ryba po grecku – 3 pytania i przepis

Postów wyświetlanych: 15 - od 1 do 15 (wszystkich: 23)
  • Autor
    Wpisy
  • #84337

    mirabelka79

    mam bojowe zadanie zrobic rybe po grecku – bede robic pierwszy raz w zyciu;)
    Przepis znalazlam tu na forum ale mam 3 pytania:
    1. czy panga moze byc? bo mam nadmiar w zamrazalniku….
    2. ile mam dac tej ryby na 25 osob mniej wiecej?;)
    3. czy zamiast obierac i scierac warzywa moge dac mrozona wloszczyzne z paczki?:)

    #1244112

    Anonim

    Re: ryba po grecku – 3 pytania

    wg mnie panga pasuje; jeśli da sie ja pokroić na takie porcje, żeby się nie rozpadły po usmażeniu, to wydaje mi się że jak najbardziej może być;
    w niedzielę robiłam włąsnie rybę po gracku na pracownianą Wigilię dla męża … na 18 osób; kupiłam 2 kg filetów z mintaja (dorsza nie dostałam… a był w pierwotnych planach); ponoć dla wszystkich starczyło i zostało jeszcze na śniadanie na dzień następny; na oko wcale nie wydawało mi się tego za dużo;
    robiłam ze świeżych warzyw, trę w robocie kuchennym, więc się nie musiałam wysilać; jakbym miała trzeć ręcznie… to zagonilabym do pomocy męża 🙂

    Ewa i Krzyś



    #1244113

    mirabelka79

    Re: ryba po grecku – 3 pytania

    ech meza nie zagonie bo on cala sobote od 6 do 20 w pracy:( a w niedziele tez pracuje do 14.00…..

    robota mam – ale zeby w nim utrzec to najpierw trzeba obrac;) a skrobaczki sa dla praworecznych wiec ja leworeczna mam wymowke;)

    #1244114

    Anonim

    Re: ryba po grecku – 3 pytania

    ha, a ja posiadam skrobaczkę uniwersalną 🙂 dla leworęcznych jak najbardziej się nadaje

    Ewa i Krzyś

    #1244115

    mirabelka79

    Re: ryba po grecku – 3 pytania

    ja sie jeszcze takiej nie dorobilam;)
    po Swietach poszukam w sklepach;)

    #1244116

    ciapa

    Re: ryba po grecku – 3 pytania

    też robie z Pangi, z fajnego przepisu, gdzie nie ma dokładnie ustalonych proporcji warzyw, robiłam kiedys w mrozonki – jakaś włoszczyzna czy cos takiego i wyszło, do tego dodaję koncentrat pomidorowy, koniecznie liśc laurowy, kilka goździków i 3 łyzki musztardy 🙂 i to wylewam na rybę

    Kaska i Mikołaj 18.09.2003



    #1244117

    mamaala

    Re: ryba po grecku – 3 pytania

    1. może być, według mnie nadaje się kazda biała ryba, która się ndmiernie nie rozpada, ja używam soli albo dorsza, ale pange mam w odwodzie jakby tych zabrakło ;))
    2. myślę, że jakieś 2,5 – 3kg powinno byc dobrze, zalezy jak duzo jedzą ;), 3 kg to juz tak z dokładkami :))
    3. pewnie może byc, zalezy jak grubo krojona, wydaje mi się, że starta na tarce nie rozpada się potem na talerzu, a ta w kostkach nie będzie później taka zwarta jako porcja, ale byc może się mylę 😉

    Aga i Ala (10.02.2003)

    #1244118

    mirabelka79

    Re: ryba po grecku – 3 pytania

    musztarda???
    mozesz podac dokladny przepis?

    #1244119

    mirabelka79

    Re: ryba po grecku – 3 pytania

    ta mrozona wloszczyna jest w paczce w takich drobnych paseczkach – to nie jest kostka:)

    hm – a jak duzo jedza – powiem tylko tyle, ze 3 kg pangi to moj maz sam by zezarl jakbym mu pozwolila;)

    #1244120

    mamaala

    Re: ryba po grecku – 3 pytania

    eee, no to jak najbardziej może być :)), ale się zawstydziłam, człowiek nie uzywa to i nie wie ;))))

    to zrób 2 kg dla gosci i 3 dla męża :))), a jak nie da rady to ja chętnie, bo uwielbiam ;)))

    Aga i Ala (10.02.2003)



    #1244121

    ciapa

    Re: ryba po grecku – 3 pytania

    1 kg filetow rybnych, 3lyzki maki, olej do smazenia, sol,pieprz. 70-80 dkg mieszanych jarzyn(w proporcjach mniej więcej: 300 g cebula,por, 200 g marchew, 100 g pietruszka, seler) 1 szklanka przecieru pomidorowego(moze byc rowniez gesty sok pomidorowy) 2 lyzeczki musztardy, 1 1/2 szklanka rosolu(z kostki) cynamon,kilka gozdzikow,listek laurowy,pieprz,sol,cukier.

    Filety rybne pokroic na mniejsze kawalki,lekko osolic,obtoczyc w mace i piec na rozgrzanym oleju.Przelozyc do naczynia szklanego(glebokiego)i odstawic do wystygniecia. Obrane i umyte warzywa pokroic w cienkie paseczki(w slomke) ,wlozyc do rondla,dodac kilka lyzek oleju.Gdy sie lekko podrumieja,wlac rosol,osolic lekko i dusic pod przykrywka.Do nie calkiem miekkich jarzyn dodac przecier pomidorowy,listek laurowy,gozdziki,kawalek cynamonu i pieprz;dusic jeszcze kilka minut.Ostudzic,dodac musztarde,doprawic do smaku.Zimnymi warzywami zalac wczesniej usmazone filety.RYBE MOZNA PODAWAC NA ZIMNO ORAZ NA GORACO.

    #1244122

    ciapa

    Re: ryba po grecku – 3 pytania

    to jest przepis z jakieś strony internetowej, nie pamietam już dokładnie, ale miała bardzo duzą ilośc pozytywnych komentarzy, ma ta musztarda tak przypasowała, że daje jej zwykle więcej,

    Kaska i Mikołaj 18.09.2003



    #1244123

    Anonim

    Re: ryba po grecku – 3 pytania

    j achetnie skorzystam z przepisu 😉

    i niespodziewanka:))

    #1244124

    mirabelka79

    Re: ryba po grecku – 3 pytania

    brzmi ciekawie z ta musztarda – ale troche sie boje tak robic na Wigilie – cholerka moze goscie przyzwyczajeni do klasyki:)
    na Wigilie zrobie „tradycyjnie” bez musztardy – a juz po wszystkim dla domownikow wyprobuje napewno ten przepis:)
    dzieki:)

    #1244125

    Anonim

    Re: ryba po grecku – 3 pytania

    zrobilam z musztarda i jest pyszne!

    bardzo mi smakuje sosik.

    polecam;)

    i niespodziewanka:))

Postów wyświetlanych: 15 - od 1 do 15 (wszystkich: 23)


Musisz się zarejestrować lub zalogować, żeby odpowiedzieć

Close