Zymafluor- stosujecie?

Zymafluor – podawać czy nie?
Lekarka nam zaleciła, bo Wiktoria zasypia przy butli z kaszą, wiec wymycie ząbków przed snem jest niemożliwe – jak na razie:)
Myjemy ząbki przy wieczornej toalecie gazikiem i przegotowaną wodą, ale co po tym jak przed snem musi być kaszka.
A może jakąś pastę dla roczniaka, ale czy spełni swoje zadanie jeśli i tak wieczorem jest butla?
Czekam na opinie czy ktoś stosuje i jak radzicie sobie z higieną ząbków przy zasypianiu przy butli.
Pozdrawiam


Magda i Wiktorka 15.03.2005

23 odpowiedzi na pytanie: Zymafluor- stosujecie?

mamaala Dodane ponad rok temu,

Re: Zymafluor- stosujecie?

nie stosujemy, nasza ciocia dentystka nie zaleca, uważa, że o wiele lepiej i zdrowiej jest ząbki np lakierować, fluor doustnie może doprowadzić do osteoporozy dzieci, poza tym z obserwacji cioci dentystki: dzieciom, które dostwały fluor doustnie potem stałe ząbki często rosną z juz z białymi palmami, no ale my nie mieliśmy problemu butelki, kaszka na noc zawsze była łyżeczką, pasty nie stosowalismy dokoki dziecko nie nauczyło się wypluwać, a ząbki mozna gazikiem przemyć na śpiocha ;))

Aga i Ala (10.02.2003)

lilavati Dodane ponad rok temu,

Re: Zymafluor- stosujecie?

My nie stosujemy
Zębale myjemy albo sama wodą (Mati nie potrafi wypluwać) albo z odrobinką pasty bez fluoru
Stomatolog zapewniałmnie, że sama fluorowana woda wystarczy

Ania i

magdzik1 Dodane ponad rok temu,

Re: Zymafluor- stosujecie?

Jak dobrze, że się zapytałam 🙂
Chyba trzeba będzie spróbowac myć na śpiocha. Tylko Wiktorię uśpić to jest sztuka, a pewnie rozbudzi sie przy myciu – ma czujny sen.


Magda i Wiktorka 15.03.2005

magdzik1 Dodane ponad rok temu,

Re: Zymafluor- stosujecie?

Wiktoria też nie umie wypluwać:)
A jaką pastę stosujecie? I jaka to jest fluorowana woda – z kranu?
Pozdrawiam


Magda i Wiktorka 15.03.2005

lilavati Dodane ponad rok temu,

Re: Zymafluor- stosujecie?

Wiesz co nazwy pasty nie podam bo zwyczajnie nie pamiętam, musze sprawdzić w domciu ale wyszukaliśmy bezfluorową w drogerii (ostatnio koleżanka z kwietniówek 2004 przesłała nowinę, że takie maluszki powinny myć zębale właśnie pastą z fluorem- ja sie więc pogubiłam)

A wodę fluorowana mamy właśnie w kranie, stomatolog zapewniał mnie, że w mieście w którym mieszkamy (teraz to już mieszkaliśmy) woda jest fluorowana w wystarczającym stopniu i mycie sama wodą lub rumiankiem wystarczy

U nas pasta jest tylko po to bo Mati chętniej wtedy myje ząbki

Pozdrawiam

Ania i

kamelia Dodane ponad rok temu,

Re: Zymafluor- stosujecie?

Używaliśmy pasty bez fluoru i normalnej szczoteczki (jak było mało ząbków to krótko takiej silikonowej nakładki na palec), ale zapomniałam nazwy pasty!!! Pamiętam, że kupowałam w aptece i miała w składzie żel krzemowy jako środek czyszczący.
Teraz używamy odrobiny pasty z fluorem dla dzieci (Elmex, Ziajka), Michał nie wypluwa.
Zymafluoru nie dostawał nigdy.

Michałek 14.08.2003

mata-hari Dodane ponad rok temu,

Re: Zymafluor- stosujecie?

My Zymafluor stosujemy już od bardzo dawna (dokładnie nie paiętam od kiedy – musiałabym zajrzeć do swoich notatek). Nam Zymafluor został polecony przez naszego kuzyna dentystę. Stwierdził on, że jest to bardzo dobry pomysł i sam stosowal go u swoich dzieci.
Nasz Michał nadal w nocy ma jedno karmienie więc i tak wieczorne mycie zębów pastą nie do końca spełnia swoje zadanie. A tak, podając Zymafluor, jestem spokojniejsza.

Michaś 09.05.04

usianka Dodane ponad rok temu,

Re: Zymafluor- stosujecie?

My tez nigdy nie stosowalismy – odradzila i dentystka i pediatra i moja mama (okulista). Przedawkowanie jodu jest delikatnie mowiec przykre (osteoporoza to nie jest najgorsze powiklanie). W Polsce nie podaje sie codziennie zawartosci jodu w kranowie, wiec ciezko jest ustalic bezpieczną dawke jodu.
Kolo roku przeorganizowalismy Emilce wieczor tak, by kapiel i mycie zebow bylo po kolacji. Jesli sie nie da badz nie chcecie tego zmieniac to podpisuje sie pod radą Agi a oprocz tego nie zawadzi myc zeby maluchowi w kapieli (mimo tej pozniejszej butli) – zeby wiedzial co i jak.
W tej chwili myjemy Elmexem (w ilosci symbolicznej – dla oswojenia z mietowym smakiem), Emilka uczy sie wlasnie wypluwac. Do niedawna uzywalismy pasty Chicco – tez symbolicznie.

Ula – mama Emilki (2 i 3/12)

mamaala Dodane ponad rok temu,

Re: Zymafluor- stosujecie?

no dokładnie tak zrobilismy, zorgnizowalismy kolacjowanie i mycie tak, żeby mozna było na koniec umyc zeby 🙂
a symbolicznie stosowaliśmy nenedent dla dzieci ;), teraz już pieknie lucze buzie wodą, więc z czystym sumieniem na szczoteczke nakładam elmex 🙂

Aga i Ala (10.02.2003)

magdzik1 Dodane ponad rok temu,

Re: Zymafluor- stosujecie?

To Zymafluor zawiera jod? Ja myślałam, że fluor. Hm, czytam skład i nie widzę jodu.


Magda i Wiktorka 15.03.2005

mamaala Dodane ponad rok temu,

Re: Zymafluor- stosujecie?

Usianka pewnie wcześniej odpisywała w wątku o tarczycy i się jej pomyliło 😉

Aga i Ala (10.02.2003)

magducha Dodane ponad rok temu,

Re: Zymafluor- stosujecie?

Nie podawaliśmy nigdy. Fluor łatwo przedawkować, a to niebezpieczny pierwiastek. W naszym znieczyszczonym środowisku jest go wystarczająco dużo. Bezpieczniej jest stosować fluorowaną pastę, wówczas fluor trafia bezpośrednio na ząbki. Roczne dziecko powinno już myć ząbki pastą z fluorem o zawartości jonów fluorkowych 250ppm. Jeśli nałożysz na szczoteczkę odrobinę (ziarnko grochu) to nawet jeśli wszystko połknie – do organizmu dostanie się znikoma ilość fluoru (dlatego tylko 250 ppm).
My już dorośliśmy do pasty 500ppm (codziennie), a dwa/trzy razy w tygodniu 1000ppm na noc. Ale Konrad już pięknie wypluwa i płucze usta wodą.

Magda i Konrad (02 kwietnia 2003)

Dodane ponad rok temu,

Re: Zymafluor- stosujecie?

Szymek stosowal Jula nie.
U nas dentysta zalecil kiedy w mleczakach zaczely sie robic male dziurki. Nie wiem czy to zasluga Zymafluoru ale proces sie zatrzymal i dzis wszystko jest ok.

Aga, Jula, Szymek

edysia Dodane ponad rok temu,

Re: Zymafluor- stosujecie?

Tak stosujemy od ok 4 miesięcy. I bedziemy stosowac tak długo, az Natalka będzie mogła myć zeby pastą z fluorem- musi umiec ja wypluwać. Na zazie ponieważ nie wypluwa stosujemy pastę dla maluszków którą spokojnie mozna łykać.
Więc zymafluor będzie my stosowac jeszcze ok pół roku.


Edysia&Natalka 18 m-cy

kodo Dodane ponad rok temu,

Re: Zymafluor- stosujecie?

My nie stosowaliśmy- odradzała pediatra, teraz też usłyszeliśmy to samo od stomatologa.
I niestety, potwierdziły się nasze obawy, co do początków próchnicy :((( Myliśmy Kubie zęby po wieczornym karmieniu, ale on długo budził się na nocne ssanie i niestety bardzo długo brał żelazo- Ferrum lek co prawda, ale jednak.
Bardzo mi przykro, że nie udało się nam uchronić go przed tym :(((((
Teraz dwójki będą lakierowane, a czwórki lapisowane.

pozdrawiamy

Dorota i Kuba (31.03.04)

Edited by Kodo on 2006/03/03 20:28.

magdzik1 Dodane ponad rok temu,

Re: Zymafluor- stosujecie?

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Czytam, że jednak zdania są podzielone. Sama nie wiedziałam,że mogą byc aż takie skutki uboczne. Z drugiej strony ja mam tendencję do próchnicy – zęby połatane z każdej strony. Oby Wiktoria nie odziedziczyła tego po mnie. Chyba skonsultuje to z moim dentystą, mam do niego spore zaufanie (i zna moje zęby)


Magda i Wiktorka 15.03.2005

kra Dodane ponad rok temu,

Re: Zymafluor- stosujecie?

Wiktor dostaje odkąd skończył 4.5 meisiąca, Marcel od kilku tygodni. Niezależnie od tego myjemy ząbki pastą bez fluoru (Wiktorkowi) i staramy się nie karmić po myciu zębów (ew. cyc w nocy dla Marcelka). Pierwsze słyszę, żeby to miało zastępować mycie zębów, myślałam, że to ma być dodatek do tego. Nam zaleciło to dwóch pediatrów i dentysta, ale widzę, że opinie są podzielone… sama nie wiem, co o tym myśleć.


Kra+Wiktorek(2.3l)+Marcelek(6.5m)

mai Dodane ponad rok temu,

Re: Zymafluor- stosujecie?

temat zymafluoru widzialam walkowany juz nie raz….jedni sa zdecydowanie na tak, inni zecydowanie na nie

ja podaje, codziennie 4 kropleki- zalecila nam i pediatra i prof gastrolog

Marta & & Sierpniatko! (26.08)

anke77 Dodane ponad rok temu,

Re: Zymafluor- stosujecie?

Ta pasta to NENEDENT BABY i tez jej uzywamy- najpierw mylismy przez silikonowa nakladke a teraz uzywamy 2!! szczoteczek- Jurek myje a ja poprawiam druga . Byla awantura bo sam chcial trzymac i w efekcie zeby byly nieumyte

Ania,Jerzyk i Jaś (04.01.06)

gosia Dodane ponad rok temu,

Re: Zymafluor- stosujecie?

My stosowaliśmy, bo pojawił się nam na ząbkach żółty nalot. W analogicznym czasie, córeczka znajomej też miała ten sam problem, ale koleżanka nie była przekonana do Zymafluoru i nie podawała małej. Nam pomógł. Ząbki uratowane

Artur 3 i pół roczku

usianka Dodane ponad rok temu,

Re: Zymafluor- stosujecie?

Magda, oczywiscie ze chodzi o fluor Przejezyczenie – rownolegle pisalam posta o tarczycy i jodzie Cala reszta posta jak najbardziej OK.

Ula – mama Emilki (2 i 4/12)

usianka Dodane ponad rok temu,

Re: Zymafluor- stosujecie?

Przeswietliłas mnie

Ula – mama Emilki (2 i 4/12)

beasia Dodane ponad rok temu,

Re: Zymafluor- stosujecie?

my nie brałyśmy i nie bierzemy
w naszym rejonie )trójmiasto, okolice) żadna ze znajomych nie podawała swoim dzieciom, podobno jest dużo fluoru w wodzie pitnej i nie ma potrzeby podawania, a nadmiar jest gorźniejszy niż niedobór. radziłabym poradzić sie stomatologa jeśli masz wątpliwości
pozdrawiam

**Anulka 20 m-cy**

Znasz odpowiedź na pytanie: Zymafluor- stosujecie??

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wszystko o porodzie
moj cesarski porod
W srode 22.02 o godzinie 19.15 zostalam dumna mama. A wszystko zaczelo sie tego samego dnia o godzinie 7rano kiedy to z lozka wygonily mnie bole brzucha. Nie wiedzialam jeszcze ze
Czytaj dalej
Leczenie niepłodności
cik:)))
CIK, a dzisiaj Twoje urodziny:) wszystkiego najlepszego i dzidziusia szybciutko:) buziaki urodzinowe:) II iui przede mna
Czytaj dalej