wysoka prolaktyna – co to znaczy??

Postów wyświetlanych: 14 - od 1 do 14 (wszystkich: 14)
  • Autor
    Wpisy
  • #29541

    marti1

    Dziewczyny,

    To nie będzie do końca na temat ale liczę na waszą pomoc bo się z wami zżyłam i traktuję was jak espertów. Moja mama właśnie wróciła od lekarza, który nieźle ją postraszył. Ma bardzo wysoką (4200) prolaktynę po podaniu leku (nie wiem jak się nazywa ten lek).
    Lekarz twierdzi, że to może znaczyć, że ma coś nie tak z mózgiem. (???)
    Jest zdenerwowana a ja nie umiem jej pomóc.
    O co chodzi z tą prolaktyną? Czym się różni zwykłe badanie prolaktyny (tą ma w porządku) a te po podaniu leku?
    Jak to można leczyć i czy naprawdę może coś być tak bardzo źle?

    Każda wasza pomoc będzie bardzo mile widziana…

    Dzięki wszystkim,

    Marti1

    #390237

    karinad27

    Re: wysoka prolaktyna – co to znaczy??

    rzeczywiscie robiony jest test z metakroplamidem aby stwierdzic dokladnie czy ta prolaktyna jest xza duzo i niestety twoja mama ma bardzo duzo i chyba to nadaje sie do szybkiej konsultacji i leczenia
    trzymaj sie
    wszytsko bedzie dobrze

    karina d



    #390238

    marti1

    Re: wysoka prolaktyna – co to znaczy??

    Karina,

    Wielkie dzięki za szybką reakcję…czy może wiesz z czym się wiąże ta wysoka prolaktyna? Znaczy co może być z nią nie tak? Czy to faktycznie może znaczyć o problemach z mózgiem czy z czymś innym?
    Jak to jest coś bardzo złego to i tak jej nie powiem.

    Boże…nie miała baba kłopotu…
    Ściskam,

    Marti1

    #390239

    monia26

    Re: wysoka prolaktyna – co to znaczy??

    Najprawdopodobniej miala robione badania prolaktyny po tescie, po podaniu odpowiedniego leku reaguje on na przysadke mozgowa z czego pozniej obilcza sie poziom tego hormonu w organizmie.
    Faktycznie jest go dosc duzo.
    Wysoki poziom prolaktyny moze prowadzic do nieplodnosci a takze do powstania gruczolaka na przysadce.
    wiekszkosc tych guzkow leczy sie farmakologicznie w niektorych przypadkach potrzebne jest leczenie chirurgiczne, zreszta lekarz pewnie to wyjasni podczas wizyty.

    Monia i czerwcowe szczescie:)

    #390240

    marti1

    Re: wysoka prolaktyna – co to znaczy??

    Monia,

    A czy to może być takie wysokie bo moja mama zbliża się do menopauzy??
    Po prostu nie chcę myśleć o tym gruczolaku!

    I wielkie dzięki za pomoc.

    Marti1

    #390241

    monia26

    Re: wysoka prolaktyna – co to znaczy??

    Z tego co wiem podczas menopauzy ilosc tego hormonu ulega jeszcze wiekszemu zmniejszeniu czyli powinno byc go procentowo mniej niz u plodnej mlodej kobiety.
    Zreszta na wyniku badania jest to zaznaczone czarnym drukiem na dole (ja tak przynajmniej mialam)
    Podane sa wartosci odpowiednie dla wieku i plci.
    W razie gdybys nie miala prosze:
    Norma: kobiety: 1,3-25 nq/ml
    menopauza: 0,7-19 nq/ml
    mezczyzni: 1,5-19 nq/ml

    Monia i czerwcowe szczescie:)



    #390242

    marti1

    Re: wysoka prolaktyna – co to znaczy??

    Monia,

    Dzięki…no właśnie na wyniku przy zwykłej prolaktynie jest norma a na wyniku tej z lekiem nie ma żadnych norm i stąd taka konsternacja…

    Moja mama była już u gina ale jak z nią rozmawiałam przez telefon to jest mocno zdenerwowana i nie wypytała się go po prostu dokładnie….

    Będzie pewnie musiała iść drugi raz, żeby wszystkiego się dowiedzieć….

    Jeszcze raz dzięki za szybką pomoc…i pomimo, że już gratulowałam w osobnym poście to jeszcze raz wszystkiego najlepszego dla Ciebie i maleństwa!!!

    Marti1

    #390243

    karinad27

    Re: wysoka prolaktyna – co to znaczy??

    to jest hormon produkowany przez przysadke mozgową i rzeczywiscie taki poziom nie wygląda dobrze
    pedz z mamą na powtorzenie badania (bo zdarzaja sie pomylki) a po drugie dobry lekarz

    karina d

    #390244

    kiki25

    Re: wysoka prolaktyna – co to znaczy??

    Marti na tej stronce jest dość sporo inf. o prolaktynie i znią związanych poczytaj sobie może się coś przyda [url=”http://starania.gery.pl/article.php?go=2>http://starania.gery.pl/article.php?go=2
    pozdrawiam

    Kasiek
    <a"]moje temperaturki![/url]

    #390245

    marti1

    Re: wysoka prolaktyna – co to znaczy??

    Kiki,

    Dzięki za link…właśnie go czytam, żeby więcej wiedzieć i przygotować się na dzidziejsze spotkanie z mamą.

    Pozdrawiam,

    Marti1



    #390246

    Anonim

    Re: wysoka prolaktyna – co to znaczy??

    z tego co podejrzewam, masz na mysli badanie prolaktyny z obciazeniem i bez obciazenia. Z obciazeniem to wlasnie badanie z podanym lekiem, ktore ma za zadanie wykryc hiperprolaktynemie ukryta. W moim przypadku „zwykle” badanie prolaktyny wyszlo w normie. Lekarz jednak podal mi Bromergon (jeden z wielu lekow na obnizenie prolaktyny) i moj stan natychmiast sie poprawil, a mianowicie mialam pierwsza owulacje od stycznia tego roku!

    Faktem jest, ze hiperprolaktynemia moze oznaczac gruczolaka przysadki. Ale nie musi tak byc! Na stronie glownej przeczytasz szczegolowe informacje o hiperprolaktynemii. Niech sie mama nie denerwuje, tylko pojdzie do lekarza i sprawdzi czy ma hiperprolaktynemie wrodzona, czy moze nabyta? Ja mam wlasnie nabyta, najprawdopodobniej po dlugotrwalym stosowaniu tabletek antykoncepcyjnych. Powodzenia!

    temperatury Sylvie

    #390247

    Anonim

    ps.

    aha, jeszcze jedno. osoby z hiperprolaktynemia czesto sa ustawiane na lekach na cale zycie, z przerwa tylko na ciaze, a to dlatego, ze prolaktyna ma tendencje do podnoszenia sie po odstawieniu farmaceutykow. Takze niewykluczone, ze mama bedzie musiala juz zawsze dbac o odpowiedni poziom prolaktyny w organizmie i przyjmowac srodki farmakologiczne. Ale najwazniejsze to znalezienie przyczyny hiperprolaktynemii – warto ponownie skonsultowac sie z lekarzem, moze zaleci tomografie? A moze zwyczajne leczenie hormonalne wystarczy. Tylko bez paniki!

    temperatury Sylvie



    #390248

    marti1

    Re: ps.

    spm,

    Staramy się nie panikować…mam tylko teraz dylemat na temat swojej osoby…mianowicie w 12 tyg ciąży stwierdzono u mnie ciążę obumarłą…
    Nigdy nie miałam problemów z hormonami…prolaktyna w normie ale zawsze miałam robioną bez obciążenia…

    I teraz nie wiem czy nie powinnam zrobić z obciążeniem.. bo może to było przyczyną poronienia, której do tej pory nie znam a zrobiłam sporo badań!
    Lekarz jednak jak stwierdził u mnie owulację i zobaczył, że wszystkie hormony mam w normie a progesteron to nawet b. wyoski i wzorowy to nigdy nie zlecił badania prolaktyny z obciążeniem…

    Także sama nie wiem co mam robić….
    Dziękuję CI za pomoc.

    Marti1

    #390249

    Anonim

    Re: ps.

    Marti, nie ma za co:)
    ja sama tez zastanawialam sie, czemu mam bezowulacyjne cykle, ktore trwaja 60 kilka dni i bez Duphastonu nie dostaje okresu, szczegolnie, ze badania mialam w normie. Nie reagowalam nawet na Clo i leczenie odnioslo skutek dopiero po wlaczeniu Bromergonu. Takze ja namawiam jednak na dokladne badanie prolaktyny, bo widac takie ogolnikowe badania moga byc mylace. Kiedy apelowala o to dziewczyna na innym forum – „robcie prolaktyne z obciazeniem!”, a ja to olalam, dzis wiem, ze nieslusznie. Cale szczescie moj lekarz sie nie zadowolil wynikami badan i i tak wlaczyl lek na obnizenie prolaktyny. Pewnie spotkal sie z takim przypadkiem nie raz. Dla mnie to dobrze – bo wreszcie mam realne szanse na zaciazenie, oczywiscie pod warunkiem, ze wszystko inne jest OK i ze nie mam np. wrogosci sluzu….Tak wiec trzymaj sie i zbadaj jednak ponownie ta prolaktyne, z obciazeniem i bez, dla pewnosci. Trzymam kciuki!

    temperatury Sylvie

Postów wyświetlanych: 14 - od 1 do 14 (wszystkich: 14)


Musisz się zarejestrować lub zalogować, żeby odpowiedzieć

Close