zwolnienie do dnia terminu porodu?

Witam zwlaszcza sierpnioweczki ale też wszystkie inne oczekujące 🙂
Ponieważ pierwsze dziecko urodziłam przed czasem to sie nie orientuję może powiecie jak jest…
Mam termin porodu z miesiączki na 19 sierpnia (z usg wychodzil pozniejszy nawet na 26 sierpnia) i pracowalam prawie do konca ciazy (jestem na zwolnieniu od miesiaca okolo). Zwolninie mi lekarka wypisala do 19 sierpnia. Myslalam ze jak nie urodzę do tego czasu to mi przedłuży ale powiedziała że od tego 19 to sie już liczy urlop macierzyński…Trochę to niefajne zwlaszcza jak sie przenosi…
Powiedzcie o swoich doswiadczeniach i czy to prawda że nie można przedłużyc zwolnienia az do dnia faktycznego porodu?…

serdecznosci dla Waszych Brzuszków !!

36 odpowiedzi na pytanie: zwolnienie do dnia terminu porodu?

yoko Dodane ponad rok temu,

cos chyba nie tak, ale się nie wymądrzam, bo sie nie znam i chetnie poczytam.
pozdrawiam Cię Kiuiku!!

.

amalka Dodane ponad rok temu,

Z tego, co ja wiem, to urlop macierzyński może się rozpocząć na 2 tyg przed porodem, ale jedynie na wniosek kobiety.
Ginekolodzy czasem wystawiają zwolnienia tylko do terminu porodu. Wiem, że wtedy można bez problemu dostać zwolnienie od lekarza pierwszego kontaktu – nawet jeżeli urodzisz w trakcie trwania zwolnienia, to w zusie sobie to wyprostują.
Chyba w zeszłym tygodniu był artykuł w Wyborczej o dziewczynie, która zgłosiła się do szpitala w dniu, kiedy miała wyznaczony termin, a urodziła dopiero po tygodniu i szpital odmówił jej wystawienia zwolnienia na ten tydzień. Wypowiadał się prawnik, że jest to niezgodne z prawem i że macierzyński przed porodem może się zacząć tylko na wniosek kobiety.

mam Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez kiuik:Witam zwlaszcza sierpnioweczki ale też wszystkie inne oczekujące 🙂
Ponieważ pierwsze dziecko urodziłam przed czasem to sie nie orientuję może powiecie jak jest…
Mam termin porodu z miesiączki na 19 sierpnia (z usg wychodzil pozniejszy nawet na 26 sierpnia) i pracowalam prawie do konca ciazy (jestem na zwolnieniu od miesiaca okolo). Zwolninie mi lekarka wypisala do 19 sierpnia. Myslalam ze jak nie urodzę do tego czasu to mi przedłuży ale powiedziała że od tego 19 to sie już liczy urlop macierzyński…Trochę to niefajne zwlaszcza jak sie przenosi…
Powiedzcie o swoich doswiadczeniach i czy to prawda że nie można przedłużyc zwolnienia az do dnia faktycznego porodu?…

serdecznosci dla Waszych Brzuszków !!

Macierzyński jest od FAKTYCZNEJ daty porodu. Tzn,że masz prawo wziąć zwolnienie nawet od lekarza pierwszego kontaktu, potem przedłużyć aż nie urodzisz. Ja mam termin cc na poczatek wrzesnia od 15.08 mam zwolnienie od lekarza internisty( zapomnialam wziac od gina, nie chcialo mi sie znowu do niego jechac), na 2 tyg potem wezme od gina zwolnienie a jak urodze wcześniej to zwolnienie straci ważność i będzie automatycznie macierzyński.

betrisa Dodane ponad rok temu,

ja poszłam do lekarki przed planowanym dniem i mi wystawiła tak na tydzień, a mijał już termin. To chyba zależy od lekarza. Czasem nie chcą dawać

lawinia Dodane ponad rok temu,

Ja miałam zwolnienie do dnia na który przypadał termin porodu. Później mogłam dostać zwolnienie od lekarza pierwszego kontaktu. Ja jednak po skończeniu zwolnienia lekarskiego wzięłam zwykły urlop. Na szczęście urodziłam tylko 2 dni po terminie.

rybcia001 Dodane ponad rok temu,

Mam termin na 15 października. Czy przykładowo jeśli ginekolog da mi zwolnienie do 15 października, a ja jeszcze nie urodzę i wezmę zwolnienie od pediatry na dziecko, a nie od internisty na siebie, to też będzie OK?

Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez rybcia001:Mam termin na 15 października. Czy przykładowo jeśli ginekolog da mi zwolnienie do 15 października, a ja jeszcze nie urodzę i wezmę zwolnienie od pediatry na dziecko, a nie od internisty na siebie, to też będzie OK?
tez bedzie ok, ale po co???
przeciez rodzinny wystawi ci ciazowe i masz platne 100%

swiki Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez kiuik:Witam zwlaszcza sierpnioweczki ale też wszystkie inne oczekujące 🙂
Ponieważ pierwsze dziecko urodziłam przed czasem to sie nie orientuję może powiecie jak jest…
Mam termin porodu z miesiączki na 19 sierpnia (z usg wychodzil pozniejszy nawet na 26 sierpnia) i pracowalam prawie do konca ciazy (jestem na zwolnieniu od miesiaca okolo). Zwolninie mi lekarka wypisala do 19 sierpnia. Myslalam ze jak nie urodzę do tego czasu to mi przedłuży ale powiedziała że od tego 19 to sie już liczy urlop macierzyński…Trochę to niefajne zwlaszcza jak sie przenosi…
Powiedzcie o swoich doswiadczeniach i czy to prawda że nie można przedłużyc zwolnienia az do dnia faktycznego porodu?…

serdecznosci dla Waszych Brzuszków !!
Jestem pewna na 100% ze Twoja lekarka nie ma racji, sama bylam w podobnej sytuacji i dzwonilam po zusach itd i sprawdzalam. Tu wszystko zalezy od woli Twojej lekraki czy bedzie chciala Ci to l4 przedluzyc, ale macierzynskiego nie moze Cie nikt zmusic zebys wziela. Porozmawiaj z nia.
Ja mialam termin porodu na 13.04, do tego czasu mialam l4 ale przekonalam moja lekarke i dala mi jeszcze na piec dni, potem kazala iisc do szpitala, tam tez do porodu bylam na l4 i dopiero jak urodzilam (uwaga:4.05 czyli prawie miesiac pozniej niz termin mialam, zobacz ile byloby odkrecania z wczesniejszym macierzysnkim, bo moze go byc tylko 2 tygodnie przed oficjalnym porodem) to od tego dnia liczyl mi sie macierzynski.
Ew zawsze mozesz wziac l4 od zwyklego lekarza internisty, ale wtedy jest tylko 80% platne (przynajmniej u nas internista nie moze wystawic ciazowego, bo na ciaze sie u niego nie lecze) , wiec …
Jakis czas temu przepisy byly inne, teraz sie to pozmienialo i zus nie sprawdza i nie wie na jaki termin byl planowany termin porodu, ich interesuje tylko faktyczny termin. Takze rozmawiaj z lekarka, wytlumacz jej to wszystko i popros jak cos o przedluzenie.

kata Dodane ponad rok temu,

oczywiście że internista może wystawić ciążowe zwolnienie z kodem B 100% płatne, mi wystawił bez problemu na 24 dni a poszłam w ciemno na dyżur, w końcu się jest ciężarną pacjentką, prawda?

swiki Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Kata:oczywiście że internista może wystawić ciążowe zwolnienie z kodem B 100% płatne, mi wystawił bez problemu na 24 dni a poszłam w ciemno na dyżur, w końcu się jest ciężarną pacjentką, prawda?
mi powiedziala moja lekarka ze nie moze, bo na na ciaze mnie nie leczy tylko np na grype, ale to penwie tez indywidualna sprawa kazdego lekarza, jak wlasnie przedluzenie l4 do porodu.

kata Dodane ponad rok temu,

to jakieś głupie rozumowanie ma ta lekarka, przecież po pierwsze jest się w ciąży a po drugie ma się grypę itp, moim zdaniem nie miała prawa dać ci 80% zwolnienia, no ale to i tak już po tzw. ptokach 🙂

swiki Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Kata:to jakieś głupie rozumowanie ma ta lekarka, przecież po pierwsze jest się w ciąży a po drugie ma się grypę itp, moim zdaniem nie miała prawa dać ci 80% zwolnienia, no ale to i tak już po tzw. ptokach 🙂
nie no w koncu nie wzielam od niej przekonalam moja ginke 🙂

kata Dodane ponad rok temu,

słusznie :Wow!:

kiuik Dodane ponad rok temu,

Dzięki bardzo za odpowiedzi !!!

Dzięki Dzięwczynki – teraz już wiem na czym stoję i tego się będę trzymać 🙂
Z ginką już nie chcę mieć więcej do czynienia bo jakoś się z nią nie dogadywałam, ale że zalety bo blisko i bezpłatnie to już dociągnęłam do kocówki ciąży…Ale dziś poszłam do internistki (mama mojej qmpeli z podstawowki) b sie ucieszyła (jej corka tez w ciazy) i powiedziałą że bez problemu wystawi mi zwolnienie od czwartku 🙂
Teraz tylko aby było z kodem B czyli ciążowe….
No chyba że urodzę jutro…teoretycznie jest taka możliwość, w sumie byłoby w terminie 🙂

uściski na ciążowym froncie !!

kata Dodane ponad rok temu,

kiuik na pewno ci da ciążowe 🙂 zwłąszcza że sama będzie babcią, ten internista co mi dał bo mnie upały rozwalały ma 6m dzieciaczka więc jest jeszcze na świeżo z dolegliwościami ciężarnych 😉

Dodane ponad rok temu,

ja pierwsze 3 tygodnie ciazy bylam na zwolnieniu od internisty, leczona na bol brzucha bylam, a pozniej na przeziebienie i zawsze mialam zaznaczone ze w ciazy.

marta Dodane ponad rok temu,

moja ginka na trzy dni przed terminem porodu na ostatniej wizycie nie chciala mi dac zwolnienia kazala macierzynski wypisac. powiedzialam nie? to nie i poszlam do internisty. dal mi bez problemu zwolnienie zaznaczyl ze w ciezy jestem tylko szukal na co by to zwolnienie wypisac. w koncu stwierdzil ze skoro jestem w ciazy to na pewno mam opuchniete nogi i rece i tak wpisal:)

fresz Dodane ponad rok temu,

Tak jak dziwczyny pisza, na zwolnieniu mozesz być do dnia porodu, urlop macierzyński mozesz zacząc na własne życzenie na 2 tygodnie przed porodem, tylko po co marnowac urlop przed jak po bardziej ci sie przyda :):):) idź do swojego lekarza pierwszego kontaktu i on da ci zwolnienie ( na pewno bez problemu ), a ta Twoja gin to jakos chyba złośliwa jest !!!!!!!!?????

Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez kiuik:Witam zwlaszcza sierpnioweczki ale też wszystkie inne oczekujące 🙂
Ponieważ pierwsze dziecko urodziłam przed czasem to sie nie orientuję może powiecie jak jest…
Mam termin porodu z miesiączki na 19 sierpnia (z usg wychodzil pozniejszy nawet na 26 sierpnia) i pracowalam prawie do konca ciazy (jestem na zwolnieniu od miesiaca okolo). Zwolninie mi lekarka wypisala do 19 sierpnia. Myslalam ze jak nie urodzę do tego czasu to mi przedłuży ale powiedziała że od tego 19 to sie już liczy urlop macierzyński…Trochę to niefajne zwlaszcza jak sie przenosi…
Powiedzcie o swoich doswiadczeniach i czy to prawda że nie można przedłużyc zwolnienia az do dnia faktycznego porodu?…

serdecznosci dla Waszych Brzuszków !!

moim zdaniem to oszustwo bo jeżeli kobieta o 2 tyg przenosi ciażę to ma być stratna? bez sensu!!!moze w państwowej insp.pracy sie dowiedz

Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Fresz:Tak jak dziwczyny pisza, na zwolnieniu mozesz być do dnia porodu, urlop macierzyński mozesz zacząc na własne życzenie na 2 tygodnie przed porodem, tylko po co marnowac urlop przed jak po bardziej ci sie przyda :):):) idź do swojego lekarza pierwszego kontaktu i on da ci zwolnienie ( na pewno bez problemu ), a ta Twoja gin to jakos chyba złośliwa jest !!!!!!!!?????

popieram! pewnie baba dawno chłopa nie miała i dlatego tobie zazdrości i nie chce dać zwolnienia:)kit jej w oko:)

kata Dodane ponad rok temu,

ja nie wiem skąd się takie babska biorą… mojej koleżance z pracy też nie chciała dać zwolnienia tydzień przed terminem porodu

kiuik Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez omartusiak:moja ginka na trzy dni przed terminem porodu na ostatniej wizycie nie chciala mi dac zwolnienia kazala macierzynski wypisac. powiedzialam nie? to nie i poszlam do internisty. dal mi bez problemu zwolnienie zaznaczyl ze w ciezy jestem tylko szukal na co by to zwolnienie wypisac. w koncu stwierdzil ze skoro jestem w ciazy to na pewno mam opuchniete nogi i rece i tak wpisal:)

U mnie byo identycznie 🙂
Poszłąm w koncu do internistki która bez problemu wypisała mi zwolnienie na 10 dni (w razie czego powiedziała że przedłuży…) i też ciążowe oczywiscie i też miala problem jak to zakwalifikować w koncu dala na opieke poloznicza (ze niby nie ma mojego lekarza prowadzacego)…

Jej mam nadzieję ze nie będzie tego “w razie czego”…bo ja juz 3 dni po terminie 🙁 nastawilam sie chyba troche bo Jas urodzil sie na tydzien przed…wczoraj mimo dobrego ktg chcieli mnie zostawic w szpitalu (taka procedura w przypadku pocesarkowych przeterminowanych) ale sie nie zgodzilam (widze porodowke z okien sypialni a indukuja dopiero po 10 dniach po terminie wiec wole ten czas spedzac po drugiej stronie ulicy w domu…
…ale sie przez chwile mocno zastanawialam bo wczoraj …nie bylo przyjec (przepelnienie) a tak mialabym miejsce…no nic trzeba byc dobrej mysli

pozdrawiam wszystkich
K.

kiuik Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Kata:ja nie wiem skąd się takie babska biorą… mojej koleżance z pracy też nie chciała dać zwolnienia tydzień przed terminem porodu

Ona wogole zlosliwa byla od pcozatku….ale ze merytorycznie w sumie sie spisywala a mi bylo do niej wygodnie chodzic to juz nie zmienialam (chyba dlatego ze tala wredota troche to zawsze pustki do niej i nigdy nie musialam czekac ;)…
po porodzie sie przepisuje…

amalka Dodane ponad rok temu,

Dziewczyny, a spotkałyście się z czymś takim jak zwolnienie dla męża do opieki nad żoną w połogu?
Ktoś mi mówił, że coś takiego istnieje, nie wiem tylko, czy przysługuje tylko po cc, czy po sn też.
Mój mąż jest nauczycielem i nie przysługuje mu urlop w trakcie roku szkolnego, a chcielibyśmy pokombinować, żeby mimo wszystko był chociaż tydzień z nami w domu po urodzeniu maluszka.

Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez amalka:Dziewczyny, a spotkałyście się z czymś takim jak zwolnienie dla męża do opieki nad żoną w połogu?
Ktoś mi mówił, że coś takiego istnieje, nie wiem tylko, czy przysługuje tylko po cc, czy po sn też.
Mój mąż jest nauczycielem i nie przysługuje mu urlop w trakcie roku szkolnego, a chcielibyśmy pokombinować, żeby mimo wszystko był chociaż tydzień z nami w domu po urodzeniu maluszka.

ja mialam cc maz dostal, siostra miala sn i jej maz tez dostal.

kata Dodane ponad rok temu,

na pewno są 3 dni urlopu okolicznościowego, poza pulą dni urlopowych, do wykorzystania po porodzie

reno Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez amalka:Dziewczyny, a spotkałyście się z czymś takim jak zwolnienie dla męża do opieki nad żoną w połogu?
Ktoś mi mówił, że coś takiego istnieje, nie wiem tylko, czy przysługuje tylko po cc, czy po sn też.
Mój mąż jest nauczycielem i nie przysługuje mu urlop w trakcie roku szkolnego, a chcielibyśmy pokombinować, żeby mimo wszystko był chociaż tydzień z nami w domu po urodzeniu maluszka.

Tak naprawdę to nie jest opieka nad żoną a nad dzieckiem. Przysługuje 14 dni opieki nad zdrowym dzieckiem, jeżeli poród uniemożliwia sprawowanie opieki.

yoko Dodane ponad rok temu,

Reno, a czy mogłabyś powiedziec czy ta “opieka” jest płatna 100 czy 80%?

I czy z tytułu urodzenia dziecka przysługują ojcu 3 dni urlopu okol czy 2?

reno Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez bruni:Reno, a czy mogłabyś powiedziec czy ta “opieka” jest płatna 100 czy 80%?

I czy z tytułu urodzenia dziecka przysługują ojcu 3 dni urlopu okol czy 2?
80% (to nie jest koszt pracodawcy tylko ZUSu), 2 dni.

amalka Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Reno:Tak naprawdę to nie jest opieka nad żoną a nad dzieckiem. Przysługuje 14 dni opieki nad zdrowym dzieckiem, jeżeli poród uniemożliwia sprawowanie opieki.

To znaczy, że takie zwolnienie wystawia pediatra? Czy gin prowadzący ciążę?

reno Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez amalka:To znaczy, że takie zwolnienie wystawia pediatra? Czy gin prowadzący ciążę?
W szpitalu trzeba poprosić o zaświadczenie. Będą wiedzieli o co chodzi. U nas na pierwsze dziecko wypisują od dnia wyjścia ze szpitala a na drugie – od dnia porodu.

dorotka1 Dodane ponad rok temu,

kiuik wlasnie na stole
ma cc
kciuki mile widziane

amalka Dodane ponad rok temu,

Kciukam:Kciuki::Kciuki::Kciuki:

swiki Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez amalka:To znaczy, że takie zwolnienie wystawia pediatra? Czy gin prowadzący ciążę?
To zaswiadczenie o opiece nad zona (tudziez dzieckiem) wystawia gin (przynajmniej u mnie gin wystawiala). I na 14 dni wlasnie. Ja mialam cc, kolezanka rodzila sn i jej maz tez mial taka opieke. Wystawiana jest ona na zwyklym swistku nie na l4 i to w zupelnosci wystarcza.
kiuik :Kciuki:ale juz chyba niepotrzebne hehe bo juz dawno po wszystkim, tylko czemu nowosci nie ma tu wrzuconych?? 🙂

Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez dorotka1:kiuik wlasnie na stole
ma cc
kciuki mile widziane

:Kciuki::Kciuki::Kciuki::Kciuki:

kata Dodane ponad rok temu,

no jak miała cc to teraz będzie wesolutko….miłe chwile po wybudzeniu :Fiu fiu:

Znasz odpowiedź na pytanie: zwolnienie do dnia terminu porodu??

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecam
Polecam-wykład o przygotowaniu dziecka do intensywnej nauki w szkole - Warszawa
25 sierpnia 2009 r. w Warszawie o godzinie 18.00 odbędzie sie bezpłatny wykład lek. med. Grażyny Duszkiewicz. Temat wykładu: Jak przygotować dziecko do intensywnej nauki w szkole (dla rodziców dzieci
Czytaj dalej
Wszystko o porodzie
Planowana cesarka
Witam:))) Czy ktoraś z Was miała, albo ma mieć planowaną cesarkę, a jeśli tak to prosze o info kiedy ona sie odbyła lub odbędzie...- czeka mnie ta "przyjemnośc" i nie wiem
Czytaj dalej