wcze艣niaki

Post贸w wy艣wietlanych: 15 - od 1 do 15 (wszystkich: 22)
  • Autor
    Wpisy
  • #14738

    garg

    Od kt贸rego tygodnia ci膮偶y mo偶na si臋 przesta膰 martwi膰 je艣li dzidziu艣 da zna膰, 偶e chce przyj艣膰 na 艣wiat?
    Jestem w ci膮偶y zagro偶onej przedwczesnym porodem dlatego pytam, m贸j dzidziu艣 w艂a艣nie ma 31 tygodni.

    Monika + Julek oczekiwany 10.06.’03 +/- 2 tyg.

    #218435

    13aga

    Re: wcze艣niaki

    Wyczyta艂am ze porody przedwczesne sa od 22 tyg i wowczas dziecko ma sanse na przezycie. Ale z tego co widze ty jest w znacznie wyzszym tygodniu !Moim zdaniem lekarz powinien ci to przedstawic dokladniej jak jest w twojej sytuacji poniewaz kobiety i ich dzieci bardzo roznia sie rozwojem. Od 37 tyg sa porody o czasie dlatego oszczedzaj sie moze dotrwasz! Zycze powodzenia

    Agu艣 i ? ( 17. 06. 2003 )



    #218436

    garg

    Re: wcze艣niaki

    M贸j lekarz na jednej z wizyt tylko napomkn膮艂: „oby do 35 tygodnia…”
    Ale czy to jest ta granica kiedy ju偶 nie ma zagro偶enia, mam na my艣li wady s艂uchu, wzroku itp. to juz nie wiem.
    Ja wiem, 偶e sa ratowane dzieciaczki du偶o m艂odsze w艂a艣nie takie dwudziestoparo tygodniowe, ale z tego co czyta艂am statystyki i rozmawia艂am z po艂o偶nymi to ratuje si臋 tylko pewien procent (im starsze tym wi臋cej), a wi臋szo艣膰 z tych dzieci ma problemy z oddychaniem, przechodzi operacje wzroku, ma wady wzroku, mog膮 mie膰 zaburzenia rozwoju itp.
    Mnie chodzi o to w kt贸rym tygodniu maluszek jest na tyle „doros艂y” i rozwini臋ty, 偶eby unikn膮膰 ww. rzeczy.

    Monika + Julek oczekiwany 10.06.’03 +/- 2 tyg.

    #218437

    marta77

    Re: wcze艣niaki

    Ja tez jestem zagrozona porodem przedwczesnym, tez mi powiedziano oby do 35 tyg. Podobno uwaza sie ze 36 tydz to ciaza donoszona i jezeli wtedy zaczyna sie porod (wiadomosci ze szpitala na Karowej w wawie) to sie go nie powstrzymuje. Ostatnio odkrylam strone o wczesniakach…i po przeczytaniu modle sie zeby dociagnac do 35 tyg.

    Marta i dwie fasoleczki 31.05.2003

    #218438

    garg

    Re: wcze艣niaki

    gdzie ta strona? B艂agam podaj mi adres

    Monika + Julek oczekiwany 10.06.’03 +/- 2 tyg.

    #218439

    marta77

    Re: wcze艣niaki

    ok…jesli chcesz. Ale ja osobiscie zaluje, ze tam w ogole zagladalam 馃檨 teraz mam dola

    Marta i dwie fasoleczki 31.05.2003



    #218440

    garg

    Re: wcze艣niaki

    dzi臋kuj臋 BARDZO !!!!

    Monika + Julek oczekiwany 10.06.’03 +/- 2 tyg.

    #218441

    ada77

    Re: wcze艣niaki

    Nie zagl膮da艂am tam, ale wiem jedno: nie warto brac wszystkiego co pisza w ksi膮偶kach i na stronach do siebie, przecie偶 Tw贸j dzidziu艣 wcale jeszcze nie wybiera na 艣wiat, pewnie wytrwa w brzusiu nie tylko do 35 tyg. , ale mo偶e i 37 albo i dalej. A nawet je艣li nie ( o czym staraj si臋 nawet nie my艣le膰) i tak b臋dzie zdrowy, silny, bez 偶adnych wad, kt贸re zdarzaj膮 sie bardzo rzadko, nawet jesli to wczesniak. Kole偶anka urodzi艂a 4 tyg, temu cudn膮 wczesniaczk臋 (34 tydz.) i nic jej nie jest. Jest zdrowa jak ma艂y konik, patrzy juz zupelnie bystro, w ogole swietnie sie rozwija. I jest ju偶 w domu! Mia艂a klopoty z p艂uckami, ale znikn臋艂y bez sladu. Widzisz? W艂asnie tak to bywa najcze艣ciej.
    ada77 i miki

    #218442

    marta77

    Re: wcze艣niaki

    To prawda, 34 tydz to juz jest czas w miare bezpieczny, najgorzej jest przed 32 tyg 馃檨

    Marta i dwie fasoleczki 31.05.2003

    #218443

    marta77

    Re: wcze艣niaki

    Chociaz i to nie jest regu艂膮…na szczescie i w tym okresie rodza sie dzieciaczki zdrowe jak byczki :-)))))

    Marta i dwie fasoleczki 31.05.2003



    #218444

    emalka

    Re: wcze艣niaki

    i oczywi艣cie si臋 po艂aka艂am, jak poczyta艂am te wszystkie historie :((((((((

    emalka i lipcowa Panienka

    #218445

    marta77

    Re: wcze艣niaki

    Ja tez….ryczalam jak b贸br :-((

    Marta i dwie fasoleczki 31.05.2003



    #218446

    smoki

    stronka

    http://www.wczesniak.pl

    Pozdrowienia
    smoki i Dawidek
    (prawie 7 miesiecy!)

    #218447

    olaka

    Re: wcze艣niaki

    W szkole rodzenia lekarz mowil nam, ze dzieciatko urodzone w 34 tyg. jest juz traktowane jako urodzone w czasie. Wiec juz niedlugo dla nas ten przelomowy tydzien. Nic sie nie martw, bo przeciez moze sie okazac, ze doczekasz np. do 42 tygodnia i to dopiero bedzie wyczekiwanie 馃槈

    Ola K. (termin 11.06.2003)

    #218448

    kika210

    NIe martw si臋!

    Ja mam zagro偶enie porodem przedwczesnym od 21 tyg. i na ka偶dej wizycie pyta艂am lekarza -czy dzidzia jest na tyle du偶a 偶e ju偶 prze偶yje? I tak dotrwa艂am do 31 tyg. i kompletnie si臋 nie boj臋 o moj膮 ma艂膮, kt贸ra ju偶 ma prawie 2 kg, tym bardziej 偶e objawy skurczowe prawie ust膮pi艂y i zaczynam normalnie chodzi膰, bo wcze艣niej le偶a艂am.
    Dodam 偶e moja mama w 1950 r. urodzi艂a si臋 z wag膮 1800g w 7 miesi膮cu, przele偶a艂a tylko tydzie艅 w inkubatorze i do dzi艣 nie ma kompletnie 偶adnych k艂opotow zdrowotnych kt贸re mo偶naby zrzuci膰 na wcze艣niactwo.
    Zreszt膮 teraz ju偶 tylko 2 miechy nam zosta艂y-powodzenia!

    KIKA210 + Adrianna
    10 czerwiec 2003

Post贸w wy艣wietlanych: 15 - od 1 do 15 (wszystkich: 22)


Musisz si臋 zarejestrowa膰 lub zalogowa膰, 偶eby odpowiedzie膰