Zamówiłam w internetowym sklepie smyk paczkę, dokładnie 4 rzeczy, dowiedziałam się z maila, że ta rzecz, na której najbardziej mi zależy, nie została zapakowana, ponieważ nie ma już jej w magazynie. Przestało mi więc zależeć na owej paczce, ale na wstrzymanie jej wysyłki jest za późno – jutro pewnie ją mi dostarczą (dodam, że za pobraniem).
Moje pytanie: czy mogę nie przyjąć owej paczki bez żadnych konsekwencji (finansowych- czy będę musiała pokryć koszt odsyłki)? Miał ktoś podobną sytuację?
8 odpowiedzi na pytanie: Zwrot/nieprzyjęcie paczki
Ja bym nie przyjeła tej przesyłki. Jest niezgodna z zamówieniem. Powinni się Ciebie wcześniej zapytać czy rezygnujesz w takiej syt. z zamówienia czy zgadzasz się na przesyłkę bez jednej rzeczy.
Masz prawo nie przyjąć.
Poszukaj jeszcze na stronie w regulaminie czy przypadkiem nie zastrzegają sobie prawa do realizacji zamówienia mimo braku któregoś z produktów.
Ja się już spotkałam z takim punktem w regulaminie a nawet takim, że zastrzegają sobie prawo do zwrotu pieniędzy za produkt, którego omyłkowo nie zapakowano zamiast dosyłania produktu (w przypadku płatności z góry).
A ten nieszczęsny regulamin trzeba zaakceptować przy zamawianiu…
Wydaje mi się, że w Twoim przypadku jeżeli regulamin tego nie przewiduje to raczej nie mogą Cię zmusić do przyjęcia paczki – bo de facto zamawiając produkt był on w ofercie jako dostępny i co Cię obchodzi, że netowa oferta sklepowa jest niekompatybilna z faktycznym stanem magazynowym.
Dziękuję za odpowiedzi:)
W regulaminie znalazłam takie info:
“Dostawa zamówień smyk.com za pośrednictwem Poczty Polskiej:
?Po wysłaniu zamówienia z magazynu otrzymasz mail z informacją o statusie zamówienia.
?Liczba produktów w zamówieniu dostarczanym za pośrednictwem Poczty Polskiej w jednym zamówieniu nie może przekroczyć 30 sztuk.
?Listonosz podejmie próbę doręczenia zamówienia tylko raz.
?Jeśli nie zastanie odbiorcy zamówienia pod wskazanym adresem, a będzie miał taką możliwość, zostawi awizo z informacją o próbie doręczenia zamówienia.
?Zamówienie na poczcie czeka na odbiór przez 14 dni.
?W przypadku braku doręczenia zamówienia, zostanie ono przekazane do magazynu. W takiej sytuacji nie ma możliwości cofnięcia zamówienia i dostarczenia go ponownie”.
Natomiast kurier podejmuje próbę dostarczenia 3-krotnie a potem tak jak w przypadku poczty.
Nie ma słowa o pokryciu kosztów dostawy i zwrotu, więc mogę po prostu nie odebrać tej paczki i nie przejmować się kasą?
W ciągu 10 dni masz prawo oddać zakupiony towar i to bez podawania przyczyny
Jednak towar musi być oryginalnie zapakowany bez śladu użytkowania. Tak mówi prawo konsumenckie, i tyle na ten temat
Ale co do kosztów,to z tego co się orientuję to wysyłasz towar na swój koszt, ale to byś musiała jeszcze sprawdzić
Dzięki:) Zadzwoniłam do działu obsługi klienta w smyku i pani mi powiedziała, że mogę nie odebrać paczki i nie ponoszę kosztów:)
“za pobraniem ” jest zawsze droższe właśnie na wypadek jak ktos nie odbierze i muszą to przesyłac z powrotem. Nie odebrałabym.
Znasz odpowiedź na pytanie: Zwrot/nieprzyjęcie paczki