Miałam ustawione zlecenie stałe dla commercialu za polisę. Jakiś czas temu polisę zlikwidowalismy, dostaliśmy pismo z avivy o rozwiązaniu. Byłam pewna, ze zlecenie wykasowalam, ale w zeszłym tygodniu okazało się, ze nie – kasa posŁa do commerial/ avivy dwa razy -30.09 i 31.10. Zauważyłam to w zeszły piątek, zadzwonilam do agentki i usłyszałam, ze powinnam natychmiast dostać zwrot na konto. Nie dostałam. Na infolinii 2 pracownikow było mocno zdziwionych, ze nie zwrocono nam pieniędzy -rzekomo wg ich regulaminu zwrotu nieslusznych składek dokonują 24 h, jeśli przelew nie przejdzie wysyłają pismo z informacja. My nie dostaliśmy ani kasy, ani pisma. Dziś zaś na infolinii uzyskalam informacje, ze owszem, nadplacone składki są, reklamacje przyjęli, kasę jak najbardziej zwrócą ale… Za 4 miesiące, bo “takie maja prawo”. Szlag mnie trafił. czy któraś z Was orientuje się, jak to się ma do przepisów? Czy rzeczywiście mam czekać az4 miesiące żeby odzyskać pieniądze? Nie ma tego dużo, raptem340 zł, ale idzie mi o zasadę.
11 odpowiedzi na pytanie: Omyłkowy przelew -JAK ODZYSKAC KASE?
takie znalazłam:
czarna magia.
Też niedawno małż się pomylił w numerze konta. Liczyliśmy na to, że jak adresat jest inny niż właściciel konta, to bank kasę zwróci. Nie zwrócił. A do kogo pisać pismo, skoro nie wiadomo, gdzie te pieniądze trafił? 🙁
z mojej wiedzy bankowej moge powiedziec tyle
jesli numer rachunku by nie istnial to tak okolo 2 tygodnie trwa zwrot srodkow na konto osoby wysylajacej – moje doswiadczenie
jesli jednak istnieje ten numer konta to pieniadze naleza do odbiorcy i tylko w jego gesti jest ich zwrot.
Np. jesli ktos wyslal srodki na konto kowalskiejgo zamiast ilnickiego to tylko kowalski moze chciec zwrocic srodki. Oczywiscie jesli nie chce mozna isc do sadu.
Te cztery miesiace to pewnie dlatego ze w takim czasie rozpatrywane sa reklamacje plus kilka dni na przelew
a i co do zgodnosci odbiorcy z numerem konta, jest tylko kilka bankow ktore to sprawdza i wtedy zwraca ale niestety tylko kilka tak robi, inne patrza tylko i wylacznie na numer rachunku
Reklamację do banku.
Niezgodność numeru konta z danymi właściciela sa podstawą do reklamacji.
Mi mbank zwrócił.
Mówili wtedy, że sprawdzają zgodność danych dla kwot powyżej 10 tys.,
poniżej 10 tys. na żadanie 😉
Ja miałam odwrotny problem. Kwota powyżej 100 000zł nie wpłynęła na moje konto, ponieważ osoba wpłacająca podała dobry numer konta, ale pomyliła moje nazwisko. Przez prawie tydzień pieniędzy tych nie było ani na moim koncie, ani na koncie wpłacającego.
BZ WBK sprawdza zgodność nr konta z danymi właściciela w przelewach powyżej 5000zł.
jeśłi rachunek był zamknięty, to kasa z automatu wraca na rachunek nadawczy (tak było w 3 bankach, w których pracowałam).
U mnie w banku klienci skłądają reklamację i my jako bank zwracamy się do odbiorcy z prośbą o zwrot kasy, ale może to potrwać, bo odbiorca powinien wyrazić zgodę na wyksięgowanie. Nie wiem, jak to jest w przypadku rachunku odbiorczego firmowego czy też muszą wyrazić zgodę. Ale trochę to trwa, jeśli ktoś nie wyraża zgody, albo nie można się dodzwonić, nawet koło miesiąca…. to tyle z doświadczeń z pracy…
Ja się kiedys pomylilam i zrobiłam przelew omyłkowo do sklepu w ktorym coś kupowałam ale napisałam co i jak i mi za dwa dni kase zwrocili ale w twoim przypadku to nie za bardzo wiem co doradzić
Ania, znajdź numer do księgowości i zadzwoń tam bezpośrednio. Jak trafisz na normalną księgową, to pieniądze odeśle Ci jeszcze tego samego dnia… Dla nich to też jest problem, bo pieniądze wiszą nierozliczone na jakimś koncie…
A jak długo już czekasz?
Napisz pismo do banku w którym puściłaś przelew z prośbą o kontakt z tym drugim bankiem i wyjaśnienie sprawy.
Najlepiej, jeśli masz jakieś centrum doradcy klienta to zadzwoń tam, niech Ci podyktują co masz napisać (najlepiej wysłać pismo, bo bank też musi mieć jakąś podkładkę, żeby zacząć działać). Jeśli Ci nie pomogą to daj znać – znam takiego, co pomoże zredagować 🙂
do banku wktorym macie konto i z którego przelew został zrobiony. Trzeba spisać reklamacje i bank kase odzyska.
Chyba,że np.przelew był robiony przez internet a bank ma przepis w regulaminie,że nie bierze odpowiedzialności za przelewy zlecane samodzielnie przez klienta.
Jeśli chcesz,a np:masz konto u mnie w banku to Ci pomogę szybko odzyskać pieniądze.
Konto mam w PKO bp. Do banku jako takiego pretensji żadnych mieć nie mogę -to było moje zlecenie stałe, o którym zapomnialam (wydawało mi się, ze je dawno usunelam). Konto jest używane tylko do kredytu mieszkaniowego, na ogół nie ma na nim żadnych środków. Przez przypadek zostało tam trochę kasy we wrześniu i październiku, dlatego poszły owe przelewy. Cholery dotalam przez commercial – nikt absolutnie nie chciał ze mną rozmawiać pomimo, ze to moje konto, ja jestem osoba, która omylkowo wplacila składkę za nieistniejaca nawet polisę. Polisa była na mojego męża i to on musiał składać reklamacje, prosić o zwrot, etc. Równie dobrze moglabym się pomylić w imieniu albo nazwisku -kto wtedy miałby niby te reklamacje składać? Ja jako właściciel konta dla commercial nie istnieje… Co wiecej -rozmów z nimi mąż odbył już kilka(jak nie kilkanaście) i w kółko pytają ” a może jednak chciałby pan wznowić polisę?”. Dziś jakiś pan ważny sam zadzwonił i powiedział, ze POSTARAJA się do poniedziałku zwrócić całość… Jak do pn nie będzie przelewu, to wysle wezwanie do zapłaty -jak jest napisane w artykule podlinkowanym przez Kurczak. Dzięki za pomoc 🙂
Znasz odpowiedź na pytanie: Omyłkowy przelew -JAK ODZYSKAC KASE?