wiec moze byc wam ciasno za kilka lat.
To ma byc domek na kilka lat wlasnie, bo docelowo szukamy taniej i duzej dzialki w pieknej okolicy, ale myslimy sobie, ze jak cisnac sie w mieszkaniu, to moze lepiej maly i tani domek wybudowac.
Zamieszczone przez dorotka1:
nie wiem w jakim metrazu teraz mieszkasz wiem ze osoby mieszkajace w mieszkaniach maja wyobrazenie ze niewiele wiecej mertow w domku wystarczy
niestety dom wymaga wielu pomieszczen gospodarczych
a to zajmuje przestrzen

zawsze malo przedsionkow szaf garderob spizarni schowokow i innych graciarni 😉

teraz mam 55 metrow mieszkanie, i tez ciagle malo szaf, schowkow itd a tu bym miala dwa razy wiecej prawie powierzchni.
Zamieszczone przez aggi:Jestem miło zaskoczona ,ze podoba się komuś dom z płaskim dachem – więcej takich klientów proszę ! ;)i to drewienko no mniam 🙂

1. brak przedsionka
2. sypialnia nr 4 nie jest nawet normową sypialnia dla 1 osoby
3.pokój dzienny +kuchnia 22 m2 – czyli około na oko 5 m2 kuchnia – przygotowanie posiłku graniczy z cudem i pozostaje 17 m2 na salon- norma w budynkach wielorodzinnych jest bodajrze 19(teraz dokładnie nie pamietam)

Dom faktycznie jak na letniskowy jest super, ale do mieszkania zdecydowanie odradzam, nie spełnia podstawowych parametrów by się go dobrze użytkowało.
to tak na szybko

a teraz dojrzałam Twoja koncepcję-no mocno poszalałaś z programem- radzę udać się do architekta i razem z nim zaprojektowac wymarzony domek 🙂
maz jest architektem – projektantem i zajmuje sie tym na codzien, tylko ze ja narazie nie chce zawracac mu glowy, bo ma tyle roboty a chce juz dokladnie sobie ustalic co i jak jak bedzie robil projekt. Dlatego czekam na rady i sugestie. I po mojej przerobce to powierzchnie wychodza duzo wieksze, mnie salon z jadalnia okolo 35 metrow.

maduxia Dodane ponad rok temu,

przepraszam Cię, ale dla mnie dom o pow. uż. 100 m to nadal jest mało. Ale skoro to nie jest docelowy, to inna sprawa…
sama nie wiem, co lepsze, gnieździc się w bloku czekając na większy dom, czy mieszkać w fajnym- bo projekt podoba mi się bardzo-ale małym i szukać większej działki i stawiać kolejny…
Z doświadczenia-nie wlasnego- wiem, ze czasem taka tymczasowość ciągnie się latami

chociaż…. znajomi gnieździli sie z dwiema córkami w mikroskopijnym mieszkanku. Znaleźli dużą działkę, i dłuuuugo budowali na niej ogromny dom, tak, żeby wszyscy mieli duuuuużo miejsca… Jak go wreszcie wykończyli, to okazalo się, że córki mają po dwadzieścia parę lat, i nie chcą już z nimi mieszkać…
róbcie, jak Wam wygodniej 🙂
m.

usianka Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez swiki:maz jest architektem – projektantem i zajmuje sie tym na codzien, tylko ze ja narazie nie chce zawracac mu glowy, bo ma tyle roboty a chce juz dokladnie sobie ustalic co i jak jak bedzie robil projekt. Dlatego czekam na rady i sugestie. I po mojej przerobce to powierzchnie wychodza duzo wieksze, mnie salon z jadalnia okolo 35 metrow.

Głównym mankamentem Twojej wersji jest brak jakiegokolwiek pomieszczenia gospodarczego. Nawet jesli to domek tymczasowy myslalabym o nim jako o docelowym – w koncu kiedys mozesz zechciec go sprzedac, albo zostawic dziecku, a nawet moze sie Wam noga powinąc i okaze sie ze tam zostajecie. Wasi potencjalni następcy będą zapewne na to zwracac uwage. Jak chcesz to grzac – nie widze kotlowni. Nie ma miejsca na bzdety ogrodowe – przewidujesz jakies pomieszczenie gospodarcze przy garazu wolnostojącym? Układ pomieszczen wydaje sie byc calkiem ok, chociaz te skosne scianki i dlugi wąski korytarz mnie osobiscie by denerwowaly 😉 Elewacja i ogolna koncepcja z zewnątrz – moim zdaniem – bardzo fajne
Jesli Was stac ja bym budowala – pomieszkacie, zobaczycie co jest nie tak i przy drugim domku bedziecie juz mądrzejsi 🙂
Powodzenia

swiki Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez maduxia:przepraszam Cię, ale dla mnie dom o pow. uż. 100 m to nadal jest mało. Ale skoro to nie jest docelowy, to inna sprawa…
sama nie wiem, co lepsze, gnieździc się w bloku czekając na większy dom, czy mieszkać w fajnym- bo projekt podoba mi się bardzo-ale małym i szukać większej działki i stawiać kolejny…
Z doświadczenia-nie wlasnego- wiem, ze czasem taka tymczasowość ciągnie się latami

chociaż…. znajomi gnieździli sie z dwiema córkami w mikroskopijnym mieszkanku. Znaleźli dużą działkę, i dłuuuugo budowali na niej ogromny dom, tak, żeby wszyscy mieli duuuuużo miejsca… Jak go wreszcie wykończyli, to okazalo się, że córki mają po dwadzieścia parę lat, i nie chcą już z nimi mieszkać…
róbcie, jak Wam wygodniej 🙂
m.
To jaki Ty teraz masz duzy dom??
A wiem, ze ta tymczasowosz kilka lat potrwa napewno, ale te kilak lat i tak mieszkalibysmy w mieszkaniu i jeszcze w dzielnicy, ktora nie bardzo nam odpowiada.

Ja wiem, ze wogole to tez nie chce jakiejs ogromnej hawiry 🙂 Docelowo tez bylby to nieduzy domek, okolo 150 metrow tylko ze juz z poddaszem uzytkowym i kilkoma bajerami 🙂 Ale to juz wiekszy wydatek, a narzie nas poprostu nie stac i nie chcemy pakowac sie w kredyty,a a tekie malentwo udaloby sie nam wybudowac sprzedajac nasze mieszkanie i moze niewiele dokladajac.
no i wiem tez, ze nie chce potem mieszkac z dziecmi i ch rodzinami, wiec nie mam zamiaru budowac domu kilkurodzinnego.

No chyba ze gdzies rzucil sie komus w oczy malutki domek, parterowy z dachem plaskim, jedno lub dwuspadowym (bez bajerow na dachu) to chetnie obejrze 🙂
Dzieki za wszystkie opienie i czekam dalej

swiki Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Usianka:Głównym mankamentem Twojej wersji jest brak jakiegokolwiek pomieszczenia gospodarczego. Nawet jesli to domek tymczasowy myslalabym o nim jako o docelowym – w koncu kiedys mozesz zechciec go sprzedac, albo zostawic dziecku, a nawet moze sie Wam noga powinąc i okaze sie ze tam zostajecie. Wasi potencjalni następcy będą zapewne na to zwracac uwage. Jak chcesz to grzac – nie widze kotlowni. Nie ma miejsca na bzdety ogrodowe – przewidujesz jakies pomieszczenie gospodarcze przy garazu wolnostojącym? Układ pomieszczen wydaje sie byc calkiem ok, chociaz te skosne scianki i dlugi wąski korytarz mnie osobiscie by denerwowaly 😉 Elewacja i ogolna koncepcja z zewnątrz – moim zdaniem – bardzo fajne
Jesli Was stac ja bym budowala – pomieszkacie, zobaczycie co jest nie tak i przy drugim domku bedziecie juz mądrzejsi 🙂
Powodzenia

I wlasnie po to sie doradzam, a to garderoba nie wystarczy na rozne rupiecie itd? Powinno oprocz tego byc jeszcze jakies poieszczenie gospodarcze (co sie w nim zazwyczaj przechowuje)?? Co do grzania, to w kuchni (ten skos taki – trojkat ma byc kominek od strony salonu, a oprocz tego albo piec gazowy (podobno sa teraz takie, ze nie trzeba specjalnego poemieszczenia, albo wogole ogrzewanie podlogowe na prad. Ale to tez do przemyslenia jeszcze, wegiel raczej odpada, bo bawilismy sie juz z tym i nie odpowiada mi to.
A skosne scianki wynikaja z tad, ze jakbym tam chciala wstawiac drzwi na wprost, to korytarz musialby miec okolo 170 cm, szkoda mi poprostu powierzchi na tak wielkie korytarz. I tez chcialam go jakos skrocic, tyko nie wiem, jak i co gdzie by przestawic, zeby pokoje nie byly przechodnie a i korytarz bylby mniejszy?

maduxia Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez swiki:To jaki Ty teraz masz duzy dom??
A wiem, ze ta tymczasowosz kilka lat potrwa napewno, ale te kilak lat i tak mieszkalibysmy w mieszkaniu i jeszcze w dzielnicy, ktora nie bardzo nam odpowiada.

Ja wiem, ze wogole to tez nie chce jakiejs ogromnej hawiry 🙂 Docelowo tez bylby to nieduzy domek, okolo 150 metrow tylko ze juz z poddaszem uzytkowym i kilkoma bajerami 🙂 Ale to juz wiekszy wydatek, a narzie nas poprostu nie stac i nie chcemy pakowac sie w kredyty,a a tekie malentwo udaloby sie nam wybudowac sprzedajac nasze mieszkanie i moze niewiele dokladajac.
no i wiem tez, ze nie chce potem mieszkac z dziecmi i ch rodzinami, wiec nie mam zamiaru budowac domu kilkurodzinnego.

No chyba ze gdzies rzucil sie komus w oczy malutki domek, parterowy z dachem plaskim, jedno lub dwuspadowym (bez bajerow na dachu) to chetnie obejrze 🙂
Dzieki za wszystkie opienie i czekam dalej

ponad 250
gdybyśmy budowali sami, to na pewno byłby trochę-ale niewiele mniejszy, ale bralimy, co było 🙂 cieszę sie przestrzenią, dzieci mogą swobodnie ganiać, nikt sie o nikogo nie obija.. to naprawdę ma swoje plusy, minusy zresztą też, jak wszystko.

mamy kotłownię, dużą, podwójny garaż, w domu kilkumetrową kanciapę zamykaną i miejsce pod schodami, które musimy jeszcze dopracować, żeby się zamykało… mam wolne miejsce, którego tak szybko sie, mam nadzieję, nie zapełni; trzeba gdzieś trzymać mopy, odkurzacz, kosze na pranie i inne pierdoły…
kuchnię też mam sporą, ale zabudowa robiona przez pierwszych właścicieli, więc nie dość, że brzydka, to jeszcze szafek mało i sie nie mieszczę. Nie mam spiżarni a bardzo bym chciała, zeby trzymać tam zapasy spożywcze i rzadziej używany sprzęt.

Poza tym ja po 4 latach w bloku lubię pustkę, gołą ścianę i podłogę, a nie tłoczące się w każdym kącie dziesiątki mebli i dupereli na każdym centymetrze wolnej powierzchni. Doszliśmy do wniosku, że w takim otoczeniu odpoczywamy, chociaż na początku tej przestrzeni było za dużo.

wszystko jest kwestią tego, co ci sie podoba, jeżeli tzw. wolne miejsce nie jest priorytetem-dla mnie osobiście teraz jest , to nie trzeba go mieć. Gust się zmienia, kiedyś miałam nasycone, kolorowe ściany, teraz cafe latte, magnolię i jaśmin, żeby jeszcze optycznie powiększyć i nie robić konkurencji zieleni za oknem. Nie chcemy stawiać dodatkowych ścian- chociaż chłopaki mają wspólny pokój- nie chcemy dzielić przestrzeni. U nas to się sprawdza, bo za każdym razem, kiedy skądś wracamy, to cieszymy sie, że nie wracamy znowu do zagraconej , ciasnej klatki. A ktoś inny powie o naszej chałupie, że to stodoła :-))
m.
m.

yoko Dodane ponad rok temu,

Gdybym budowala dom, to ok 160mkw.
IMO to optymalne rozwiazanie dla 4-5 osobowej rodziny.
Swiki, Twoj dom, nawet jesli przejsciowy, to pochlonie i tak duzo kasy.
Wykonczeniówka jest droga… nie budowalabym nic na pół gwizdka – bedzie Was wkurzać, potem trudniej bedzie to ewentulanie sprzedać.
Lepiej sie pognieździć jeszcze trochę i zdecydowac na jakiś projekt docelowy.
Maduxia ma racje pisząc o dodatkowych pomieszczeniach (kotlownia, garaż, pom. gosp) – jesli masz wlasny dom, to potrzebujesz mnóstwo dodatkowego sprzetu, ktory lokatorom bloków jest zbedny…

maduxia Dodane ponad rok temu,

i jeszcze jedno

to nie jest tak, że ja chcę sie koniecznie pochwalić metrażem i że nie rozumiem Twoich ograniczeń finansowych, rozumiem bardzo dobrz, bo gdybym sama takich nie miała, to już dawno zrobiłabym sobie dużą superkuchnię i wyremontowała drugą łazienkę… poza tym ikea nie byłaby moim głownym źródłem zaopatrzenia meblarsko-wnętrzarskiego, chociaż nie powiem, ikeę lubię, bo imo ma świetne projekty i jakość w odniesieniu do ceny

m.

usianka Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez swiki:I wlasnie po to sie doradzam, a to garderoba nie wystarczy na rozne rupiecie itd? Powinno oprocz tego byc jeszcze jakies poieszczenie gospodarcze (co sie w nim zazwyczaj przechowuje)?? Co do grzania, to w kuchni (ten skos taki – trojkat ma byc kominek od strony salonu, a oprocz tego albo piec gazowy (podobno sa teraz takie, ze nie trzeba specjalnego poemieszczenia, albo wogole ogrzewanie podlogowe na prad. Ale to tez do przemyslenia jeszcze, wegiel raczej odpada, bo bawilismy sie juz z tym i nie odpowiada mi to.

Mając męża architekta i nie wiedząc czego mi tak naprawde potrzeba, polegalabym chyba na jego wiedzy i doswiadczeniu. Żadna z nas tutaj nie zna Twojego stylu życia i nikt nie przesądzi co jest Wam potrzebne i co bedzie dla Was funkcjonalne. Są jednak pewne normy, ktore nie wziely sie z nieba.
W garderobie przy wejsciu pomiescisz ubrania wierzchnie i buty domownikow. Gdzie postawisz odkurzacz, deske do prasowania, sprzet ogrodowy (kosiarka, pierdoly typu szpadelek, grabki, wąz do podlewania, nawozy i milion innych bzdetów) bombki na choinke, rozne narzędzia ktore zwykle sa w domu, zapasy chemii itd? W szafach w sypialniach? To po co budowac dom?
Swiki, ja bym jednak pomyslala najpierw o tym jak chcecie ogrzewac dom, bo to wymusza kilka decyzji i sporo moze zmieniac w kosztach budowy i utrzymania chalupy.

Zamieszczone przez bruni:Wykonczeniówka jest droga… nie budowalabym nic na pół gwizdka – bedzie Was wkurzać, potem trudniej bedzie to ewentulanie sprzedać.

Dokladnie, jesli budowac to tak, jakby to mialo byc na zawsze. Bo mzoe sie okazac, ze jest na zawsze, albo ze nie mozesz tego sprzedac, bo kazdy widzi braki funkcjonalne.
Natomiast co do powierzchni to jakis czas temu doszlam do wniosku, ze cos z nami Polakami jest nie tak. Lubujemy sie w duuuzych chalupach, a potem sie w nich mijamy i narzekamy ze mamy tyyyle metrow do sprzatania, ze takie to drogie w utrzymaniu itd. Chalupa nie musi byc wielka, zeby byla funkcjonalna i zeby byc tam szczęsliwym. Kazdy ma jednak swoją wizje siebie i swojego domu 🙂 Mnie zauroczyly ubieglej jesieni fińskie drewniane domy o powierzchni ok. 100m2 i ich mieszkancy – niestety, bylo juz za pozno 😉

abcdefg Dodane ponad rok temu,

faktycznie brak pomieszczenia gospodarczego – ale mozna zawsze jakas szope wybudowac – na rewery, na kosiarke, na sprzety
i pomyslec nad roznymi schowkami, pawlaczami itp.
czy te elipsy to drzwi?
bo probuje sobie wyobrazic jak bedziecie dostawac sie do garderoby np.
dla mnie optymalne jest bliskie umiejscowienie garderoby z sypialnia (z lazienka zreszta tez)
chyba, ze to taka garderoba tylko na rzeczy typu buty, plaszcze
to wtedy trzeba zaplanowac, gdzie pojdzie cala reszta
i jestem za mniejszymi domami (chocby ze wzgledow praktycznych – jakos to trzeba sprzatac 😉 )- i z jak najmniejsza iloscia mebli i innych gratow
aczkolwiek jako mieszkanka bloku nie jestem tu do konca wiarygodna 😉
i pomyslalabym chyba nad rezygnacja z pokoju goscinnego, chyba, ze przewidujecie nocnych gosci jakos regularnie
tzn. nie przecze, ze to jest potrzebne pomieszczenie, ale chyba poki co mniej potrzebne niz chocby to gospodarcze czy garderoba etc.
mozna by tez np. tam zrobic jeden z pokoi dzieciecych, a ten przy sypialni zamienic na garderobe + rozne graty

snoopy Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez karabella:To też prawda, ale wydaje mi się, że teraz już ludzie nie budują takich domów jak kiedyś. Parter + 2 piętra. Jedno dla syna drugie dla córki. :Fiu fiu:
ja w takim mieszkam :Śmiech::Śmiech:
dom ma 10 lat
wybudowali go teście

3 rodziny, każda ma po 3 pokoje, łazienkę i kuchnię, wejścia mamy wspólne no i podwórko też 🙂

kantalupa Dodane ponad rok temu,

to ja mam chyba zupelnie odwrotne od wiekszosci podejscie do zycia
bo mi sie calkiem podoba i zupelnie nie chcialabym zastanawiac sie, czy to domek “docelowy” czy nie
rzeczywiscie, troche w nim brakuje przestrzeni na “graciarnie” (nawet nie chodzi o przechodzone sprzety, bardziej o sprzety sezonowe), ale jestem generalnie zwolenniczka niewielkich przestrzeni i posiadanie ograniczen zmusza mnie do ciaglej segregacji (z czym mi bardzo dobrze)
chyba bym sie zdecydowala
nawet jesli to mialo byc “na razie”

strasznie podoba mi sie rozwiazanie domu otwartego na zewnatrz

swiki Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez maduxia:ponad 250
gdybyśmy budowali sami, to na pewno byłby trochę-ale niewiele mniejszy, ale bralimy, co było 🙂 cieszę sie przestrzenią, dzieci mogą swobodnie ganiać, nikt sie o nikogo nie obija.. to naprawdę ma swoje plusy, minusy zresztą też, jak wszystko.
m.

Wiem wiem ze nie chwalisz sie metrazem itd ja sama przeciez spytalam. A tu nie chodzi nawet o ograniczenia finansowe, bo moj m bardzo dobrze bym powiedziala ze zarabia, ale nie na tyle, zeby teraz budowac dom za gotowke, a wiecie, roznie to bywa i staramy sie myslec racjonalnie, bo dzis jest super a za pare miesiecy czy lat moze tak nei byc a my zostaniemy z willa i kredytem ogromnym. Wiec wolimy powoli podwyzszac swoj standard zycia, stopniowa, tak jak nas stac w tym momencie. Dlatego stac nas jest postwaic naprawde nieduzy domek do 100 metrow parterowy i z jak najprostszym dachem, W tym projekcie to przedewszystkim spodobaly nam sie te ogromne okna w salonie, bo wlasnie uwielbiamy przestrzen. Mieszkanie tez mamy zrobion tak, ze jeden pokoj jest troszke zagracony (ale bez przesady, wielkie szafy do sufitu, ale dodatkwcyh polek nie ma) a salon to tylko kanapa, tv stol i biurko i wolna przestrzec. Wszystko w jasnych kolorach. 🙂 A meble tez mamy z Ikei, bo mi sie ten styl bardzo Ikeowski podoba. Kanape tylko mamy z Dobrodzienia, bo chcielismy taka duza (2,8 m) wiec trudno bylo tak cos ustrzelic.
Zamieszczone przez bruni:
Swiki, Twoj dom, nawet jesli przejsciowy, to pochlonie i tak duzo kasy.
Wykonczeniówka jest droga… nie budowalabym nic na pół gwizdka – bedzie Was wkurzać, potem trudniej bedzie to ewentulanie sprzedać.
Maduxia ma racje pisząc o dodatkowych pomieszczeniach (kotlownia, garaż, pom. gosp) – jesli masz wlasny dom, to potrzebujesz mnóstwo dodatkowego sprzetu, ktory lokatorom bloków jest zbedny…

Wiem, ze wykonczeniowka jest droga, bo niedawno remontowalismy mieszkanie, a w sumie to nawet nie skonczylismy hehe 🙂 I nie chcemy mimo wszystko budowac na pol gwizdka, tzn moze domek tak, ale wykonczenia w srodku juz nie, ma byc wszystko z dobrych materialow itd.
No a co do tych oddatkowcyh pomieszczen, to macie racje, wogole o tym nie pomyslalam jako mieszknka bloku 🙂 Dzieki za rady.

swiki Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Usianka:Mając męża architekta i nie wiedząc czego mi tak naprawde potrzeba, polegalabym chyba na jego wiedzy i doswiadczeniu. Żadna z nas tutaj nie zna Twojego stylu życia i nikt nie przesądzi co jest Wam potrzebne i co bedzie dla Was funkcjonalne. Są jednak pewne normy, ktore nie wziely sie z nieba.
W garderobie przy wejsciu pomiescisz ubrania wierzchnie i buty domownikow. Gdzie postawisz odkurzacz, deske do prasowania, sprzet ogrodowy (kosiarka, pierdoly typu szpadelek, grabki, wąz do podlewania, nawozy i milion innych bzdetów) bombki na choinke, rozne narzędzia ktore zwykle sa w domu, zapasy chemii itd? W szafach w sypialniach? To po co budowac dom?
Swiki, ja bym jednak pomyslala najpierw o tym jak chcecie ogrzewac dom, bo to wymusza kilka decyzji i sporo moze zmieniac w kosztach budowy i utrzymania chalupy.

Dokladnie, jesli budowac to tak, jakby to mialo byc na zawsze. Bo mzoe sie okazac, ze jest na zawsze, albo ze nie mozesz tego sprzedac, bo kazdy widzi braki funkcjonalne.
Natomiast co do powierzchni to jakis czas temu doszlam do wniosku, ze cos z nami Polakami jest nie tak. Lubujemy sie w duuuzych chalupach, a potem sie w nich mijamy i narzekamy ze mamy tyyyle metrow do sprzatania, ze takie to drogie w utrzymaniu itd. Chalupa nie musi byc wielka, zeby byla funkcjonalna i zeby byc tam szczęsliwym. Kazdy ma jednak swoją wizje siebie i swojego domu 🙂 Mnie zauroczyly ubieglej jesieni fińskie drewniane domy o powierzchni ok. 100m2 i ich mieszkancy – niestety, bylo juz za pozno 😉
No ae wlasnie moj maz byl za i podobalo mu sie to, co ja wymyslilam. Bo do niego ludzie przychodza i mowia ze chca to i to i on nie wie, czy to potem jest funkcjonalne czy nie, bo nigdy potem nikt mu juz nie mowil ,ze np brakuje powierzchni. A sa pewne normy i standardy, ktorych on sie trzyma i wg ktorych projektuje,a le ja bym chciala zeby wlasnie moj dom byl funkcjnaly i dlatego pytam. Osoby ktore maja dom wiedza, czego im brakuje, czego jest za duzo, czego za malo itd 🙂 I juz naprawde wiele sie dowiedzialam.
A co do powierzchni, to ja nienawidze sprzatac, wiec wielkiego domu nigdy ne chcialam miec, bo ciagle panowalby tam balagan 🙂
A ogrzewac hccielismy na prad, ale tylko wlasnie ze wzgledu na to, ze bedziemy chcieli dom sprzedac i ludzie jakos pradu nie lubia, to myslimy o gazie.

swiki Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez majowka: czy te elipsy to drzwi?
bo probuje sobie wyobrazic jak bedziecie dostawac sie do garderoby np.
dla mnie optymalne jest bliskie umiejscowienie garderoby z sypialnia (z lazienka zreszta tez)
chyba, ze to taka garderoba tylko na rzeczy typu buty, plaszcze
to wtedy trzeba zaplanowac, gdzie pojdzie cala reszta
i jestem za mniejszymi domami (chocby ze wzgledow praktycznych – jakos to trzeba sprzatac 😉 )- i z jak najmniejsza iloscia mebli i innych gratow
aczkolwiek jako mieszkanka bloku nie jestem tu do konca wiarygodna 😉
i pomyslalabym chyba nad rezygnacja z pokoju goscinnego, chyba, ze przewidujecie nocnych gosci jakos regularnie
tzn. nie przecze, ze to jest potrzebne pomieszczenie, ale chyba poki co mniej potrzebne niz chocby to gospodarcze czy garderoba etc.
mozna by tez np. tam zrobic jeden z pokoi dzieciecych, a ten przy sypialni zamienic na garderobe + rozne graty

Pokoj goscinny to takze taki pokoj jakby biurowy, wiec jest nam niezbedny. Zeby maz mogl sie gdzies zamknac i popracowac w spokoju 🙂
Tak, te elipsy to drzwi, w garderobie bylyby duze przesuwane drzwi i raczej mialaby ona sluzyc do przechowywania butow, wierzchniw ciuchow i mniejszego podrecznego graciarstwa. Nasze ciuchy kazdy by mial we wlasnym pokoju.

monikachorzow Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez maduxia:według moich obserwacji: człowiek bardzo szybko przyzwyczaja sie do “nadmiaru” przestrzeni,
.

to racja.ja mieszkałam całe zycie z rodzicami i 2 siostrami w małym mieszkaniu w bloku.co roku jeździlismy na wakacje na działke nad jezioro gdzie miesiąc mieszkalismy w malutkim kampingu…po powrocie do domu nasze mieszkanie wydawało mi sią ogromniaste :):):)
pewnie tak samo jest z domem….na poczatku wydaje się wielki ,potem wielkosc “powszednieje “…

2308 Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez majowka:bo probuje sobie wyobrazic jak bedziecie dostawac sie do garderoby np.
dla mnie optymalne jest bliskie umiejscowienie garderoby z sypialnia (z lazienka zreszta tez)
chyba, ze to taka garderoba tylko na rzeczy typu buty, plaszcze
to wtedy trzeba zaplanowac,

Ja mam garderobę połączoną z sypialnią i stwierdzam, że to jest strasznie niefunkcjonalne.
Jeszcze nie mam jej w pełni wykończonej, ale już teraz widzę, że jako szafa w której będę trzymała poprostu ubrania to porażka. Muszę przejść przez cały pokój żeby coś wyjąć z niej. W tym czasie mąż się budzi i marudzi. Garderoba powinna być w miejscu blisko dostępnym od łazienki i absolutnie nie powinno się przechodzić do niej z żadnego innego pomieszczenia.
Z łazienki też nie, bo jak ktoś się myje to wtedy nie możesz nic z niej zabrać.

Ja mam na moich 160 m2 – 4 pokoje + salon, łazienkę, WC, kotłownię, kuchnię częściowo otwartą na salon, spiżarnię wydzielona z garażu. Garderoba jest wydzielona z naszej sypialni.

Dla 4 osobowej rodziny takiej jak moja – powierzchnia idealna.

Z domem mamy połączony garaż na 2 samochody. Nad garażem mąż zrobił mały strych, który jest już zawalony (mieszkamy 2 lata) i mamy z garażu jeszcze wydzielą częśc na graty typu kosiarka, rowery, narzędzia ogrodowe

Nasze poddasze będzie kiedyś zagospodarowane. Już robimy schody, ale to potrwa jeszcze z 10 lat. Nie jest nam potrzebne.

Taki mam rozkład mniej więcej. Zaznaczam, że szkic jest przeze mnie wykonany. A zdolności brak. Proporcje niestety tylko mniej więcej zachowane.

2308 Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez MONIKACHORZÓW:to racja.ja mieszkałam całe zycie z rodzicami i 2 siostrami w małym mieszkaniu w bloku.co roku jeździlismy na wakacje na działke nad jezioro gdzie miesiąc mieszkalismy w malutkim kampingu…po powrocie do domu nasze mieszkanie wydawało mi sią ogromniaste :):):)
pewnie tak samo jest z domem….na poczatku wydaje się wielki ,potem wielkosc “powszednieje “…

My dla odmiany dwa lata temu byliśmy na wczasach i mieszkaliśmy w maleńkim domku. Ja czułam się tam strasznie. Było mi ciasno.
Człowiek szybko się przyzwyczaja do przestrzeni.

usianka Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez swiki:No ae wlasnie moj maz byl za i podobalo mu sie to, co ja wymyslilam. Bo do niego ludzie przychodza i mowia ze chca to i to i on nie wie, czy to potem jest funkcjonalne czy nie, bo nigdy potem nikt mu juz nie mowil ,ze np brakuje powierzchni.

:Hmmm…:

Do prądu ludzie sie powoli przekonują.
Piec gazowy mam w osobnym pomieszczeniu – wychodzi sie z niego do ogrodu, mam tam narzędzia ogrodnicze, zlew (zaluje ze nie malenka wanna, ale psa nie mam, wiec nie musze tam nikogo kąpac 😉 )
Tak jak pisalam – ogolny rozklad pomieszczen na Twoim rysunku – moim zdaniem ok, z zewnątrz bardzo ok, jedynie brakuje jakichs pomieszczen gospodarczych.

Zamieszczone przez karabella:Ja mam garderobę połączoną z sypialnią i stwierdzam, że to jest strasznie niefunkcjonalne.

Bardzo mi podoba garderoba przejsciowa – miedzy sypialnią a łazienką.

magdzik22 Dodane ponad rok temu,

Swiki, ja mam mieszane uczucia.
Z jednej strony uważam, że człowiek powinien budować dom uwzględniwszy swoje potrzeby i możliwości – dotyczące nie tylko tego ile może wydać na budowę domu, ale również to ile będzie potem skłonny wydawać na jego utrzymanie. Jako naród mamy skłonności do budowania dużych domów. Wynikało to z dwóch czynników (moim zdaniem) – małej ilości mieszkań na 100tys. mieszkańców (co skłaniało do budowania domów “jednorodzinnych” na kilka rodzin) i stosunkowo niskich kosztów ogrzewania (za poprzedniego ustroju).
Holendrzy już mają inny model – segment ok. 100m2 – ale wakacje zagranicą dwa razy w roku. I dzieci wyprowadzające się “na swoje” (najczęściej do wynajmowanego mieszkania) tuż po 18-tce…
Mi osobiście ten drugi model bardziej odpowiada, ale to kwestia osobistych preferencji. Tak jak Ty nie chciałam spędzać wielu godzin na sprzątaniu. Argument o tym, że na dużej przestrzeni mniej się brudzi mnie nie przekonuje – bo jest więcej miejsca na wszechobecny kurz, o oknach nie wspominając. No i nie chciałam być niewolnicą rat kredytowych oraz rachunków za ogrzewanie.
Co i za ile buduję – wiesz.
Jednym się podoba, innym nie, jedni mówią, że ma mały, drudzy, że za prosty – nie rusza mnie to – mi się podoba (choć jeszcze jedna sypialnia u góry by się przydała, ale projekt kupowaliśmy jak mieliśmy dwie córki a nie trzy :)).
I tu bym Wam radziła budować to co się Wam podoba i co spełnia Wasze oczekiwania.

Z drugiej strony, jeśli dom ma być tymczasowy, to musisz spojrzeć inaczej – z punktu widzenia przyszłego klienta. Ma odważną formę, podejrzewam, że mniej jest ludzi z takimi gustami niż z “klasycznymi”. Takie są moje odczucia, badań żadnych w tym zakresie nie prowadziłam i nie znam 🙂
Jeśli to letniskowo atrakcyjna okolica, to pewnie łatwo się go sprzeda jako dom letniskowy. Jeśli to okolica raczej mieszkalna, to warto postawić raczej dom stricte całoroczny a na przykład wykończyć tylko część.
Twojego planu rozbudowania nie widziałam, zaraz zobaczę i napiszę co o tym myślę.

Z takich spostrzeżeń na gorąco, to wydaje mi się jeszcze, że przy założeniu z góry, że dom będzie rozbudowywany, warto chyba zlecić projekt indywidualny – wyjdzie na to samo co gotowy+adaptacja, a będzie dostosowany do Waszych potrzeb i Waszej działki. Gdybym dziś zaczynała całą tę zabawę w budowlańca jeszcze raz – zamówiłabym p.indywidulany.

Co do pomieszczeń gospodarczych – ja zaplanowałam miejsce na pralkę, suszarkę, mopa i inne duperele w kotłowni. Jeśli chodzi o sprzęt ogrodowy typu kosiarka, to trzymam ją w tej chwili (czyli w starym domu) w osobnym, murowanym budynku na końcu działki. W nowym domu też tak będzie. Garderobę mieliśmy na planie, ale nie wiem czy ją zrobię – zastanawiam czy nie będą bardziej praktyczne dwie szafy pod ścianami skośnymi w sypialni. Mam zresztą jeszcze dużo czasu na przemyślenia w tej kwestii.
Spiżarnia to takie pomieszczenie, które uważam za użyteczne i z którego zrezygnowałam z bólem serca (malutkim) tylko i wyłącznie z powodów finansowych. Za to zaprojektowałam sobie taką szafę spiżarkową ze skrzynkowymi drzwiami na słoiki. Mam nadzieję, że kiedyś dojdzie do jej realizacji 🙂

Co do ogrzewania. Ja się prądu strasznie bałam (koszty) i teraz mam olej. Ale na muratorze ludzie piszą, że koszty ogrzewania prądem przy piecach kondensacyjnych są porównywalne z gazem/olejem. Nie drążyłam temu, trzeba by dokładnie oczytać i przeliczyć – ale jeśli tak, to bym sobie odpuściła ten gaz na rzecz prądu. Inwestycja jest tańsza. A jeśli ktoś kupi potem ten dom jako letniskowy, to ogrzewanie będzie miało dla niego prawdopodobnie marginalne znaczenie i nie będzie skłonny dodatkowo za nie zapłacić – podejrzewam również, że w tej sytuacji preferowałby kominek.

Życzę podjęcia trafnych decyzji. Pamiętam jak się z tymi wszystkimi dylematami i natłokiem wiedzy szarpałam całkiem niedawno – potem jest już z górki 🙂
Trzymam kciuki!

PS Jak ze śniegiem na takim dachu? Trzeba go samemu zwalać czy jakoś spada pod własnym ciężarem?

magdzik22 Dodane ponad rok temu,

Swiki, powiększyłaś dom niemal dwukrotnie – ma teraz zupełnie inne proporcje. Naprawdę warto by pomyśleć o projekcie indywidualny. Raz, że wyjdzie finansowo prawie na to samo, dwa, że będziesz od razu widziała jak całość wygląda – czy Ci się podoba, czy nie. Może się okazać, ze przy tak dużych zmianach wyjdzie Ci karykatura tego, co początkowo Ci się tak bardzo podobało…

Do układu zastrzeżeń nie mam – ale w naszym klimacie nie zdecydowałabym się na dom bez kotłowni – nawet gdyby miała być ogrzewany małym gazowym Vaillantem wiszącym na ścianie – wydzieliłabym kawałek domu zamiast wieszać go w łazience…

No i widzę w tym domu kominek w nowoczesnej zabudowie, bardzo prosty.
Ale to może być efekt tylko moich ostatnich rozmyślań nt. kominka – po prostu widzę kominki wszędzie 🙂

usianka Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez magdzik22:Swiki, powiększyłaś dom niemal dwukrotnie – ma teraz zupełnie inne proporcje. Naprawdę warto by pomyśleć o projekcie indywidualny.

Magdzik, Swiki pisala, ze jej mąż ma to projektowac.

magdzik22 Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Usianka:Magdzik, Swiki pisala, ze jej mąż ma to projektowac.

Rzeczywiście, zapomniałam pisząc 🙂

Znasz odpowiedź na pytanie: Moj dom – wasze opinie?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Tematy, których nie znalazłam w forum
Jestem mamą - to moja kariera
Widziałyście? Słyszałyście? [url]http://www.youtube.com/watch?v=2XDmimpyhRA[/url] PS jeśli ten link już gdzieś się tu pojawił to sorry. Ale tak pomyślałam, że skoro to o mamach, to podrzucę :)
Czytaj dalej
Zdrowie i uroda
Naturalne kosmetyki oraz soki
Witam wszystkich Czy stosował kosmetyki naturalne z serii Noni?
Czytaj dalej