USG 3D- wielkie nieporozumienie

Ale mam nerwa. Ja nie wiem, czy ja jestem jakas glupia, czy co? 3-4 tygodnie temu bylam u nowej ginki, powiedzialam, ze chce zrobic polowkowe USG trojwymiarowe, zeby mi kogos polecila. No to podala mi adres. Zadzwonilam, powiedzialam wyraznie, ze chce 3D i jeszcze jakies tam, ktore polecila mi ginka (z niemieckiego tlumaczac, mialo to zbadac czy nie ma bledow jakichs, czyli Downy itd.) Pojechalam dzis na badanie, a babki mowia, ze to bedzie koszcic 420 Euro, i ze nie wiedza czy mi ubezpieczenie zwroci. Wiec zaczelam drazyc, i mowie: nojak 3D moze kosztowac 4 stowy??? A one, ze przeciez ja wcale nie bede miala dzis 3D – bo to za wczesnie, tylko to na wady genetyczne. No to ja mowie, ze sie umawialam na 3D, z nimi przez telefon i bylo OK (mowilam ktory to tydzien). Moja ginka tez nie powiedziala, jakoby to mialo byc za wczesnie (22 tydzien). A 3D koszci tylko 150E. Ale mi go dzis nie zrobia, bo za wczesnie, mam przyjsc w 26 tygodniu. No to nic se nie zrobilam, nie znam plci (a tak sie cieszylam) i umowilam sie na pozniejszy termin, zeby sie dowiedziec do konca o co tu chodzi.
No i teraz mi powiedzcie, czy to naprawde nie mozna zrobic 3D teraz jako polowkowego??? Ja bylam pewna ze wlasnie teraz najlepiej jest je zrobic. A skoro mialam badanie pod katem wad genetycznych juz chyba z 3 miechy temu, to przecie po co mi kolejne za 400E ??? Czy ktos cos z tego rozumie? Help!!!

kobin,Konciu i

9 odpowiedzi na pytanie: USG 3D- wielkie nieporozumienie

nowinka2004-05-25 05:34:55

Re: USG 3D- wielkie nieporozumienie

Okropnie urazilo mnie Twoje ” czyli Downy itd” . Brzmi bardzo zle, nonszalancko i chamsko. Wszystkie sie o to boimy, ale piszac w ten sposob ponizasz dzieci, ktore takie sie wlasnie urodzily. W takich przypadkach nalezy napisac po prostu o tym, ze mialas badanie, czy dziecko nie bedzie mialo Zespolu Downa. I kropka.

Nowinka

polyana2004-05-25 05:42:36

Re: USG 3D- wielkie nieporozumienie

Z tego co mi powiedziala moja gin. polowkowe robi sie miedzy 18 a 22 t.c. I od Ciebie zalezy czy jest to troj- czy dwuwymiarowe.
Moze przyjedz do Szczecina na to badanie (nie wiem w ktorej czesci Niemiec mieszkasz). Tu jest duzo taniej. Zamkniesz sie w 100 zl.
Ania

nicky222004-05-25 06:21:04

Re: USG 3D- wielkie nieporozumienie

Szczerze mowiac, USG polowkowe a USG 3D, to chyba dwie rozne rzeczy i nie jestem pewna, czy wykonuje je sie zamiennie. USG polowkowe (najlepiej robic w 22 tygodniu)ma wykluczyc, badz tez rozpoznac wady rozwojowe np. wady serca, wodoglowie itp., a USG 3D wykonuje sie wtedy, jezeli istnieje konkretne podejrzenie, ze rzeczywiscie jakies wady wystepuja.
Jezeli chodzi o ceny, to moja kolezanka zaplacila 40 EUR za USG polowkowe (na wlasne zyczenie), ja nie placilam nic, bo mialam skierowanie od mojej ginki (ale naleze do grupy wysokiego ryzyka). USG trojwymiarowego nie robilam, bo slyszalam, ze moze byc szkodliwe dla dziecka. Jezeli chodzi o ceny, to tez nie bardzo wiem, ale 420 EUR, nawet 150 EUR wydaje mi sie mocno przesadzone. Co do zwrotu kosztow, mysle, ze kasa chorych zwrocilaby ci, jezeli zaszlaby koniecznosc takiego badania (czego ci oczywiscie nie zycze). Natomiast rzeczywiscie slyszalam, ze to badanie wykonuje sie pozniej, po 26 tygodniu, bo czestotliwosc fal nadawana przez USG 3D jest wyzsza od normalnego i ich wplyw na dziecko nie zostal jesczez dokladnie zbadany.
A tak na marginesie: plec dziecka mozna bezproblemowo rozpoznac na zwyklym, badz polowkowym USG, oczywiscie jezeli lekarz ma dobry sprzet (ale ci od USG polowkowego zwykle go maja), jest dobrym specjalista no i jezeli dzidzia zdecyduje sie uchylic rabka tajemnicy…

Pozdrawiam serdecznie,
Kasia z sierpniowa dziewczynka

kobin2004-05-25 07:22:34

Re: USG 3D- wielkie nieporozumienie

A pomyslalas, ze to moglo byc przeliterowanie sie spowodowane nerwami? Jesli nie, to badz na tyle otwarta i wyobraz to sobie. NIkogo nie zamierzalam tym urazic, a juz na pewno nie konkretnie Ciebie!

kobin,Konciu i

kobin2004-05-25 07:26:36

Re: USG 3D- wielkie nieporozumienie

Dziekuje Kasiu. Wlasnie tak pomyslalam wczoraj wiczorem, ze przeciez na zwyklym USG powiedza mi plec. A ide do ginki za 2 tygodnie, wiec jakos przezyje 😉 Ale to co napisalas o szkodliwosci 3D dalo mi do myslenia, i chyba zrezygnuje z tego. Dziekuje Ci za odpowiedz.

kobin,Konciu i

iwszonek2004-05-25 07:51:07

Re: USG 3D- wielkie nieporozumienie

Ja zasięgalam opini dobrego specjalisty od usg i stwierdził, że najbardziej szkodliwe jest badanie przepływów dopplerem, tutaj czstwotliwość fal jest naprawdę wysoka. A co do usg 3D to i tak nie wykonuje się całego badania z wykorzystaniem taj opcji, u mnie tylko zdjęcie twarzyczki i powłok brzusznych. Miałam już badanie na takim sprzęcie dwa razy, w 13 i 21 tc. Oczywiście nie należy przesadzać, w USA mozna sobie np. nagrać cały film o dzidziusiu z wykorzystaniem tego sprzętu i to oczywiście może zaszkodzić. Myślę, że comiesięczne zwykłe usg może się okazać bardziej szkodliwe niż jednorazowe 3D.

edysia2004-05-25 08:02:25

Re: USG 3D- wielkie nieporozumienie

Wiesz w Polsce można i nie słyszałam by nie zrobiono komuś USG 3D dlatego, ze jest to za wczesna ciąża bo i w 15 tc dziewczyny robiły a połówkowe tym bardziej
Widocznie w Niemczech jest inaczej.
Ale cony też szokujące tyle kasy za takie badania !!
Chyba bym przyjeżdzała na USG do Polski :-))
Buziaczki

Edysia z

betsi2004-05-25 09:57:06

Re: USG 3D- wielkie nieporozumienie

Ja właśnie miałam robione w 22 tygodniu. Chociaż wie, że może u Ciebie być inaczej co kraj to obyczaj…

Betsi i wyśniony chłopczyk 30.06.-1.07.04

samiutka2004-05-25 10:34:51

Re: USG 3D- wielkie nieporozumienie

W zyciu bym nie dala tyle kasy!!!Jezeli chodzi o plec to przy zwyklym badaniu dowiesz sie co bedzie ( jezeli dzidzius nie jest malym zlosnikiem) Inne wazne rzeczy jezeli chodzi o zdrowie to dowiesz sie przy USG polowkowym.Ja jezdze do polskiego lekarza i takie USG robil mi przy normalnej wizycie nic wiecej nie musialam placic.Badal wszystko dokladnie nawet serce i wszystkie komory.Ja juz trzeci raz zmienilam lekarza w ciazy po tym jak niemka z krwotocznym zapaleniem pecherza odeslala mnie do domu bez jakiegokolwiek leku i kazala czekac caly weekend.Teraz wole dojezdzac 70 km. do polskiego ginekologa z dobrym sprzetem,dobrego lekarza i bardzo milego czlowieka.Pozdrowienia sasiadko

Ludka i baby (28.08.04)

Znasz odpowiedź na pytanie: USG 3D- wielkie nieporozumienie?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Noworodek, niemowlę
Znany sposób na usypianie = krzywda dla dziecka!!!
Otóż czytałam o tym na forum i za radą z „mądrej” książki dwa razy chciałam nauczyć spać Dawidka – skończyło się na tym, że szlochał przez sen i przy drugim
Czytaj dalej
ORGANIZACYJNE
Co zrobić jak postąpić gdy córka 15-lat zachodzi w
proszę pomóżcie piszcie wasze opinie co Ojciec i Matka którzy nie mają środków do życia na własną egzystencję co mają zrobić
Czytaj dalej