Proszę o radę

Postów wyświetlanych: 15 - od 1 do 15 (wszystkich: 32)
  • Autor
    Wpisy
  • #108183

    octavia27

    Zuzia jest z rocznika 2004 od września powinna iść do 1 klasy jest jednak problem ze względu na ciągłe choroby nie opanowała materiału klasy 0 nie umie pisać nie rozpoznaje liter w tekście cyferek nie umie napisać .Mam dylemat czy po mimo wszystko puścić ja do 1 klasy z tym że była by to klasa integracyjna i przez czas wakacji ćwiczyć z nią pisanie i czytanie czy jednak zostawić ją jeszcze rok w klasie 0 .Z relacji mojej córki wynika że nie lubi uczęszczać do przedszkola nie ma zbyt wielu koleżanek izoluje się od grupy.Jestem w kropce chciała bym pomóc córce a nie zaszkodzić jej.Poradźcie coś pierwszy raz jestem w takiej sytuacji a nie ma się kogo poradzić.

    #4536847

    qr-chuck

    Zamieszczone przez Octavia27
    Zuzia jest z rocznika 2004 od września powinna iść do 1 klasy jest jednak problem ze względu na ciągłe choroby nie opanowała materiału klasy 0 nie umie pisać nie rozpoznaje liter w tekście cyferek nie umie napisać .Mam dylemat czy po mimo wszystko puścić ja do 1 klasy z tym że była by to klasa integracyjna i przez czas wakacji ćwiczyć z nią pisanie i czytanie czy jednak zostawić ją jeszcze rok w klasie 0 .Z relacji mojej córki wynika że nie lubi uczęszczać do przedszkola nie ma zbyt wielu koleżanek izoluje się od grupy.Jestem w kropce chciała bym pomóc córce a nie zaszkodzić jej.Poradźcie coś pierwszy raz jestem w takiej sytuacji a nie ma się kogo poradzić.

    Ale w wieku 7 lat to już jest obowiązek szkolny i chyba nie możesz sobie tak jej „zostawić” w zerówce według własnego widzimisie :Niepewny:



    #4536848

    octavia27

    Proszę o radę

    Tak powinna iść do szkoły ale pani z przedszkola która zajmuje się grupą córki stwierdziła że najlepiej będzie zostawić Zuzię w zerówce bo nie opanowała materiału .Niestety z córką nauka nie idzie łatwo szybko się zniechęca trzeba ją cały czas motywowac a i to niestety zawodzi przy pierwszysch nie powodzeniach nie podejmuje dalszej próby bardzo krytycznie podchodzi do siebie ztego co zauważyłam większy kontakt ma z dziećmi z osiedla niż z grupą.Dziś dzwonili ze szkoły Zuzia jak by poszła do szkoły trafiła by do klasy integracyjnej z tym że musi mieć orzeczenie o kształceniu specjalnym z tym że takiego poradnia mi nie wyda bo według nich nie wymaga.Nie wiem co dalej robić czy pozostawić ja w zerówce według zalecenia przedszkolanki czy wysłać pomimo dużych braków do szkoły.

    #4536849

    cszynka

    Zamieszczone przez Octavia27
    nie opanowała materiału klasy 0 nie umie pisać nie rozpoznaje liter w tekście cyferek nie umie napisać

    ale to jest materiał I klasy przecież 🙂

    #4536850

    qr-chuck

    Zamieszczone przez Octavia27
    .Dziś dzwonili ze szkoły Zuzia jak by poszła do szkoły trafiła by do klasy integracyjnej .

    To tym bardziej dawaj ją do szkoły :).
    W klasach integracyjnych jest większa opieka nad dziećmi – myślę, że nad tymi bez orzeczenia też…

    #4536851

    cszynka

    Zamieszczone przez Octavia27
    Zuzia jak by poszła do szkoły trafiła by do klasy integracyjnej z tym że musi mieć orzeczenie o kształceniu specjalnym z tym że takiego poradnia mi nie wyda bo według nich nie wymaga.Nie wiem co dalej robić czy pozostawić ja w zerówce według zalecenia przedszkolanki czy wysłać pomimo dużych braków do szkoły.

    Tak jak kurczak napisała – rocznik 2004 w 2011 ma już obowiązek szkolny.
    No i sama z siebie nie możesz (ani przedszkolanka) zdecydować o nieposłaniu córki do szkoły.
    Odroczenie dostałabyś z poradni.
    A dlaczego do klasy integracyjnej? Jest dzieckiem zdrowym czy dzieckiem wymagającym tej szczególnej pracy z nauczycielem wspomagającym?
    A to, że dzieci się zniechęcają przy niepowodzeniach to wydaje mi się normą 😉 Popatrz czy Tobie się chce dalej „walczyć” z czymś co Ci nie wychodzi i bywa nudne skoro dookoła wiele ciekawszych (w jej pojęciu) rzeczy.
    Dogaduje się lepiej z dziećmi z podwórka bo pewnie lepiej je zna niż dzieci z grupy skoro często chorowała to i z dziećmi z przedszkola się nie zżyła.



    #4536852

    kas

    Zamieszczone przez kurczak
    Ale w wieku 7 lat to już jest obowiązek szkolny i chyba nie możesz sobie tak jej „zostawić” w zerówce według własnego widzimisie :Niepewny:

    Zawsze można obowiązek odroczyć.
    Moja córka poszła do szkoły jako ośmiolatka i była to najlepsza decyzja jaką mogliśmy podjąć. Ma program dostosowany do swoich możliwości, szkołę lubi.
    Fakt, że sytuację miałam ułatwioną o tyle, że chodziła do zerówki w przedszkolu, dzięki czemu powtarzała ją w szkole i było wrażenie, że idzie do przodu :), a nie siedzi ciągle w tym samym miejscu.
    Z perspektywy czasu to uważam, że powinna powtarzać pięciolatki – przedszkolna zerówka ze starym programem była mocno na wyrost wtedy.

    Octavio, oczywiście nie mogę Ci dać jednoznacznej rady, bo nie znam Twojej Zuzi, ale mam kilka pytań. po pierwsze – dlaczego poradnia nie wyda Ci orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego? Wiem, że bywają z tym kłopoty, ale jest furtka pod postacią kwalifikacji „zagrożenie niedostosowaniem społecznym” pod co da się podciągnąć wszystko. Opinia psychologa współpracującego z przedszkolem może bardzo pomóc, albo innego psychologa/pedagoga, który pracuje z dzieckiem.
    Dziecko idące do szkoły nie musi umieć pisać. Za to powinna mieć w miarę sprawną rękę, żeby sztukę pisania w miarę móc opanować. Podobnie z czytaniem. Czy potrafi wysłuchać pierwszą i ostatnią głoskę w słowie mówionym? Czy jak przeliterujesz słowo to potrafi je złożyć w całość?
    Jak z jej samodzielnością, umiejętnością skupienia uwagi, współpracy z nauczycielem?
    Jak rozumiem w poradni byłaś? Czy oprócz odmowy orzeczenia (jak rozumiem ustnej, bo formalnie papierów nie składałaś, czy też już jest po komisji i masz decyzję odmowną?) wypowiedzieli się w sprawie gotowości szkolnej?

    Powodzenia, niezależnie od decyzji.

    #4536853

    qr-chuck

    Zamieszczone przez Octavia27
    Tak powinna iść do szkoły ale pani z przedszkola która zajmuje się grupą córki stwierdziła że najlepiej będzie zostawić Zuzię w zerówce bo nie opanowała materiału .

    Jakaś bzdura – przejrzyj podręczniki do 1 klasy.
    Zaczynają się od szlaczków, a potem od nauki „A” i „1”.

    Moja pod koniec pierwszej klasy ćwiczy dodawanie i odejmowanie do 10…
    I dopiero co skończyli alfabet 🙂

    #4536854

    qr-chuck

    Zamieszczone przez kas
    Zawsze można obowiązek odroczyć.
    .

    Ale to chyba nie zależy tylko od decyzji rodzica?

    #4536855

    kas

    Zamieszczone przez kurczak
    Jakaś bzdura – przejrzyj podręczniki do 1 klasy.
    Zaczynają się od szlaczków, a potem od nauki „A” i „1”.

    Moja pod koniec pierwszej klasy ćwiczy dodawanie i odejmowanie do 10…
    I dopiero co skończyli alfabet 🙂

    Ale z drugiej strony we wszystkich znanych mi podręcznikach dla pięciolatków jest rozpoznawanie litery i cyfr drukowanych.



    #4536856

    qr-chuck

    Zamieszczone przez kas
    Ale z drugiej strony we wszystkich znanych mi podręcznikach dla pięciolatków jest rozpoznawanie litery i cyfr drukowanych.

    Nie wiem – moja nie miała w przedszkolu żadnych podręczników…

    Jak szła do szkoły litery rozpoznawała – kiedyś długo siedziała chora z babcią i babcia miała ambicje ;). Inaczej pewnie by pojedyncze znała. Liczyć nauczyła się chyba głównie na grach (kości, planszówki, ale komputerowe też :Wstyd:)
    W przedszkolu nic nie wiem, żeby coś się uczyła…

    Na pierwszej wywiadówce w szkole pani mówiła, że nie wszystkie dzieci rozpoznają literki. Co do cyfr nie wiem…

    #4536857

    agneska

    Zamieszczone przez kas
    Ale z drugiej strony we wszystkich znanych mi podręcznikach dla pięciolatków jest rozpoznawanie litery i cyfr drukowanych.

    Zgadza się, z tym że poznanie literki odbywa się na zasadzie „oglądania”, kolorowania wnętrza literki, odnajdywania dwóch takich samych wyrazów itp., do ćwiczenia rączki są pod spodem wyłącznie szlaczki nazwijmy „literopodobne”. W pierwszej klasie będą dopiero odwzorowywać literę jako taką. Tak mi się przynajmniej wydaje, z tego co Ko przynosi do domu, bo ma okrutne braki w „przedszkolnej teczce” z powodu chorób.
    Większość tych „zadań” polega na kolorowaniu, odnajdywaniu podobieństw/różnic, odwzorowywaniu. Cyfry są ale na naklejkach.



    #4536858

    agneska

    Zamieszczone przez Octavia27
    Tak powinna iść do szkoły ale pani z przedszkola która zajmuje się grupą córki stwierdziła że najlepiej będzie zostawić Zuzię w zerówce bo nie opanowała materiału .Niestety z córką nauka nie idzie łatwo szybko się zniechęca trzeba ją cały czas motywowac a i to niestety zawodzi przy pierwszysch nie powodzeniach nie podejmuje dalszej próby bardzo krytycznie podchodzi do siebie ztego co zauważyłam większy kontakt ma z dziećmi z osiedla niż z grupą.Dziś dzwonili ze szkoły Zuzia jak by poszła do szkoły trafiła by do klasy integracyjnej z tym że musi mieć orzeczenie o kształceniu specjalnym z tym że takiego poradnia mi nie wyda bo według nich nie wymaga.Nie wiem co dalej robić czy pozostawić ja w zerówce według zalecenia przedszkolanki czy wysłać pomimo dużych braków do szkoły.

    Nie jestem psychologiem, tym bardziej dziecięcym, ale wydaje mi się, że pozostawienie jej w zerówce mogłoby pogłębić tę niepewność siebie. O ile „skumałaby”, że tak naprawdę została. Bo teraz jest w przedszkolu, a rozważasz jeszcze ten rok w zerówce w szkole, tak? A czy korzystasz z jakiejś formy terapii w poradni PP? Powinni coś zaproponować: indywidualną/grupową, po badaniach gotowości dają rodzicom zalecenia nt. pracy z dzieckiem. Zwłaszcza, jeżeli piszesz, że córa nie kwalifikuje się do kształcenia spec.,a uważasz, że ma braki, powinni dać wskazówki do ułatwienia dziecku startu w szkole.

    #4536859

    octavia27

    Proszę o radę

    Mam przed sobą opinie z Poradni Psychologiczno-pedagogicznej z 2009 roku napiszę co jest w opinii może to coś wyjaśni

    W badaniu orientacyjnym skalą Terma -Merrill II=100..dziewczynka wykonała wszystkie próby na wiek 3;6 lat, pięć prób na 4 lata ,cztery próby na wiek 4;6 lat i po dwie próby na wiek 5;0i6;0.W skali dojrzałości umysłowej COLUMBIA uzyskała wyniki w granicach 8-10centyla.W przeliczeniu na skalę wechslerowską II77-79.Uzyskane wyniki sugerują dysharmonię rozwoju zdolności intelektualnych.dziewczynka prawidłowo rozróżnia kolory ,nie zna ich nazw.Potrafi pożądkować elementy na zasadzie taki sam .Ma problemy z różnicowaniem podstawowych kształtów geometrycznych-pracuje metodów prób i błędów .Na rysunku etap prostych konkretów adekwatny do wieku.dziewczynka w dobrym kontakcie zdaniowym,gotowa do współpracy na materiale wykonawczym,zainteresowana współpracą. A to opinia z Grudnia 2010 r powód zgłoszenia ocena rozwoju psychomotorycznego

    na podstawie badania psychologicznego stwierdzono przeciętny poziom rozwoju umysłowego.dziewczynka poprawnie dokonuje operacji porównywania i różnicowania w oparciu o materiał niewerbalny.Słabiej radzi sobie z uogólnianiem i wnioskowaniem.Ocena funkcjonowania analizatora wzrokowego wskazuje na opóźnienie w rozwojuLateralizacjia jest jednorodna -prawostronna.Wyniki badań pedagogicznych wskazują na opóznienie w rozwoju analizatora słuchowego.dziewczynka dzieli wyrazy na sylaby,dokonuje syntezy sylabowej wyrazów.Opóźnienia dotyczą słuchowej pamięci fonologicznej oraz analizy dźwiękowej wyrazów 9Nie wyodrębnia jeszcze głosek w nagłosie wyrazów).Zuzia wymaga wsparcia i ukierunkowania przy klasyfikacji obrazków ,w układaniu historyjek obrazkowych według kolejności zdarzeń.Nie różnicuje prawych i lewych części ciała .dobrze natomiast uogólnia pojęcia.Porównuje obrazki,zna podstawowe figury geometryczne.Przelicza z pomocądo 10 wykonuje proste operacje arytmetyczne na konkretach.Analiza i synteza wzrokowa oraz koordynacja wzrokowo-ruchowa są znacznie obniżone .Sprawność grafomotoryczna bardzo słaba ,chwyt pisarski nie utrwalony.Obserwuje się odwrotny kierunek rysowania niektórych figur i znakówgraficznych oraz trudności związane z planowaniem motorycznym.Podczas pracy obserwuje się małą odporność na sytuacje trudne .dziewczynka wycofuje się wówczas i wymaga dopingu ,zachęty oraz wzmacniania wiary we własne możliwości.

    Stanowisko Poradni

    W wyniku badań psychologiczno -pedagogicznych stwierdzono przeciętny poziom rozwoju umysłowego o nieharmonijnym przebiegu .Obserwuje się opóźnienia w zakresie percepcji wzrokowej,słuchowej oraz koordynacji ruchowej wymagającej podjęcia pracy terapeutycznej.

    We wskazaniach jest również podjęcie pracy korekcyjno -wyrównawczej na terenie przedszkola skierowanej na usprawnianie funkcji opóźnionych analizatorów (z czego na terenie przedszkola było tylko jedno takie zajęcie)

    #4536860

    asik

    Zamieszczone przez Octavia27
    Stanowisko Poradni

    W wyniku badań psychologiczno -pedagogicznych stwierdzono przeciętny poziom rozwoju umysłowego o nieharmonijnym przebiegu .Obserwuje się opóźnienia w zakresie percepcji wzrokowej,słuchowej oraz koordynacji ruchowej wymagającej podjęcia pracy terapeutycznej.

    We wskazaniach jest również podjęcie pracy korekcyjno -wyrównawczej na terenie przedszkola skierowanej na usprawnianie funkcji opóźnionych analizatorów (z czego na terenie przedszkola było tylko jedno takie zajęcie)

    A czy chodziliście na zajęcia terapeutyczne, poza przedszkolem?
    Imo warto by było przeprowadzić takie badania jeszcze raz,
    żeby mieć biezące wyniki dziecka

Postów wyświetlanych: 15 - od 1 do 15 (wszystkich: 32)


Musisz się zarejestrować lub zalogować, żeby odpowiedzieć

Close