Proszę o radę

Zuzia jest z rocznika 2004 od września powinna iść do 1 klasy jest jednak problem ze względu na ciągłe choroby nie opanowała materiału klasy 0 nie umie pisać nie rozpoznaje liter w tekście cyferek nie umie napisać .Mam dylemat czy po mimo wszystko puścić ja do 1 klasy z tym że była by to klasa integracyjna i przez czas wakacji ćwiczyć z nią pisanie i czytanie czy jednak zostawić ją jeszcze rok w klasie 0 .Z relacji mojej córki wynika że nie lubi uczęszczać do przedszkola nie ma zbyt wielu koleżanek izoluje się od grupy.Jestem w kropce chciała bym pomóc córce a nie zaszkodzić jej.Poradźcie coś pierwszy raz jestem w takiej sytuacji a nie ma się kogo poradzić.

31 odpowiedzi na pytanie: Proszę o radę

qr-chuck Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Octavia27:Zuzia jest z rocznika 2004 od września powinna iść do 1 klasy jest jednak problem ze względu na ciągłe choroby nie opanowała materiału klasy 0 nie umie pisać nie rozpoznaje liter w tekście cyferek nie umie napisać .Mam dylemat czy po mimo wszystko puścić ja do 1 klasy z tym że była by to klasa integracyjna i przez czas wakacji ćwiczyć z nią pisanie i czytanie czy jednak zostawić ją jeszcze rok w klasie 0 .Z relacji mojej córki wynika że nie lubi uczęszczać do przedszkola nie ma zbyt wielu koleżanek izoluje się od grupy.Jestem w kropce chciała bym pomóc córce a nie zaszkodzić jej.Poradźcie coś pierwszy raz jestem w takiej sytuacji a nie ma się kogo poradzić.

Ale w wieku 7 lat to już jest obowiązek szkolny i chyba nie możesz sobie tak jej “zostawić” w zerówce według własnego widzimisie :Niepewny:

octavia27 Dodane ponad rok temu,

Proszę o radę

Tak powinna iść do szkoły ale pani z przedszkola która zajmuje się grupą córki stwierdziła że najlepiej będzie zostawić Zuzię w zerówce bo nie opanowała materiału .Niestety z córką nauka nie idzie łatwo szybko się zniechęca trzeba ją cały czas motywowac a i to niestety zawodzi przy pierwszysch nie powodzeniach nie podejmuje dalszej próby bardzo krytycznie podchodzi do siebie ztego co zauważyłam większy kontakt ma z dziećmi z osiedla niż z grupą.Dziś dzwonili ze szkoły Zuzia jak by poszła do szkoły trafiła by do klasy integracyjnej z tym że musi mieć orzeczenie o kształceniu specjalnym z tym że takiego poradnia mi nie wyda bo według nich nie wymaga.Nie wiem co dalej robić czy pozostawić ja w zerówce według zalecenia przedszkolanki czy wysłać pomimo dużych braków do szkoły.

cszynka Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Octavia27:nie opanowała materiału klasy 0 nie umie pisać nie rozpoznaje liter w tekście cyferek nie umie napisaćale to jest materiał I klasy przecież 🙂

qr-chuck Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Octavia27:.Dziś dzwonili ze szkoły Zuzia jak by poszła do szkoły trafiła by do klasy integracyjnej .

To tym bardziej dawaj ją do szkoły :).
W klasach integracyjnych jest większa opieka nad dziećmi – myślę, że nad tymi bez orzeczenia też…

cszynka Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Octavia27:Zuzia jak by poszła do szkoły trafiła by do klasy integracyjnej z tym że musi mieć orzeczenie o kształceniu specjalnym z tym że takiego poradnia mi nie wyda bo według nich nie wymaga.Nie wiem co dalej robić czy pozostawić ja w zerówce według zalecenia przedszkolanki czy wysłać pomimo dużych braków do szkoły.Tak jak kurczak napisała – rocznik 2004 w 2011 ma już obowiązek szkolny.
No i sama z siebie nie możesz (ani przedszkolanka) zdecydować o nieposłaniu córki do szkoły.
Odroczenie dostałabyś z poradni.
A dlaczego do klasy integracyjnej? Jest dzieckiem zdrowym czy dzieckiem wymagającym tej szczególnej pracy z nauczycielem wspomagającym?
A to, że dzieci się zniechęcają przy niepowodzeniach to wydaje mi się normą 😉 Popatrz czy Tobie się chce dalej “walczyć” z czymś co Ci nie wychodzi i bywa nudne skoro dookoła wiele ciekawszych (w jej pojęciu) rzeczy.
Dogaduje się lepiej z dziećmi z podwórka bo pewnie lepiej je zna niż dzieci z grupy skoro często chorowała to i z dziećmi z przedszkola się nie zżyła.

kas Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez kurczak:Ale w wieku 7 lat to już jest obowiązek szkolny i chyba nie możesz sobie tak jej “zostawić” w zerówce według własnego widzimisie :Niepewny:
Zawsze można obowiązek odroczyć.
Moja córka poszła do szkoły jako ośmiolatka i była to najlepsza decyzja jaką mogliśmy podjąć. Ma program dostosowany do swoich możliwości, szkołę lubi.
Fakt, że sytuację miałam ułatwioną o tyle, że chodziła do zerówki w przedszkolu, dzięki czemu powtarzała ją w szkole i było wrażenie, że idzie do przodu :), a nie siedzi ciągle w tym samym miejscu.
Z perspektywy czasu to uważam, że powinna powtarzać pięciolatki – przedszkolna zerówka ze starym programem była mocno na wyrost wtedy.

Octavio, oczywiście nie mogę Ci dać jednoznacznej rady, bo nie znam Twojej Zuzi, ale mam kilka pytań. po pierwsze – dlaczego poradnia nie wyda Ci orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego? Wiem, że bywają z tym kłopoty, ale jest furtka pod postacią kwalifikacji “zagrożenie niedostosowaniem społecznym” pod co da się podciągnąć wszystko. Opinia psychologa współpracującego z przedszkolem może bardzo pomóc, albo innego psychologa/pedagoga, który pracuje z dzieckiem.
Dziecko idące do szkoły nie musi umieć pisać. Za to powinna mieć w miarę sprawną rękę, żeby sztukę pisania w miarę móc opanować. Podobnie z czytaniem. Czy potrafi wysłuchać pierwszą i ostatnią głoskę w słowie mówionym? Czy jak przeliterujesz słowo to potrafi je złożyć w całość?
Jak z jej samodzielnością, umiejętnością skupienia uwagi, współpracy z nauczycielem?
Jak rozumiem w poradni byłaś? Czy oprócz odmowy orzeczenia (jak rozumiem ustnej, bo formalnie papierów nie składałaś, czy też już jest po komisji i masz decyzję odmowną?) wypowiedzieli się w sprawie gotowości szkolnej?

Powodzenia, niezależnie od decyzji.

qr-chuck Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Octavia27:Tak powinna iść do szkoły ale pani z przedszkola która zajmuje się grupą córki stwierdziła że najlepiej będzie zostawić Zuzię w zerówce bo nie opanowała materiału .

Jakaś bzdura – przejrzyj podręczniki do 1 klasy.
Zaczynają się od szlaczków, a potem od nauki “A” i “1”.

Moja pod koniec pierwszej klasy ćwiczy dodawanie i odejmowanie do 10…
I dopiero co skończyli alfabet 🙂

qr-chuck Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez kas:Zawsze można obowiązek odroczyć.
.

Ale to chyba nie zależy tylko od decyzji rodzica?

kas Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez kurczak:Jakaś bzdura – przejrzyj podręczniki do 1 klasy.
Zaczynają się od szlaczków, a potem od nauki “A” i “1”.

Moja pod koniec pierwszej klasy ćwiczy dodawanie i odejmowanie do 10…
I dopiero co skończyli alfabet 🙂
Ale z drugiej strony we wszystkich znanych mi podręcznikach dla pięciolatków jest rozpoznawanie litery i cyfr drukowanych.

qr-chuck Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez kas:Ale z drugiej strony we wszystkich znanych mi podręcznikach dla pięciolatków jest rozpoznawanie litery i cyfr drukowanych.

Nie wiem – moja nie miała w przedszkolu żadnych podręczników…

Jak szła do szkoły litery rozpoznawała – kiedyś długo siedziała chora z babcią i babcia miała ambicje ;). Inaczej pewnie by pojedyncze znała. Liczyć nauczyła się chyba głównie na grach (kości, planszówki, ale komputerowe też :Wstyd:)
W przedszkolu nic nie wiem, żeby coś się uczyła…

Na pierwszej wywiadówce w szkole pani mówiła, że nie wszystkie dzieci rozpoznają literki. Co do cyfr nie wiem…

agneska Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez kas:Ale z drugiej strony we wszystkich znanych mi podręcznikach dla pięciolatków jest rozpoznawanie litery i cyfr drukowanych.

Zgadza się, z tym że poznanie literki odbywa się na zasadzie “oglądania”, kolorowania wnętrza literki, odnajdywania dwóch takich samych wyrazów itp., do ćwiczenia rączki są pod spodem wyłącznie szlaczki nazwijmy “literopodobne”. W pierwszej klasie będą dopiero odwzorowywać literę jako taką. Tak mi się przynajmniej wydaje, z tego co Ko przynosi do domu, bo ma okrutne braki w “przedszkolnej teczce” z powodu chorób.
Większość tych “zadań” polega na kolorowaniu, odnajdywaniu podobieństw/różnic, odwzorowywaniu. Cyfry są ale na naklejkach.

agneska Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Octavia27:Tak powinna iść do szkoły ale pani z przedszkola która zajmuje się grupą córki stwierdziła że najlepiej będzie zostawić Zuzię w zerówce bo nie opanowała materiału .Niestety z córką nauka nie idzie łatwo szybko się zniechęca trzeba ją cały czas motywowac a i to niestety zawodzi przy pierwszysch nie powodzeniach nie podejmuje dalszej próby bardzo krytycznie podchodzi do siebie ztego co zauważyłam większy kontakt ma z dziećmi z osiedla niż z grupą.Dziś dzwonili ze szkoły Zuzia jak by poszła do szkoły trafiła by do klasy integracyjnej z tym że musi mieć orzeczenie o kształceniu specjalnym z tym że takiego poradnia mi nie wyda bo według nich nie wymaga.Nie wiem co dalej robić czy pozostawić ja w zerówce według zalecenia przedszkolanki czy wysłać pomimo dużych braków do szkoły.

Nie jestem psychologiem, tym bardziej dziecięcym, ale wydaje mi się, że pozostawienie jej w zerówce mogłoby pogłębić tę niepewność siebie. O ile “skumałaby”, że tak naprawdę została. Bo teraz jest w przedszkolu, a rozważasz jeszcze ten rok w zerówce w szkole, tak? A czy korzystasz z jakiejś formy terapii w poradni PP? Powinni coś zaproponować: indywidualną/grupową, po badaniach gotowości dają rodzicom zalecenia nt. pracy z dzieckiem. Zwłaszcza, jeżeli piszesz, że córa nie kwalifikuje się do kształcenia spec.,a uważasz, że ma braki, powinni dać wskazówki do ułatwienia dziecku startu w szkole.

octavia27 Dodane ponad rok temu,

Proszę o radę

Mam przed sobą opinie z Poradni Psychologiczno-pedagogicznej z 2009 roku napiszę co jest w opinii może to coś wyjaśni

W badaniu orientacyjnym skalą Terma -Merrill II=100..dziewczynka wykonała wszystkie próby na wiek 3;6 lat, pięć prób na 4 lata ,cztery próby na wiek 4;6 lat i po dwie próby na wiek 5;0i6;0.W skali dojrzałości umysłowej COLUMBIA uzyskała wyniki w granicach 8-10centyla.W przeliczeniu na skalę wechslerowską II77-79.Uzyskane wyniki sugerują dysharmonię rozwoju zdolności intelektualnych.dziewczynka prawidłowo rozróżnia kolory ,nie zna ich nazw.Potrafi pożądkować elementy na zasadzie taki sam .Ma problemy z różnicowaniem podstawowych kształtów geometrycznych-pracuje metodów prób i błędów .Na rysunku etap prostych konkretów adekwatny do wieku.dziewczynka w dobrym kontakcie zdaniowym,gotowa do współpracy na materiale wykonawczym,zainteresowana współpracą. A to opinia z Grudnia 2010 r powód zgłoszenia ocena rozwoju psychomotorycznego

na podstawie badania psychologicznego stwierdzono przeciętny poziom rozwoju umysłowego.dziewczynka poprawnie dokonuje operacji porównywania i różnicowania w oparciu o materiał niewerbalny.Słabiej radzi sobie z uogólnianiem i wnioskowaniem.Ocena funkcjonowania analizatora wzrokowego wskazuje na opóźnienie w rozwojuLateralizacjia jest jednorodna -prawostronna.Wyniki badań pedagogicznych wskazują na opóznienie w rozwoju analizatora słuchowego.dziewczynka dzieli wyrazy na sylaby,dokonuje syntezy sylabowej wyrazów.Opóźnienia dotyczą słuchowej pamięci fonologicznej oraz analizy dźwiękowej wyrazów 9Nie wyodrębnia jeszcze głosek w nagłosie wyrazów).Zuzia wymaga wsparcia i ukierunkowania przy klasyfikacji obrazków ,w układaniu historyjek obrazkowych według kolejności zdarzeń.Nie różnicuje prawych i lewych części ciała .dobrze natomiast uogólnia pojęcia.Porównuje obrazki,zna podstawowe figury geometryczne.Przelicza z pomocądo 10 wykonuje proste operacje arytmetyczne na konkretach.Analiza i synteza wzrokowa oraz koordynacja wzrokowo-ruchowa są znacznie obniżone .Sprawność grafomotoryczna bardzo słaba ,chwyt pisarski nie utrwalony.Obserwuje się odwrotny kierunek rysowania niektórych figur i znakówgraficznych oraz trudności związane z planowaniem motorycznym.Podczas pracy obserwuje się małą odporność na sytuacje trudne .dziewczynka wycofuje się wówczas i wymaga dopingu ,zachęty oraz wzmacniania wiary we własne możliwości.

Stanowisko Poradni

W wyniku badań psychologiczno -pedagogicznych stwierdzono przeciętny poziom rozwoju umysłowego o nieharmonijnym przebiegu .Obserwuje się opóźnienia w zakresie percepcji wzrokowej,słuchowej oraz koordynacji ruchowej wymagającej podjęcia pracy terapeutycznej.

We wskazaniach jest również podjęcie pracy korekcyjno -wyrównawczej na terenie przedszkola skierowanej na usprawnianie funkcji opóźnionych analizatorów (z czego na terenie przedszkola było tylko jedno takie zajęcie)

asik Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Octavia27:Stanowisko Poradni

W wyniku badań psychologiczno -pedagogicznych stwierdzono przeciętny poziom rozwoju umysłowego o nieharmonijnym przebiegu .Obserwuje się opóźnienia w zakresie percepcji wzrokowej,słuchowej oraz koordynacji ruchowej wymagającej podjęcia pracy terapeutycznej.

We wskazaniach jest również podjęcie pracy korekcyjno -wyrównawczej na terenie przedszkola skierowanej na usprawnianie funkcji opóźnionych analizatorów (z czego na terenie przedszkola było tylko jedno takie zajęcie)

A czy chodziliście na zajęcia terapeutyczne, poza przedszkolem?
Imo warto by było przeprowadzić takie badania jeszcze raz,
żeby mieć biezące wyniki dziecka

octavia27 Dodane ponad rok temu,

Proszę o radę

Nie nie chodziliśmy choć 2 miesiące temu zgłosiłam córkę po Poradni chciałam aby córka miała możliwość rozmowy z psychologiem gdyż często powtarza się że córcia mówi że jest głupia , nic nie umie itp moja rozmowa nie wiele daje .Chwalę ja za jej sukcesy nawet te nie wielki i nawet jeśli jej się coś nie udaje nie krytykuję jej za to tylko mówię że następnym razem na pewno jej się uda nic nie dają.

agneska Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Octavia27:Nie nie chodziliśmy choć 2 miesiące temu zgłosiłam córkę po Poradni chciałam aby córka miała możliwość rozmowy z psychologiem gdyż często powtarza się że córcia mówi że jest głupia , nic nie umie itp moja rozmowa nie wiele daje .Chwalę ja za jej sukcesy nawet te nie wielki i nawet jeśli jej się coś nie udaje nie krytykuję jej za to tylko mówię że następnym razem na pewno jej się uda nic nie dają.

Ja spróbowałabym “dobić się” jednak do tej poradni, bo w sumie to co piszesz wyżej, to wszystko ok. robisz/mówisz. Na pewno specjalista doradzi, jak jeszcze wzmocnić dziecko. Może więcej czasu trzeba poświęcać na sfery, w których sobie Mała dobrze radzi, które są dla niej frajdą. Chociaż pozornie np. gra w piłkę może się wydawać stratą czasu w dziecku być może pobudzi wiarę jej w możliwości.
Ja miewam ten problem z moją Ko, ale sporadycznie, gdy coś nie wychodzi. A ze sobą permanentnie od x lat.:Hyhy:

kas Dodane ponad rok temu,

Agneska ma rację. Dobij się do poradni i niech się wypowiedzą na temat gotowości szkolnej, niech porównają co się zmieniło itp.
Widzę u Zuzi trochę problemów podobnych do mojej Zu, ale nie wszystko się nakłada…

octavia27 Dodane ponad rok temu,

Proszę o radę

Dziś wysłałam wniosek do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o badanie psychologiczne córci i o ocenę dojrzałości szkolnej .Sprawa z Zuzia komplikuje się czasem bo Zuzia podczas napadów Epileptycznych nie ma z nią kontaktu ma stany wyłączenia.

kas Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Octavia27:Dziś wysłałam wniosek do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o badanie psychologiczne córci i o ocenę dojrzałości szkolnej .Sprawa z Zuzia komplikuje się czasem bo Zuzia podczas napadów Epileptycznych nie ma z nią kontaktu ma stany wyłączenia.
Współczuję…

W każdym razie odroczenie obowiązku szkolnego to nie jest koniec świata.
Przypomniała mi się moja koleżanka, która w gronie swoich znajomych miała bliźniaczki, dwujajowe. i jedna z nich wyraźnie się rozwijała wolniej. Rodzice podjęli b. trudną dla nich decyzję rozdzielenia dziewczynek i odroczenia obowiązku szkolnego jednej z nich. Gdy były już dorosłe obie radziły sobie b. dobrze, studia pokończyły…

octavia27 Dodane ponad rok temu,

Proszę o radę

Dostałam po poprzedniej opinii zalecenia jak ćwiczyć z Zuzią ćwiczymy pisanie szlaczków mała ma trudności z pisaniem krzyżyków ,plusów koła zaczyna rysować nie od tej strony tak samo liczby np 1 pisze odwrotnie.Za namową znajomej nauczycielki zaczęliśmy zabawę z masą solną nawlekanie koralików pisanie na piasku palcem.Są momenty że mnie “starą” to wszystko zaczyna przerastać problemy związane z wychowaniem Zuzi z jej leczeniem które idzie opornie więc wiem jak czuje się moje dziecko.Zastanawiam się czy do tej samooceny mojej córci nie przyłożyła się po-trosze była pani przedszkolanka gdyż stwierdziła w obecności córki że Zuzia to rozpieszczony bachor tylko dlatego że zachowanie Zuzi uległo zmianie po wprowadzeniu leku który był lekiem od Epilepsji i antydepresantem w jednym.Tak czy inaczej pracujemy nad tym aby mała zmieniła zdanie na swój temat przestała się uważać za tą gorszą.

qr-chuck Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Octavia27:.Za namową znajomej nauczycielki zaczęliśmy zabawę z masą solną nawlekanie koralików pisanie na piasku palcem..

Nie robiliście tego wcześniej?

octavia27 Dodane ponad rok temu,

Proszę o radę

Robiliśmy ale to sporadycznie .Jest to po części moja wina zawsze zajęta jestem czymś bo M nie wiele robi w tym kierunku żeby mi pomóc np.nie przypilnuje chłopców żebym mogła trochę poświęcić czasu tylko i wyłącznie małej a i w pracach domowych jestem sama.

maria67s Dodane ponad rok temu,

To prawda nie jest Ci łatwo,o ile dobrze zrozumiałam masz trójkę dzieci i masę obowiązków na głowie.Poradź się psychologa dziecięcego,bo wbrew pozorom nauka w szkole nie jest prosta nawet w klasie pierwszej.Ze swojej strony staraj się jak najwięcej z nią rozmawiać,np.będąc na spacerze,powiedz-Mila co ci przypomina ten liść.bo mi łódkę,albo po obejrzeniu bajki-mi podobał się pajacyk,zgadnij-dlaczego?takie proste pytające zabawy rozwijają wyobrażnię dziecka,a przy okazji świetnie ćwiczą myślenie.Manualne ćwiczenia też są bardzo ważne,jeśli córka nie chce,to zacznij od zgniatania papieru w kulkę ,rób to z nią i takie kulki dobrze zgniecione wrzucajcie do kosza,możesz celowo nie trafić,a Mili kulka znajdzie się w koszu i o to chodzi żeby wygrała,malowanie rysowanie zgniatanie,itp.to wszystko przygotowuje do nauki pisania,musi być często chwalona nawet za maleńki krok do przodu.A pani w przedszkolu okazała się kompletnie nienadającą do pracy z dziećmi.pozdrawiam

maria67s Dodane ponad rok temu,

Przepraszam chyba pomyliłam imiona chodzi o Zuzię

octavia27 Dodane ponad rok temu,

Proszę o radę

Witam

Zaczynaliśmy od robienia kuleczek z bibuły i wyklejania na kartce papieru wzoru ,robiliśmy już z masy solnej .Niestety Zuzia bardzo szybko rezygnuje z wyklejania gdyż jak to stwierdziła nie lubi wyklejać i nie udają jej się kuleczki ,bolą ją palce itp .Nie potrafi rysować szlaczków ,pisania liter,cyfr nie rozróżnia ich w tekście ma problemy z zapamiętywaniem nawet pamięć wzrokowa kojarzenie np.ma przed sobą literkę S i 3 rzeczy na tą literę narysowane nie potrafi ich zapamiętać .Jak powiem powiedz co zaczyna się na literkę A powie wszystko tylko nie na tą literkę np. imię Bianka ona wymawia jako Pianka lub Lanka nie wiem od czego jest to zależne.Robiliśmy już badanie słuchu wyszło niby w normie choć lekarz wspominał że coś wyszło w lewym uchu jakby słabiej słyszała. Od Września ma iść do szkoły a a ja mam coraz większe obawy że sobie nie poradzi .

maria67s Dodane ponad rok temu,

Mam wrażenie,że u Zuzi nastąpiła blokada i to może być związane z otoczeniem,w którym przebywa(np.przedszkole,ktoś powiedział np.że czegoś nie potrafi),to może być jedna przyczyna ,druga-wydaje mi się,że faktycznie jest zaburzony aparat słuchowy,dziecko nie słyszy dźwięcznych spółgłosek,Zuzia w tym wieku powinna odróżniać kształty liter,tak nie jest.Istnieje jeszcze coś takiego co nazywa się odbiciem lustrzanym spotykanym u dziecka.To tylko moje domysły ponieważ nie widziałam dziecka.Ale czy ktoś z badających Zuzię,coś powiedział na ten temat?A może jakiś lek żle oddziałowuje na dziewczynkę?Mam jeszcze jedno pytanie czy ma ona jakąś koleżankę z którą chętnie się bawi? Pozdrawiam

tora Dodane ponad rok temu,

maria, tak z ciekawosci chcialam apytac, jestes psychologiem? pedagogiem?

Zamieszczone przez maria67s:Mam wrażenie,że u Zuzi nastąpiła blokada i to może być związane z otoczeniem,w którym przebywa(np.przedszkole,ktoś powiedział np.że czegoś nie potrafi),to może być jedna przyczyna ,druga-wydaje mi się,że faktycznie jest zaburzony aparat słuchowy,dziecko nie słyszy dźwięcznych spółgłosek,Zuzia w tym wieku powinna odróżniać kształty liter,tak nie jest.Istnieje jeszcze coś takiego co nazywa się odbiciem lustrzanym spotykanym u dziecka.To tylko moje domysły ponieważ nie widziałam dziecka.Ale czy ktoś z badających Zuzię,coś powiedział na ten temat?A może jakiś lek żle oddziałowuje na dziewczynkę?Mam jeszcze jedno pytanie czy ma ona jakąś koleżankę z którą chętnie się bawi? Pozdrawiam

octavia27 Dodane ponad rok temu,

Proszę o radę

Tak Zuzia ma parę koleżanek jednak tu powtarza się pewien schemat do póki dziecko ma ze sobą jakąś zabawkę dzieci chętnie się z nią bawią jednak szybko się nudzą i Zuzia jest wyganiana z grupki dzieci nie wiem na prawdę czy to wina mojego dziecka że tak jest a nie inaczej .Zuzia jest szczera aż do bólu ,żywiołowa nie ma problemu z nawiązywaniem nowych znajomości jednak bardzo szybko można ją zranić co bardzo długo przeżywa .Zuzia obecnie przyjmuje Depakine 300mg rano i na wieczór .Są zauważalne zmiany w zachowaniu jeśli coś nie idzie po jej myśli wpada w histerie ciężko jest wtedy do niej dotrzeć wytłumaczyć jej co cokolwiek jednak po jakimś czasie się uspokaja i przychodzi przeprosić za swoje zachowanie.W nowej opini napisano Dysharmonia Rozwojowa i jeśli dobrze pamiętam często powtarza się upośledzenie umysłowe .Faktem jest że córka zaczyna rysować np.koło z odwrotnej strony ma spore problemy z pamięcią jest bardzo nerwowa .Powinna brać leki wspomagające prace mózgu jednak one są dość drogie i nie wszystkie mogę kupić niestety u mnie tylko mój mąż pracuje na nas 5 .Choć wiem że te leki pomogły by jej .

maria67s Dodane ponad rok temu,

Jestem pedagogiem z wieloletnim stażem.Pracowałam w szkole i przedszkolu jako nauczycielka,potem jako pedagog w poradni.Psychologia też nie jest mi obca.Nie mówię,że wszystko wiem,bo tak z pewnością nie jest,ale praktyka dała mi bardzo dużo.Obserwacja dzieci ich indywidualne zachowania nieraz mnie zastanawiały,dlatego zawsze do każdego dziecka podchodziłam indywidualnie.Zawsze z góry zakładałam,że żadne dziecko nie jest złe i w każdym drzemie “coś” wspaniałego”,tylko trzeba to “coś” umieć z dziecka wydobyć na powierzchnię.Pozdrawiam

maria67s Dodane ponad rok temu,

Po przeczytaniu Twojego postu,Octavio,wiem,że Zuzia jest dzieckiem nadwrażliwym,nadpobudliwym i rozumiem,że potrafi w”oczy”,powiedzieć,to co myśli,co z pewnością ma jakiś wpływ na relacje z rówieśnikami,ale ogromną rolę w takich sytuacjach gra nauczycielka,która wiedząc o kłopotach zdrowotnych dziecka,powinna z grupą porozmawiac,ale bez obecnosci Zuzi i nie opowiadając dzieciom o jej chorobie i lekach jakie bierze.Taka jest rola nauczyciela,to on powinien zadbać o prawidłowe relacje w grupie i to jest możliwe nawet w bardzo trudnej grupie. Same leki nie pomogą,czeka Cię ciężka i długa droga,ale bądź cierpliwa i nie obwiniaj siebie,za to,że mało robisz dla swojego dziecka,bo wręcz przeciwnie,jesteś wspaniałą matką,która za wszelką cenę chce pomóc swojemu dziecku.Dzisiaj nie zdąrzę napisać wszystko co chciałabym,ale spróbuję choć trochę. Dobrze by było,by Zuzia miała koleżankę,ale nie z grupy przedszkolnej,nie musi być rówieśniczką.Pierwsze kontakty nie będą łatwe,ale skoro Zuzia potrafi już przeprosić czyli rozumie swój błąd,to znaczy,że myśli,to jest duży krok do przodu.Druga koleżanka będzie tym pierwszym krokiem do “odblokowania” się córki .Zuzia nie chce uczyć się,bo uważa,że nic nie potrafi że nic jej nie wyjdzie.Dziecko nie powie o tym,ze czuje się gorsze,ale mysli,dlaczego nie chcą się ze mną bawić?,bo ja nic nie potrafię,więc zacznijmy od szukania koleżanek dla Zuzi.Uważam też ,że przydałby się dobry psycholog,przepraszam,ale muszę już kończyć.Jeszcze”tu wrócę,”jak nie jutro,to na pewno we wtorek.Pozdrawiam.

tora Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Octavia27:Witam

Zaczynaliśmy od robienia kuleczek z bibuły i wyklejania na kartce papieru wzoru ,robiliśmy już z masy solnej .Niestety Zuzia bardzo szybko rezygnuje z wyklejania gdyż jak to stwierdziła nie lubi wyklejać i nie udają jej się kuleczki ,bolą ją palce itp .Nie potrafi rysować szlaczków ,pisania liter,cyfr nie rozróżnia ich w tekście ma problemy z zapamiętywaniem nawet pamięć wzrokowa kojarzenie np.ma przed sobą literkę S i 3 rzeczy na tą literę narysowane nie potrafi ich zapamiętać .Jak powiem powiedz co zaczyna się na literkę A powie wszystko tylko nie na tą literkę np. imię Bianka ona wymawia jako Pianka lub Lanka nie wiem od czego jest to zależne.Robiliśmy już badanie słuchu wyszło niby w normie choć lekarz wspominał że coś wyszło w lewym uchu jakby słabiej słyszała. Od Września ma iść do szkoły a a ja mam coraz większe obawy że sobie nie poradzi .

mozecie tego sprobowac:

[Zobacz stronę]

dzieciaki za tym przepadaja, nie trzeba lepic czegos konkretnego, wiec nie ma miejsca na porazke, ze sie nie udalo. mozesz dodac do tego farbki i wtedy masa bedzie miala kolor.

mozecie tez robic cos celowego, np bizuterie, cos, co bedzie potem mogla nosic, pochwalic sie..
jezeli koraliki sa dla niej za male, mozecie nawlekac makarony, maja bardzo rozne ksztalty, wielkosc.. mozna je malowac, malowanie rekami, stepelki z paluszkow..

jest tez watek z pomyslami na rozne prace dzieciowe, mozesz tam tez cos podpatrzec, co bedzie latwe do zrobienia dla twojej corki. dobrze wybierac cos na tyle latwe, co bedzie mogla sama dokonczyc, zobaczyc efekt, miec sukces.

Znasz odpowiedź na pytanie: Proszę o radę?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nasze zdjęcia
Najpiękniejszy ze wszystkich kwiatów...
[URL=http://www.empikfoto.pl/index.php?m=foto_hot&foto_id=40266376&filename=dsc04567.jpg][IMG]http://www.empikfoto.pl/albumy36/479674/1209267/previews/40266376_dsc04567.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.empikfoto.pl/index.php?m=foto_hot&foto_id=40266380&filename=dsc04571.jpg][IMG]http://www.empikfoto.pl/albumy36/479674/1209267/previews/40266380_dsc04571.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.empikfoto.pl/index.php?m=foto_hot&foto_id=40266381&filename=dsc04580.jpg][IMG]http://www.empikfoto.pl/albumy36/479674/1209267/previews/40266381_dsc04580.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.empikfoto.pl/index.php?m=foto_hot&foto_id=40266383&filename=dsc04586.jpg][IMG]http://www.empikfoto.pl/albumy36/479674/1209267/previews/40266383_dsc04586.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.empikfoto.pl/index.php?m=foto_hot&foto_id=40266384&filename=dsc04602.jpg][IMG]http://www.empikfoto.pl/albumy36/479674/1209267/previews/40266384_dsc04602.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.empikfoto.pl/index.php?m=foto_hot&foto_id=40266386&filename=dsc04603.jpg][IMG]http://www.empikfoto.pl/albumy36/479674/1209267/previews/40266386_dsc04603.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.empikfoto.pl/index.php?m=foto_hot&foto_id=40266387&filename=dsc04608.jpg][IMG]http://www.empikfoto.pl/albumy36/479674/1209267/previews/40266387_dsc04608.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.empikfoto.pl/index.php?m=foto_hot&foto_id=40266389&filename=dsc04621.jpg][IMG]http://www.empikfoto.pl/albumy36/479674/1209267/previews/40266389_dsc04621.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.empikfoto.pl/index.php?m=foto_hot&foto_id=40266390&filename=dsc04636.jpg][IMG]http://www.empikfoto.pl/albumy36/479674/1209267/previews/40266390_dsc04636.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.empikfoto.pl/index.php?m=foto_hot&foto_id=40266392&filename=dsc04641.jpg][IMG]http://www.empikfoto.pl/albumy36/479674/1209267/previews/40266392_dsc04641.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.empikfoto.pl/index.php?m=foto_hot&foto_id=40266394&filename=dsc04651.jpg][IMG]http://www.empikfoto.pl/albumy36/479674/1209267/previews/40266394_dsc04651.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.empikfoto.pl/index.php?m=foto_hot&foto_id=40266395&filename=dsc04656.jpg][IMG]http://www.empikfoto.pl/albumy36/479674/1209267/previews/40266395_dsc04656.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.empikfoto.pl/index.php?m=foto_hot&foto_id=40266396&filename=dsc04684.jpg][IMG]http://www.empikfoto.pl/albumy36/479674/1209267/previews/40266396_dsc04684.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.empikfoto.pl/index.php?m=foto_hot&foto_id=40333909&filename=dsc04619.jpg][IMG]http://www.empikfoto.pl/albumy36/479674/1209267/previews/40333909_dsc04619.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.empikfoto.pl/index.php?m=foto_hot&foto_id=40266399&filename=dsc04714.jpg][IMG]http://www.empikfoto.pl/albumy36/479674/1209267/previews/40266399_dsc04714.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.empikfoto.pl/index.php?m=foto_hot&foto_id=40266402&filename=dsc04726.jpg][IMG]http://www.empikfoto.pl/albumy36/479674/1209267/previews/40266402_dsc04726.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.empikfoto.pl/index.php?m=foto_hot&foto_id=40333887&filename=dsc04576.jpg][IMG]http://www.empikfoto.pl/albumy36/479674/1209267/previews/40333887_dsc04576.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.empikfoto.pl/index.php?m=foto_hot&foto_id=40333933&filename=dsc04695.jpg][IMG]http://www.empikfoto.pl/albumy36/479674/1209267/previews/40333933_dsc04695.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.empikfoto.pl/index.php?m=foto_hot&foto_id=40333935&filename=dsc04704.jpg][IMG]http://www.empikfoto.pl/albumy36/479674/1209267/previews/40333935_dsc04704.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.empikfoto.pl/index.php?m=foto_hot&foto_id=40333912&filename=dsc04669.jpg][IMG]http://www.empikfoto.pl/albumy36/479674/1209267/previews/40333912_dsc04669.jpg[/IMG][/URL]
Czytaj dalej
Książka kucharska
Krokiety rybno-ziemniaczano-warzywne da dzieci i doroslych
Przygotowanie: 35 min Porcja: 210 kcal [IMG]http://www.leiweb.it/cucina/scuola-di-cucina/ricette-di-base/2009/gallery/img/crocchette-patate-ricotta-rosmarino.jpg[/IMG] [B]Składniki na 4 porcje:[/B] - 1 torebka ziemniaczanego piure ( w proszku Knorra lub specjalnie do placków ziemniaczanych są w sklepach innych firm ) - 20
Czytaj dalej