"Zimno" opryszczka u malutkiego dziecka

Baardzo prosze o pozostawienie tematu w tym dziale chociaz do konkretnej odpowiedzi
Potrzebuje rady..
Moj 14 miesieczny synek jest w trakcie ospy. Dzisiaj to 11 dzien choroby..
Od pierwszej krostki siedzimy w domu.

Ale…
Wczoraj oczko malego zaczelo ropieć. Przemylam rumiankiem. Myslalam, ze kilka dni i mu przejdzie.
Ale dzisiaj rano wstal z zaklejonym okiem. Gdy zmylam rope zobaczylam duze zaczerwienienie tuż przy gałce ocznej..
Zebralam sie i poszlam do mojego optyka. Pani poratowala nas kropelkami.
Powiedziala, ze przy ospie organizm stracil odpornosc i dlatego ta infekcja..

Ale po powrocie do domu, zobaczylam ze podobne zaczerwienienie ma w nosku i na usteczku .
Powiedzialabym, ze to opryszczka..

Teraz pytanie.
Czy jest to niebezpieczne dla synka? Potrzebuje lekow?
Musi go widziec lekarz?
Musialabym z nim jechac na pogotowie. A wiadomo ile tam roznego dziadostwa..

Czy mam poczekac do wtorku i isc do lekarza pierwszego kontaktu??

9 odpowiedzi na pytanie: "Zimno" opryszczka u malutkiego dziecka

aktyde Dodane ponad rok temu,

Nie wiem czy okulista Ci powiedział -absolutnie nie przemywamy oczu rumiankiem :Nie nie: Tylko i wyłącznie solą fizjologiczną.Kilka kropel wpuszczamy w oczko i jałowym gazikiem czyścimy od zewnętrznego kącika w kierunku nosa.

A co do opryszczki – wiem że jest groźna dla noworodka,niemowlaka .Ponad roczne dziecko ma większą odporność ( mimo aktualnej choroby ) i myślę że spokojnie możesz poczekać do wtorku.

rea Dodane ponad rok temu,

Tak, powiedziala. Kazala przemywac przegotowana woda.
Tylko raz przemylam oczko rumiankiem. Nie wiedzialam, ze nie wolno.

Dzieki, maly jest w dobrej kondycji. Mysle, ze we wtorek pojde do lekarza

aktyde Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez REA:Tak, powiedziala. Kazala przemywac przegotowana woda.
Tylko raz przemylam oczko rumiankiem. Nie wiedzialam, ze nie wolno.

Dzieki, maly jest w dobrej kondycji. Mysle, ze we wtorek pojde do lekarza

To spokojnie:) Nie ma co się pchać na pogotowie w święta ,w dodatku z dzieckiem z ospą :Boje się:

Mimo wszystko – wesołych i spokojnych Świąt 🙂

fasolada Dodane ponad rok temu,

Na oczko woda przegotowaną lub herbata.
A tak ogólnie tj.ospa, zimno to chyba heviran?

picaporte Dodane ponad rok temu,

Jest coś takiego jak Neosine, wspomaga walkę z wirusem ospy, opryszczki, nie wiem czy innymi też. I nie wiem od jakiego wieku można stosować. Ja dawałam niespełna trzylatce.
Zapytaj lekarza czy to można dawać i w razie co niech pisze receptę.
Zdrówka :Kciuki:

Obserwuj małego, czy w innych miejscach zmiany się pojawiają. Może dojść do opryszczkowego zapalenia skóry i/lub błon śluzowych (zwłaszcza jama ustna), wtedy leczenie będzie konieczne.

rea Dodane ponad rok temu,

Dziekuje Pica.
My jestesmy w Irlandii.

Musze czekac do wtorku. Jestem zdziwiona, ze malenstwo moze miec taka opryszczke.
Boje sie, ze teraz przy kazdym przeziebieniu bedzie mu wychodzic ..

rea Dodane ponad rok temu,

Synkowi wyszla druga opryszczka na usteczku :/
Oczko pomalu sie goi od kropelek..

paszulka Dodane ponad rok temu,

Ale jeśli on ma ospę to przecież chrostki ospy wyskakują również na śluzówkach. Niestety.
Nieprzyjemnie i bolesne bardziej niż te na skórze.

rea Dodane ponad rok temu,

Paszulka ospe ma juz 2 tyg i wysyp mial chyba 3 razy..
To jest wirus, w oczku mu juz zeszlo, do noska ma masc z antybiotykiem, na usteczka bylo juz za pozno. Ale juz przysychaja.
Ogolnie juz nie jest zle. Nic mu sie nie saczy.. Bo jeszcze w sobote to :Boje się:

Znasz odpowiedź na pytanie: "Zimno" opryszczka u malutkiego dziecka?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Noworodek, niemowlę
niemowle 6+ tydzień
Witam:). wiem, że temat był już wałkowany, ale jak się samemu nie napisze to nie daje spokoju. Mam pewien dylemat odnośnie gaworzenia naszej 6-miesięcznej dziewczynki. Wcześniej wydawała z siebie różne
Czytaj dalej