Naprawde wkladaja cala piesc przy badaniu rozwarcia?

Jak to w ogole mozliwe? Czy na pewno tak jest? Rozumiem ze przy koncu rozwierania to piesc moze sie tam zmiescic ale na poczatku???? Ja za zadne skarby swiata nie zmieszcze tam mojej ( drobnej) piesci wiec nie wyobrazam sobie tego.
Tak samo gdzies czytalam, ze po porodzie jak lozysko nie chce sie oddzielic to lekarz wklada reke do ….macicy……i wyrywa je. Jak to do macicy? czy po wyjsciu dzidzi to wszystko dalej zostaje takie mocno otwarte ze sobie mozna tak po prostu wkladac i wyciagac reke z macicy jak za przeproszeniem z krowy? Przepraszam za to porownanie ale jak to sobie wyobraze to tak mi sie nasuwa…..dziewczyny jak to wyglada w rzeczywistosci? A jesli faktycznie to zostaje takie otwarte – to jak dlugo???

Ciku i Kacperek
12 luty 2004

13 odpowiedzi na pytanie: Naprawde wkladaja cala piesc przy badaniu rozwarcia?

joannar Dodane ponad rok temu,

Re: Naprawde wkladaja cala piesc przy badaniu rozwarcia?

O rany Ciku, ale ten czas leci:-))) Tobie się już termin zbliża:-)))

Nie, no nie pamietam, żeby mi ktoś całą pięść wkładał. Fakt, że nie zwracasz uwagi ile ci tego wkładają, żeby zbadać rozwarcie bo skórcz i tak bardziej boli.
A co do łożyska, to chyba mają odpwiednie przyrządy, bo to się potem nazywa łyżeczkowanie. Otwarte jest dość długo, bo rana się goi około 2 tygodni i to tak po wierzchu, w środku troszkę dłużej.
Ale wszystko jest do przeżycia. Jak przychodzi ta chwila, to się myśli tylko żeby to się jak najszybciej skończyło i żeby dzidzię przytulić:-))

JoannaR i Pawełek 19.09.2003

ciku Dodane ponad rok temu,

Re: Naprawde wkladaja cala piesc przy badaniu rozwarcia?

Oj zbliza sie zbliza :)) I bardzo sie z tego ciesze:))))))))))))))))))))))

Ciku i Kacperek
12 luty 2004

magdzik Dodane ponad rok temu,

Re: Naprawde wkladaja cala piesc przy badaniu rozwarcia?

Troszeczkę panikujesz. Jeśli coś zostaje otwarte to i tak szybko się ściąga, bo przy kazdym karmieniu piersią odczuwalne jest lekkie poboleanie, podobne do miesiączki – a to kurczy sie macica. Juz po dwóch dniach jest conajmniej o połowe mniejsza. Będzie dobrze! Joanna ma rację, że już po porodzie nie myśli się o sobie tyle co o dziecku, a w nie można się wpatrywac godzinami!!!
Ciku, może urodzisz dzień wcześniej – w moje urodziny .

Pozdrawiamy,

Magda i Albercik ur. 8.09.03

soley Dodane ponad rok temu,

Re: Naprawde wkladaja cala piesc przy badaniu rozwarcia?

Z lozyskiem akurat jest tak, moj przypadek, ze jak nie chce sie oddzielic lub wyjdzie czesc a reszta zostanie to biora na stol operacyjny i usuwaja reszte pod narkoza. Ale nie wiem czym to usuwaja i wkladaja do srodka. Chyba koparke bo po tym mialam wszystko tak spuchniete ze mi do polowy ud wisialo.
Wkoncu mialam porownanie jak to jest kiedy komus wisi.hihi

Soley i Laura Amelia 12 08 03

heksa Dodane ponad rok temu,

Re: Naprawde wkladaja cala piesc przy badaniu rozwarcia?

Hi, hi… szczerze mowiac, ja to wrecz blagalam lekarza zeby po prostu wlozyl tam reke i moja coreczke stamtad wyciagnal – tak bylo po godzinie bezefektywnego parcia . Oczywiscie tego nie zrobil, powiedzial jedynie ze do wieczora, a bylo rano, sama stamtad wyjdzie jesli jej nie wypre. Jesli chodzi o wyciaganie lozyska, to u mnie zrobil to, z tego co widzialam w lustrze, ciagnac leciutka za pepowine. Mnie bardzo porozrywalo wiec, jestem pewna, ze bez problemu mozna bylo tam wlozyc reke. Ale juz tydzien pozniej opuchlizna i wszelki dyskomfort sobie poszly.

Hej, bedzie dobrze. Czekamy na Ciebie i synka ‘u mamusiek.’

Luiza i Sophie (11.06.03)

ciku Dodane ponad rok temu,

Re: Naprawde wkladaja cala piesc przy badaniu rozwarcia?

Dzieki dziewczyny za pocieszenie. Moze faktycznie troszke z tym spanikowalam. Zazwyczaj mam nastroj , ze sie nie boje , ale czasami nachodza mnie takie chwile zwatpienia, czy ja w ogole podolam temu wszystkiemu. :)))

Ciku i Kacperek
12 luty 2004

Dodane ponad rok temu,

Re: Naprawde wkladaja cala piesc przy badaniu rozwarcia?

ciku, ja tam nie wiem co wkładali, ale chyba nie cała PIESĆ – moja pani dr miała bynajmniej drobne dłonie:)…
ale poradzisz sobie, to już jest wtedy jeden ból – wówczas jesli ktoś obiecałby Ci , ze urodzisz za 5 sekund , to pozwoliłabyś sobie tirem wjechac w tyłek:)
Poza tym kto da rade jak nie Ty!!??

Aha, pogadaj z Kacperkiem żeby jednak urodził sie w terminie – 12 lutego jak moj mąż (tyle , ze 25lat – ćwierć wieku wczesniej) – fajny z mojego Kuby facet – zyczę żeby Kacperek tez taki był !!! taki fajny, przystojuny, dobry, kochający i kochany:)
Ciku, całuski i powodzenia – bedzie dobrze:)

Bruni i Filipek‘04.2003

esiowa Dodane ponad rok temu,

Re: Naprawde wkladaja cala piesc przy badaniu rozwarcia?

Kto Ci takich głupot naopowiadał?:-)))))))))))
Z badaniem rozwarcia jest tak, że po pierwsze boli, po drugie boli po trzecie…boli – jak cholera! Nie wkladają całej pięści lecz tylko palce – dwa, lub trzy ale tak głęboko, że mialam wrazenie, ze wyjdą mi gardłem:-(((
Powiem tak: skurcze nie bolały mnie tak, jak badanie rozwarcia.

Esiowa i Igusia ur. 19.08.2003

dronka Dodane ponad rok temu,

Re: Naprawde wkladaja cala piesc przy badaniu rozwarcia?

A ja cie pociesze ze mnie prawie wcale nie bolalo badanie rozwarcia, zawsze bylo to robione bardzo delikatnie.
Oczywiscie jest pewien dyskomfort, ale ja zawsze staralam sie rozluznic- mysle ze to pomaga.
No i na pewno duzo zalezy tez od lekarza.


Iwona i Karolinka (01.26.02)

ciku Dodane ponad rok temu,

Re: Naprawde wkladaja cala piesc przy badaniu rozwarcia?

Bruni ale Ty jestes jajcara:))) nie wim jednak czy z nim pogadam bo wolalabym ciut wczesniej. trzymaj kciuki papa

Ciku i Kacperek
12 luty 2004

lea Dodane ponad rok temu,

Re: Naprawde wkladaja cala piesc przy badaniu rozwarcia?

Nikt mi nie wkladal piesci, a badalo mnie 7 osob, doszlam do 6 cm rozwarcia.
Nie martw sie…

Lea i Mateuszek (14.03.03)

lali Dodane ponad rok temu,

Re: Naprawde wkladaja cala piesc przy badaniu rozwarcia?

Przy badaniu wewnetrznym stopnia rozwarcia zawsze wklada sie tylko 2 palce
Inna sprawa jest reczne wydodobycie lozyska-ale to juz sporadyczne przypadki

Magda mama Natalki ur19.03.03

happy Dodane ponad rok temu,

Re: Naprawde wkladaja cala piesc przy badaniu rozwarcia?

Rozumiem doskonale twoja obawe, kilka dni temu pytalam o to samo na innym forum. Z odpowiedzi tez wygladalo, ze wszystko zalezy od tego kto bada.
Bede rodzic z wlasnym lekarzem i uprzedzilam go subtelnie, ze co prawda moj maz jest weterynarzem ale ja nie jestem krowa wiec oczekuje, ze bedzie mnie badal sam i to co najmniej tak delikatnie jak w czasie ciazy.
Obiecal … zobaczymy juz wkrotce (termin z tydzien).
Pozdrawiam,
Happy & Wiktoria

Znasz odpowiedź na pytanie: Naprawde wkladaja cala piesc przy badaniu rozwarcia??

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Noworodek, niemowlę
Poradźcie - pępowina na szyjce...DZIEKUJĘ!
Cześć Mamusie! Mam pytanie do Was ponieważ po dzisiejszym USG jestem lekko zaniepokojona. Wszystko u mojego Maluszka jest OK. Wazy 3040 g, a przy porodzie może to być 4 kg
Czytaj dalej
Noworodek, niemowlę
prośba do mam plynnie mówiących po angielsku
Kochane mam ogromną prośbę o przetłumaczenie mi krotkiego listu. obiecałam mojej starszej sąsiadce, że odezwę się przez @ do jej przyrodniego brata, a głupio mi korzystac z translatora i wysyłać
Czytaj dalej