Superprzedszkolak ’09

Postów wyświetlanych: 15 - od 1 do 15 (wszystkich: 41)
  • Autor
    Wpisy
  • #97591

    Anonim

    czy wszystkie artykuły z papierowego wydania są w sieci ?

    dzisiaj na drugiej stronie papierowego wydania jest ciekawy artykuł – superprzedszkolak 09

    nie potrafię go znaleźć w portalu gazety 🙁

    #2275041

    kas

    Oni go na stronie nie umieścili. Nie pytaj dlaczego 🙁



    #2275042

    Anonim

    Zamieszczone przez kas
    Oni go na stronie nie umieścili. Nie pytaj dlaczego 🙁

    czytałaś ?

    no padłam po przeczytaniu wymagań dla pięciolatka
    [ja stara mam problemy z większością :Fiu fiu:]

    #2275043

    mata-hari

    A ten artykuł to w ogólnopolskiej jest, czy regionalnej?

    #2275044

    lilavati

    Zamieszczone przez kas
    Oni go na stronie nie umieścili. Nie pytaj dlaczego 🙁

    Niech zgadnę:Fiu fiu: 🙁
    Ewa nie czytałam ale wzbudziłaś we mnie niepokój

    #2275045

    figa

    Proszz

    ALEKSANDRA PEZDA
    [LEFT] ”Superprzedszkolak ’09

    Ma samodzielnie i bezpiecznie organizować sobie czas wolny, podejmować rozsądne decyzje i wykazywać zainteresowanie architekturą wnętrz i zieleni. Student Sorbony? Nie, polski przedszkolak

    Takie wymagania już od września postawiło przed przedszkolakami Ministerstwo Edukacji. Zapisało je w nowej podstawie programowej. MEN chce, żeby pięciolatek opanował kilkadziesiąt umiejętności. Poza standardowymi, jak „nawyki higieniczne” (np. umie poprawnie umyć zęby, samodzielnie korzysta z toalety), i takimi umiejętnościami, jak rozróżnianie strony lewej i prawej, znajomość pór roku, są bardziej zaskakujące.
    [/LEFT]

    Przykład: mówi płynnie, niezbyt głośno. Albo: w skupieniu słucha muzyki, w tym muzyki poważnej.
    – W skupieniu? U nas w domu słucha się jazzu, ale synek zazwyczaj przy tym tańczy – dziwi się Małgorzata Góra z Warszawy, matka pięcioletniego Miłosza. – A w sprawie sposobu mówienia odbyliśmy właśnie konsultacje z nauczycielką. Obawiałam się, że Miłosz ma niedosłuch, bo strasznie głośno mówi. Ale dowiedziałam się, że większość dzieci krzyczy, by zwrócić na siebie uwagę.

    Według MEN Miłosz powinien również wykazywać zainteresowanie malarstwem, rzeźbą i architekturą. W tym architekturą zieleni i wnętrz.
    – To jakiś żart z tą architekturą, prawda? – pyta Małgorzata. – Jestem grafikiem, zabieram syna na wystawy. Oczywiście żywo na sztukę reaguje, ale trudno powiedzieć, by wykazywał większe zainteresowanie niż np. pozostawionymi za wycieraczkami samochodu ulotkami agencji towarzyskich. Ale architektura zieleni? Ha, ha, ha. Może to znaczy, że nie wolno deptać trawników?

    – Mnie to nie śmieszy, raczej przeraża. My będziemy z realizacji programu rozliczani – mówi nauczycielka z przedszkola na warszawskim Bemowie. I ocenia: – To tresura. Niewielu dorosłych sprostałoby tym wymaganiom.

    Krystyna Tiereszko, przedszkolanka z warszawskich Bielan: – Mamy z dziećmi urządzać domy lalek na różne sposoby czy projektować fachowo ogrody? I po co? Co innego wymagać od dziecka rozumienia, a co innego trzymania się sztywno reguł. Według podstawy pięciolatek ma „podejmować rozsądne decyzje”, np. „nie ściągać czapki na mrozie”. Tiereszko: – Dziecko rozumie, że jak zimno, to musi nosić czapkę. Ale kiedy wyjdzie w grupie na dwór, od razu zaczyna rzucać nią w kolegę. To co? Zaliczył czy nie zaliczył?

    – Nowa podstawa dla przedszkoli ma wyśrubowane wymagania wychowawcze – przyznaje Urszula Wojsław-Kozłowska, wicedyrektor wydziału ds. wychowania przedszkolnego w kuratorium w Kielcach.

    Jak nauczyciele mają wzbudzić w przedszkolakach zainteresowanie architekturą zieleni?
    – Można dzieci wyprowadzić na wycieczkę i pokazać elementy krajobrazu – mówi dyr. Wojsław-Kozłowska.
    A architektura wnętrz? – Nie wiem… To już zależy od gustu nauczyciela.
    Ale dyrektor uspokaja: – Wizytatorzy wiedzą, że z każdego dziecka ideału zrobić się nie da. Niech się nauczyciele nie martwią, będziemy roztropni.

    W MEN nie znalazłam wczoraj nikogo, kto by mi wytłumaczył, jak rozumieć tę podstawę.”

    żródło: Gazeta Wyborcza, 16.01.2009.

    PS. Art. napisała ta sama pani która pisała o ankietach w p-lach na Bemowie.



    #2275046

    Anonim

    Zamieszczone przez Mata_Hari
    A ten artykuł to w ogólnopolskiej jest, czy regionalnej?

    ogólnopolska

    Zamieszczone przez ania_st
    Niech zgadnę:Fiu fiu: 🙁
    Ewa nie czytałam ale wzbudziłaś we mnie niepokój

    ” ministerialna podstawa określa 65 umiejętności:
    w tym:
    – stara się mówić poprawnie pod względem artykulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym
    – przejawia zaiteresowanie wybranymi zabytkami i dziełami sztuki
    – w skupieniu słucha muzyki, w tym muzyki powąznej
    – wykazuje zainteresowanie malarstwem, rzeźbą i architekturą
    – podejmuje rozsądne decyzje i nie naraża się na niebezpieczeństwo wynikające z zpogody
    – dba o osobiste rzeczy i nie naraża ich na zgubienie lub kradzież
    – w miarę samodzielnie radzi sobie w sytuacjach życiowych”

    #2275047

    Anonim

    Zamieszczone przez Figa123
    Proszz

    przec ciekawość zapytuję – jak znalazłaś ?

    #2275048

    figa

    Zamieszczone przez EwkaM
    przec ciekawość zapytuję – jak znalazłaś ?

    w google 🙂

    #2275049

    lilavati

    Zamieszczone przez EwkaM
    ogólnopolska

    ” ministerialna podstawa określa 65 umiejętności:
    w tym:
    – stara się mówić poprawnie pod względem artykulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym
    – przejawia zaiteresowanie wybranymi zabytkami i dziełami sztuki
    – w skupieniu słucha muzyki, w tym muzyki powąznej
    – wykazuje zainteresowanie malarstwem, rzeźbą i architekturą
    – podejmuje rozsądne decyzje i nie naraża się na niebezpieczeństwo wynikające z zpogody
    – dba o osobiste rzeczy i nie naraża ich na zgubienie lub kradzież
    – w miarę samodzielnie radzi sobie w sytuacjach życiowych”

    :Stres::Śmiech::Śmiech::Śmiech::Śmiech:to moi chyba przez najbliższe 10 lat gotowości szkolnej nie osiągną



    #2275050

    bep

    Zamieszczone przez Figa123
    Proszz

    ALEKSANDRA PEZDA
    [LEFT] ”Superprzedszkolak ’09

    Ma samodzielnie i bezpiecznie organizować sobie czas wolny, podejmować rozsądne decyzje i wykazywać zainteresowanie architekturą wnętrz i zieleni. Student Sorbony? Nie, polski przedszkolak

    Takie wymagania już od września postawiło przed przedszkolakami Ministerstwo Edukacji. Zapisało je w nowej podstawie programowej. MEN chce, żeby pięciolatek opanował kilkadziesiąt umiejętności. Poza standardowymi, jak „nawyki higieniczne” (np. umie poprawnie umyć zęby, samodzielnie korzysta z toalety), i takimi umiejętnościami, jak rozróżnianie strony lewej i prawej, znajomość pór roku, są bardziej zaskakujące.
    [/LEFT]

    Przykład: mówi płynnie, niezbyt głośno. Albo: w skupieniu słucha muzyki, w tym muzyki poważnej.
    – W skupieniu? U nas w domu słucha się jazzu, ale synek zazwyczaj przy tym tańczy – dziwi się Małgorzata Góra z Warszawy, matka pięcioletniego Miłosza. – A w sprawie sposobu mówienia odbyliśmy właśnie konsultacje z nauczycielką. Obawiałam się, że Miłosz ma niedosłuch, bo strasznie głośno mówi. Ale dowiedziałam się, że większość dzieci krzyczy, by zwrócić na siebie uwagę.

    Według MEN Miłosz powinien również wykazywać zainteresowanie malarstwem, rzeźbą i architekturą. W tym architekturą zieleni i wnętrz.
    – To jakiś żart z tą architekturą, prawda? – pyta Małgorzata. – Jestem grafikiem, zabieram syna na wystawy. Oczywiście żywo na sztukę reaguje, ale trudno powiedzieć, by wykazywał większe zainteresowanie niż np. pozostawionymi za wycieraczkami samochodu ulotkami agencji towarzyskich. Ale architektura zieleni? Ha, ha, ha. Może to znaczy, że nie wolno deptać trawników?

    – Mnie to nie śmieszy, raczej przeraża. My będziemy z realizacji programu rozliczani – mówi nauczycielka z przedszkola na warszawskim Bemowie. I ocenia: – To tresura. Niewielu dorosłych sprostałoby tym wymaganiom.

    Krystyna Tiereszko, przedszkolanka z warszawskich Bielan: – Mamy z dziećmi urządzać domy lalek na różne sposoby czy projektować fachowo ogrody? I po co? Co innego wymagać od dziecka rozumienia, a co innego trzymania się sztywno reguł. Według podstawy pięciolatek ma „podejmować rozsądne decyzje”, np. „nie ściągać czapki na mrozie”. Tiereszko: – Dziecko rozumie, że jak zimno, to musi nosić czapkę. Ale kiedy wyjdzie w grupie na dwór, od razu zaczyna rzucać nią w kolegę. To co? Zaliczył czy nie zaliczył?

    – Nowa podstawa dla przedszkoli ma wyśrubowane wymagania wychowawcze – przyznaje Urszula Wojsław-Kozłowska, wicedyrektor wydziału ds. wychowania przedszkolnego w kuratorium w Kielcach.

    Jak nauczyciele mają wzbudzić w przedszkolakach zainteresowanie architekturą zieleni?
    – Można dzieci wyprowadzić na wycieczkę i pokazać elementy krajobrazu – mówi dyr. Wojsław-Kozłowska.
    A architektura wnętrz? – Nie wiem… To już zależy od gustu nauczyciela.
    Ale dyrektor uspokaja: – Wizytatorzy wiedzą, że z każdego dziecka ideału zrobić się nie da. Niech się nauczyciele nie martwią, będziemy roztropni.

    W MEN nie znalazłam wczoraj nikogo, kto by mi wytłumaczył, jak rozumieć tę podstawę.”

    żródło: Gazeta Wyborcza, 16.01.2009.

    PS. Art. napisała ta sama pani która pisała o ankietach w p-lach na Bemowie.

    Stary skomentował: Dobrze, że chodzi na rzeźbę. Zda do starszaków” :Śmiech:

    #2275051

    kantalupa

    Zamieszczone przez EwkaM
    – stara się mówić poprawnie pod względem artykulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym

    a po co mu to? ludzie kochani, ten, co na to wpadl chce sie klocic z teoria nabywania jezyka! dziecko komunikuje sie po to, zebu przekazac informacje, nadmierna dbalosc i wytykjanie bledow (bo przeciez do tego ten wymog sie sprowadza) moze w konsekwencji p[rzystopowac rozwoj mowy i spowodowac zamkniecie sie dziecka na jezyk;



    #2275052

    ahimsa

    Zamieszczone przez EwkaM
    ogólnopolska

    ” ministerialna podstawa określa 65 umiejętności:
    w tym:
    – stara się mówić poprawnie pod względem artykulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym
    – przejawia zaiteresowanie wybranymi zabytkami i dziełami sztuki
    – w skupieniu słucha muzyki, w tym muzyki powąznej
    – wykazuje zainteresowanie malarstwem, rzeźbą i architekturą
    – podejmuje rozsądne decyzje i nie naraża się na niebezpieczeństwo wynikające z zpogody
    – dba o osobiste rzeczy i nie naraża ich na zgubienie lub kradzież
    – w miarę samodzielnie radzi sobie w sytuacjach życiowych”

    Wiecie co??? farsa.

    #2275053

    ahimsa

    Zamieszczone przez ania_st
    :Stres::Śmiech::Śmiech::Śmiech::Śmiech:to moi chyba przez najbliższe 10 lat gotowości szkolnej nie osiągną

    A niektórzy obawiam się, że nigdy…:Hyhy:

    #2275054

    Anonim

    zmieniłam tytuł 😉

    edit: chciałam – nie wiem jak

Postów wyświetlanych: 15 - od 1 do 15 (wszystkich: 41)


Musisz się zarejestrować lub zalogować, żeby odpowiedzieć

Close