pismo lustrzane

Postów wyświetlanych: 15 - od 1 do 15 (wszystkich: 17)
  • Autor
    Wpisy
  • #107225

    narcowa

    Natala od jakiegoś czasu ..właściwie od momentu kiedy zaczęła pisać posługuje się pismem lustrzanym,zarówno jeśli chodzi o literki i o cyfry.
    Czy to jest normalne?
    Myślałam,że to przejdzie ale Natala ma juz 6 lat i nic nie przechodzi…

    Proszę o poradę..Czy Wasze dzieciaki też tak mają?
    Albo miały?

    #4332282

    qr-chuck

    Zamieszczone przez millounia
    Natala od jakiegoś czasu ..właściwie od momentu kiedy zaczęła pisać posługuje się pismem lustrzanym,zarówno jeśli chodzi o literki i o cyfry.
    Czy to jest normalne?
    Myślałam,że to przejdzie ale Natala ma juz 6 lat i nic nie przechodzi…

    Proszę o poradę..Czy Wasze dzieciaki też tak mają?
    Albo miały?

    Moja miewała. Raz pisała tak raz lustrzanie.
    Teraz jak uczy się pisać w szkole to widzę, że już lustrzanie jej się nie zdarza – może są jakieś sposoby nauki ;).
    W kwietniu 7 lat skończy.



    #4332283

    usianka

    To podobno normalne i w przypadku 6-latki nei ma powodu do niepokoju. Jakis czas temu był spory wątek na ten temat – poszperaj w archiwum 🙂 Pisałam tam, bo Emilka równiez w taki sposób pisała – dosyc długo, jeszcze we wrzesniu pisala w ten sposob bardzo duzo literek. Szczerze mowiac nadal zdarza jej sie odwrócic pojedyncze znaki. Bardzo rzadko, ale jednak. Jest w pierwszej klasie, w listopadzie skonczyla 7 lat.

    #4332284

    werbla

    oo moja tak pisze, zdziwiło mnie to bo pierwszy raz sie z takim czymś spotkałam…ogólnie to przekręca Z, 3, L i inne

    #4332285

    bas4

    [QUOTE]oo moja tak pisze, zdziwiło mnie to bo pierwszy raz sie z takim czymś spotkałam…ogólnie to przekręca Z, 3, L i inne[/QUOTE]
    to samo było z moją, ale w szkole sie oduczyła

    #4332286

    finia

    Zamieszczone przez millounia
    Natala od jakiegoś czasu ..właściwie od momentu kiedy zaczęła pisać posługuje się pismem lustrzanym,zarówno jeśli chodzi o literki i o cyfry.
    Czy to jest normalne?
    Myślałam,że to przejdzie ale Natala ma juz 6 lat i nic nie przechodzi…

    Proszę o poradę..Czy Wasze dzieciaki też tak mają?
    Albo miały?

    mój syn miał dopóki nie poszedł do szkoły, teraz pisze poprawnie 🙂 nie wiem czy to kwestia intensywnej nauki i dużej ilości ćwiczeń, czy wieku… w każdym razie przeszło 🙂



    #4332287

    ahimsa

    Mati też tak pisze ( 6,4l.) ja też tak pisałam….w szkole wyprostowali.

    #4332288

    mata-hari

    Dziś akurat rozmawiałam na temat tego typu problemów z psychologiem i ta powiedziała, że gdy tego typu problemy się pojawiają, to z dzieckiem należy wykonywać odpowiednie ćwiczenia, by problem niwelować. W wieku przedszkolnym i na początku szkoły podstawowej nie jest to powodem tragedii, ale już niewyprowadzone może w późniejszym etapie świadczyć np. o dysleksji.

    #4332289

    goracakawa

    Zamieszczone przez Mata_Hari
    Dziś akurat rozmawiałam na temat tego typu problemów z psychologiem i ta powiedziała, że gdy tego typu problemy się pojawiają, to z dzieckiem należy wykonywać odpowiednie ćwiczenia, by problem niwelować. W wieku przedszkolnym i na początku szkoły podstawowej nie jest to powodem tragedii, ale już niewyprowadzone może w późniejszym etapie świadczyć np. o dysleksji.

    A możesz napisac jakie to mają być ćwiczenia?
    Mój synek ma 7,5 lat i często odwrotnie pisze d, b, s, 3, 6, 9.
    Pisze super, najlepiej w klasie tj, pismo bardzo staranne ale też bywa lustrzane.
    czasami myli też przy czytaniu b z d.

    #4332290

    mata-hari

    Zamieszczone przez rudasek2
    A możesz napisac jakie to mają być ćwiczenia?
    Mój synek ma 7,5 lat i często odwrotnie pisze d, b, s, 3, 6, 9.
    Pisze super, najlepiej w klasie tj, pismo bardzo staranne ale też bywa lustrzane.
    czasami myli też przy czytaniu b z d.

    Metod ponoć jest wiele i mi psycholog opisała zaledwie kilka. Najprostszą jest np. umieszczenie na kartce rozsypanki z podobnych i problematycznych dla dziecka liter, cyfr (np. b, d, p, g, 6, 9 itd.) i poproszenie dziecka, aby np. w kółeczka zakreśliło wszystkie literki b, jakie się na kartce znajdują, w kwadraty wzięło np. d, itd.
    Powinno się również dużo ćwiczyć pisanie zgodnie z szablonami (kupnymi lub własnoręcznie zrobionymi), wytyczającymi sposób prowadzenia długopisu. Tak by dziecko nauczyło się, w którym miejscu zaczyna się pisać daną literę, cyfrę, w którą stronę należy skręcać robiąc „brzuszki” oraz w jakiej kolejności należy pisać poszczególne elementy litery/cyfry. Bieg pisma powinien być zaznaczony odpowiednio strzałkami, które jednocześnie powinny być ponumerowane.
    Psycholog podawała też różne gry w które można się z dzieckiem bawić, ale trudno mi to wszystko opisać 🙁



    #4332291

    goracakawa

    Zamieszczone przez Mata_Hari
    Metod ponoć jest wiele i mi psycholog opisała zaledwie kilka. Najprostszą jest np. umieszczenie na kartce rozsypanki z podobnych i problematycznych dla dziecka liter, cyfr (np. b, d, p, g, 6, 9 itd.) i poproszenie dziecka, aby np. w kółeczka zakreśliło wszystkie literki b, jakie się na kartce znajdują, w kwadraty wzięło np. d, itd.
    Powinno się również dużo ćwiczyć pisanie zgodnie z szablonami (kupnymi lub własnoręcznie zrobionymi), wytyczającymi sposób prowadzenia długopisu. Tak by dziecko nauczyło się, w którym miejscu zaczyna się pisać daną literę, cyfrę, w którą stronę należy skręcać robiąc „brzuszki” oraz w jakiej kolejności należy pisać poszczególne elementy litery/cyfry. Bieg pisma powinien być zaznaczony odpowiednio strzałkami, które jednocześnie powinny być ponumerowane.
    Psycholog podawała też różne gry w które można się z dzieckiem bawić, ale trudno mi to wszystko opisać 🙁

    Dziękuję za wskazówki.
    Jego Pani w szkole powiedziała żeby dać mu czas do końca 1 klasy.
    Obserwuję – zobaczę co dalej.

    #4332292

    inez1303

    Zamieszczone przez Mata_Hari
    Dziś akurat rozmawiałam na temat tego typu problemów z psychologiem i ta powiedziała, że gdy tego typu problemy się pojawiają, to z dzieckiem należy wykonywać odpowiednie ćwiczenia, by problem niwelować. W wieku przedszkolnym i na początku szkoły podstawowej nie jest to powodem tragedii, ale już niewyprowadzone może w późniejszym etapie świadczyć np. o dysleksji.

    Tak, tak potwierdzam – lustrzanka to jeden z objawów dysfunkcji językowych m.in. dysleksji i dysgrafii

    Panikować nie trzeba, ale obserwować … obserwować …



    #4332293

    claudia84

    U mnie synek tak miał jak zaczynał pisać literki cyferki..kiedyś narysował zegar i wszystkie cyfry były odwrotnie jak się przystawiło lusterko to w lustrze zegar wyglądał idealnie.Byłam w szoku :Strach:Ale jak poszedł do zerówki ćwiczył i jakoś to zniknęło.

    #4332294

    iza-gebala

    w szkole sie to prostuje. Im wiecej się ćwiczy, w końcu się zapamiętuje jak ma być
    Tak samo przecież jest z przekręcaniem wyrazów.

    #4332295

    edysia

    Moja tak miała przy cyfrach, też byłam zaskoczona, rozmawiałam z nauczycielami i wiem, że to normalne u dzieci które zaczynają pisać, przechodzi samo ” z wiekiem” jak tego pisania jest coraz więcej.
    I u nas faktycznie ustąpiło bez niczego.

    Nie stesuj się więc, minie samo 🙂

Postów wyświetlanych: 15 - od 1 do 15 (wszystkich: 17)


Musisz się zarejestrować lub zalogować, żeby odpowiedzieć

Close