pleśniawki i afty !!!!!!!!

mam pytanie, czy wasze dzieci tez tak czesto maja plesniawki i afty, moja wiktoria 5 miesiecy temu miala takie plesniawki ze szok ,a nasi miejscowi lekarze nie wiedzieli co to jest!!!!! az w koncu trafilam do dobrego lekarza w innym miescie i okazalo sie ze miala takie plesniawki ze prawie dostala zapalenie pluc od tego , jak to wspominam to mi ciarki przechodza.
w poniedzialek mala dostala goraczke, i myslalam ze od zebow ale 40C wiec natychmiast pojechalam do lekarza i powiedzial ze to od wkladania rak do buzi i ze to sa afty, i bedzie to trudno wytepic, zapisal jakis antybiotyk, nystatyne, aphtin, gancjane na wodzie, cebion i sachol i co godzine smarowac na przemian. Mala tak krzyczy jak to jej robie ze plakac mi sie chce, co robic? mieszkanie mam czyste, dbam o to zeby bylo wszystko czyste co mala bierze do buzi ale nie jestem w stanie wszystkiego dopilnowac.

aniaf i Wiktoria (26.11.2003)

15 odpowiedzi na pytanie: pleśniawki i afty !!!!!!!!

2004-10-22 10:19:17

Re: pleśniawki i afty !!!!!!!!

Pewnie, że nie jesteś w stanie upilnować, trzeba by było związać malucha hihi źródłem zakażenia może być równie dobrze brodawka, smoczki itp… Jeśli karmisz piersią to i brodawkę musisz smarować, jeśli butlą to powyparzaj wszystkie smoczki. My mieliśmy pleśniawki jak Jaś zaczął pić z butli i pomogło wyparzenie w spirytusie smoczków i smarowanie niezbyt niesttey przyjemne dla Jasia. Myśmy jeszcze dostali wtedy trilac (lakcid), żeby odbudować prawidłową florę bakteryjną i tego w Twoim zestawie leków mi brakuje. Niektóre Mamy przy tak uporczywych nawrotach stosowały przecieranie obsikana przez maluszka pieluszką, działa rewelacyjnie i nie ma sie co krygować, że beee bo pomaga a urynoterapia przecież istnieje. Moja Mama zresztą też tak pleśniawki zwalczała.

Powodzenia

Jaś11m + Ktos 8.02.05

aniaf2004-10-22 10:28:54

Re: pleśniawki i afty !!!!!!!!

dzieki za pomoc, mam tylko nadzieje ze szybka ustopia!!!!

aniaf i Wiktoria (26.11.2003)

aaga2004-10-22 14:32:51

Re: pleśniawki i afty !!!!!!!!

A ja jeszcze dodam, ze… cierpliwosci . My tez bujalismy sie z plesniawami. Dostawalam juz kociokwiku. Stosowalam nystatyne i aphtin na przemian. Ktoregos dnia przestalam sie bawic i po kilku dniach nie bylo po nich ani sladu.
Jestem tylko zdziwiona, ze Twoja coreczka dostala od nich az takiej temperatury. U nas byla chrypka.
Pozdrowionka

Aga i Jacek ur.27.05.04.

ciapa2004-10-22 16:34:15

Re: pleśniawki i afty !!!!!!!!

moja rada to fioletuj, fioletu i jeszcze raz fioletuj, tym wodnym roztworem, mysmy sie tez z tym pałowali i w końcu trafiliśmy do dobrego, starego lekarza, i… żadna nystatyna, żaden aphtin tylko gencjana. Nie dziwie sie że młoda płacze po sacholu i nystatynie.

Tylko fioletować to najlepiej nalać na pieluchę, owinąć swój palec i dobrze wyczyścić buźkę, musisz te pleśniawki po prostu pozdzierać, u nas Mikołaj juz nawet nie protestuje przy tych zabiegach, jak tylko zauważe jakąś afte to od razu mu czyszcze buzkę i zapalenie sie nie rozwija. Wadą jest to że zarówno ja jak i Mikołaj jesteśmy cali wymalowani 🙂

I jeszcze jedno – żaden antybiotyk, no chyba że rzeczywiście rozprzestrzeniają sie dalej, ale nie wolno do tego dopuszczać

Kaska i Mikołaj 18.09

o-d2004-10-22 22:32:56

Re: pleśniawki i afty !!!!!!!!

przy poważnych pleśniawkach i aftach to niestety tylko nystatyna – niesmaczna ale baaardzo skuteczna!!!

a może własnie masz w domu ZA czysto? nie wolno izolować dziecka od zarazków i wszelkiego mikroskopijnego świata, bo wtedy właśnie prędzej łapie takie świństwa w przypadku kontaktu z czymś brudnym (o co u malucha nie trudno). Nie przesadzaj z czystością – własnie tak dziecko nabiera odporności! (co oczywiście nie znaczy, że ma lizać podłogę i jeść piasek, ale nadmierne wyparzanie, mycie i szorowanie – naprawde nie pomaga)
Pozdrawiam i życzę powodzenia w walce!

Ola+Staś+Tadzio+Basia

aniaf2004-10-25 06:28:40

Re: pleśniawki i afty !!!!!!!!

bez przesady, az tak czysto nie mam, niestety pracuje wiec u mnie ze sprzataniem roznie bywa, wiec juz sama nie wiem, oj walczymy walczymy, raz nic nie ma a za chwile znowu ma i to wiecej wiec to bedzie naprawde trudna walka

aniaf i Wiktoria (26.11.2003)

aniaf2004-10-25 06:31:22

Re: pleśniawki i afty !!!!!!!!

w pracy caly czas sie pytaja co mi jest bo palce mam fioletowe a i czasami nawet ciuchy, i nie schodzi !!!!, przy plesniawkach tez tylko stosuje gancjane i zawsze pomagalo a teraz te afty pierwszy raz to ma i narazie za specjalnej poprawy nie ma!!!!

aniaf i Wiktoria (26.11.2003)

aniaf2004-10-25 06:38:42

Re: pleśniawki i afty !!!!!!!!

temperatura byla poniewaz te afty rozwijaly sie juz na gardle, ale az dreszcze miala, nigdy przedtem nie miala temepratury!!!! chrypy nie bylo ale ani pic ani jesc, szok!!!, wspolczuje mamom ktore maja problemy z zywieniem dzieci, to jest naprawde przechlapane!

aniaf i Wiktoria (26.11.2003)

madzianka2004-10-26 14:00:45

Re: pleśniawki i afty !!!!!!!!

Wiem jak to jest. My, tzn. ja i Julcia bujałyśmy się z pleśniawkami ok. 7 tyg. Ani aphtin, ani nystatyna nie pomagały. Po kilka dniach nie podawania nystatyny pleśniawki zaraz powracały. I tak było parę razy, aż w końcu zgadałam się z koleżanką, której córcia też miała ten problem. Skutecznym lekarstwem okazał się syrop FLUMYCON, który można dostać niestety tylko na receptę. w ulotce napisane jest, że podaję się go dzieciom od 6 roku życia. Ale ja, oczywiście za zgodą lekarki, smarowałam Julci buźkę dwa razy dziennie przez ok. 2 tyg. Pniawki zniknęły jakby ręką odjął i dodam, że już więcej nie pokazały się. A to było kilka miesięcy temu. Życzę szybkiego wytępienia tego paskudztwa. Mam nadzieję, że troszkę Ci pomogłam. Magdalenka

aniaf2004-10-27 06:30:32

Re: pleśniawki i afty !!!!!!!!

kazda pomoc sie liczy, mam ten syrop w domu, wiec moge sprobowac, i tak zadnej poprawy do teraz nie ma
dzieki za podpowiedz

aniaf i Wiktoria (26.11.2003)

nikeewa2008-10-19 19:55:51

Co prawda ten wątek był poruszany dawno temu, ale był więc nie zakładam nowego. Mojemu maluchowi przytrafiły się afty. Lekarz przepisał: Nestatynę, Wody Roztwór Fioletu Gencjanowego, Rulid i Lakcid. Przez cały tydzień dziecie nic nie jadło (wtedy gdy głód był silniejszy od bólu), mało piło i płakało. Dziś mija 6 dzień a tu poprawy nie widać. Wręcz wydaje mi się że coraz gorzej. Gorączka co prawda przeszła ale za to buziak napuchła. Dodam że wychodzą mu także zęby. Poprostu jakiś koszmar. Już nie wiem jak mam mu pomuc. Jutro znów do lekarza.

nikeewa2008-10-19 19:59:17

Aphtin też nie przyniósł spodziewanego skutku.

bep2008-10-20 09:48:17

Na pleśniawki jest flumykon… Może i na afty pomoże?
Tylko to na receptę

snoopy2008-10-20 13:20:52

tutaj też są info

[Zobacz stronę]

elinka782008-10-20 19:11:43

Zamieszczone przez nikeewa:Aphtin też nie przyniósł spodziewanego skutku.

jeśli aphtin nie pomaga to może raczej to pleśniawki i spróbuj tak jak radza dziewczyny flumycon.Natomiast tak wogóle to może to raczej wirusowe zap. jamy ustnej(wywołuje je ten sam wirus co oprysczkę w stanie obniżonej odporności u dzieci)sugerowałaby to gorączka.Wtedy podaje sie heviran w tabletkach i płucze buzię szałwią.To dośc często występujaca u dzieci choroba o bardzo dramatycznym przebiegu(nie wiem czemu pediatrzy maja problem z jej rozpoznaniem).Może poproś lekarza o lek p/wirusowy.Trzymam kciuki za trafna diagnozę i szybkie wyleczenie:Kciuki:

Znasz odpowiedź na pytanie: pleśniawki i afty !!!!!!!!?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dla starających się
Co to za lek - bromergon?
Może wyda Wam się, że zadaję głupie pytania, ale od niedawna jestem na forum i zauażyłam, że wiele dziewczyn pisze o leku BROMERGON - co to lek, czemu służy? Nie
Czytaj dalej
Jedno- i dwulatki
dlaczego jestem gruba
już wiem dlaczego, bo wiecznie zjadam resztki po moim synu, resztki obiadku, budyniu, serka, biszkopta. Chodze i zbieram rozsypane chrupi i ładuje sobie do dzioba. Zjadam skórki z kanapek, reszte
Czytaj dalej