przepisy ze zlotu

Postów wyświetlanych: 15 - od 16 do 30 (wszystkich: 50)
  • Autor
    Wpisy
  • #4489524

    aborka

    Zamieszczone przez Asik.
    Madox dawaj przepis na Pavlovą
    Krok po kroku, dokładnie co i jak 🙂

    na beze kładzie sie smietane i owoce :Wow!:

    następnego dnia po zlocie moja tesciowa zrobiła paclovą ale z gotowego proszku. kupuje sie takie „jajaka” . jak sie otworzy to sa dwie połówki (miarki) . proszek ze srodka do miski, do jednej połówki woda a do drugie cukier. to sie mixuje i piecze w tortownicy. ta bez z tego proszku wychodzi idealnie biała i przepyszna. no i rosnie wysoka jak tort.

    jedyny problem ze te „jajaka” to są do kupienia w AUSTRALII :Fiu fiu:. tam oni tylko z tego robią.

    ale tesciowe mają tam rodzine i moze im jeszcze przywiozą…..

    a moze ktoś wie czy coś takiego da sie kupic u nas. próbowałam szukac na allegro ale nie ma bezy w proszku…

    #4489525

    asik

    Zamieszczone przez aborka
    na beze kładzie sie smietane i owoce :Wow!:

    😀

    Poproszę proporcje 🙂
    Ile jajek, ile cukru
    Jaka śmietana?
    Reszte wiem 😉



    #4489526

    beamama

    Zamieszczone przez Asik.
    😀

    Poproszę proporcje 🙂
    Ile jajek, ile cukru
    Jaka śmietana?
    Reszte wiem 😉

    Asiku, cytuję Maduxię, z innego, starego wątku 🙂

    „PAWŁOWA

    bezę mozna zrobić i tydzień przed, ale trzeba pamiętać, że w tym czasie jeszcze bardziej wyschnie. Ja zawsze mrożę białka jak mi zostają, potem do bezy są jak znalazł. Dosłownie 🙂

    Na dużą potrzeba min. 5 białek, ze dwie szklanki cukru pudru, łyżka octu winnego albo soku z cytryny, 1-2 łyżeczki mąki kukurydzianej, esencja waniliowa (prawdziwa, jak nie ma, to lepiej nic nie dawać)
    No i normalnie: ubijamy białka na sztywno ze szczyptą soli, potem stopniowo cukier i cała reszta- u mnie masę bezową przygotowuje Antoś :-))) Potem na pergamin, żeby wyglądem przypominalo koło, chociaż trochę, i do pieca, 2-3godziny, 130-140 stopni, można i mniej, ale ja wolę jak beza jest lekko brązowa- lepiej wygląda z bitą śmietaną.

    Przechować w ciepłym, suchym miejscu.

    Wykończenie- kilka godzin przed podaniem, bo beza się od kontaktu z bitą śmietaną zaczyna powoli rozpuszczać. NAwalić górę lekko slodkiej bitej śmetany, ddo tego owoce, np. ze dwa kiwi, granat, karambola albo grapefruit-segmenty. mA być kontrast, wiec owoce mają być kwaskowate, żadne tam truskawki czy brzoskwinie, mogą być jeszcze pomarańcze, maliny…

    Układać plamami, wolne miejsca wypełnić malowniczo maleńkimi owocami granatu (fajne połączenie-jaskrawozielone kiwi i prawie amarantowy granat a do tego coś żółtego :-))

    I pękać z dumy przy pierwszych okrzykach zachwytu 🙂

    Czego Ci z całego serca życzę :-* I wszystkim pozostałym, które zechcą wykorzystać moje „przepisy” 🙂
    m.”

    #4489527

    asik

    Zamieszczone przez beamama
    Asiku, cytuję Maduxię, z innego, starego wątku 🙂

    „PAWŁOWA

    bezę mozna zrobić i tydzień przed, ale trzeba pamiętać, że w tym czasie jeszcze bardziej wyschnie. Ja zawsze mrożę białka jak mi zostają, potem do bezy są jak znalazł. Dosłownie 🙂

    Na dużą potrzeba min. 5 białek, ze dwie szklanki cukru pudru, łyżka octu winnego albo soku z cytryny, 1-2 łyżeczki mąki kukurydzianej, esencja waniliowa (prawdziwa, jak nie ma, to lepiej nic nie dawać)
    No i normalnie: ubijamy białka na sztywno ze szczyptą soli, potem stopniowo cukier i cała reszta- u mnie masę bezową przygotowuje Antoś :-))) Potem na pergamin, żeby wyglądem przypominalo koło, chociaż trochę, i do pieca, 2-3godziny, 130-140 stopni, można i mniej, ale ja wolę jak beza jest lekko brązowa- lepiej wygląda z bitą śmietaną.

    Przechować w ciepłym, suchym miejscu.

    Wykończenie- kilka godzin przed podaniem, bo beza się od kontaktu z bitą śmietaną zaczyna powoli rozpuszczać. NAwalić górę lekko slodkiej bitej śmetany, ddo tego owoce, np. ze dwa kiwi, granat, karambola albo grapefruit-segmenty. mA być kontrast, wiec owoce mają być kwaskowate, żadne tam truskawki czy brzoskwinie, mogą być jeszcze pomarańcze, maliny…

    Układać plamami, wolne miejsca wypełnić malowniczo maleńkimi owocami granatu (fajne połączenie-jaskrawozielone kiwi i prawie amarantowy granat a do tego coś żółtego :-))

    I pękać z dumy przy pierwszych okrzykach zachwytu 🙂

    Czego Ci z całego serca życzę :-* I wszystkim pozostałym, które zechcą wykorzystać moje „przepisy” 🙂
    m.”

    Dzięki :Buziaki:
    Jak sobie przypominam ten smak to aż mi ślinka cieknie

    #4489528

    aborka

    Zamieszczone przez Asik.
    Dzięki :Buziaki:
    Jak sobie przypominam ten smak to aż mi ślinka cieknie

    to ja tylko powiem ze moja tesciowa dała kiwi i ananasa i polała to sosem wiśniowym. I musze powiedziec ze taka biała beza bardzo fajnie wyglądała bo nie było widać gdzie beza a gdzie smietana. w całosci to wyglądało jak taki wielki biały tort…

    oczywsicie pavlowa maduxi tez zyba pycha…. tylko smierdziała malizną :Fiu fiu:… wkoncu stała do niej kolejka 28 bab….

    niech mi któaś powie jak zrobic pavlovą MM ?????????????

    #4489529

    vievioorka

    Zamieszczone przez aborka
    oczywsicie pavlowa maduxi tez zyba pycha…. tylko smierdziała malizną :Fiu fiu:… wkoncu stała do niej kolejka 28 bab….

    ja się w ogóle na nią nie załapałam:Niepewny: :Foch::Fiu fiu:



    #4489530

    asik

    Zamieszczone przez Vievioorka
    ja się w ogóle na nią nie załapałam:Niepewny: :Foch::Fiu fiu:

    Żałuj :Fiu fiu:

    #4489531

    bejka

    a w czym się ją ( Pavlovą ) podaje ?

    #4489532

    aborka

    Zamieszczone przez bejka
    a w czym się ją ( Pavlovą ) podaje ?

    kroi sie jak tort.

    #4489533

    bejka

    Zamieszczone przez aborka
    kroi sie jak tort.

    ok, a wcześniej przygotowuje w tortownicy ?



    #4489534

    beamama

    Zamieszczone przez bejka
    ok, a wcześniej przygotowuje w tortownicy ?

    Myślę, że obojętnie 🙂
    Może być prostokątna:

    Okrągła:

    Albo w częściach 😉

    #4489535

    bejka

    dzięki, beamama, wygląda bosko :Strach:



    #4489536

    aborka

    dieta, dieta, dieta….. :Fiu fiu:

    #4489537

    asik

    Zamieszczone przez aborka
    dieta, dieta, dieta….. :Fiu fiu:

    ciiii od poniedziałku :Śmiech::Śmiech::Śmiech:

    #4489538

    kiara

    taka prawdziwa pavlowa to z truskawkami świeżymi – mniam:)

Postów wyświetlanych: 15 - od 16 do 30 (wszystkich: 50)


Musisz się zarejestrować lub zalogować, żeby odpowiedzieć

Close