W co się bawić z maleństwem w kolejnych miesiącach

właśnie, w co się bawić jakie zabawki kupować? jak rozwijać zmysły maleństwa? może możecie polecić jakąś książkę? napiszcie jak wygląda wasz dzień z dzieckiem? ile jest zabawy, ile pielęgnacji, ile np samo przebywa, itp…

Gosia i Anulka 4.11.2003 :)))

3 odpowiedzi na pytanie: W co się bawić z maleństwem w kolejnych miesiącach

kiuik Dodane ponad rok temu,

Re: W co się bawić z maleństwem w kolejnych miesią

jesli chodzi o ksiazke to moge polecic (jak zapewne wiele mam) ksiazke pani silberg gry i zabawy z niemowletami… zawsze to jakas inspiracja choc tak naprawde wiele zabaw mozemy wymyslac sami optymalnie do wieku dziecka…
twoja anulka jest jeszcze malutka, wiec zabawa dla niej bedzie to ze do niej mowisz opowiadasz jej i pokazujesz rozne rzeczy wokol, dobre sa wszystkie zabawki ktore sa z roznych materialow, faktur choc tak naprawde wiele rzeczy w domu moze byc dla dziecka zabawka i nie potrzeba zaraz wszystkiego kupowac (masz przeciez w domu rozne materialy, chusteczki, torebki – oczywiscie TYLKO i wylacznie pod kontrola), tzw zabawy paluszkowe tez sa na miejscu no i wieeele wiele czulosci ale tego na pewno anulce nie brakuje 🙂
powodzenia i niewyczerpanych pomyslow na zabawy 🙂

kiuiczycaZjasiemUboku(21.02)

Dodane ponad rok temu,

Re: W co się bawić z maleństwem w kolejnych miesiącach

Z tego co mi się wydaje to w aktualnym numerze “mam dziecko” jest właśnie ten temat. Są opisy na każdy miesiąc na zabawy i sposoby spędzania czasu z dzidzią.
bardzo ważne jest mówienie do dziecka. Ja razem z mężem i mamą od początku do niej gadaliśmy, Marta zawsze nas z zaciekawieniem słuchała. Uwielbia jek jej się śpiewa, często jej śpiewam tą samą piosenkę i teraz ona na tą piosenkę reaguje uśmiechem. Bardzo lubi też wierszyki.
Z zabawek na początek dobre są wg. mnie grzechotki, które pod wpływem uderzania dają dzwięk. Dla takiego maluszka dobre są grzechotki miękkie (z materiału), nie z plastiku, sama to wypróbowałam. Jak Marta była taka Malutka często sie uderzała taką plastikową w główkę. Dobre też są stojaki z wiszącymi zabawkami, żeby maluch uczył się chwytać przedmioty. dawaj też zabawki grające, dzieciaki to lubią.

Dorota i Martusia 7.07.2003

usianka Dodane ponad rok temu,

Re: W co się bawić z maleństwem w kolejnych miesiącach

Mogę Ci napisac jak się bawi rówiesniczka Anulki
Po pierwsze Mila gdy nie śpi to w zasadzie nigdy nie jest sama. Cały czas z nią rozmawiamy – mała jest straszną gadułą, a od jakiegos czasu dosłownie spiewa. Mąż nie jest w stanie nasladowac jej dzwięków – ja jeszcze tak Staramy się właśnie jak najczesciej naśladowac jej dźwięki. Poza tym bawi się swoimi i naszymi rękami, dotyka naszych twarzy, ubrań. Ma 2 ulubione grzechotki – jedna miekka, druga twarda – obie uwielbia. Tarmosi je i wkłada do buzi. Twardą nie raz sie uderzyła, ale nawet sie nie skrzywiła. Sporo chodzimy po domu – Milutka się wszystkiemu przygląda (buteleczki i tubeczki w łazience sa najciekawsze). Pomagam jej dotykac róznych przedmiotów, mebli. Zaczynam tez dawac do wąchania owoce. Nosimy ją w rózny sposób – w pionie, w poziomie (zaczeła na to pozwalac – hura) i na brzuszku. Milutka lubi robić samolocik i lubi wspólną gimnastyke z mamusią. No i bujanie gdy jest trzymana na rękach brzuszkiem w dół – wtedy to juz sie smieje na głos.
Poza tym bawi sie na macie i jest to jedyny czas gdy zostaje sama.
A pielęgnacja – hm – poranna toaleta zajmuje około 15 minut – byłoby szybciej ale trzeba pogadac i opowiedziec co się sniło . Wieczorna kąpiel należy do tatusia – z rozmowami podczas ubierania i brzuszkowania trwa to około pół godziny.
Rozpisałam się ale pewnie i tak o czyms zapomniałam. W razie czego zapraszam na priva Acha – kupilismy jakis czas temu tę książkę o której pisze Kiuik ale jakos nie moge do niej zajrzec
pozdrawiamy

Usianka i Emilka (4.XI.2003)

Znasz odpowiedź na pytanie: W co się bawić z maleństwem w kolejnych miesiącach?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Noworodek, niemowlę
Spanie na boczku
Pytam się bo mój mały (5,5 m-ca) od 3 dni nie zasypia inaczej tylko przewraca się na bok, główkę odgina sobie do tyłu i tak zasypia. Trochę się tym niepokoję
Czytaj dalej
Oczekując na dziecko
szef na szyjce macicy - bardzo ważne !!!
Dziewczyny czy po założeniu szwu na szyjkę macicy miałyście jakąś wydzielinę z pochwy. W szpitalu było wszystko w porządku więc wypisali mnie do domu. Po powrocie do domu zaczęłam obserwować
Czytaj dalej