Odstawienie rocznego dziecka od piersi??

Postów wyświetlanych: 13 - od 1 do 13 (wszystkich: 13)
  • Autor
    Wpisy
  • #88000

    wiolka01

    Chciałabym odstawic rocznego synka od piersi bo to już staje się bardzo męczące dla mnie i uważam że juz dalej nie ma sensu go karmić!W nocy bardzo źle śpi budzi się klika razy oczywiście na cyca i jak go nie dostaje to płacz!Proszę o radę i pomoc niewiem jak się do tego zabrać!Pozdrawiam

    #1401945

    marchewkowa

    Re: Odstawienie rocznego dziecka od piersi??

    ja najpierw odstawiłam od nocnego karmienia. pierwsza próba była z wodą w butelce, nie chciał. potem spróbowaliśmy bez niczego. płacz był, ale tylko 5 minut (w środku nocy wydaje się to wicznością :/), co noc krócej, ale ważne, zeby nie poddać się i poczekać aż uśnie bez piersi. cała akcja trwała 4 noce. ale warto było. u nas co prawda został potem jeszcze na kilka miesięcy wieczorne cycowanko, ale to dla mojej przyjemności . jak już się zdecydowałam że zupełnie rezygnuję z kamienia piersią to poszło bez problemu 🙂

    marchewkowa i Kubełek (10.05.2005)



    #1401946

    dorotka1

    Re: Odstawienie rocznego dziecka od piersi??

    polecam zaczac od nocy – tzn w nocy wstaje taus i uspokaja ew z pomoca butli z herbata- ew, jesli dzic glodny z melkiem – powinien w ciagu tygodnia zapomniec o nocnym cyckaniu
    ale trzeba byc konsekwentnym i sie nie ugiac

    w dzien warto dawac wiecej do jedzenia i picie z kubeczka lub butelki – i powoli moim zdniem w ciagu 2- tyg odstawisz go zupelnie
    wazne zeby stopniowo – to dobrze tez na twoja laktacje oraz konsekwentnie zrealizowac plan

    #1401947

    wiolka01

    Re: Odstawienie rocznego dziecka od piersi??

    No własnie najgorzej jest w nocy bo jeśli on się przebudzi i nie daje mu cyca to on strasznie krzyczy i się uginam!Spróbuje dzisiaj sie nie ugiąć wiem że bedzie cieżko ale wiem ze dłużej juz nie dam rady!Dziekuje za radę i pozdrawiam!

    #1401948

    wiolka01

    Re: Odstawienie rocznego dziecka od piersi??

    I jeszcze o jednym zapomniałam problem jest też taki że on nie chce żadnego innego mleka ale może spróbuje z herbatką!I najgorsze jest to żę synek nie potrafi zasnąć bez cyca!

    #1401949

    dorotka1

    Re: Odstawienie rocznego dziecka od piersi??

    no i dlatego po pierwsze musi usypiac tatus – bo nie ma cyca
    a po drugie powoli trzeba znalezc mleko ktore mu przypasi (albo na jakis czas zrezygnowac z mleka) tylko jechac na produktach nabialowych



    #1401950

    dorotka1

    Re: Odstawienie rocznego dziecka od piersi??

    w moim przypadku bylo tak ze to ja sadzilam ze on nie da rady
    a to ja nie dawalam rady
    jak JA sie nie ugielam to on to zaakceptowal
    choc tatus uczestniczyl przy tym jak trzeba- dziecko iwedzialo ze niec placz nie da bo tatus cycka nie wyciagnie i usypialo
    ale przez pierwsze noce lecialam po 3 min wycia podmienic tatusia bo mi bylo ich szkoda 😉

    #1401951

    marchewkowa

    Re: Odstawienie rocznego dziecka od piersi??

    najważniejsza jest konsekwencja. pamiętaj, że jak się raz ugniesz to cała zabawa zacznie się od początku. trzymam kciuki. na pewno się uda 🙂

    marchewkowa i Kubełek (10.05.2005)

    #1401952

    beamama

    Re: Odstawienie rocznego dziecka od piersi??

    Ja inaczej, niż dziewczyny, najpierw odstawiłam pierś w dzień, łatwiej było go zabawić, żeby zapomnił, już wtedy laktacja fajnie się zmniejszyła, potem noce – tu było gorzej, bo Antek spał ze mną, więc na przez tydzień spał z tatusiem, musiałam tylko wytrzymać trochę płaczu (naprawdę niedużo), gorzej było jak słyszałam “mama da cycy”, miał wtedy półtora roku. Odkąd przestał w nocy ssać, spał 12 godzin bez przerwy, nareszcie !!!
    A teraz Zośka ma rok i właśnie sama się odstawia, aż mi przykro trochę

    #1401953

    jezynka

    Re: Odstawienie rocznego dziecka od piersi??

    ja mam ten sam problem dokladnie. Moja Adela je cyca raz w dzien do uspienia i wieczorem do spania, a pozniej cala noc, bo nie raz budzi sie co chwile, ale jakbym sporbowala nie dac to wpada w taka histerie i wrzeszczy w nieboglosy, KOSZMAR! na dodatek mieszkam u rodzicow i ojciec kompletnie nie toleruje placzu dzieci w nocy i robi mi awantury gdy placza nie zaleznie od powodu, moj maz jest poza domem przez caly tydzien i jak wraca w weekend to jest wrakiem czlowieka wiec napewno mi w tym nie pomoze, wiec kurcze jestem z tym problemem sama i nie wiem jak to zrobic. Z kamila poszlo tak latwo bez krzykow a tu jest uzaleznienie na maksa! Napisz jak Ci idzie i czy faktycznie mija ten placz, bo dzis jak zaczelam ja lulac po godzinnyn karmieniu to z minuty na minute wrzeszczala coraz glosniej wiec sie poddalam 🙂 Maly terrorysta! :)))
    powodzenia

    Ela, Kamilka (23.10.2003) i Adelina 17.05.2006



    #1401954

    vera

    Re: Odstawienie rocznego dziecka od piersi??

    mam rocznego synka, ktory spi 12 godzin, ale oczywiscie z przerwami na karmienie, szczegolnie nad ranem popija sobie konkretnie, no i troche sie boje ze jak go odstawie to on w zyciu nie przespi do 9 i ze moje ranki beda sie zaczynaly juz o 7, z twoje relacji wynika ze synek nie skrocil czasu spania, jestem ciekawa jak to bylo w przypadku innych dzieci, no bo moj Marc nie toleruje butelki, plyny przyjmuje tylko z kubka, ale to idzie taaaak mozolnie, chcialam przez to powiedziec ze poranny glod nie bedzie latwy do usmierzenia.

    #1401955

    kiara

    Re: Odstawienie rocznego dziecka od piersi??

    Ja ze wzgledu na alergie Dawidka musialam Go odstawic juz w 8 m.(chcialam dociagnac do roczku).
    jak tylko nauczyl sie pic z butelki nie bylo zmiluj- tylko butelka(dla Jego dobra0 i musze napisac,ze bardzo dobrze to poszlo. Wypijal mleko i spala nadal-sama bylam w szoku:))

    Ania i 20.09.2005



    #1401956

    jaga

    Re: Odstawienie rocznego dziecka od piersi??

    Noo, u nas też tak było z usypianiem. My odstawiamy się już trzeci tydzień. Na poczatek w zapomnienie poszło dzienne karmienie. Cyc tylko wieczorem (do uśpienia), w nocy i rano. Laktacja mi się stopniowo zmniejszała, a syn w dzień juz nie szarpał mnie za bluzkę. Oczywiście trzeba go było zająć czymś innym 😉
    Potem zrezygnowałam z wieczornego karmienia – w dzień ściągam swój pokarm (przez cały dzień 125 ml) i daję go przed snem z butli. Na koniec – z rannego (nocne wciąż jest). Pokarm ściągam już dość długo – ze względu na pracę i widzę, jak mi się zmniejsza jego ilosć – na początku potrafiłam ponad 300 ml ściągnąć przez 6 godzin, a teraz przez cały dzień marne… no własnie – dziś po raz pierwszy udało mi się ledwo 40 ml, więc przed snem dałam też modyfikowane. I była polka – nie smakowało, ale nic innego nie było 🙁 Od kiedy młody dostawał przed spaniem mleko z butli – nauczył się usypiać bez cyca i ładniej mi w nocy spał. Wcześniej budził się nawet co godzinkę. Teraz raz, dwa razy w nocy. Pocmoka, pocmoka i śpi dalej. Ciekawe, czy da się oszukać wodą…. chyba nie, bo nawet w dzień wody nie chce pić, tylko soczki. Zobaczymy, jak nam pójdzie – jak co – zdam relację 😉 I Ty tez pisz, jak sobie radzisz, bo i mnie wszelkie wskazówki się przydadzą.
    Pozdrawiam

Postów wyświetlanych: 13 - od 1 do 13 (wszystkich: 13)


Musisz się zarejestrować lub zalogować, żeby odpowiedzieć

Close