pare pytan (witaminki, zatwardzenia, ksiązki)

Postów wyświetlanych: 11 - od 1 do 11 (wszystkich: 11)
  • Autor
    Wpisy
  • #74345

    julla22

    Czesc dziewczyny jestem zmuszona zadac kilka pytan w jednej notce bo moj komputer dziala bardzo opornie na tej stronie :(. Jestem w 9 tyg :))) Czy powinnam brac jakies witaminy (moze jakis zestaw wszystkich witamin)?? Obawiam sie ze samym pokarmem nie dostarcze ich wystacrczajaco dozo. 2. Dziewczyny -co na zaparcia, doprowadzaja mnie do szalu 😛 3. Przeczytalam niedawno ze w 10 tyg jest najwiecej poronien 🙁 Strasznie sie boje. Co moze byc ich przyczyna? Czego w tym czasie powinnysmy unikac zeby nic nam nie grozilo. Mam ten okres przed soba wiec troche sie boje. 4. Moze polecicie jakies lekkie ksiazeczki do poczytania -w koncu mam duzo czasu dla siebie :). Pozdrawiamy -razem z mala dzicia was i wasze dzidzie 🙂 Dzieki za wszystkie odpowiedzi

    #979156

    komuszka

    Re: pare pytan (witaminki, zatwardzenia, ksiązki)

    Witaj!!!
    Po pierwsze gratuluje!!!
    Odnosnie witamin to powinnas brac ”Folik” kwas foliowy.A jesli mowisz ze twoja dieta jest mało urazmaicona to kup sobie witaminki dla kobiet w ciazy ja osobiscie polecam Elevit.Mi lekarz kazał brac od poczatku bez ”Foliku” bo w Elevicie jest go sporo.Ale musisz mimo to zadbac o swoja diete dla dzidzi oczywiscie.A na zaparcia jedz duzo owocow to pomaga,choc zaparcia w ciazy to norma.Na trzecie tytanie to moge powiedziec tylko tyle nie martw sie na zapas tylko dbaj o siebie i słuchaj swojego organizmu.Odpoczywaj dobrze sie odzywiaj i wybiesz sie do lekarza bo to mysle juz czas jesli jeszcze nie byłas,powinnas zobaczyc juz serduszko swojego malenstwa.Ja kupiłam sobie ksiazke ”W oczekiwaniu na dziecko” i jestem z niej zadowolona jest tam wszystko co chce wiedziec.Miłej lektury!!!
    Zycze zdrowka dla Ciebie i malenstwa.
    Trzymaj sie cieplutko!!!!



    #979157

    kateczka

    Re: pare pytan (witaminki, zatwardzenia, ksiązki)

    witaj:)serdecznie gratuluje malenstwa:)po pierwsze to uwazam ze powinnas wybrac sie juz do lekarza,on odpowie Ci na wszystkie Twoje pytania.no ale co do witamin to na pewno powinnas od razu brac „folik” jedna tabletke na dzien oprocz tego jakis zestaw witamin ale to juz Ci zaleci lekarz,mi kazal przez cala ciaze brac folik i zestaw mineralow i witamin dla kobiet w ciazy „prenatal”.co do Twoich zaparc to ja nigdy ich na szczescie nie mialam ale powinnas jesc jablka,sliwki suszone kalifornijskie no i w ogole duzo owocow.a co do Twojego trzeciego pytania to nie mysl o tym i nie martw sie tylko dbaj o siebie,nie przemeczaj sie,zdrowo odzywiaj,nie pij nie pal;)na pewno wszystko bedzie oki:)pozdrawiam serdecznie Ciebie i maluszka w brzuszku:)

    #979158

    Anonim

    Re: pare pytan (witaminki, zatwardzenia, ksiązki)

    Ja też niestety mam dość ubogą dietę, więc muszę brać witaminy – osobiście bardzo polecam „PRENATAL”, najlepiej ten fioletowy, bo jest tańszy od różowego, a ma dokładnie ten sam skład. Nie trzeba już wtedy brać kwasu foiliowego, bo w Prenatalu jest go i tak więcej niż np. w Foliku.
    A co do krytycznego 10 tygodnia to sama o tym 2 dni temu przeczytałam i się lekko wystraszyłam, bo właśnie jestem w 10 tygodniu :/ Ale nie można się dać zwariować!!! Po prostu uważaj na siebie i nie zamartwiaj się na zapas!!

    Agnieszka i Oleńka (01.09.2003r.)
    + sierpniowe Słoneczko 🙂

    #979159

    Anonim

    Re: pare pytan (witaminki, zatwardzenia, ksiązki)

    ja jak sie dowiedziałam, że jestem w ciąży to zaczęłam brać FOLIK i PRENATAL. Ale jak zrobilam sobie morfologię i wyniki wyszly bardzo dobre, to lekarka stwierdzila, że nie ma sensu żebym faszerowala się sztucznymi witaminami. Lepiej zebym sobie zjadla marchewkę. zatem biorę tylko FOLIK.
    Co do zaparć to na szczęście jak do tej pory ich nie mialam. Należy jeść otręby, winogrona, suszone śliwki, ograniczać slodycze, zwlaszcza czekoladę. mozna też uzywać czopki glicerynowe.
    ja też czytam ” W oczekiwaniu na dziecko” i jeszcze jedną pt „Ciąża”. i starczy bo za dużo wiedzieć też nie jest dobrze.
    pozdrawiam

    [obrazek]http://bd.lilypie.com/4kTCp1/.jpg[obrazek/]

    #979160

    Anonim

    Re: pare pytan (witaminki, zatwardzenia, ksiązki)

    Z witamin polecam Ci „Feminatal N”…nie jest najtańszy ale ma jod i żelazo….bardzo dobry…na zaparcia, jeśli odpowiednia dieta nie pomaga – syrop Alvia – rewelka
    A tak w ogóle to WIELKIE GRATULACJE!!!!!!!!!!!!!!!!



    #979161

    myszka6

    Re: pare pytan (witaminki, zatwardzenia, ksiązki)

    witam,połowa juz za mna-moge wiec cos ci poradzic. Odnosnie witamin to najlepiej zapytaj lekarza- moj zalecił mi abym do 3 miesiaca nie brała nic oprócz FOLIKA i tak tez zrobiłam (wczesniej wiele znajomych-juz mamuś- doradziło mi to samo bo podobno nadmiar witamin tez szkodzi. Co do zaparc- to mialam to nieszczescie leżec w szpitalu w 21 tyg(na szczescie tylko z zapaleniam oskrzeli a nie z problemami z dzidzią) i tam lekarze zalecili mi syrop DUPHALAC, on jest tez wskazywany przez specjalistów ginekologów na różnych forum- skuteczny!!! A co do trzeciego pytania, to z róznych opowiesci jakie usłyszałam w szpitalu najwazniejsze jest to by nie dzwigać i nie zaziębic sie w I trymestrze, pozdrawiam pa

    #979162

    moniast

    Re: pare pytan (witaminki, zatwardzenia, ksiązki)

    Witam!!! Gratuluję!!! Ja jestem w 18 tygodniu i też bałam się tych pierwszych tygodni, uważaj na siebie, nie dzwigaj, nie pij alkoholu, nie przeziębiaj się.Odnośnie witamin to mi lekarz nie zalecał przez 3 miesiące żadnych witamin tylko folik a teraz od tygodnia biorę Feminatal.Zaparć na szczęście nie mam więc nic Ci nie mogę doradzić.Ja korzystam dużo z internetu na temat ciąży ale nie do przesady, napewno wszystko będzie dobrze.Trzymaj się!!! Pozdrawiam!!!

    #979163

    efcia2004

    Re: pare pytan (witaminki, zatwardzenia, ksiązki)

    jeśli chodzi o witaminki- to tak jak piszą dziewczyny – kwas foliowy przede wszystkim. Ja z witamin brałam elevit. I powiem Ci że jak byłam w ciąży własnie w 10 tc to miałam ochotę cały ten tydzień przeleżeć i nic nie robić żeby wszystko było ok. Ale jak to zrobić skoro do pracy trzeba było jechać i to autobusem więc mnie wytrzepało róno na tych cudownych polskich drogach. A pracowałam w sklepie więc też nie stałam w bezruchu przez 8 godzin tylko wykonywałam lżejsze prace. I odliczała dni kiedy zacznie się 11 tc. Wszystko dobrze się skończyło a ja niepotrzebnie się schizowałam. Więc tez trzymaj się iepło i nie martw na zapas. A do czytania – cóz ja czytałam wszystkie gazetki i książki dla matek i kobiet w ciąży 🙂

    Ewcia i Asieńka (4.03.2005)

    #979164

    magdzik22

    Re: pare pytan (witaminki, zatwardzenia, ksiązki)

    Cześć i wielkie gratulacje!

    No a teraz nieco faktów:
    Witaminki – zdania lekarzy są podzielone co do ich koniecnzości bądź nie, zgadzają się natomiast w kwestii kwasu foliowego – najlepiej brać przed ciążą i w I trymestrze. Ja w pierwszej ciąży brałam Maternę, teraz mam Prenatal z imbierem. jak się skończy – wrócę do materny, bo ten mi wciąż w gardle staje i czuję smak plastiku pomieszanego z imbirem – a nie lubie ani pierwszeg, ani drugiego. Nie mam pewności, że moja dieta jest odpowiednio bogata i zblilansowana, zwłaszcza w czasach kiedy zywnośc jest tak mocno przetwarzana, nawożona, etc. wydaje mi się, że skład suplemantów witaminowych dla ciężarnych jest opracowany na tyle dokładnie i rozsądnie, żeby wykluczyć ryzyko przedawkowania, co na pewno przyniosło by złe konsekwencje.
    No i jeszcze jedno – wiele dziewczyn po witaminach ma nudności. ja to rozwiąząłam tak, że biorę je na noc i ewentulane dolegliwości zwyczajnie przesypiam.
    Zatwardzenia – u mnie świetnie działają kiwi na czczo. Trzeba zjeśc dwa owoce, za max.30 min biegnie się do kibelka. Warunke – owoce musza być dojrzałe, miękkie.
    PoronieniaKochana, tylko bez stresu. Nic sie nie martw, nie dźwigaj, nie graj w tenisa ziemnego, dbaj o siebie, myśl pozytywnie – wszytsko na pewno będzie sobrze.
    Ksiązki Ja mam wspomnianą przez dziewczyny „W oczekiwaniu na dziecko” – nie mam jej za jakąś tam rewelację, dużo więcej informacji można znaleźć w internecie (choćby na tym forum), ale cenię ja za rzeczowy i spokojny ton.

    Czy ja dobrze policzyłam, że masz termin na wrzesień 2006? Jeśli tak, to zapraszam do nas Wrześniówek’06.

    M&Marta i Wrześniątko



    #979165

    encja

    Re: pare pytan (witaminki, zatwardzenia, ksiązki)

    cześć, mi od samego początku lekarka przepisałą feminatal (kompleks witamin – 1 tabletka dziennie) i koniecznie kwas foliowy ( np. folik, też 1 tabletka dziennie).
    Jeśli chodzi o zaparcia – sporo sie o tym napisałam na innym forum, więc Ci przekopiuję moje wcześniejsze wypociny. Oto one: „Zacznę od tego, że powinno sie sporo pić (ja piję conajmniej szklanek wody dziennie). Poza tym w ciągu całego dnia pogryzaj sobie suszone śliwki, morele, daktyle, pestki słonecznika. Jedz owoce (dobrze pracę jelit regulują jabłka – ja sobie zawsze jem jedno na wieczór). Wkładaj do diey sporo żeczy z błonnikiem (np. płatki owsiane, pszenne – mozesz je jeść na mleku, albo dodawać do jogurtu). Pamiętaj, że im więcej błonnika, tym więcej trzeba pić (bo błonnik absorbuje sporo wody. Jeśli mu więc jej odpowiednio dużo nie dostarczysz, to będzie go wysyał z jelit, a to przewrotnie będzie powodować zaparcia). No i wreszcie na koniec – mi najbardziej pomaga zjedzenie w ciągu dnia kilku łyżeczek siemienia lnianego (takie zwykłe brązowe ziarenka). Organizm ich nie trwawi (więc na wyjściu wyglądają tak jak na wejściu), ale za to doskonale oczyszczają jelita i skuteczie stymulują ruchy jelit.
    Pamiętaj też, żeby jeść częściej i mniejszymi porcjami, najlepiej też wyeliminować z diety żeczy smażone, ciężko strawne, no i ogranicz słodycze”.
    pozdrawiam gorąco
    Encja

Postów wyświetlanych: 11 - od 1 do 11 (wszystkich: 11)


Musisz się zarejestrować lub zalogować, żeby odpowiedzieć

Close