Fitness w ciąży – garść praktycznej wiedzy

Stało się – na teście pojawiły się dwie kreseczki, a lekarz potwierdził radosną nowinę: będziesz mamą. W czasie ciąży zmieniać będzie się wiele, o wiele więcej niż spodziewasz się w tej chwili. Wiele pań podczas oczekiwania na dziecko przechodzi mnóstwo zmian wewnętrznych: zmienia się sposób myślenia, hierarchia wartości i patrzenia na świat. Prócz tego jednak zmianom ulega również ciało kobiety – wraz ze wzrostem dziecka, zwiększa się masa ciała, co nie pozostaje bez znaczenia także dla mięśni, stawów i kręgosłupa. Warto więc wspomagać ciało ćwiczeniami, by nie dopuścić do problemów zdrowotnych i ułatwić sobie poród oraz powrót do formy po urodzeniu dziecka.

Fitness w ciąży – garść praktycznej wiedzy

Dlaczego warto chodzić na zajęcia fitness w ciąży?

Aktywność fizyczna zalecana jest każdemu, bez względu na wiek, płeć i wykonywany zawód. Odpowiednio dobrane ćwiczenia nie tylko wzmacniają ciało i pomagają w zachowaniu szczupłej sylwetki, ale także działają pozytywnie na psychikę – odprężają i dodają endorfin. Dlatego ruch to zdrowie – nie tylko dla ciała, ale i dla ducha. Myśl o tym, że już za kilka miesięcy zostaniesz mamą, zaprząta zwykle większość czasu. Przygotowujesz się mentalnie do tego wyzwania, rozglądasz za wyprawką dla malucha, a także planujesz wspólną przyszłość. Nie zapominaj jednak o sobie i swoich potrzebach jako kobiety: a do tych bez wątpienia w głównej mierze należy zadbany wygląd i mocne ciało. Będąc w ciąży nie musisz rezygnować z aktywności fizycznej, wręcz przeciwnie – jest ona jak najbardziej wskazana. Jeśli masz wątpliwości na linii: ćwiczenia fitness a ciąża, pomożemy Ci je rozwiązać. Ciało będące w bezruchu staje się osłabione, a poród to niesamowity wysiłek dla całego organizmu, który można śmiało porównać do przebiegnięcia maratonu. Dzięki uprawianiu fitnessu znacząco zmniejsza się ryzyko powstawania zakrzepów, a następnie żylaków. Ruch usprawnia krążenie krwi, dzięki czemu bolesne obrzęki nóg i ich drętwienie również ulega znaczącej redukcji. Dlatego chociażby z tego względu warto przygotować ciało do jednego z najważniejszych wyzwań.

Początek ciąży a fitness

Aby nie przynieść jednak szkód ani sobie, ani nienarodzonemu jeszcze maluchowi, do ćwiczeń w ciąży należy podejść rozsądnie. Znaczy to tyle, iż przed rozpoczęciem treningów należy uzyskać zgodę lekarza, który wystawi stosowne zaświadczenie o braku przeciwwskazań po badaniach. Jeśli takowych nie ma, czas na wybór miejsca, w którym chcesz uprawiać fitness. Jest to jedna z najbardziej zalecanych form ruchu dla przyszłych mam, która angażuje całe ciało. Wybierz taki klub, który cieszy się dobrą renomą wśród przyszłych i obecnych mam, które w nim ćwiczyły. Jeśli nie lubisz zajęć grupowych, fitness dla przyszłych mam możesz również uprawiać w domu, posiłkując się różnymi programami. Intensywność ćwiczeń zawsze powinna być dobrana indywidualnie do kondycji kobiety, jej wieku, stopnia zaawansowania ciąży oraz stanu zdrowia. Wszystkie ćwiczenia w okresie ciąży powinny być proste i nieobciążające organizmu – podstawą jest po prostu ruch, najlepiej około 30 minut dziennie. Im więcej ruchu w ciąży, tym łatwiejszy poród i późniejszy powrót do formy!

Dodaj komentarz

Przedszkole
Kredki, klej, papier kolorowy, czyli tzw. "wyprawka" jest niezgodna z prawem
Na facebookowej grupie "Nasze dzieci nie chodzą na religię" pojawiło się zdjęcie, które wywołało burzliwą dyskusję na temat tego, jak wiele może wymagać szkoła i przedszkole publiczne od rodziców dzieci. Czy
Czytaj dalej
Przedszkole
5-latek odkrył sprytny sposób na wiązanie butów [WIDEO]
Każdy kto kiedykolwiek próbował nauczyć dziecko wiązać buty wie, jak karkołomne to zadanie. Tłumaczenie, pokazywanie, wyliczanie i znowu pokazywanie... A efekty? Mizerne! Tymczasem ten 5-latek świetnie sobie poradził. Pomysłowy sposób
Czytaj dalej
Ćwiczenia w ciąży Mama
Nie masz płaskiego brzucha po ciąży? Powodem może być rozejście mięśni brzucha
Dieta, brzuszki, kolejne brzuszki i... ciągły brak efektów! Pomimo starań Twój brzuch nie tylko nie wygląda jak u Anny Lewandowskiej, ale nawet przy dużej dozie wyobraźni trudno znaleźć podobieństwo. Powodem
Czytaj dalej
Ćwiczenia w ciąży
5 zasad bezpiecznego treningu w ciąży
Aktywność fizyczna w ciąży jest jak najbardziej wskazana! Zanim jednak ruszysz na trening pamiętaj o tych pięciu rzeczach: 1. Każda przyszła mama przed rozpoczęciem ćwiczeń powinna spytać o zdanie swojego lekarza. 2.
Czytaj dalej
Ćwiczenia w ciąży Dieta w ciąży
3 rzeczy, których nie powinnaś robić w ciąży
Nie możesz jeść wszystkiego, na co masz ochotę! Przed ciążą ciągle byłaś na diecie, więc teraz nadrabiasz zaległości? Paczka ptasiego mleczka, czekolada i słone przekąski na stałe weszły do Twojego jadłospisu.
Czytaj dalej
Ćwiczenia w ciąży Dieta w ciąży
Jak dbać o siebie w ciąży, żeby dziecko było zdrowe?
8 rzeczy, które powinnaś robić w ciąży, żeby twoje dziecko było zdrowe Jak dbać o siebie w ciąży, żeby dziecko było zdrowe? Okazuje się, że nie jest to wcale trudne. Wystarczy
Czytaj dalej