Nie mówi

Postów wyświetlanych: 15 - od 1 do 15 (wszystkich: 278)
  • Autor
    Wpisy
  • #103044

    horo

    Witam. Mój synek skończy niebawem 21 miesięcy, czyli ma niespełna dwa latka. Generalnie wygląda na rozgarniętego, rozumie co się do niego mówi itd. Martwi mnie tylko to, że nic nie mówi, poza słowami: mama,tata, nie. Kilka razy w swoim krótkim życiu porządnie „walnął” się w główkę, czy to może mieć jakiś wpływ na jego „nie mowę”, czy może przyjdzie na to czas ? Proszę o szczere odpowiedzi.

    #3180444

    aneczka1411

    Zamieszczone przez horo
    Witam. Mój synek skończy niebawem 21 miesięcy, czyli ma niespełna dwa latka. Generalnie wygląda na rozgarniętego, rozumie co się do niego mówi itd. Martwi mnie tylko to, że nic nie mówi, poza słowami: mama,tata, nie. Kilka razy w swoim krótkim życiu porządnie „walnął” się w główkę, czy to może mieć jakiś wpływ na jego „nie mowę”, czy może przyjdzie na to czas ? Proszę o szczere odpowiedzi.

    chłopcy zwykle pozniej zaczynaja mowic. kolezanki synek tak jak twoj prawie nic nie mowil, a w wieku 3 lat juz zdaniami mowi:)



    #3180445

    horo

    Zamieszczone przez aneczka1411
    chłopcy zwykle pozniej zaczynaja mowic. kolezanki synek tak jak twoj prawie nic nie mowil, a w wieku 3 lat juz zdaniami mowi:)

    rozumiem, ale czy to, ze kilka razy porzadnie uderzyl sie w glowe moze miec wplyw na to ze do tej pory nie mowi. mam coreczke o rok od niego starsza i z nia na tym etapie (21 miesiecy) mozna bylo „pogadac” ?

    #3180446

    aneczka1411

    Zamieszczone przez horo
    rozumiem, ale czy to, ze kilka razy porzadnie uderzyl sie w glowe moze miec wplyw na to ze do tej pory nie mowi. mam coreczke o rok od niego starsza i z nia na tym etapie (21 miesiecy) mozna bylo „pogadac” ?

    mysle ze nie miało to wpływu ale jesli chcesz byc spokojniejsza to zapytaj pediatre. ja ze swoja Tuska tez jzu moge pogadac. w marcu skonczy 2 latka. daj mu jeszcze zcas

    #3180447

    horo

    Zamieszczone przez aneczka1411
    mysle ze nie miało to wpływu ale jesli chcesz byc spokojniejsza to zapytaj pediatre. ja ze swoja Tuska tez jzu moge pogadac. w marcu skonczy 2 latka. daj mu jeszcze zcas

    pediatra twierdzi ze i tak mowi duzo (dla mnie to nic) i ze wszystko z nim ok, ale ja i tak sie martwie. I caly czas zuje tego smoczka, moze to tez po czesci hamuje jego rozwoj mowy ?

    #3180448

    aneczka1411

    Zamieszczone przez horo
    pediatra twierdzi ze i tak mowi duzo (dla mnie to nic) i ze wszystko z nim ok, ale ja i tak sie martwie. I caly czas zuje tego smoczka, moze to tez po czesci hamuje jego rozwoj mowy ?

    skoro pediatra mowi ze nie ma co sie martwic to daj mu czas:)
    a co do smoczka to moze raczej miec wpływ na zgryz i zapewne bedzie miał, wiec ardziłabym powoli oduczac



    #3180449

    horo

    Zamieszczone przez aneczka1411
    skoro pediatra mowi ze nie ma co sie martwic to daj mu czas:)
    a co do smoczka to moze raczej miec wpływ na zgryz i zapewne bedzie miał, wiec ardziłabym powoli oduczac

    dzieki, to nie bedzie latwe, ale postaramy sie

    #3180450

    goooosia

    zapraszam do lektury 😉
    moj w wieku 21 m-cy nie mowil ani slowa po polsku :Hyhy:
    teraz, majac 2 lata zaczyna mowic pojedyncze slowa:Hura!:

    #3180451

    vieta

    Zamieszczone przez horo
    Witam. Mój synek skończy niebawem 21 miesięcy, czyli ma niespełna dwa latka. Generalnie wygląda na rozgarniętego, rozumie co się do niego mówi itd. Martwi mnie tylko to, że nic nie mówi, poza słowami: mama,tata, nie. Kilka razy w swoim krótkim życiu porządnie „walnął” się w główkę, czy to może mieć jakiś wpływ na jego „nie mowę”, czy może przyjdzie na to czas ? Proszę o szczere odpowiedzi.

    jeszcze kilka tygodni temu i ja zamartwiałam się, że Kubuś mówi niewiele a tu zaczęło się ok.3tyg temu, że nasz Kubuś zaczął naśladować krótkie wyrazy i powtarza;) Kubuś w niedzielę kończy dwa latka, czyli zaczął powtarzać mając 23 miesiące.
    Kuba uderzył się w główkę wiele razy…niestety.. Więc nie przejmuj się!
    Mi pediatra pwoiedziała, że jeśli rozumie co się do niego mówi, to dać mu jeszcze trochę czasu;) Powodzenia!

    #3180452

    renia-j

    Hej! mój synek w maju kończy 3-latka i też mało mówi.Mója pediatra porozmawiała z nim i powiedziała że wszystko wporządku-że przyjdzie na mówienie czas.Twój synek jest jeszcze mały i ma jeszcze czas.Jak by miał 4-latka i nic nie mówił to wtedy mogła bys się martwic.Jua też czekam jak moja pociecha zacznie mówic!!!!!!!!Pozdrawiam



    #3180453

    agakyc

    Moja corcia zaczela mowic w wieku 3 lat, tzn. miesiac przed urodzinami… u nas byly przypuszczenia ze nie mowi bo jak mial 6 mies to mial drgawki ale lekarz zawsze uspokajal ze przeciez mowi mama, tata, baba itp. a na mowienie jeszcze przyjdzie pora… i wlasnie tak bylo, jak zaczela mowic to sie cieszylismy a teraz buzia jej sie nie zamyka i jest niedoprzegadania, taka mala cwaniara rosnie… twoj synek jest jeszcze maly, dla porownania powiem ci ze pomiedzy moim synkiem a jego kuzynka jest miesiac roznicy i u mnie synek mowi tylko mama, tata jak tylko chce i daj, a jego kuzyneczka juz pocina roznymi slowkami, wiec na wszystko przyjdzie pora…

    #3180454

    meva

    Zamieszczone przez horo
    Witam. Mój synek skończy niebawem 21 miesięcy, czyli ma niespełna dwa latka. Generalnie wygląda na rozgarniętego, rozumie co się do niego mówi itd. Martwi mnie tylko to, że nic nie mówi, poza słowami: mama,tata, nie. Kilka razy w swoim krótkim życiu porządnie „walnął” się w główkę, czy to może mieć jakiś wpływ na jego „nie mowę”, czy może przyjdzie na to czas ? Proszę o szczere odpowiedzi.

    Spokojnie, nie denerwuj sie na zapas…
    Ja tez przez takie nerwy przeszlam i niepotrzebnie.
    Corka zaczela mowic w ogole w wieku 26m-cy. Wczesniej nie mowila nic co mozna bylo nazwac slowem.
    Teraz gada zdecydowanie za duzo:)



    #3180455

    marta

    mój Olin zaczął mówić jak miał prawie 30 miesięcy… wcześniej mówił mama, tata, daj… po przeprowadzce mial chyba za duzo wrazeni nie dalo sie wszystkiego nazwac „yyyyyyyyyy”…. i z dnia na dzien zaczal mowic pelnymi zdaniami

    #3180456

    renia-j

    Zamieszczone przez AgaKyc
    Moja corcia zaczela mowic w wieku 3 lat, tzn. miesiac przed urodzinami… u nas byly przypuszczenia ze nie mowi bo jak mial 6 mies to mial drgawki ale lekarz zawsze uspokajal ze przeciez mowi mama, tata, baba itp. a na mowienie jeszcze przyjdzie pora… i wlasnie tak bylo, jak zaczela mowic to sie cieszylismy a teraz buzia jej sie nie zamyka i jest niedoprzegadania, taka mala cwaniara rosnie… twoj synek jest jeszcze maly, dla porownania powiem ci ze pomiedzy moim synkiem a jego kuzynka jest miesiac roznicy i u mnie synek mowi tylko mama, tata jak tylko chce i daj, a jego kuzyneczka juz pocina roznymi slowkami, wiec na wszystko przyjdzie pora…

    Ja tez mam nadzieje że mój synek niedługo zacznie mówic!!!!!!!!

    #3180457

    mama80

    Zamieszczone przez Renia J.
    Ja tez mam nadzieje że mój synek niedługo zacznie mówic!!!!!!!!

    Reniu a konsultowałaś się na wszelki wypadek z logopedą? Może lepiej pójdż, lepiej dmuchać na zimne…;)

Postów wyświetlanych: 15 - od 1 do 15 (wszystkich: 278)


Musisz się zarejestrować lub zalogować, żeby odpowiedzieć

Close