Nocny kaszel

Postów wyświetlanych: 15 - od 1 do 15 (wszystkich: 36)
  • Autor
    Wpisy
  • #56924

    Anonim

    Witam Was.
    Piszę do was, może miałyście z dziećmi taki problem. Mój 4-letni Kuba od mniej więcej roku kiedy kładzie się spać zaczyna kasłać. Nieraz jest to kaszel suchy, męczący, nieraz mokry. Trwa też różnie, raz 15 min (oczywiście z przerwami) a nieraz jak zacznie do do rana pokasłuje. Nie jest chory, ani przeziębiony, nie ma żadnych innych objawów i nie wiem o co chodzi. Łyka wieczorem Zyrtec, który przepisała mu pediatra, bo nieraz ma jakiś zatkany nos też nie wiadomo od czego. Może to alergia????? Jeśli tak to co robić? Poradźcie coś!!!
    Przeczytałam już chyba wszystko o kaszlu i dalej nic nie wiem. Może Wasze doświadczenie bardziej się tu przyda.
    Jeszcze jedno pytanie. Czy stosowałyście kiedyś olejek Olbas przy przeziębieniu i katarze? I czy jest skuteczny?

    D. Grabuś

    #728562

    teo

    Re: Nocny kaszel

    czesto nocny kaszel moze byc objawem jakis zmian astmatycznych ……tak nam mówił nasz lekarz – kiedy kubek choruje na oskrzela i kaszle w nocy

    ILONA I KUBEK 2,5 roku



    #728563

    klucha

    Re: Nocny kaszel

    może być i alergia ale to powinny potwierdzić testy u twojego synka już skórne. Jeżeli jest to kaszel na tle alergicznym to sam zyrtec nie pomoże.
    Mąż jest astmatykiem, w dzieciństwie leczono go ciągle za zapalenie oskrzeli i górnych dróg oddechowym, potem dopiero dopatrzyli się alergii i astmy. Od tego czasu jest ciagle na wziewnych. Ale jak coś wisi w powietrzu lub aura niesprzyjająca, np. wilgotne powietrze to potrafi go nieźle przydusić :(( i ciągle pokasłuje

    Izka i Zuzanka (12.V.2002)

    #728564

    wiolar

    Re: Nocny kaszel

    Podzielam zdanie, że to może być alergia. A czy Twoje dziecio nie śpi przypadkiem na poduszce z pierzem lub nie ma puchowej kordły? Mój mały budził nam się po trzy razy w nocy, a jak zmieniliśmy poduszkę na ‚sztuczną’, to odpukać, przesypia całe noce. A jeżeli chodzi o olejek Olbas, to my od czasu do czasu używamy, Michałek lepiej wtedy oddycha. Ale lepiej nie przesadzać z ilością, bo wtedy zaczyna drażnić.

    Wiola i Michałek (26.08.2002)

    #728565

    rymunia

    Re: Nocny kaszel

    takie objawy może dziecko mieć przy pasożytach także.

    Kasia &Adaś &Mati &Miki

    #728566

    anet

    Re: Nocny kaszel

    a moze przyczyna jest suche powietrze???
    zauwazylas ze kaszel np nasila sie/pojawia w okresie grzewczym???
    jesli tak to trzeba nawilzac – ale tez uwaga jesli sa dywany, wykladziny, tapety w mieszkaniu to moze to spowodowac rozwoj roztoczy, plesni itp

    Agniesia 07.07.02 + Adrianek 03.01.04



    #728567

    Anonim

    Re: Nocny kaszel

    Witam, ja stosuje caly czas olejek olbas jest rewelacyjny!!!!smaruje nic klatke piersiowa i juz.Pomaga w zatkanym nosku i kaszlu rowniez.A jesli chodzi o ten kaszel to zrob dziecku przeswietlenie pluc moze miec utajone zapalenie pluc.Tak mieli moji znajomi doszlo do tego ze dziecko zabrala karetka bo dusilo sie w nocy.Lekami wywolali zapalenie pluc a potem leczyli .Niewiedzieli co dziecku dolega dopiero przeswietlenie dalo obraz.Pozdrawiam i glowa do gory.A z zyrtecem to uwazaj -nieprzesaszaj bo top skutek na przyszlosc.pa

    #728568

    Anonim

    Re: Nocny kaszel

    A co z tym Zyrtecem?????? Pisz szybko bo się martwię. Nic nie słyszałam, żeby był szkodliwy. Dzięki i pozdrawiam

    D. Grabuś

    #728569

    teo

    Re: Nocny kaszel

    wiesz co – kuba bierze zyrtec juz prawie 2,5 lata – z przerwą 2 miesieczną na obserwacje czy moze byc bez leków – i lekarz nigdy nam nic nie mówił ……a przeciez co miesiac na pisze recepte na krople – wiec gdyby miały miec skutki uboczne to by nas ostrzegł……

    ILONA I KUBEK w lutym 3 lata

    #728570

    bibi18

    Re: Nocny kaszel

    Dago28- Mój syneczek ma to samo :(:( tak jak twój bierze zyrtec i to już dłuszy czas 🙁 bierze tegże singular tabletki :(:( obecnie narazie mu pediatra odstawił bo chce sprawdzic czy wruci ten straszny kaszel :(:( Konradek tez przy tym kaszlu brał wziewy budesonit mite 🙁 podejzewano u niego alergie ale ifg wyszło dobre 🙂 niemoge powiedziec ile to dokładnie było bo nie pamkietam:( a badania zostały u Lekarza .Odwiedzamy czesto poradnie alergicznom Konradek miał miec robione testy skórne ale jeszcze niemiał bo dopiero jest od 3 Lat a on konczy dopiero w Lutym . kaszel miewaŁ TYLKO W NOCY A ZACZEŁO SIE OD CZESTEGO CHOROWANIA NA ZAP OSKRZELI A WŁASCIWIE OD POBYTU W SZPITALU GDZIE MIAŁ 9 MIESIECY I MIAŁ WCZESNIEJ NIE WYKRYTE SUCHAWKOWO ZAP PŁUC JEDNO STRONE Z ZAP OSKRZELI :(:(:( od tamtej pory naonstop choruje na zap oskrzeli i kaszle ciagle tylko w nocy i ma wieczny katar choc musze powiedziec ze po ostatnich lekach juz go niema 🙂 i kasze juz sporadycznie:):) wiec narazie jest ok ale musimy porobic jeszcze testy dla pewnosci:) a i Konradek pewnie pojedzie do senatorium jeszcze niewiem bo to wiaze sie z kosztami a w naszej obecnej sytuacji niestac nas na to ale bede stawac na głowie i robic wszystko aby udało nam sie pojechac bo takie senatorium wiele moze pomóc 🙂 jeszcze chciałam dodac ze my stosdowalismy na katar stirimar woda mmorska w aureazolu jest droga bo kosztuje 20 zł ale naprawde warto !!! to tez zalezy jaki katar ma twój synek . Pozdrawiam i zycze zdrówka dla synusia :):)



    #728571

    shan28

    Re: Nocny kaszel

    Witam
    Mój synek zaczoł kasłać rok temu, zrobiliśmy wszystkie badania i nic. Kaszel nieustawał – nasilał sie w okresie jesiennym. Zainwestowałam w nawilżacz powietrza włanczam go zawsze na noc przy łóżeczku. Dowiedziałam się też, że można podawac Sinupred to ktople na nawilzanie i odblokowanie dróg oddechowych. Pomogło:)

    #728572

    anecia

    U nas podobny problem. Obie córki kaszlą, ale na szczęście tylko w okresie jesienno-zimowym. Starsza na razie ma Xyzal (coś jak Zyrtec), który zamierzam jej codziennie podawać aż do wiosny + Avamys (steryd do nosa) na obrzęk nosa wlaśnie. Młodsza to na razie jedna wielka tajemnica, bo nie wiem czy ten kaszel to objaw alergii czy to reakcja na suche powietrze, bo zaczęła kaszleć dokładnie jak odpalilismy kominek. Na pewno częściowo to wina alergii (skaza + różne uczulenia na pokarmy), ale czy jest to aby jedyna przyczyna??? Dostawała Zyrtec, ale jak napisała wcześniej Klucha, on sam przy alergii może nie pomóc. U nas się nie sprawdza.

    Ula w wieku 4-lat dostawała oprócz Zyrtecu również Singulair i był on bardzo skuteczny. Jedynym minusem był brak apetytu. Jeżeli synek ma dodatkowo zatkany nos, to ja stawiałabym na alergię, ale to musi potwierdzić alergolog. Dobrze jest też bliżej przyjrzeć się ilości kurzu bądź zakurzaczom typu firanki, dywan, narzuty, alergenom takim jak wełna i pierze.



    #728573

    klucha

    Zamieszczone przez Shan28
    Witam
    Mój synek zaczoł kasłać rok temu, zrobiliśmy wszystkie badania i nic. Kaszel nieustawał – nasilał sie w okresie jesiennym. Zainwestowałam w nawilżacz powietrza włanczam go zawsze na noc przy łóżeczku. Dowiedziałam się też, że można podawac Sinupred to ktople na nawilzanie i odblokowanie dróg oddechowych. Pomogło:)

    przed zakupem nawilżacza lepiej zakupić hygrometer aby sprawdzić wilgotność powietrza w pomieszczeniach

    #728574

    gosiab

    Ja tylko dopiszę że nocny kaszel mogą powodować takie rzeczy jak: pasożyty układu pokarmowego, refluks który nasilają leki typu berodual, sterineb – salamol (salbutamol), mucosolvan. Wiele czasu upłynęło zanim znalazłam lekarza który skojarzył dlaczego mój synek kaszle przy infekcjach zawsze o 1.30 w nocy. Leki ww nasilają refluks ktory czesto dzieci alergiczne mają. U nas ataki kaszlu złagodniały jak lekarz doleczyła małemu przewód pokarmowy. Braliśmy controloc, debridat i poprawa jest wyraźna choć alergia robi swoje i podczas infekcji wirusowych nadal ma nadreaktywność oskrzeli.

    #728575

    eiffla

    moj 4 latek tak kasłał jak miał pasozyty. JAk podalismy leki kaszel zrobił sie mega intensywny, ale po drugiej dawce leku jakby ręką odjął. Pasozyty lubia w nocy podczas snu podchodzić do gardła i stąd kaszel jako rekacja obronna. Odrobacz synka, moze pomoże.
    Dzieci powinno sie odrobacząc co roku po sezonie piaskownicowym.

Postów wyświetlanych: 15 - od 1 do 15 (wszystkich: 36)


Musisz się zarejestrować lub zalogować, żeby odpowiedzieć

Close