poszukuje spawdzonego przepisu na Ambasadora

Moze ktoras z mamus zna dobry przepis na to ciasto?

Kacperek 12.02.04

16 odpowiedzi na pytanie: poszukuje spawdzonego przepisu na Ambasadora

chica2004-11-11 11:49:01

Re: poszukuje spawdzonego przepisu na Ambasadora

Skladniki: 1 kostka margaryny, 2 kopiate lyzki kakao (jesli lubi sie bardziej kakaowe ciasto mozna dodac wiecej kakao 4-5 lyzek, w oryginalnym przepisie mojej mamy jest taka ilosc jak podalam), 6 lyzek wody, 1,5 szkl. cukru, cukier waniliowy. Podane skladniki wrzucic do garnka, rozpuscic mieszajac zeby sie nie przypalilo, ostudzic. Odlac pol szklanki na polewe. Do reszty ododac 4 zoltka, 1,5 szkl. maki, szczypte soli, 1 lyzeczke proszku do pieczenia, ubita piane z bialek i bakalie-rodzynki, posiekane orzechy wloskie. Piec okolo 45 min-1h w 200-220 stopniach. Sprawdzac patyczkiem czy ciasto jest juz gotowe. Jeslipatyczek nie bedzie oklejony, znaczy, ze jest gotowe. Po ostudzeniu polac polewa, ktoraa wczesniej podgrzac na kuchence zeby sie rozpuscila. Smacznego!

Ola (16.10.03)

kosia2004-11-11 12:58:31

Re: poszukuje spawdzonego przepisu na Ambasadora

ee a to nie jest chica przepis na murzybek po prostu?
ja myslalam ze ambasador to sernik jest, czarno-bialy do tego 🙂

kosia
[Zobacz stronę]

chica2004-11-11 13:16:13

Re: poszukuje spawdzonego przepisu na Ambasadora

Hmmm, u nas ambasador i murzynek to bardzo podobne ciasta, ale na pewno nie sa to serniki. Roznia sie tylko iloscia dodatkow, ale mam gdzies i przepis sprawdzony przez tesciowa na “ambasadoro-sernik” i jesli tylko uda mi sie do niego dokopac w stosach innych przepisow, to chetnie podziele sie nim. Pozdrawiam

Ola (16.10.03)

kosia2004-11-11 14:17:58

Re: poszukuje spawdzonego przepisu na Ambasadora

Murzynek na ktory podalas przepis jest pyszny, od lat go robimy:) nie wiedzialam tylko, ze ambasodorujemy:) co region to chyba nazwa, u nas na pomorzu w cukierniach ambasador to sernik. Mam przepis na sernik czarno-bialy, jesli chodzi o taki sernik to chetnie podam przepis i wstawie fotke:) Przepis jest w tym watku na stronie 6. Fotka tez:)

ciku2004-11-11 16:24:26

Re: poszukuje spawdzonego przepisu na Ambasadora

Nie , chica – nie o to ciasto mi chodzilo. Moze to faktycznie regionalizmy……ten ambasador jakiego szukam to mial warstwy jasne i ciemne i pelno bajerow.

Kacperek 12.02.04

elzbieta2004-11-11 23:36:45

Re: poszukuje spawdzonego przepisu na Ambasadora

U nas Ambasador to taki tort. Pomiędzy jasnym biszkoptem czekoladowa masa z orzechami i czekoladą, a jasna masa z ananasem i sokiem z cytryny, a na to galaretka. Jeśli o to chodzi to daj znać.

Pozdrawiamy

Ela i Tymek 09.09.04.

ciku2004-11-12 02:53:53

Re: poszukuje spawdzonego przepisu na Ambasadora

Tak – wlasnie mysle ze to cos takiego. Tylko ananasa sobie nie przypominam, ale jakie owoce byly…..jesli masz na to przepis to poprosze:)

Kacperek 12.02.04

elzbieta2004-11-13 19:57:07

Re: poszukuje spawdzonego przepisu na Ambasadora

AMBASADOR

1. Biszkopt
Ja robie z 3-4 jaj na tortownicy o śred. 22cm. Trzeba przekroić go na 2 części.
Przepisu na biszkopt nie daje bo masz pewnie jakiś już wypróbowany.

2.Masa:
0,5 litra mleka
2 kopiaste łyżki mąki zwykłej
3 płaskie łyżki mąki kartoflanej
6 żółtek
1 szkl. cukru
1 cukier waniliowy
1,5 kostki masła
4 łyżki cukru pudru

Z mleka odlać ok. pół szklanki i w nim rozmieszać żółtka i mąki. Reszte mleka zagotować z cukrami. Na gotujące się mleko wlać mączną mase – ciągle mieszać az zgęstnieje. Ostudzić.
Masło utrzec z cukrem pudrem i po trochu dodawać masy mlecznej. Podzielic na 2 części.

3. Dodatki
-masa ciemna:
3-4 łyżki kakao
czekolada gorzka
orzechy
rodzynki
1 kieliszek wódki

-masa jasna:
sok z 1 cytryny (lub z kwasku cytr.)
ananas z puszki (lub brzoskwinie)
skórka z pomarańczy-kandyzowana

Do jednej części dodajemy kakao, pokrojoną czekolade, pokrojone orzechy, sparzone rodzynki i na końcu spirytus. Można dać tylko te co sie lubi.
Do drugiej dajemy sok z cytryny wg. własnego smaku. Trzeba uważać żeby się nie ścieła. Pokrojone owoce i skórke.

Rozpuszczamy 2 czerwone galaretki w wodzie jak na jedną(2:1)

Biszkopt musimy naponczować herbatą (dla dorosłych herbata z wódką). Na spód dajemy ciemną masę, a wyżej jasną. Na to galaretke i do lodówki.
Tort ma dość długi okres przydatności do sporzycia – do 10 dni.

Smacznego!!!

Ela i Tymcio (09.09.04.)

ciku2004-11-14 02:53:03

Re: poszukuje spawdzonego przepisu na Ambasadora

Tak, przepis na biszkpt mam:)

Dziekuje za przepis, czy jest on wyprobowany przez Ciebie? Widac, ze to tort nietani i pracochlonny, ale warto od czasu do czasu na takie pysznosci sobie pozwolic. Boje sie tylko tego scinania masy, bo mam do tego wyjatkowe “zdolnosci”

Kacperek 12.02.04

elzbieta2004-11-15 09:48:52

Re: poszukuje spawdzonego przepisu na Ambasadora

Tak, wypróbowany i to wielokrotnie!!!!!!!!!!! Od momentu jak zrobiłam go pierwszy raz to każdy w rodzinie chciał go mieć na jakąś okazje. Nie daje wszystkich dodatków ale napewno musi być czekolada i sok z cytryny. Jak robiłam dla dzieci to zamiast galaretki zostawiałam trochę białej masy i barwiłam ją, żeby zrobic ozdoby np. napis czy kwiatki. Wtedy wychodzi taniej, a przy takich modyfikacjach wygląda jakby to był inny tort. I tak naprawde to wcale nie jest tak pracochłonny jak sie wydaje. W trakcie jak piecze sie biszkopt można robić mase potem razem stygną, a wtedy kroi sie czekolade czy inne dodatki. A naprawde warto bo jest pycha!! :-)))))

Pozdrawiam

Ela i Tymek

kate1232004-12-27 09:52:48

Re: poszukuje spawdzonego przepisu na Ambasadora

JEST PYSZNY!
W tym roku byłam na wakacjach nad morzem i tam jadłam ciasto Ambasador. Po przyjeździe do Wawy szukałam w cukierniach tego ciasta i nic. Wreszcie wpadłam na ten przepis i kamień spadł mi z serca. Co prawda wersja z nad morza jest o wiele uborzsza, ale właśnie to to ciasto.
W związku z tym, że właśnie minęły święta, a była to znakomita okazja do zrobienia tego ciasta, tak też się stało.
Muszę przyznać, że jest rewelacyjne.


Kate + Olek (23.01.2003)

wiolar2004-12-30 15:56:42

Re: poszukuje spawdzonego przepisu na Ambasadora

Dzisiaj robię to ciacho na Sylwestra. Biszkopt już upieczony, budyń stygnie. Mam nadzieję, że jasna masa się nie zważy i ciasto będzie wszystkim smakowało.

alicja252005-01-25 02:44:49

PRZEPYSZNY PRZEPIS 🙂

Wlasnie zrobilam ciacho wg twojego przepisu na imieniy w sobote dla swojego goscia
przepyszne tyle moge powiedziec
i dziekuje wszystkim smakowal 🙂
masz wiecej Elu takich hitow kulinarnych w swojej kolekcji jesli tak to sie usmiecham :))
Alicja i Lukasz

viccy2005-03-27 23:03:32

Re: poszukuje spawdzonego przepisu na Ambasadora

Ten tort jest zajebisty. Zrobiłam go na święta i gorąco dziękuję za przepis.

elzbieta2005-03-29 19:50:03

Re: poszukuje spawdzonego przepisu na Ambasadora

Dziękuje. Smacznego.

Ela i Tymek (09.09.04.)

ciku2005-03-30 04:06:49

Re: poszukuje spawdzonego przepisu na Ambasadora

Az wstyd przyznac, ze ja go jeszcze nie robilam…..ale fajnie , ze odswiezylyscie ten przepis. Teraz poczekam na jakas okazje

Kacperek 12.02.04

Znasz odpowiedź na pytanie: poszukuje spawdzonego przepisu na Ambasadora?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dla starających się
To znowu ja...
Mam czarny pomysł. Załóżmy klub długodystansowców. Będziemy do niego przyjmować tylko tych którzy mają juz po dziurki w nosie cholernych testów, widoku @, złych wiadomości u lekarza, łez ,
Czytaj dalej
Oczekując na dziecko
za mało wód?
Byłam wczoraj u gina, tak nadprogramowo z uwagi na częste twardnienie brzucha. W poprzedniej ciąży też tak miałam, czasami do 4/h ale szyjki mi nie rozwierały aż do porodu.
Czytaj dalej