studia, praca i ciążą

Czy komus udało się to pogodzić? Pracuję na pełnym etacie i studiuję dość trudny kierunek. Czy będę musiała z czegoś zrezygnować?
I drugie pytanie: czy stres przedegzaminacyjny może być szkodliwy dla maluszka?
pozdrawiam

12 odpowiedzi na pytanie: studia, praca i ciążą

koyaga2003-04-24 10:47:22

Re: studia, praca i ciążą

Chyba każdy stres jest szkodliwy dla maluszka. Nie ważne czy jest on przedegzaminacyjny czy inny. Maluszek czuje to wszystko co czujesz ty. Kiedy ty jesteś smutna jemu też się udziela i może być niespokojny.
Co do pogodzenia obowiązków kobiety pracujacej i studiującej to nie będę się mądrzyć, bo nie pracuję a studia skończyłam przed zajściem w ciążę. Myślę jednak, że przy odrobinie uparcia i determinacji poradzisz sobie, ale nic na siłę.

Pozdrawiamy,
Aga i Niunia – 15.08.’03.

agnes752003-04-24 10:48:05

Re: studia, praca i ciążą

Jestem w końcówce VII miesiąca, pracuję 9 godzin dziennie, jestem na V roku prawa i w dodatku piszę teraz pracę magisterską. nie jest łatwo ale da się. Na pewno! Jestem żywym dowodem! I ani jednego dnia zwolnienia!

Agnieszka i Bartosz (28.06.03)

kicia12003-04-24 10:51:51

Re: studia, praca i ciążą

no to nie jestem sama studiuje na III roku pracuje i mam rodzinkę i w końcu jestem w ciąży! nie mam zamiaru z nieczego rezygowac głowa do góry Bedziemy sie na wzajem wspierać 🙂 pozdrawiam
Kicia1 i Fasoleczka

marta752003-04-24 11:31:08

Re: studia, praca i ciążą

ja tez prawo 🙂
pozdrawiam

kicia12003-04-24 11:40:52

Re: studia, praca i ciążą

a ja wydziale prawa i administracji : ekonomia 🙂

usianka2003-04-24 11:56:25

Re: studia, praca i ciążą

No to ja powiem tak – to zalezy od Twojego samopoczucia i determinacji. Jak sie świetnie czujesz i chcesz to na pewno Ci się uda 🙂 Ja pracuję (na uczelni), robie doktorat i jestem w ciąży i niestety musze powiedziec ze moja praca chwilowo ucierpiała. Głownie dlatego że zasypiałam wszedzie i o kazdej porze. Nawet w przerwie miedzy zajęciami potrafiłam kimnąć 15 minut z głową na biurku. Teraz juz jest lepiej i mam nadzieje ze bede mogła normalnie pracować i wziąć sie za badania i pisanie. Mam tylko lęk przed wyjazdami – nie chciałabym żeby w czasie konferencji, w jakimś odległym miejscu coś sie zaczęło ze mną dziać…
Mam nadzieje że popracuje jeszcze te kilka miesiecy, bo potem to dopiero bedzie jazda jak się Bąbel urodzi – no chyba ze bedzie tak grzeczny jak ja 😉 Ale za bardzo wolę na to nie liczyć…
pozdrawiam wszystkie zapracowane i aktywne mamusie 🙂

Usianka i Bąbelek (9.XI.2003)

zaba2003-04-24 12:15:10

Re: studia, praca i ciążą

mysle ze stres dlugotrwaly jest szkodliwy, taki krotki mobilizacyjny raczej nie, generalnie wydaje mi sie jednak ze to zależy od Ciebie indywidualnie, od tego jaka jesteś czy normalnie bardzo sie denerwujesz, czy raczej wszystko masz pod kontrolą i jak na Ciebie dziala stres czy Cie paraliżuje, czy motywuje………- w moim przekonaniu to jest indywidualne.
Nie wiem czy da sie pogodzic studia , prace i ciaze, bo jestem juz po studiach, ale prace na pelen etat (z nadgodzinami) i ciaze tak. jestem w 8-mym miesiacu i nadal pracuje i mam sie swietnie, nawet powiem ze dzieki ciazy stalam sie OAZA SPOKOJU – odmienila mnie bardzo pozytywnie. Zamierzam jeszcze przepracowac ten 8 miesiac (dodam ze pracuje w agencji reklamowej, gdzie pracuje sie raczej szybko i duzo); ale……wszystko jest indywidualna sprawą – ja moge powiedziec ze to jest mozliwe, ale jak juz na pewno slyszalas- kazda kobieta jest inna i kazda ciaza jest inna
zycze duzo sil i samych madrych decyzji i co najwazniejsze – gratuluje ciazy!!!!!!!!!!
zaba 2-22.06

2003-04-24 12:25:22

Re: studia, praca i ciążą

Mam nadzieje, ze sie da. Jak narazie pracuje, studiuje i jestem w ciazy:) Mam tez nadzieje, ze kiedy dzidzius juz sie pojawi na swiecie, to bede mogla tez wszystko pogodzic, a przynajmniej te studia. Do pracy moze uda sie wrocic na pol etatu zaraz po urlopie macierzynskim. Jednak jak to bedzie, to sie jeszcze zobaczy:)

colora + maly ktoś

eris2003-04-24 13:39:11

Re: studia, praca i ciążą do Usianki

Jeśli to nie tajemnica to powiedz gdzie pracujesz, jaki temat piszesz?
Mam nadzieję, ze nie jestem wścibska
Pozdrawiamy

Marta i fasolek (26.X.2003)

usianka2003-04-24 14:04:13

Re: studia, praca i ciążą do Usianki

Pracuję na politechnice a dziedzinę mam wyjatkowo niekobiecą – zresztą jak i całe otoczenie w pracy – dookoła niemal sami faceci… ale przywykłam do tego 🙂 Samo napisanie doktoratu to jeszcze pół biedy – najpierw trzeba wszystko zrobić, zbudować stanowisko, porobić pomiary a tu oczywiscie kasy ciągle brak – jak w całej budżetówce. No i tak to się ciągnie…. echhh, to co tu czas marnować – pora na dzidziusia 😉 W zasadzie to pora tez usiąść do pisania referatu (miła perspektywa na czwartek i cały weekend…) ale jakos mi sie nie chce 😉
pozdrawiam 🙂

Usianka i Bąbelek (9.XI.2003)

agula242003-04-24 15:07:11

Re: studia, praca i ciążą

Pewnie, że da się pogodzić! Ja kończę teraz studia i piszę pracę a na uczelnię dojeżdzam 80km w jedną stronę ( zawozi mnie mąż, któremu zależy żebym skończyła studia i mobilizuje mnie do pisania pracy). Dodatkowo pracuję prowadząc swoją firmę- więc nie ma zmiłuj się, wolnego, gdy coć trzeba zrobić a poza tym prowadzę dom. W większych zakupach pomaga mi mąż no i teraz coraz częsciej w sprzątaniu. Ale robię obiadki, bierzące zakupy, pranie itd bo uważam że prowadzenie domu jest tak samo ważne jak i moja kariera zadodowa i studia.A kobieta która spełnia się zawodowo, świetnie prowadzi dom jest godna podziwu ( zobaczymy jak dojdzie jeszcze dzieciaczek?) Pamiętaj jednak, żeby nie odmawiać pomocy, ja nieraz chciałam być chojrak- po co mi pomoc jak sama sobie dam radę! Teraz jednak coraz częściej z pomocy innych korzystam- za to jestem częściej uśmiechnięta i dodatkowo mogę cieszyć się moim maleństwem. Powodzenia

agula24 ( 07.06.2003)

kogutek2003-04-24 15:36:49

Re: studia, praca i ciążą

Ja również pracuje i to często po 10-12 godzin, studiuje psychologię, mam rodzinę, a od grudnia będę mamą. Oczywiście mam nadzieję to wszystko pogodzić;-))

Znasz odpowiedź na pytanie: studia, praca i ciążą?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Noworodek, niemowlę
Witam :)))
Cześć Dziewczynki ! Sto lat już mnie chyba nie było... Wróciłam do pracy... Moja lala ma już 4,5 miesiąca - ale ten czas leci, co ??? Opiekują się nią dwie
Czytaj dalej
Noworodek, niemowlę
Od kiedy.....
.... można dać dziecku banana??? Czy są w ogóle takie w słoiczkach i z jakich firm??? Dzięki za odpowiedzi. Dagmara i Oliwia ( 5 m )
Czytaj dalej