Nagość

Postów wyświetlanych: 15 - od 1 do 15 (wszystkich: 41)
  • Autor
    Wpisy
  • #81541

    ahimsa

    Ciekawa jestem, jak traktujecie swoją nagość przy dziecku? czy zdarza się Wam przy dziecku chodzić nago, czy raczej unikacie tego?
    U nas jakoś specjalnie pruderyjnie w domu nie jest;) Młody wie, gdzie i jakie są części ciała i traktuje to w sposób zupełnie naturalny.


    14.10.2004 Mati

    #1138738

    kotagus

    Re: Nagość

    Na razie podchodzę do tematu „bezobciachowo”, wychodzę naga z łazienki, towarzyszą mi dzieciaki przy mojej kąpieli (jak tylko znikam w łazience Mati NATYCHMIAST właśnie musi siusiu ;). Nie krępuję się, ale… ostatnio jak Marta urwanym kawałkiem papieru chciała mi pomóc podetrzeć się po siusiu poczułam się lekko skonstrenowana
    Jednak jest jakaś granica nieprzekraczalna intymności…

    Mati 01.04 Marta 04.05



    #1138739

    joassia

    Re: Nagość

    Moje dziecko jest jeszcze male, ale tez sie specjalnie nie ukrywamy z nasza nagoscia. Nie to ze specjalnie chodzimy na golasa po domu, ale jak np wyjdziemy z wanny, to sie zachowujemy po prostu normalnie, wycieramy sie, balsamujemy, drzwi lazienki sa otwarte i Zosia sobie moze zagladac.

    11.09.05

    #1138740

    ahimsa

    Re: Nagość

    hehe…właśnie zastanawiam się kiedy zacząć zamykać drzwi łazienki…
    Póki co wkurza mnie to, że młody bez skrupułów włazi nam do łazienki. Już zaczynam go tego oduczać. Cyrk zaczyna się, jak próbuje wchodzić np. gościom!;)


    14.10.2004 Mati

    #1138741

    nucha

    Re: Nagość

    My traktujemy to normalnie, nie denerwuje mnie jak Olus wchodzi do łazienki, gdy np. się kąpię, bo jest za malutki, by specjalnie zwracać uwagę. Poza tym uważam, że takie zbytnie krycie wpłynie na odwrót. Na zasadzie zakazanego owocu, który lepiej smakuje. Jeśli się będzie ukrywało i uważało, że to bardzo złe, to dziecko tym bardziej będzie próbowało zaglądać i podglądać.

    Ania i

    #1138742

    cait

    Re: Nagość

    Wszystko w granicach normy. Ani nie epatujemy nagością, ani się jej na gwałt nie wystrzegamy. Wydaje mi się, że gdy dziecko wie, jak zbudowany jest człowiek, to może będzie miało mniejszą chęć do przedszkolnych doświadczeń z kolegami 😉

    Cait + Alka (15 stycznia 2003) + Mr. Bean (ok. 10 grudnia 2006)



    #1138743

    ahimsa

    Re: Nagość

    Pewnie! Tylko, że Mateusz już rozumie baaaardzo wiele, czasem aż za wiele;)
    Już nie wydaje się być całkowicie nieświadomym malcem. Ten wyraz zdumania w jego oczach, kiedy nam się przygląda, jak widzi nas nago…zaczynam odczuwać wstyd.

    Tak się musieli czuć Adam i Ewa, kiedy zjedli owoc z drzewa;)))))


    14.10.2004 Mati

    #1138744

    ahimsa

    Re: Nagość

    Też mi się tak wydaje:)
    Ze rozmowy o seksie będą przebiegały całkiem naturalnie. Zresztą już teraz opowiadam, jeśli nadarzy się okazja, o tym skąd się biorą dzieci.


    14.10.2004 Mati

    #1138745

    teo

    Re: Nagość

    zupełnie naturalnie
    od urodzenia …i tak juz bedzie mam nadzieje….

    dokładnie wie dlaczego innym ludziom nie wchodzi sie do wc czy łazienki ….dlaczego sie nie podglada kiedy sie przebierają [np w innym pokoju]
    tego samego uczymy jego …ze my jestesmy rodziną …najblizszymi jemu osobami i nam moze sie pokazywac nago-bo to normalne ….ale obcym ludziom nie ….

    poniewaz nagosc jest czyms naturalnym…nie robi to na nim wrazenia ….nie jest czyms niezmykłym..zna budowe naszych ciał itp.

    i dla humoru na zakończenie 🙂 ale ciagle w temacie nagosci
    kiedy wrociłam z jula ze szpitala i widział ja pierwszy raz nago …powiedział
    „nie ma siusiaka …..to dziewczynka ….:):) ”
    i to było tak naturlane ze az sie zdziwiłam – bo jednak malutki niemowlak płci żeńskiej wyglada zupelnie inaczej niz dorosła kobieta:):) czyli ja:):)

    #1138746

    ahimsa

    Re: Nagość

    W odpowiedzi na:


    i dla humoru na zakończenie 🙂 ale ciagle w temacie nagosci
    kiedy wrociłam z jula ze szpitala i widział ja pierwszy raz nago …powiedział
    „nie ma siusiaka …..to dziewczynka ….:):) ”
    i to było tak naturlane ze az sie zdziwiłam – bo jednak malutki niemowlak płci żeńskiej wyglada zupelnie inaczej niz dorosła kobieta:):) czyli ja:):)


    Mam nadzieję, że jak amti bedzie czterolatkiem, też będzie to dla niego równie naturalne. I potem też!
    Swoją drogą, chyba postępujemy zupełnie inaczej, niż nasi rodzice.


    14.10.2004 Mati



    #1138747

    wasia

    Re: Nagość

    Mnie się zdarza być nago przy Oli-kiedy się kąpie a Ola wchodzi do łazienki zrobić siku czy kiedy podaje mi ręcznik jak wychodze z wanny 😉 Śpie też nago, a Olka w nocy do nas przychodzi.. Nie robię tego jakoś bachalnie, po prostu tak naturalnie wychodzi.. Natomiast mąż nie chodzi przy Oli nago i spi w slipkach kiedy Ola do nas przyjdzie, bo czuje sie przy niej niekomfortowo.. Ale jak była młodasza to widziałą go nago.. Podstawy róznic anatomicznych między dziewczynką a chłopcem Ola zna 🙂

    Asia i Ola (3 latka 7 m-cy)

    #1138748

    teo

    Re: Nagość

    zupełnie inaczej niz nasi rodzice ….
    i nie tylko w tym wzgledzie ….w ogole jesli chodzi o wychowanie i podejscie do dzieci 🙂

    i na szczęście :):)



    #1138749

    agusjot

    Re: Nagość

    U nas też podobnie. Nie biegamy po domu na golasa, ale jak wychodzimy z wanny czy z łazienki, to bez specjalnego skrępowania.
    Mamy synka i jakoś naturalny dla niego jest widok siusiaka taty, ja nic tam nie mam ( ), ale gdybyśmy mieli córkę, to już wolałabym, by nie pokazywał się jej bez majtek. takie to moje przemyślenia…

    Aga i Kuba 3 lata

    #1138750

    kamuszka

    Re: Nagość

    Zdarza sie. Mnie i meżowi też. Traktujemy to jako cos zupełnie naturalnego, poza tym młoda jeszcze nie bardzo świadoma 😉

    #1138751

    paula26

    Re: Nagość

    nie mam oporów jeśli chodzi o wyjście nago z łazienki i np ubieranie się przy Borysie, tak samo jak Młody nie potrafi sobie odpuścić towarzyszenia mi przy kąpieli i podlewania mnie konewką. wie też, że nie musi się nad krępować choć też i nie chodzi o ostantacyjne obnoszenie się z nagością jednak poza rodzicami i babcią nago oglądać może go tylko lekarz.

    Paula, Borys i Maksiu

Postów wyświetlanych: 15 - od 1 do 15 (wszystkich: 41)


Musisz się zarejestrować lub zalogować, żeby odpowiedzieć

Close